Forum

Tramwaj na Arkońskiej za ok. 90 mln zł. Szczecin wybiera...

Szczecin rozstrzygnął przetarg na przebudowę odcinka ulicy Arkońskiej od pętli Las Arkoński do al. Wojska Polskiego. W ramach inwestycji powstanie też nowa trasa tramwajowa, która zostanie wbudowana w przebudowywaną jezdnię. Wybrano ofertę firmy Eurovia za ok. 90 mln zł.
Ponadto tor odstawczy znajdujący się w ulicy Wojska Polskiego zostanie w części rozebrany – teraz będzie się kończyć kozłem oporowym przed nowo planowanym rondem

Szkoda, że nie zostanie zachowane to torowisko. To są w tej chwili jedyne pozostałości jak kiedyś wyglądały krańcówki ("Rennbahn") w Szczecinie.

A może dałoby się jeszcze coś zrobić, by to ocalić? Mogłaby tam "zerówka" kończyć trasę. Fajnie by było tam zobaczyć chociaż raz N-kę, lub co byłoby lepsze - nawet Bremena.

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Ferrix napisał(a):

> A może dałoby się jeszcze coś zrobić, by to ocalić? > Mogłaby tam "zerówka" kończyć trasę. Fajnie by było tam > zobaczyć chociaż raz N-kę, lub co byłoby lepsze - nawet > Bremena.

Te tory odstawcze musiałby się zatem przecinać z nowym odcinkiem toru w kierunku Areny. Nie ma sensu takie rozwiązanie, bo będzie to kolejna krzyżownica która będzie wymagać utrzymania i konserwacji, a wraz z nią tramwaje kursujące tamtędy. Oprócz tego zrobienie przejazdów w jezdni (np. Strail) też podnosi koszty. Historia historią, ale pozostawienie toru po to żeby więcej szkodził niż przynosił pożytku mija się z celem :)
Ferrix napisał(a):

> Ponadto tor odstawczy znajdujący się w ulicy Wojska > Polskiego zostanie w części rozebrany – teraz będzie > się kończyć kozłem oporowym przed nowo planowanym rondem >  >  > Szkoda, że nie zostanie zachowane to torowisko. To są w > tej chwili jedyne pozostałości jak kiedyś wyglądały > krańcówki ("Rennbahn") w Szczecinie. >  > A może dałoby się jeszcze coś zrobić, by to ocalić? > Mogłaby tam "zerówka" kończyć trasę. Fajnie by było tam > zobaczyć chociaż raz N-kę, lub co byłoby lepsze - nawet > Bremena.

Utrzymywanie całej infrastruktury dla 3-4 przejazdów w roku? Sorry, osobiście ratowałem Bremena i Perełkę, póki czas i siły pozwalały, robiło się wiele pożytecznych rzeczy. Ale wywalanie kasy tylko w tym przypadku jakoś mnie nie przekonuje.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Ferrix napisał(a):

> Mogłaby tam "zerówka" kończyć trasę.

A jak zawróci inny wagon niż N #216?
t105n napisał(a):

> A jak zawróci inny wagon niż N #216?

Dlatego napisałem, że dla 3-4 kursów w roku nie ma sensu. Mimo całej mojej miłości do KM.

Chyba, że będzie dyżurny holownik, który inny wagon dociągnie do trójkątowania przy zajezdni. Ale o ile się orientują, przepisy zabraniają holowania z pasażerami.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Ferrix napisał(a):

 > A może dałoby się jeszcze coś zrobić, by to ocalić?

Przenieść torowisko na drugą stronę zajezdni ;)

https://i.imgur.com/lFOFbw7.jpg
kicek napisał(a):

> Przenieść torowisko na drugą stronę zajezdni ;) > https://i.imgur.com/lFOFbw7.jpg

To już nie byłoby to samo. Nie chodzi o szyny, tylko o miejsce.

STMKŻ