Forum

Kolejny który odjechał na emeryturę

zdjęcie
Kolejny, który odjechał na emeryturę
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez man 128

Te wozy to ogromny kawał historii komunikacji Szczecina, powiedziałbym, że są trwalsze nawet od Ikarusów.
man napisał(a):

> Te wozy to ogromny kawał historii komunikacji Szczecina, > powiedziałbym, że są trwalsze nawet od Ikarusów.

W zasadzie jest to ciekawy temat do dyskusji - jakie są czynniki, które wpływają na trwałość pojazdów komunikacji miejskiej? Zauważ, że pojazdy typu Ikarus były jednak robione w innej technologii i w innych czasach, gdzie jeszcze (prawdopodobnie) nie było nastawienia na celowe postarzanie produktu. Dziś autobusy konstruuje się z myślą, żeby pojeździły 10 max 15 lat, bo i tak dzięki dotacjom i innym dofinansowaniom gminy będą celowały w częstą wymianę taboru. Więc po co robić coś trwałego - biznes się kręci w tej i w wielu innych dziedzinach (np. komputery, telefony). Volviaki to chyba ostatnie tak trwałe autobusy KM w Szczecinie (pamiętam, jak na dniu otwartym w Klonowica kierownik zajezdni mocno je zachwalał) i dziwię się, że w Dąbiu swego czasu pozbywano się sprawnych sztuk albo skreślano z byle powodu. Dziś by się przydały, szczególnie tam, gdzie trwają intensywne remonty. No i poza trwałością są też bardziej pojemne (dziś jechałem krótkim 66 i czułem się jak sardynka w puszce przejechanej przez walec).

-- 2008, 1410, 2876, 1571

2008, 1410, 2876, 1571
riversedge_pl napisał(a):

> W zasadzie jest to ciekawy temat do dyskusji - jakie są > czynniki, które wpływają na trwałość pojazdów > komunikacji miejskiej?

Na pewno jakość wykorzystywanych materiałów i części, jakość ich wykonania, jakość wykonania całego pojazdu, sposób eksploatacji, jakość dbania lub niedbania o pojazd, ilość serwisów i napraw czy nawet zwykłe sprzątanie pojazdu wewnątrz jak i na zewnątrz.

> Dziś by się przydały, szczególnie tam, gdzie trwają intensywne remonty.

Jak są remonty to powinno się zmieniać trasę, a nie na siłę pchać tam jakiekolwiek pojazdy drogowe.

> No i poza trwałością > są też bardziej pojemne (dziś jechałem krótkim 66 i > czułem się jak sardynka w puszce przejechanej przez walec).

Pojemne względem czego? Względem solówek to bez porównania, ale względem np. SU18 to trzeba by się zastanowić.

wysłane przez konjo  4

riversedge_pl napisał(a):

> No i poza trwałością > są też bardziej pojemne (dziś jechałem krótkim 66 i > czułem się jak sardynka w puszce przejechanej przez walec).

Wcale nie były pojemne jak na 18 metrów. Ogółem 132 miejsca. Do Ikarusa 16,5 metra wchodziło więcej.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Wcale nie były pojemne jak na 18 metrów. Ogółem 132 miejsca. > Do Ikarusa 16,5 metra wchodziło więcej.

Liczone wg innej liczby osób stojących. W taki sam sposób podwójna stopiątka (2x13,5 m; 250 osób) jest bardziej pojemna od Swinga (31,8; 211). Tyle że ten drugi wg jeszcze w miarę realnych 5 osób/m^2, a pierwsza na pewno nie...
lhb178 napisał(a):

> konjo napisał(a):

> Liczone wg innej liczby osób stojących. W taki sam sposób > podwójna stopiątka (2x13,5 m; 250 osób) jest bardziej pojemna od > Swinga (31,8; 211). Tyle że ten drugi wg jeszcze w miarę realnych > 5 osób/m^2, a pierwsza na pewno nie... Świng ma dużo przestrzeni niezagospodarowanej a 105N nie.

-- Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):

> Świng ma dużo przestrzeni niezagospodarowanej a 105N nie.

Nie o to chodzi. Jechałeś kiedyś solo 105N ze 125 osobami na pokładzie? Ta norma 105-tkowa to jakieś 8 osób/m^2, taka norma za czasów komuny. Europejska to 4-5 osób/m^2.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez konjo  4

lhb178 napisał(a):

> konjo napisał(a):

> > Wcale nie były pojemne jak na 18 metrów. Ogółem 132 miejsca. > > Do Ikarusa 16,5 metra wchodziło więcej. >  > Liczone wg innej liczby osób stojących. W taki sam sposób > podwójna stopiątka (2x13,5 m; 250 osób) jest bardziej pojemna od > Swinga (31,8; 211). Tyle że ten drugi wg jeszcze w miarę realnych > 5 osób/m^2, a pierwsza na pewno nie...

Tyle, że nie patrząc na normy - B10MA miało ciasno zaaranżowaną część z przodu z podwójnym rzędami foteli, a stania w rzeźniach i z tyłu pod ścianą nie ułatwiały tunele nad oknami i obudowa wyświetlacza. W dodatku przy podwójnych fotelach nie było poręczy pod sufitem.

Był to kawał historii, był to pierwszy nowocześniejszy autobus, był ciepły w zimie, był cichszy od Ikarusów, ale nie był super rozplanowany we wnętrzu... zwłaszcza, że w przeciwienstwie do niskich autobusów projektanci nie musieli się martwić o podesty i urządzenia pod podłoga i związane z tym ustawienie foteli.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez t105n  49

Stan na 3 lipca: #1575 stoi w Suradówku, jeszcze niewypatroszony. Obok stoi szkielet #2892.

wysłane przez man 128

t105n napisał(a):

> Stan na 3 lipca: #1575 stoi w Suradówku, jeszcze > niewypatroszony. Obok stoi szkielet #2892.

Jakieś jeszcze Szczeciniaki stoją?

wysłane przez t105n  49

man napisał(a):

> Jakieś jeszcze Szczeciniaki stoją?

Wypatrzyłem jeszcze #10220, #1203 i #1747. Aż dziwne, że H6 tyle czasu już tam stoi i jeszcze niepocięty. Niestety, nie miałem za bardzo czasu, żeby obejrzeć całe złomowisko, bo rodzinka już tuptała z niecierpliwości :-/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez damianson 1

t105n napisał(a):

> Wypatrzyłem jeszcze #10220, #1203 i #1747. > Aż dziwne, że H6 tyle czasu już tam stoi i jeszcze > niepocięty. [...]

Nie dość, że jeszcze niepocięty, to na dodatek "w 100% prawny, gotowy do pracy" ;) http://www.suradowo.bushandel.pl/?subpage=offer_list&ob=price&od=desc&pn=6&more=1998247

wysłane przez BatiX  14

damianson napisał(a):

> Nie dość, że jeszcze niepocięty, to na dodatek "w 100% prawny, > gotowy do pracy" ;) > http://www.suradowo.bushandel.pl/?subpage=offer_list&ob=price&od=desc&pn=6&more=1998247

W ogóle mają kilka ciekawostek, np. Ogórka-holownik, który też niby jest 100% sprawny, pali na dotyk.

wysłane przez Sebek821 1

damianson napisał(a):

  > Nie dość, że jeszcze niepocięty, to na dodatek "w 100% prawny, > gotowy do pracy" ;) > http://www.suradowo.bushandel.pl/?subpage=offer_list&ob=price&od=desc&pn=6&more=1998247

Gdyby nie to, że właściciel(e) nie stąpają twardo po ziemi... H6 wróciłby na ziemie Szczecińską. Kupiłbym bez wachania. Ale nie kurła za taką cene! Więc czekam na coś innego :)

-- "Pewne miejsca, faktycznie schodzą na psy. Wszystko się zepsuło."

Kiedyś to było, teraz to nie ma.

wysłane przez riversedge_pl 1

Sebek821 napisał(a):

> Gdyby nie to, że właściciel(e) nie stąpają twardo po ziemi... H6 > wróciłby na ziemie Szczecińską. Kupiłbym bez wachania. Ale nie > kurła za taką cene! Więc czekam na coś innego :)

Pewnie dałoby się potargować. Też mi się marzy ten Autosanik, no ale pomarzyć można. :) Swoją drogą do dziś dziwię się, czemu ten pojazd został wycofany.

-- 2008, 1410, 2876, 1571

2008, 1410, 2876, 1571

wysłane przez Kacpi 27

riversedge_pl napisał(a):

> Sebek821 napisał(a):



Swoją drogą do dziś dziwię się, czemu ten > pojazd został wycofany.

Wysoka podłoga, rocznik...pewnie o to chodzi :/ Nie ukrywam - brakuje mi H6, ale to generalnie z powodu, że tam gdzie mieszkałem wcześniej - H6'stka była codziennością :)

-- Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.

wysłane przez Mareczek 5

riversedge_pl napisał(a):

> Swoją drogą do dziś dziwię się, czemu ten > pojazd został wycofany.

Brak zatrudnienia. W tamtych czasach mógł jeździć tylko na 88 na szczytowej brygadzie, ale po skargach pasażerów i stamtąd został wycofany.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez t105n  49

Sebek821 napisał(a):

> Gdyby nie to, że właściciel(e) nie stąpają twardo po ziemi... H6 > wróciłby na ziemie Szczecińską. Kupiłbym bez wachania. Ale nie > kurła za taką cene! Więc czekam na coś innego :)

No to powiem Ci, że w rzeczywistości ten wóz wygląda znacznie znacznie gorzej niż na zdjęciu w ogłoszeniu. Przede wszystkim nie ma szyb, przynajmniej niektórych i chyba wyrwane tylne drzwi. Więcej nie udało mi się zaobserwować, bo musiałbym wcisnąć się miedzy wraki, a tego nie chciałem robić. Ta fotka to jakaś stara musi być.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")

wysłane przez riversedge_pl 1

t105n napisał(a):

> Ta fotka to jakaś stara musi być.

Czyli musi być to fotka z okolic dostawy. Miałem okazję widzieć ten autobus tuż przed opuszczeniem granicy naszego miasta i wyglądał właśnie tak, jak na tym zdjęciu.

-- 2008, 1410, 2876, 1571

2008, 1410, 2876, 1571