Forum
Szaleniec w autobusie
wysłane przez Kacpi 27
Do porozumiewania się na drodze kierowcy używają: kierunkowskazów, świateł stopu i środkowego palca.
wysłane przez MaK
> W ubiegłym roku kawałek za Basenem Górniczym, ktoś > groził motorniczemu nożem... widzę pasażerowie nie > "nudzą się"...
Waż słowa i nie uogólniaj!
wysłane przez Kacpi 27
> Kacpi napisał(a):
>
Obydwie sytuacje były niebezpieczne... Na przestrzeni kilku miesięcy coraz częściej ludzie czynią/bądź próbują wyrządzać szkodę drugiemu człowiekowi... jest w stanie ktoś wytłumaczyć dlaczego tak jest?
-- Do porozumiewania się na drodze kierowcy używają: kierunkowskazów, świateł stopu i środkowego palca.
Do porozumiewania się na drodze kierowcy używają: kierunkowskazów, świateł stopu i środkowego palca.
wysłane przez MaK
Ja jestem pasażerem. Moja żona. Moje dzieci. Prawie cała społeczność tego serwisu. Nie uogólniaj!
wysłane przez Mati524
1. Dlaczego kierowca nie miał zamkniętej kabiny od środka? To powinno być obowiązkowe. 2. Dlaczego takie SPPK kupując nowe wozy nie zamawia kabin zabudowanych, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo kierowców?
-- Pozdrawiam :)
Pozdrawiam :)
wysłane przez fan004 86
> 2. Dlaczego takie SPPK kupując nowe wozy nie zamawia kabin > zabudowanych, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo > kierowców?
Ale to było w autobusie SPAD.
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez konjo 4
> Mati524 napisał(a):
> > > 2. Dlaczego takie SPPK kupując nowe wozy nie zamawia kabin > > zabudowanych, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo > > kierowców? > > Ale to było w autobusie SPAD.
Ale on pytał SPPK na podstawie zdarzenia w SPAD. Swoją drogą to pytanie jest zasadne, bo MAN często wybierany przez Police:
http://www.omni-bus.eu/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=3943
potrafi zabudować kabinę pełną (zdjęcia ostatnie i 4 od dołu).
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez Kadoros 0
> Czytając takie rzeczy nasuwają mi się dwa pytania: > > 1. Dlaczego kierowca nie miał zamkniętej kabiny od środka? > To powinno być obowiązkowe.
No właśnie, gdyby kierowca miał wtedy zamkniętą kabinę od środka raczej nie doszłoby do tej sytuacji...
wysłane przez Wojtek 24
> To powinno być obowiązkowe.
Obowiązkowe to powinno być kupowanie autobusów z zabudowaną kabiną, bo śmieszą mnie te pseudo szyby montowane w używkach.
wysłane przez Michal 2
> Mati524 napisał(a):
> > To powinno być obowiązkowe. > > Obowiązkowe to powinno być kupowanie autobusów z zabudowaną > kabiną, bo śmieszą mnie te pseudo szyby montowane w > używkach.
Pamiętam, jak przyjechały pierwsze Helmuty do Szczecina. Oprócz małej barierki na wysokości brzucha nie miał żadnego zabezpieczenia, Motorniczy siedział prawie razem z ludźmi. Dość szybko dobudowano do tych pojazdów dość pancerne kabiny. :)
-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Wojtek 24
> Pamiętam, jak przyjechały pierwsze Helmuty > do Szczecina.
Serio?! Można zobaczyć gdzieś zdjęcie? Nawet o tym nie wiedziałem. I bardzo dobrze, że zrobiono kabiny. Prowadzący pojazd powinien być odgrodzony od pasażerów i o żadnej integracji nie ma mowy. To tak jakby w samolocie lub pociągu usunąć drzwi do kabiny.
wysłane przez Jasiek 36
> Prowadzący > pojazd powinien być odgrodzony od pasażerów i o żadnej > integracji nie ma mowy. To tak jakby w samolocie lub pociągu > usunąć drzwi do kabiny.
A dla mnie to tylko dowód na to, że nasze społeczeństwo dziczeje. Szczute przez polityków. Po drugie sytuacja odwrotna drzwi od kabiny zabudowanej zamknięte i kierowca nagle traci przytomność. Co wtedy?
wysłane przez mis
Dopóki producenci nie wprowadzą elektronicznie sterowanych drzwi kabiny takich jak są w samolotach, to zawsze któryś z problemów będzie istniał i chyba tak musi być. Niemniej jednak, osobiście uważam, że w naszych realiach jest większa szansa na agresję pasażera niż zasłabnięcie kierowcy. Przykra sprawa, że żyjemy w takich realiach, że kierowca musi być obudowany i zamknięty bo inaczej ktoś mu coś zrobi...
wysłane przez Jasiek 36
> Przykra sprawa, że żyjemy w > takich realiach, że kierowca musi być obudowany i zamknięty bo > inaczej ktoś mu coś zrobi...
A ja tylko podałem przykład popadania ze skrajności w skrajność. Ile jest takich przypadków? Bo w takim razie co ja robię w #2514, gdzie kabina jest półotwarta, tak jak w innych Mercedesach ze SPAD?
wysłane przez konjo 4
> Po drugie sytuacja odwrotna drzwi od kabiny > zabudowanej zamknięte i kierowca nagle traci przytomność. Co > wtedy?
Wpisz w googla "zasłabnięcie kierowcy autobusu“ i przejrzyj obrazki. Oczywiście są przypadki zahamowania przez pasażera, ale na przeciętnego amatora z fotela zastępującego kierowcę dużego pojazdu to bym specjalnie nie liczył...
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez fan004 86
> Po drugie sytuacja odwrotna drzwi od kabiny > zabudowanej zamknięte i kierowca nagle traci przytomność. Co > wtedy?
Od takich sytuacji jest chyba hamulec bezpieczeństwa tudzież zwany awaryjnym. Problem pojawia się jeśli chodzi o pomoc dla kierowcy ale pasażerowie są względnie bezpieczni, a o to głównie chodzi.
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez mis
Autobus ma hamulec awaryjny?
wysłane przez fan004 86
> Autobus ma hamulec awaryjny?
XD sorki, my bad. Najpierw napisałem potem pomyślałem...
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez Tosiek 17
SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
wysłane przez wsad123 6
> Moim zdaniem nie powinno się to zdarzyć. Ciekawe czy > sprawca ma teraz kłopoty z policją ?
Nie, gdzie tam. Policja wysłała mu medal pocztą, zostanie mu także nadane honorowe obywatelstwo miasta.
wysłane przez torwid 67
> Moim zdaniem nie powinno się to zdarzyć. Ciekawe czy > sprawca ma teraz kłopoty z policją ?
https://24kurier.pl/aktualnosci/wiadomosci/zarzut-dla-mezczyzny-ktory-zaatakowal-kierowce-miejskiego-autobusu/
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...