Forum

Będzie korekta torowiska na trasie SST

Urząd Miasta Szczecin ogłosił przetarg na wykonanie korekty układu torowiska tramwajowego pod wiaduktem w ciągu ulicy Hangarowej i montaż przyrządów wyrównawczych. Po przeprowadzeniu prac na łuku obowiązywać ma ograniczenie prędkości do 40 km/h.

wysłane przez Czarny87

ZDiTM ma czelność "zawieszać" linie pośpieszne uratowane "bohatersko" przez Krzystka a teraz ogłasza przetarg na "korektę" torowiska SST. Kpina, zero planowania i przewidywania, ale czego innego moglibyśmy się spodziewać... Jestem ciekaw na czym owa korekta będzie polegała i jak wtedy będzie zorganizowana komunikacja na prawy brzeg? "Po korekcie prędkość będzie ograniczona do 40km/h" jak ten tramwaj ma konkurować z pośpiechami?

wysłane przez PrzemekW

Czarny87 napisał(a):

> ZDiTM ma czelność "zawieszać" linie pośpieszne uratowane > "bohatersko" przez Krzystka a teraz ogłasza przetarg na > "korektę" torowiska SST. Kpina, zero planowania i > przewidywania, ale czego innego moglibyśmy się > spodziewać... Jestem ciekaw na czym owa korekta będzie > polegała i jak wtedy będzie zorganizowana komunikacja na > prawy brzeg? "Po korekcie prędkość będzie ograniczona do > 40km/h" jak ten tramwaj ma konkurować z pośpiechami?

Korekta obejmować będzie zmianę pochylenia toru na łuku (sam łuk utrzyma promień 150m) i zamontowaniu urządzeń wyrównawczych niwelujących naprężenia przed i za łukiem w obu kierunkach To tak w skrócie. Według wyliczeń, zastosowanie ograniczenia do 40km/h (obecnie jest 50km/h) na odcinku 300 metrów (bo tyle obejmować będzie korygowany odcinek) wydłuży czas przejazdu o ok. 5-10 sekund. Na czas robót wykonawca ma zapewnić komunikację zastępczą. Zakładany czas prac to 7 dni + ewentualnie 2 dni na regulację sieci trakcyjnej jeśli zajdzie taka potrzeba.

wysłane przez Mariusz_W

PrzemekW napisał(a):

> Według wyliczeń, > zastosowanie ograniczenia do 40km/h (obecnie jest 50km/h) na > odcinku 300 metrów (bo tyle obejmować będzie korygowany > odcinek) wydłuży czas przejazdu o ok. 5-10 sekund.

5-10 sekund tu, 10-15 gdzie indziej, 10 jeszcze gdzieś i tak masz już pół minuty od takich z pozoru nic nie znaczących ograniczeń. Tam powinno być 55 km/h, tak jak pierwotnie planowano, a nie 40 km/h.
Mariusz_W napisał(a):

> 5-10 sekund tu, 10-15 gdzie indziej, 10 jeszcze gdzieś i tak > masz już pół minuty od takich z pozoru nic nie znaczących > ograniczeń. > Tam powinno być 55 km/h, tak jak pierwotnie planowano, a nie 40 > km/h.

Ten łuk jest źle wyprofilowany, bo dostosowano go do istniejących dróg i terenu. Jeśli miałoby dojść do stałego zwiększenia prędkości do tych 55 km/h o których mówisz to trzeba by było przebudować całą infrastrukturę (drogi, wiadukt, "wanienkę"). Błąd popełniono już podczas projektowania.

wysłane przez Mariusz_W

333Wojtas333 napisał(a):

> Jeśli miałoby dojść do stałego > zwiększenia prędkości do tych 55 km/h o których mówisz to > trzeba by było przebudować całą infrastrukturę (drogi, > wiadukt, "wanienkę").

Nie bardzo rozumiem. Przy tym promieniu łuku nie da się zrobić 55 km/h?

wysłane przez PrzemekW

Mariusz_W napisał(a):

> Nie bardzo rozumiem. Przy tym promieniu łuku nie da się zrobić 55 > km/h?

Da się, tylko nie będzie to komfortowy przejazd. Oczywiście najlepiej byłoby mieć większy promień łuku i wtedy ten problem by nie istniał. Błąd popełniono w założeniu że R=150m wystarczy do komfortowego przejazdu z założoną prędkością. BTW. W dokumentacji technicznej opisano też nadmierne zdaniem TS zużycie szyn na samej pętli, choć projektant wyjaśnił że w tym miejscu to normalne zjawisko.

wysłane przez Mariusz_W

PrzemekW napisał(a):

> Da się, tylko nie będzie to komfortowy przejazd.

Nie będzie komfortowy, czyli będzie lekko rzucać? Jeżeli to jest powodem, to tym bardziej nie rozumiem ograniczania z 55 km/h do 40. Na kolei na rozjazdach w bok też mocno rzuca, ale nikt z tego powodu nie jeździ 25-30 km/h zamiast 40 km/h.
PrzemekW napisał(a):

> BTW. W dokumentacji technicznej opisano też nadmierne zdaniem TS > zużycie szyn na samej pętli, choć projektant wyjaśnił że w tym > miejscu to normalne zjawisko.

Chyba najbardziej zużywa się łuk wjazdowy w perony i obstawiałbym raczej, że to wina tramwajów niskopodłogowych.

wysłane przez t105n  49

Mariusz_W napisał(a):

> Tam powinno być 55 km/h, tak jak pierwotnie planowano, a nie 40 > km/h.

Dla odważnych motorniczych-ryzykantów. Wyjeżdżasz zza zakrętu i nagle widzisz przed sobą przeszkodę na torach, np. zepsuty tramwaj. Wyhamujesz na kilkunastu metrach rozpędzonych wielotonowym wagonem?

-- Najgłośniej na drogie bilety narzekają ci, którzy lekką ręką wydają 500 zł miesięcznie na paliwo.

wysłane przez Mariusz_W

t105n napisał(a):

> Wyjeżdżasz zza zakrętu i nagle widzisz przed sobą przeszkodę > na torach, np. zepsuty tramwaj. Wyhamujesz na kilkunastu metrach > rozpędzonych wielotonowym wagonem?

To nie jest powodem zwiększenia ograniczenia.
t105n napisał(a):

> Dla odważnych motorniczych-ryzykantów. > Wyjeżdżasz zza zakrętu i nagle widzisz przed sobą przeszkodę > na torach, np. zepsuty tramwaj. Wyhamujesz na kilkunastu metrach > rozpędzonych wielotonowym wagonem?

Dozwolona prędkość na łuku jest obliczana właśnie na podstawie m.in. czasu reakcji motorniczego (przyjmuje się sekundę) czy też drogi hamowania tramwaju. I stąd było 55 km/h a nie więcej.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Mareczek napisał(a):

> I stąd było 55 km/h a nie więcej.

55 km/h to maksimum jakie można wyciągnąć z dozwolonej przechyłki 150 mm, promienia łuku 150 m i niezrównoważonego przyspieszenia odśrodkowego 0,6 m/s^2.
lhb178 napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

> > I stąd było 55 km/h a nie więcej. >  > 55 km/h to maksimum jakie można wyciągnąć z dozwolonej przechyłki > 150 mm, promienia łuku 150 m i niezrównoważonego przyspieszenia > odśrodkowego 0,6 m/s^2.

Mnie bardzo zastanawia brak krzywych przejściowych. M.in. na łuku między "Hangarowa nż" a właśnie wspomnianym w artykule tunelem. Na owym łuku, przy dozwolonej prędkości skład wchodzi od razu w pełen promień łuku i przechyłkę. Dziwne, że tam szyny wytrzymują
MaK napisał(a):

> Mnie bardzo zastanawia brak krzywych przejściowych. M.in. na łuku > między "Hangarowa nż" a właśnie wspomnianym w artykule tunelem. > Na owym łuku, przy dozwolonej prędkości skład wchodzi od razu w > pełen promień łuku i przechyłkę. Dziwne, że tam szyny wytrzymują

Są proste przejściowe ;)
t105n napisał(a):

> Dla odważnych motorniczych-ryzykantów. > Wyjeżdżasz zza zakrętu i nagle widzisz przed sobą przeszkodę > na torach, np. zepsuty tramwaj. Wyhamujesz na kilkunastu metrach > rozpędzonych wielotonowym wagonem?

Mnie zastanawia dlaczego tam nie zamontowano lustra, tak jak na skrzyżowaniach z ograniczoną widocznością. Kwestia by się rozwiązała.
Mar321 napisał(a):

> Mnie zastanawia dlaczego tam nie zamontowano lustra, tak jak na > skrzyżowaniach z ograniczoną widocznością. Kwestia by się > rozwiązała.

Może zaizolowac tor, podzielić na odstępy, dodać osłonięcie odstępu semaforem, dwustawna SBL i heja :P oj, chyba bujam w obłokach ;)

-- Specjalista ds. transportu Follow Me ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.