Forum
Przetarg na tramwaj do "Steru"
wysłane przez Ferrix 8
STMKŻ
wysłane przez Karton_03 91
> Dotychczasowa pętla przy ul. Kwiatowej zostanie > zachowana
Bardzo dobrze. Niech posłuży jako trasa awaryjna w przypadku awarii czy zatrzymań.
-- W moim słowniku nie ma takich słów: nie mogę, nie umiem, mam problem.
Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
wysłane przez pioko17 38
> Bardzo dobrze. Niech posłuży jako trasa awaryjna w przypadku > awarii czy zatrzymań.
Jedna linia powinna tam zostać. Poza tym wypadało by po otwarciu pętli CH STER wyremontować torowisko na ulicy Okulickiego oraz przenieść końcowy na dzisiejszy przystanek Kwiatowa.
wysłane przez N236 0
(...) Wg mnie nie ma potrzeby zostawiania choćby jednej linii do „starej” pętli. Jak ktoś jedzie w okolice ulicy Okulickiego, to raczej i tak z Kwiatowej idzie z buta, a nie czeka aż tramwaj odjedzie na Turkusową / Las Arkoński. Zgadzam się, że przydałoby się wyremontować tor na Okulickiego, tyle tylko aby to było z technologią zastosowaną na Niemierzyńskiej / Potulickiej. Byłoby to z korzyścią i dla KM i zmotoryzowanych. I na pewno nie ma potrzeby aby dodatki kursujące w okolicach Wszystkich Świętych kursowały do nowej pętli. Wszystkie właśnie kończyłyby swoja trasę na Kwiatowej.
wysłane przez torwid 67
> Wg mnie nie ma potrzeby zostawiania choćby jednej linii do > „starej” pętli. Jak ktoś jedzie w okolice ulicy Okulickiego, > to raczej i tak z Kwiatowej idzie z buta, a nie czeka aż tramwaj > odjedzie na Turkusową / Las Arkoński.
Zdziwiłbyś się, ile jest takich osób. To osoby niepełnosprawne, poruszające się na wózku czy o kulach, wiele Po prostu starszych, którym ciężko jednak jest przejść ten odcinek, ale również wielu mieszkańców Okulickiego w wieku 40-50 lat. Wiem dla ilu osób problemem były przedłużający się remont Kwiatowej i konieczność dotarcia do autobusu.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Bosman1980 0
> Zdziwiłbyś się, ile jest takich osób. To osoby niepełnosprawne, > poruszające się na wózku czy o kulach, wiele Po prostu starszych, > którym ciężko jednak jest przejść ten odcinek, ale również > wielu mieszkańców Okulickiego w wieku 40-50 lat. Wiem dla ilu osób > problemem były przedłużający się remont Kwiatowej i > konieczność dotarcia do autobusu.
Pamiętajmy jeszcze o IV LO przy Okulickiego/Kingi, gdzie dojeżdża spora grupa uczniów.
wysłane przez Jasiek 36
> Pamiętajmy jeszcze o IV LO przy Okulickiego/Kingi, gdzie dojeżdża > spora grupa uczniów.
Czyli 8 do CH Ster, a 10 do pętli na Gumieńcach i po sprawie. ;)
wysłane przez torwid 67
> Czyli 8 do CH Ster, a 10 do pętli na Gumieńcach i po sprawie. ;)
A dlaczego nie odwrotnie? :) Na osiedlu będzie kolejna wojna. :) RO coraz częściej wspomina o nowej linii tramwajowej i nowej siatce połączeń autobusowych. A ta RO akurat mniej mówi, więcej robi. Lada moment mają być pierwsze zmiany na 98.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Luke_Police 163
> Na osiedlu będzie kolejna wojna. :) RO coraz częściej wspomina o > nowej linii tramwajowej i nowej siatce połączeń autobusowych. A ta > RO akurat mniej mówi, więcej robi. Lada moment mają być pierwsze > zmiany na 98.
W ogóle komunikacja na tym osiedlu jest jakaś taka mocno rozproszona. Brakuje jakiegoś wspólnego punktu stycznego wszystkich linii: 8, 10, 53, 60, 88, 98, 108, 124. Chcąc dojechać do centrów handlowych od strony alei Wojska Polskiego wielokrotnie trzeba się przesiadać między 53/60, a 8/10 i 88/108/124. Przydałoby się jakieś miejsce, gdzie 53 lub 60 spotykałyby się z pozostałymi liniami autobusowymi w stronę Steru. Dziś 60 spotyka się tylko z 88, ale w sobotę nie jest to oferta godna uwagi. Przedłużenie linii tramwajowej w dużej mierze rozwiąże ten problem.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez lhb178 19
> W ogóle komunikacja na tym osiedlu jest jakaś taka mocno rozproszona. > Brakuje jakiegoś wspólnego punktu stycznego wszystkich linii: 8, 10, > 53, 60, 88, 98, 108, 124. Chcąc dojechać do centrów handlowych od > strony alei Wojska Polskiego wielokrotnie trzeba się przesiadać > między 53/60, a 8/10 i 88/108/124. Przydałoby się jakieś miejsce, > gdzie 53 lub 60 spotykałyby się z pozostałymi liniami autobusowymi > w stronę Steru.
60 powinna jechać po większym obwodzie, ale nie ma połączenia Przygodnej z Taczaka. Zresztą po zbudowaniu pętli przy Sterze problem braku styku 108/124 z 60 znów by powrócił.
wysłane przez t105n 49
> Czyli 8 do CH Ster, a 10 do pętli na Gumieńcach i po sprawie. ;)
A wtedy masz mnóstwo narzekania (w mojej opinii jak najbardziej uzasadnionego), że "tramwaj kończy trasę jeden przystanek przed pętlą autobusową i trzeba czekać na drugi, żeby się przesiąść na autobusy 108 i 124".
-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
wysłane przez lhb178 19
> A wtedy masz mnóstwo narzekania (w mojej opinii jak najbardziej > uzasadnionego), że "tramwaj kończy trasę jeden przystanek przed > pętlą autobusową i trzeba czekać na drugi, żeby się przesiąść > na autobusy 108 i 124".
A i tak trzeba byłoby czekać na ten drugi tramwaj, jeśli autobusy byłyby właśnie z nim skomunikowane. 108 i 124 nie jeżdżą przecież co 6 minut.
wysłane przez Luke_Police 163
> A i tak trzeba byłoby czekać na ten drugi tramwaj, jeśli autobusy > byłyby właśnie z nim skomunikowane. 108 i 124 nie jeżdżą > przecież co 6 minut.
Jedna linia tramwajowa wybranymi kursami może być skomunikowana z 88/98 na Gumieńcach, a druga z 108/124 pod Mierzynem. Można też rozważyć powrót linii tramwajowej spod Steru do centrum przez pętlę Gumieńce, tylko wtedy nie byłoby tramwaju w stronę centrum na odcinku ulicy Ku Słońcu między Rondem, a Kwiatową...
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez N236 0
(...) Problem z pętlą na ul. Kwiatowej jest taki, że nie jest ona „w punkcie”, czyli tramwaj nie wraca dokładnie z przystanku końcowego trasą którą do niej dotarł, a w drodze powrotnej ma przystanek na Okulickiego, którego nie ma w drodze na pętle. Nie neguje argumentu Torwida, że są osoby, które czekają i dojeżdżają ten jeden przystanek do Okulickiego, ale nie uwierzę też, że uczniowie IV LO odczekują postój tramwaju na Kwiatowej i nie idą do szkoły „z buta”. To jest nie więcej jak 300 metrów. Zakładam, że będzie przystanek w obie strony na wysokości ul. Kwiatowej i dla licealistów nie jest to odległość nie do przebycia do i ze szkoły. Wg mnie pętla na Kwiatowej powinna zostać tylko jako rezerwowa. Zawsze będzie tak przy takiej przebudowie / zmianie organizacji, jedni skorzystają, inni stracą.