Forum

Nowoczesny hybrydowy autobus wyjedzie na ulice Szczecina

Jest wyposażony m.in. w nowoczesny monitoring, a obraz z kamer może być też podglądany w centrali ruchu. W środę w zajezdni Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica" zaprezentowany został najbardziej nowoczesny i ekologiczny autobus, który niebawem wyjedzie na nasze ulice.
Tak się zastanawiam czy nazwanie tych autobusów hybrydowymi jest właściwe? Przecież na takiej samej zasadzie działają silniki trakcyjne lokomotyw spalinowych produkowanych w Polsce w latach 60. i 70., a określenie "hybrydowe" u nich nie występuje. Już bardziej pasowałaby nazwa "niskoemisyjne", a formalnie to autobus spalinowy z przekładnią elektryczną, lecz to tylko moje zdanie.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
333Wojtas333 napisał(a):

> Tak się zastanawiam czy nazwanie tych autobusów hybrydowymi > jest właściwe? Przecież na takiej samej zasadzie > działają silniki trakcyjne lokomotyw spalinowych > produkowanych w Polsce w latach 60. i 70., a określenie > "hybrydowe" u nich nie występuje. Już bardziej pasowałaby > nazwa "niskoemisyjne", a formalnie to autobus spalinowy z > przekładnią elektryczną, lecz to tylko moje zdanie.

I obaliłeś cały marketing... ;)

Oczywiście z zastrzeżeniem, że ex-tester, że przebudowany z diesla, ale mnie ten z Dąbia nie zachwycał.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez WPKMFAN

Nowe Solarisy urbino Hybrid dla zajezdni Klonowica to absurd, dlaczego? Ponieważ Szczecin posiada autobus hybrydowy który stoi w Dąbiu i rzadko jeździ,więc jeżeli ma tak być z tymi nowymi to ja jestem na NIE!

wysłane przez Karton_03 91

WPKMFAN napisał(a):

> Nowe Solarisy urbino Hybrid dla zajezdni Klonowica to > absurd, dlaczego? Ponieważ Szczecin posiada autobus > hybrydowy który stoi w Dąbiu i rzadko jeździ,więc jeżeli > ma tak być z tymi nowymi to ja jestem na NIE!

Chłopie, ta hybryda z Dąbia to została zrobiona ze zwykłego diesla i był to prototyp 12-metrowej hybrydy, a z prototypami bywa różnie.

-- W moim słowniku nie ma takich słów: nie mogę, nie umiem, mam problem.

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...

wysłane przez t105n  49

WPKMFAN napisał(a):

> Ponieważ Szczecin posiada autobus > hybrydowy który stoi w Dąbiu i rzadko jeździ,więc jeżeli > ma tak być z tymi nowymi to ja jestem na NIE!

Pamiętaj, że ten dąbski jest o 8 lat starszy.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")

wysłane przez konjo  4

t105n napisał(a):

> Pamiętaj, że ten dąbski jest o 8 lat starszy.

A przestał jeździć kiedy? 2 lata się nie pojawia na zwykłych liniach? Nawet licząc jego wiek 8 lat to mało imponujący wynik. Patrząc na 5 lat od zakupu to już jest mało, a odliczając czas kiedy stoi - wyjdzie może 3 lata aktywnej jazdy... rzeczywiście rewelacja. :)

27 szt. Urbino IV przynajmniej z dnia na dzień zaczeło być widoczne na Prawobrzeżu. Pytanie czy te hybrydy będą podobnym wsparciem dla lewej strony miasta?

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez lukaszenko 16

konjo napisał(a):

> Pytanie czy te hybrydy będą podobnym > wsparciem dla lewej strony miasta?

Nie będą.

wysłane przez t105n  49

konjo napisał(a):

> A przestał jeździć kiedy? 2 lata się nie pojawia na zwykłych > liniach? > Nawet licząc jego wiek 8 lat to mało imponujący wynik. > Patrząc na 5 lat od zakupu to już jest mało, a odliczając > czas kiedy stoi - wyjdzie może 3 lata aktywnej jazdy... > rzeczywiście rewelacja. :)

Dlatego mam nadzieję, że przez 8 lat poprawiła się technologia i te autobusy będą lepsze niż prototyp.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")

wysłane przez Mati524

WPKMFAN napisał(a):

> Nowe Solarisy urbino Hybrid dla zajezdni Klonowica to > absurd, dlaczego? Ponieważ Szczecin posiada autobus > hybrydowy który stoi w Dąbiu i rzadko jeździ,więc jeżeli > ma tak być z tymi nowymi to ja jestem na NIE!

Ten z Dąbia jest autobusem przerobionym ze zwykłego diesla, jako egzemplarz prototypowy/pokazowy, więc nie dziwne że trapią go awarie i więcej stoi niż jeździ.

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)

wysłane przez Jasiek 36

Mati524 napisał(a):

> Ten z Dąbia jest autobusem przerobionym ze zwykłego diesla,

A skąd takie informacje? Bo z tego co wiem był od podstaw zbudowany jako hybrydowy.

wysłane przez Karton_03 91

Jasiek napisał(a):

> A skąd takie informacje? Bo z tego co wiem był od podstaw > zbudowany jako hybrydowy.

W 2008 roku "królowa" została zbudowana jako diesel i była prezentowana na różnych targach jako U12 New Edition. Rok później państwa Olszewskich coś tknęło i postanowili uczynić z U12NE hybrydę z 224-konnym silnikiem Cummins, zblokowanym z 6-biegową skrzynią biegów prod. Eaton Polska (dawne FPS Tczew, producent skrzyń biegów do różnych Jelczy i Autosanów). Wszystko jasne?

-- W moim słowniku nie ma takich słów: nie mogę, nie umiem, mam problem.

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...

wysłane przez konjo  4

Jasiek napisał(a):

> A skąd takie informacje? Bo z tego co wiem był od podstaw > zbudowany jako hybrydowy.

Faktycznie to info o przebudowaniu ciągle się powtarza, nawet sam się na tym złapałem. Jakby ktoś znał szczegóły to niech się podzieli.

Tutaj na TWB:

http://phototrans.eu/15,184791,191.html http://phototrans.eu/14,341152,0,Solaris_Urbino_12_P0_899B.html

Jest w historii jakoby posiadał klasyczny silnik DAF.

A tu: http://infobus.pl/solaris-w-drodze-do-iv-generacji-urbino_more_63048.html

https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-73d15896-d08d-4a93-9a46-7a982f03be14/c/Rusak.pdf

Premiera SU12 New Edition w roku 2008 niestety nie piszą czy w trakcie pokazu był to diesel czy hybryda. Premiera hybrydy była w 2009.

Tak więc albo New Edition był przebudowany, albo to dwa bliźniacze autobusy (chociaż to mało prawdopodobne, bo ostatecznie New Edition nie wszedł do produkcji), albo już w 2008 roku w trakcie prezentacji na pierwszych targach był hybrydą (ale materiały/artykuły nic o tym nie wspominają).

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez Jasiek 36

konjo napisał(a):

> Tak więc albo New Edition był przebudowany, albo to dwa > bliźniacze autobusy (chociaż to mało prawdopodobne, bo > ostatecznie New Edition nie wszedł do produkcji), albo już w 2008 > roku w trakcie prezentacji na pierwszych targach był hybrydą (ale > materiały/artykuły nic o tym nie wspominają).

Hmm dziwne w takim razie, bo z tego co pamiętam w ofercie zakupu modelu pokazowego wymóg był rocznik 2010. Zatem taka niby przyjechała. Rok 2008 czy 2009 zupełnie nie pasuje.

wysłane przez konjo  4

Jasiek napisał(a):

> Hmm dziwne w takim razie, bo z tego co pamiętam w ofercie zakupu > modelu pokazowego wymóg był rocznik 2010. Zatem taka niby > przyjechała. Rok 2008 czy 2009 zupełnie nie pasuje.

http://pl.vindecoder.pl/SUU2411638BPN1447#

Identyfikator roku 8 Rok modelowy 2008

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez Jasiek 36

konjo napisał(a):

> Identyfikator roku 8 > Rok modelowy 2008

To ktoś tu kogoś oszukał. I powinna mieć numer 2800.

wysłane przez konjo  4

Dziś się objawił na 54/5.

So never mind the darkness.