Forum
Nowoczesny hybrydowy autobus wyjedzie na ulice Szczecina
wysłane przez 333Wojtas333 15
wysłane przez konjo 4
> Tak się zastanawiam czy nazwanie tych autobusów hybrydowymi > jest właściwe? Przecież na takiej samej zasadzie > działają silniki trakcyjne lokomotyw spalinowych > produkowanych w Polsce w latach 60. i 70., a określenie > "hybrydowe" u nich nie występuje. Już bardziej pasowałaby > nazwa "niskoemisyjne", a formalnie to autobus spalinowy z > przekładnią elektryczną, lecz to tylko moje zdanie.
I obaliłeś cały marketing... ;)
Oczywiście z zastrzeżeniem, że ex-tester, że przebudowany z diesla, ale mnie ten z Dąbia nie zachwycał.
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez WPKMFAN
wysłane przez Karton_03 91
> Nowe Solarisy urbino Hybrid dla zajezdni Klonowica to > absurd, dlaczego? Ponieważ Szczecin posiada autobus > hybrydowy który stoi w Dąbiu i rzadko jeździ,więc jeżeli > ma tak być z tymi nowymi to ja jestem na NIE!
Chłopie, ta hybryda z Dąbia to została zrobiona ze zwykłego diesla i był to prototyp 12-metrowej hybrydy, a z prototypami bywa różnie.
-- W moim słowniku nie ma takich słów: nie mogę, nie umiem, mam problem.
Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
wysłane przez t105n 49
> Ponieważ Szczecin posiada autobus > hybrydowy który stoi w Dąbiu i rzadko jeździ,więc jeżeli > ma tak być z tymi nowymi to ja jestem na NIE!
Pamiętaj, że ten dąbski jest o 8 lat starszy.
-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
wysłane przez konjo 4
> Pamiętaj, że ten dąbski jest o 8 lat starszy.
A przestał jeździć kiedy? 2 lata się nie pojawia na zwykłych liniach? Nawet licząc jego wiek 8 lat to mało imponujący wynik. Patrząc na 5 lat od zakupu to już jest mało, a odliczając czas kiedy stoi - wyjdzie może 3 lata aktywnej jazdy... rzeczywiście rewelacja. :)
27 szt. Urbino IV przynajmniej z dnia na dzień zaczeło być widoczne na Prawobrzeżu. Pytanie czy te hybrydy będą podobnym wsparciem dla lewej strony miasta?
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez lukaszenko 16
> Pytanie czy te hybrydy będą podobnym > wsparciem dla lewej strony miasta?
Nie będą.
wysłane przez t105n 49
> A przestał jeździć kiedy? 2 lata się nie pojawia na zwykłych > liniach? > Nawet licząc jego wiek 8 lat to mało imponujący wynik. > Patrząc na 5 lat od zakupu to już jest mało, a odliczając > czas kiedy stoi - wyjdzie może 3 lata aktywnej jazdy... > rzeczywiście rewelacja. :)
Dlatego mam nadzieję, że przez 8 lat poprawiła się technologia i te autobusy będą lepsze niż prototyp.
-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
wysłane przez Mati524
> Nowe Solarisy urbino Hybrid dla zajezdni Klonowica to > absurd, dlaczego? Ponieważ Szczecin posiada autobus > hybrydowy który stoi w Dąbiu i rzadko jeździ,więc jeżeli > ma tak być z tymi nowymi to ja jestem na NIE!
Ten z Dąbia jest autobusem przerobionym ze zwykłego diesla, jako egzemplarz prototypowy/pokazowy, więc nie dziwne że trapią go awarie i więcej stoi niż jeździ.
-- Pozdrawiam :)
Pozdrawiam :)
wysłane przez Jasiek 36
> Ten z Dąbia jest autobusem przerobionym ze zwykłego diesla,
A skąd takie informacje? Bo z tego co wiem był od podstaw zbudowany jako hybrydowy.
wysłane przez Karton_03 91
> A skąd takie informacje? Bo z tego co wiem był od podstaw > zbudowany jako hybrydowy.
W 2008 roku "królowa" została zbudowana jako diesel i była prezentowana na różnych targach jako U12 New Edition. Rok później państwa Olszewskich coś tknęło i postanowili uczynić z U12NE hybrydę z 224-konnym silnikiem Cummins, zblokowanym z 6-biegową skrzynią biegów prod. Eaton Polska (dawne FPS Tczew, producent skrzyń biegów do różnych Jelczy i Autosanów). Wszystko jasne?
-- W moim słowniku nie ma takich słów: nie mogę, nie umiem, mam problem.
Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
wysłane przez konjo 4
> A skąd takie informacje? Bo z tego co wiem był od podstaw > zbudowany jako hybrydowy.
Faktycznie to info o przebudowaniu ciągle się powtarza, nawet sam się na tym złapałem. Jakby ktoś znał szczegóły to niech się podzieli.
Tutaj na TWB:
http://phototrans.eu/15,184791,191.html http://phototrans.eu/14,341152,0,Solaris_Urbino_12_P0_899B.html
Jest w historii jakoby posiadał klasyczny silnik DAF.
A tu: http://infobus.pl/solaris-w-drodze-do-iv-generacji-urbino_more_63048.html
https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-73d15896-d08d-4a93-9a46-7a982f03be14/c/Rusak.pdf
Premiera SU12 New Edition w roku 2008 niestety nie piszą czy w trakcie pokazu był to diesel czy hybryda. Premiera hybrydy była w 2009.
Tak więc albo New Edition był przebudowany, albo to dwa bliźniacze autobusy (chociaż to mało prawdopodobne, bo ostatecznie New Edition nie wszedł do produkcji), albo już w 2008 roku w trakcie prezentacji na pierwszych targach był hybrydą (ale materiały/artykuły nic o tym nie wspominają).
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez Jasiek 36
> Tak więc albo New Edition był przebudowany, albo to dwa > bliźniacze autobusy (chociaż to mało prawdopodobne, bo > ostatecznie New Edition nie wszedł do produkcji), albo już w 2008 > roku w trakcie prezentacji na pierwszych targach był hybrydą (ale > materiały/artykuły nic o tym nie wspominają).
Hmm dziwne w takim razie, bo z tego co pamiętam w ofercie zakupu modelu pokazowego wymóg był rocznik 2010. Zatem taka niby przyjechała. Rok 2008 czy 2009 zupełnie nie pasuje.
wysłane przez konjo 4
> Hmm dziwne w takim razie, bo z tego co pamiętam w ofercie zakupu > modelu pokazowego wymóg był rocznik 2010. Zatem taka niby > przyjechała. Rok 2008 czy 2009 zupełnie nie pasuje.
http://pl.vindecoder.pl/SUU2411638BPN1447#
Identyfikator roku 8 Rok modelowy 2008
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez Jasiek 36
> Identyfikator roku 8 > Rok modelowy 2008
To ktoś tu kogoś oszukał. I powinna mieć numer 2800.