Forum

Linią 1 PKS Szczecin na biletach ZDiTM

Od 2 lipca pasażerowie posiadający bilet okresowy ZDiTM na dowolną linię (oraz osoby zwolnione z opłat) mogą bez dodatkowych opłat korzystać w granicach administracyjnych Szczecina z obsługiwanej przez PKS Szczecin linii autobusowej 1.

wysłane przez konjo  4

Inicjatywa ciekawa i na pewno godna uwagi. Tylko, że w zasadzie zgodnie z polityką miasta powinna zmierzać do przesiadki na tramwaj. Mieszkancom Bukowego i Słonecznego podcina się pospieszne w cenie podwójnej, a gdzieś indziej tworzy się linie bezpośrednie w cenie zwykłej np. 87 czy nowa 1. Może zamienimy pospieszne na zwykłe, bo niby dlaczego tylko mieszkancy kilku wybranych osiedli płacą 200%?

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Inicjatywa ciekawa i na pewno godna uwagi. Tylko, że w > zasadzie zgodnie z polityką miasta powinna zmierzać do > przesiadki na tramwaj. Mieszkancom Bukowego i Słonecznego > podcina się pospieszne w cenie podwójnej, a gdzieś indziej > tworzy się linie bezpośrednie w cenie zwykłej np. 87 czy > nowa 1. Może zamienimy pospieszne na zwykłe, bo niby > dlaczego tylko mieszkancy kilku wybranych osiedli płacą > 200%?

Raczej chodzi tu o zapewnienie alternatywy dla osób, które nie mogą się pogodzić z likwidacją dawnej linii 55 z Autostrady do Basenu Górniczego. Linia 1 pokrywa w całości ten odcinek trasy. Z drugiej strony dobrze, że komunikacja miejska rozwija się również w taki sposób. Może to być pierwszy krok do (miejmy nadzieję) przyszłego porozumienia gminy Gryfino z miastem Szczecin w sprawie ewentualnej wspólnej taryfy biletowej na liniach miejskich w Szczecinie i podmiejskich organizowanych przez gminę Gryfino.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Raczej chodzi tu o zapewnienie alternatywy dla osób, które > nie mogą się pogodzić z likwidacją dawnej linii 55 z > Autostrady do Basenu Górniczego.

To wszystko jasne. Kroki zmierzające do nowych rozwiązan w KM fajne. Zbliżające się wybory i "dla każdego coś miłego" też fajne. Wsparcie PKS/KM, KM/PKS też świetna sprawa. Tylko, że do Polic bilet zwykły, do Dobrej bilet zwykły, do Warzymic bilet zwykły, do Stobna bilet zwykły... zaraz pewnie powróci 104 do Gryfina i bilet pewnie będzie zwykły... Okazuje się, że w prawie wszystkich przylegających gminach będzie można się poruszać w ramach biletów zwykłych w obrębie kilku kilometrów od miasta. W pociągach na czas remontu mostu, też były zwykłe bilety... Tylko w pospiesznych cena x2. A one w tej chwili po dodaniu kolejnych przystanków, cięciu rozkładu i tras - są jakimiś ogryzkami. Te ogryzki są dedykowane dla mieszkanców Prawobrzeża (no bo przecież trasy ścina się na Lewobrzeżu patrz Studzienna/Plac Rodła w A i Arkoskie/Dworzec Niebuszewo w B) - i nie wiedzieć czemu mieszkancy jednej dzielnicy Prawobrzeże i 4 osiedli Bukowe/Słoneczne/Zdroje/Majowe są taryfikowani inaczej? Jedynka będzie dublowała przystanki tramwajowe - teraz to nie problem? Dodatkowo łamie promowany system przesiadkowy autobus/tramwaj. Jest sprzeczność, która dotyczy tylko części mieszkanców.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
konjo napisał(a):

> Luke_Police napisał(a):

  > To wszystko jasne. Kroki zmierzające do nowych rozwiązan w KM > fajne. Zbliżające się wybory i "dla każdego coś miłego" > też fajne. Wsparcie PKS/KM, KM/PKS też świetna sprawa. Tylko, > że do Polic bilet zwykły, do Dobrej bilet zwykły, do Warzymic > bilet zwykły, do Stobna bilet zwykły... zaraz pewnie powróci > 104 do Gryfina i bilet pewnie będzie zwykły... Okazuje się, > że w prawie wszystkich przylegających gminach będzie można > się poruszać w ramach biletów zwykłych w obrębie kilku > kilometrów od miasta. W pociągach na czas remontu mostu, też > były zwykłe bilety... Tylko w pospiesznych cena x2. A one w tej > chwili po dodaniu kolejnych przystanków, cięciu rozkładu i > tras - są jakimiś ogryzkami. Te ogryzki są dedykowane dla > mieszkanców Prawobrzeża (no bo przecież trasy ścina się na > Lewobrzeżu patrz Studzienna/Plac Rodła w A i Arkoskie/Dworzec > Niebuszewo w B) - i nie wiedzieć czemu mieszkancy jednej > dzielnicy Prawobrzeże i 4 osiedli > Bukowe/Słoneczne/Zdroje/Majowe są taryfikowani inaczej? Jedynka > będzie dublowała przystanki tramwajowe - teraz to nie problem? > Dodatkowo łamie promowany system przesiadkowy autobus/tramwaj. > Jest sprzeczność, która dotyczy tylko części mieszkanców.

Jedynka tak i tak będzie jeździła. Nie tworzy się nowej linii. Sam z niej korzystałem i potwierdzam, że jest szybciej. Skoro i tak jeździ tam to czemu nie korzystać? Wiele razy irytowało mnie, że jedzie pusty autobus pks i załadowany pośpiech, to było bez sensu. Zauważ jednak, że taryfa zwykła będzie występowała wyłącznie przy biletach okresowych. Przy jednorazowych jest wyraźnie podkreślone - taryfa PKS!

-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Michal napisał(a):

> Zauważ jednak, że taryfa zwykła będzie występowała > wyłącznie przy biletach okresowych. Przy jednorazowych jest > wyraźnie podkreślone - taryfa PKS!

Zauważyłem. Co nie zmienia tego, że tego typu wyróżnienia łamią np. układ dowożenia do tramwaju. Powstają pytania, dlaczego jedni jada na sieciowce zwykłej do centrum, a inni robią to na pospiesznej. Mi np. nie podoba się nowe 84, które jeździ po śladzie dawnego 65. Też mógłbym powiedzieć, że skoro ma komunikować z dworcem Zdroje PKP, to może puśćmy go po staremu do Basenu - bo tam fajniejsza przesiadka bezpośrednio na peronie tram/bus. Zresztą była tu kiedyś dyskusja, czy artykuł o rozmowach o powrocie odpowiednika linii 104 do Gryfina i zdaje, sie, ze wtedy projekt upadł, bo autobus miał mieć przesiadkę chyba przy Autostradzie na 55/64.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez t105n  49

konjo napisał(a):

> Tylko, > że do Polic bilet zwykły, do Dobrej bilet zwykły, do Warzymic > bilet zwykły, do Stobna bilet zwykły... (...) > i nie wiedzieć czemu mieszkancy jednej > dzielnicy Prawobrzeże i 4 osiedli > Bukowe/Słoneczne/Zdroje/Majowe są taryfikowani inaczej?

Przecież możesz jechać zwykłym autobusem i przesiąść się na tramwaj albo od razu wsiąść do tramwaju, jeśli masz wystarczająco blisko. Ze Stobna czy z Dobrej też trzeba się przesiadać. Jak dla mnie, warunki są podobne. Natomiast 104 ma sens, jeśli skończy gdzieś przy tramwaju, np. na Turkusowej.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
t105n napisał(a):

> Ze Stobna czy z Dobrej też trzeba się przesiadać. > Jak dla mnie, warunki są podobne.

To prawda, ale z Polic 107 już nie trzeba się przesiadać, a jest w taryfie zwykłej. (I nie wywracam tu do góry nogami wszystkich możliwych przypadków.) Po prostu nie wiem, czy jest sens tworzyć takie kolejne precedensy. Zaraz ktoś będzie protestował: a to rada osiedla, a to zakład pracy, a to ludzie.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez volvo

Czy na legitymacji pracowniczej mogę jeździć "Jedynką"?