Forum
Kolejny który odjechał na emeryturę
wysłane przez man 128
wysłane przez riversedge_pl 1
> Te wozy to ogromny kawał historii komunikacji Szczecina, > powiedziałbym, że są trwalsze nawet od Ikarusów.
W zasadzie jest to ciekawy temat do dyskusji - jakie są czynniki, które wpływają na trwałość pojazdów komunikacji miejskiej? Zauważ, że pojazdy typu Ikarus były jednak robione w innej technologii i w innych czasach, gdzie jeszcze (prawdopodobnie) nie było nastawienia na celowe postarzanie produktu. Dziś autobusy konstruuje się z myślą, żeby pojeździły 10 max 15 lat, bo i tak dzięki dotacjom i innym dofinansowaniom gminy będą celowały w częstą wymianę taboru. Więc po co robić coś trwałego - biznes się kręci w tej i w wielu innych dziedzinach (np. komputery, telefony). Volviaki to chyba ostatnie tak trwałe autobusy KM w Szczecinie (pamiętam, jak na dniu otwartym w Klonowica kierownik zajezdni mocno je zachwalał) i dziwię się, że w Dąbiu swego czasu pozbywano się sprawnych sztuk albo skreślano z byle powodu. Dziś by się przydały, szczególnie tam, gdzie trwają intensywne remonty. No i poza trwałością są też bardziej pojemne (dziś jechałem krótkim 66 i czułem się jak sardynka w puszce przejechanej przez walec).
-- 2008, 1410, 2876, 1571
2008, 1410, 2876, 1571
wysłane przez lukaszenko 16
> W zasadzie jest to ciekawy temat do dyskusji - jakie są > czynniki, które wpływają na trwałość pojazdów > komunikacji miejskiej?
Na pewno jakość wykorzystywanych materiałów i części, jakość ich wykonania, jakość wykonania całego pojazdu, sposób eksploatacji, jakość dbania lub niedbania o pojazd, ilość serwisów i napraw czy nawet zwykłe sprzątanie pojazdu wewnątrz jak i na zewnątrz.
> Dziś by się przydały, szczególnie tam, gdzie trwają intensywne remonty.
Jak są remonty to powinno się zmieniać trasę, a nie na siłę pchać tam jakiekolwiek pojazdy drogowe.
> No i poza trwałością > są też bardziej pojemne (dziś jechałem krótkim 66 i > czułem się jak sardynka w puszce przejechanej przez walec).
Pojemne względem czego? Względem solówek to bez porównania, ale względem np. SU18 to trzeba by się zastanowić.
wysłane przez konjo 4
> No i poza trwałością > są też bardziej pojemne (dziś jechałem krótkim 66 i > czułem się jak sardynka w puszce przejechanej przez walec).
Wcale nie były pojemne jak na 18 metrów. Ogółem 132 miejsca. Do Ikarusa 16,5 metra wchodziło więcej.
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez lhb178 19
> Wcale nie były pojemne jak na 18 metrów. Ogółem 132 miejsca. > Do Ikarusa 16,5 metra wchodziło więcej.
Liczone wg innej liczby osób stojących. W taki sam sposób podwójna stopiątka (2x13,5 m; 250 osób) jest bardziej pojemna od Swinga (31,8; 211). Tyle że ten drugi wg jeszcze w miarę realnych 5 osób/m^2, a pierwsza na pewno nie...
wysłane przez MlodyS53 78
> konjo napisał(a):
> Liczone wg innej liczby osób stojących. W taki sam sposób > podwójna stopiątka (2x13,5 m; 250 osób) jest bardziej pojemna od > Swinga (31,8; 211). Tyle że ten drugi wg jeszcze w miarę realnych > 5 osób/m^2, a pierwsza na pewno nie... Świng ma dużo przestrzeni niezagospodarowanej a 105N nie.
-- Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Mareczek 5
> Świng ma dużo przestrzeni niezagospodarowanej a 105N nie.
Nie o to chodzi. Jechałeś kiedyś solo 105N ze 125 osobami na pokładzie? Ta norma 105-tkowa to jakieś 8 osób/m^2, taka norma za czasów komuny. Europejska to 4-5 osób/m^2.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez konjo 4
> konjo napisał(a):
> > Wcale nie były pojemne jak na 18 metrów. Ogółem 132 miejsca. > > Do Ikarusa 16,5 metra wchodziło więcej. > > Liczone wg innej liczby osób stojących. W taki sam sposób > podwójna stopiątka (2x13,5 m; 250 osób) jest bardziej pojemna od > Swinga (31,8; 211). Tyle że ten drugi wg jeszcze w miarę realnych > 5 osób/m^2, a pierwsza na pewno nie...
Tyle, że nie patrząc na normy - B10MA miało ciasno zaaranżowaną część z przodu z podwójnym rzędami foteli, a stania w rzeźniach i z tyłu pod ścianą nie ułatwiały tunele nad oknami i obudowa wyświetlacza. W dodatku przy podwójnych fotelach nie było poręczy pod sufitem.
Był to kawał historii, był to pierwszy nowocześniejszy autobus, był ciepły w zimie, był cichszy od Ikarusów, ale nie był super rozplanowany we wnętrzu... zwłaszcza, że w przeciwienstwie do niskich autobusów projektanci nie musieli się martwić o podesty i urządzenia pod podłoga i związane z tym ustawienie foteli.
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez t105n 49
wysłane przez man 128
> Stan na 3 lipca: #1575 stoi w Suradówku, jeszcze > niewypatroszony. Obok stoi szkielet #2892.
Jakieś jeszcze Szczeciniaki stoją?
wysłane przez t105n 49
> Jakieś jeszcze Szczeciniaki stoją?
Wypatrzyłem jeszcze #10220, #1203 i #1747. Aż dziwne, że H6 tyle czasu już tam stoi i jeszcze niepocięty. Niestety, nie miałem za bardzo czasu, żeby obejrzeć całe złomowisko, bo rodzinka już tuptała z niecierpliwości :-/
wysłane przez damianson 1
> Wypatrzyłem jeszcze #10220, #1203 i #1747. > Aż dziwne, że H6 tyle czasu już tam stoi i jeszcze > niepocięty. [...]
Nie dość, że jeszcze niepocięty, to na dodatek "w 100% prawny, gotowy do pracy" ;) http://www.suradowo.bushandel.pl/?subpage=offer_list&ob=price&od=desc&pn=6&more=1998247
wysłane przez BatiX 14
> Nie dość, że jeszcze niepocięty, to na dodatek "w 100% prawny, > gotowy do pracy" ;) > http://www.suradowo.bushandel.pl/?subpage=offer_list&ob=price&od=desc&pn=6&more=1998247
W ogóle mają kilka ciekawostek, np. Ogórka-holownik, który też niby jest 100% sprawny, pali na dotyk.
wysłane przez Sebek821 1
> Nie dość, że jeszcze niepocięty, to na dodatek "w 100% prawny, > gotowy do pracy" ;) > http://www.suradowo.bushandel.pl/?subpage=offer_list&ob=price&od=desc&pn=6&more=1998247
Gdyby nie to, że właściciel(e) nie stąpają twardo po ziemi... H6 wróciłby na ziemie Szczecińską. Kupiłbym bez wachania. Ale nie kurła za taką cene! Więc czekam na coś innego :)
-- "Pewne miejsca, faktycznie schodzą na psy. Wszystko się zepsuło."
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez riversedge_pl 1
> Gdyby nie to, że właściciel(e) nie stąpają twardo po ziemi... H6 > wróciłby na ziemie Szczecińską. Kupiłbym bez wachania. Ale nie > kurła za taką cene! Więc czekam na coś innego :)
Pewnie dałoby się potargować. Też mi się marzy ten Autosanik, no ale pomarzyć można. :) Swoją drogą do dziś dziwię się, czemu ten pojazd został wycofany.
-- 2008, 1410, 2876, 1571
2008, 1410, 2876, 1571
wysłane przez Kacpi 27
> Sebek821 napisał(a):
>
Swoją drogą do dziś dziwię się, czemu ten > pojazd został wycofany.
Wysoka podłoga, rocznik...pewnie o to chodzi :/ Nie ukrywam - brakuje mi H6, ale to generalnie z powodu, że tam gdzie mieszkałem wcześniej - H6'stka była codziennością :)
-- Do porozumiewania się na drodze kierowcy używają: kierunkowskazów, świateł stopu i środkowego palca.
Do porozumiewania się na drodze kierowcy używają: kierunkowskazów, świateł stopu i środkowego palca.
wysłane przez Mareczek 5
> Swoją drogą do dziś dziwię się, czemu ten > pojazd został wycofany.
Brak zatrudnienia. W tamtych czasach mógł jeździć tylko na 88 na szczytowej brygadzie, ale po skargach pasażerów i stamtąd został wycofany.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez t105n 49
> Gdyby nie to, że właściciel(e) nie stąpają twardo po ziemi... H6 > wróciłby na ziemie Szczecińską. Kupiłbym bez wachania. Ale nie > kurła za taką cene! Więc czekam na coś innego :)
No to powiem Ci, że w rzeczywistości ten wóz wygląda znacznie znacznie gorzej niż na zdjęciu w ogłoszeniu. Przede wszystkim nie ma szyb, przynajmniej niektórych i chyba wyrwane tylne drzwi. Więcej nie udało mi się zaobserwować, bo musiałbym wcisnąć się miedzy wraki, a tego nie chciałem robić. Ta fotka to jakaś stara musi być.
-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
wysłane przez riversedge_pl 1
> Ta fotka to jakaś stara musi być.
Czyli musi być to fotka z okolic dostawy. Miałem okazję widzieć ten autobus tuż przed opuszczeniem granicy naszego miasta i wyglądał właśnie tak, jak na tym zdjęciu.
-- 2008, 1410, 2876, 1571
2008, 1410, 2876, 1571