Forum

Nowa linia w Szczecinie: Tramwaj na Łasztownię. Są...

Dziś na obradach komisji Rady Miasta Szczecin dowiemy się, jaki proponowany przebieg ma mieć najnowsza linia w Szczecinie, a także o tym, co słychać z planami budowy Mostu Kłodnego.
Gdyby ktoś zapytał się mnie, jaki byłby najgłupszy pomysł odnośnie komunikacji miejskiej w Szczecinie, odpowiedział bym krótko. Tramwaj na Łasztownie.
MaK napisał(a):

> jaki byłby najgłupszy > pomysł odnośnie komunikacji miejskiej w Szczecinie,

Jeszcze zdążysz zmienić zdanie.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1
bartez napisał(a):

> Jeszcze zdążysz zmienić zdanie.

Mało to optymistyczne.
Linii Basen Górniczy - Parking P&R Hangarowa przez prawie Zdroje głupotą ten projekt nie przebije, na Łasztownię może jednak ktoś chcieć tramwajem czasem podjechać :)

Jeśli tą linią da się dotrzeć na prawobrzeże z jednej strony i plac Żołnierza z drugiej, to nawet ma to sens i może się przydać przy jakichś awariach lub remontach na Moście Długim. Póki co linia na Łasztownię podniesie jedynie atrakcyjność tego miejsca, ale nic nie wniesie do funkcjonalności komunikacji miejskiej w przeciwieństwie do planowanych od kilkudziesięciu lat torów w górę Krasińskiego, na 26 Kwietnia, Mieszka I-go, rozbudowy sieci na prawobrzeżu czy nawet przedłużenia torów na Ku Słońcu do CH Ster.
MaK napisał(a):

> Gdyby ktoś zapytał się mnie, jaki byłby najgłupszy > pomysł odnośnie komunikacji miejskiej w Szczecinie, > odpowiedział bym krótko. > Tramwaj na Łasztownie.

Może nie jest to taki zupełnie najgłupszy pomysł, ale uważam, że każdy z forumowiczów byłby w stanie podać kilka lokalizacji, w których tramwaj byłby znacznie bardziej potrzebny: obrzeża Mierzyna, Reda, Warszewo, Osiedle Zawadzkiego, czy duże osiedla prawobrzeża - te lokalizacje wygenerowałyby znacznie więcej pasażerów niż niezamieszkana Łasztownia, gdzie ruch pracowniczy i turystyczny można z powodzeniem obsłużyć autobusem.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> [ciach]

"Mierzyn" a dokładniej mówiąc B1 w 2020r, Reda są jakieś już plany, a Osiedle Zawadzkiego się robi :)

Kiedyś to było, teraz to nie ma.
Sebek821 napisał(a):

> "Mierzyn" a dokładniej mówiąc B1 w 2020r, Reda są jakieś > już plany, a Osiedle Zawadzkiego się robi :)

Na razie się robi połączenie Wojska Polskiego i Lasu Arkońskiego oraz wypuszczone zostaną tory w kierunku ul. Szafera. Na trasę do Krzekowa dopiero ogłoszono przetarg na projekt. Czy się mylę?

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
t105n napisał(a):

> Na razie się robi połączenie Wojska Polskiego i Lasu > Arkońskiego oraz wypuszczone zostaną tory w kierunku ul. Szafera. > Na trasę do Krzekowa dopiero ogłoszono przetarg na projekt. Czy > się mylę?

Jakiś przetarg ma być ogłoszony w drugiej połowie roku, ale czy na projekt czy już na budowę to nie mam pojęcia. Mnie się wydaje że chyba już o budowę chodzi.
t105n napisał(a):

> Na trasę do Krzekowa dopiero ogłoszono przetarg na projekt. Czy > się mylę?

Pierwszy link. Są wycinki z projektu. http://www.sitkszczecin.org.pl/index.php/konferencje-sympozja/71-szanse-rozwoju-transportu-publicznego-w-aglomeracji-szczecinskiej
Luke_Police napisał(a):

> te lokalizacje > wygenerowałyby znacznie więcej pasażerów niż > niezamieszkana Łasztownia, gdzie ruch pracowniczy i > turystyczny można z powodzeniem obsłużyć autobusem.

Nie wiem czy wiesz, ale na Łasztowni planowane są inwestycje, które wygenerują ruch pieszych i komunikacja szynowa, która będzie jeździć przez wyspę na pewno się przyda. Linia autobusowa typu np 70 przez Wały nie ma sensu.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):

> Nie wiem czy wiesz, ale na Łasztowni planowane są inwestycje, > które wygenerują ruch pieszych i komunikacja szynowa, która > będzie jeździć przez wyspę na pewno się przyda. Linia > autobusowa typu np 70 przez Wały nie ma sensu.

Ok, kluczowe jest tu słowo "planowane". Skoro są planowane inwestycje niech planują sobie też tramwaj, ale w pierwszej kolejności tramwaj powinien pojawić się tam, gdzie już dzisiaj jest potrzebny.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Ok, kluczowe jest tu słowo "planowane". Skoro są planowane > inwestycje niech planują sobie też tramwaj, ale w pierwszej > kolejności tramwaj powinien pojawić się tam, gdzie już dzisiaj > jest potrzebny.

Jak chcą teraz robić to niech robią, bo potem się rozmyślą... Poza tym nowy układ komunikacyjny na Łasztowni już tuż tuż więc nie ma co planować za x lat tylko budować!

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Według mnie to powinni najpierw wyremontować torowisko 6 na odcinku (chociażby) Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska, bo to co tam jest to nie wygląda dobrze. I wiem że powymieniali podkład i szyny w niektórych miejscach, ale to tylko działania tymczasowe... Ogólnie pomysł mi się podoba. Kiedyś tramwaj już tam jeździł i nie była to bezsensowna linia, więc miejmy nadzieję że nie zepsują tego jak torowiska SST.

Zgadzam się też z innymi, którzy już to pisali. Powinni (mimo wg mnie dobrego pomysłu linii na Łasztownię) zacząć od miejsc gdzie tramwaj jest bardziej potrzebny, szczególnie że w wielu miejscach wystarczy "tylko położyć szyny i pociągnąć kable", jak na przykład na 26 Kwietnia.

#TramwajemPoŚwiecie
fan004 napisał(a):

> Według mnie to powinni najpierw wyremontować torowisko 6 na odcinku > (chociażby) Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska, bo to co tam jest > to nie wygląda dobrze.

To słabo obserwujesz, bo są o wiele gorsze odcinki w mieście. A to co ostatnio dzieje się na Matejki to przechodzi ludzkie pojęcie.
lukaszenko napisał(a):

> To słabo obserwujesz, bo są o wiele gorsze odcinki w mieście. A to > co ostatnio dzieje się na Matejki to przechodzi ludzkie pojęcie.

Nie powiedziałem że bulwary to jedyne torowisko do remontu, ani też że jest najgorsze. Ale patrząc na CAŁĄ trasę 6 (i częściowo 3, 5, 11) to jest ona najgorsza w mieście... Od Pomorzan i Kolumba, a potem wzdłuż Odry i na Gocław jest w opłakanym stanie i wymaga remontu, co wszyscy dobrze wiemy.

Uważam natomiast, że bulwary, które stają się teraz społecznym centrum miasta powinny jakoś wyglądać, a to dotyczy również działającej tam KM i tego w jakim jest stanie.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez t105n  49

W pierwszej chwili pomysł wydaje się absurdalny, ale uważam, że jak najbardziej ma sens. Jak teraz najłatwiej dostać się na Łasztownię? Z buta. Nie ukrywam jednak, że w pierwszej kolejności wolałbym zobaczyć tramwaj w bardziej zaludnionych miejscach, np. wydłużenie tras na Prawobrzeżu, Cukrowa, 26 Kwietnia.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")

wysłane przez Kacpi 27

Jeżeli wykonawca nie skopie tej inwestycji tak jak SST, czyli ciągłe naprawy to może być ona dosyć ciekawa ;)

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.