Forum

Szaleniec w autobusie

Do bardzo niebezpiecznej sytuacji doszło w piątkowy poranek (8 marca) w autobusie pospiesznej linii A. Jeden z pasażerów wtargnął do kabiny i zaczął szarpać kierownicą podczas jazdy. Dzięki doświadczeniu i opanowaniu kierowcy nie skończyło się to tragedią.

wysłane przez Kacpi 27

W ubiegłym roku kawałek za Basenem Górniczym, ktoś groził motorniczemu nożem... widzę pasażerowie nie "nudzą się"...

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.

wysłane przez MaK

Kacpi napisał(a):

> W ubiegłym roku kawałek za Basenem Górniczym, ktoś > groził motorniczemu nożem... widzę pasażerowie nie > "nudzą się"...

Waż słowa i nie uogólniaj!

wysłane przez Kacpi 27

MaK napisał(a):

> Kacpi napisał(a):



Obydwie sytuacje były niebezpieczne... Na przestrzeni kilku miesięcy coraz częściej ludzie czynią/bądź próbują wyrządzać szkodę drugiemu człowiekowi... jest w stanie ktoś wytłumaczyć dlaczego tak jest?

-- Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MaK

Kacpi napisał: > Obydwie sytuacje były niebezpieczne... Na przestrzeni kilku > miesięcy coraz częściej ludzie czynią/bądź próbują > wyrządzać szkodę drugiemu człowiekowi... jest w stanie ktoś > wytłumaczyć dlaczego tak jest?

Ja jestem pasażerem. Moja żona. Moje dzieci. Prawie cała społeczność tego serwisu. Nie uogólniaj!

wysłane przez Mati524

Czytając takie rzeczy nasuwają mi się dwa pytania:

1. Dlaczego kierowca nie miał zamkniętej kabiny od środka? To powinno być obowiązkowe. 2. Dlaczego takie SPPK kupując nowe wozy nie zamawia kabin zabudowanych, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo kierowców?

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)

wysłane przez fan004 86

Mati524 napisał(a):

> 2. Dlaczego takie SPPK kupując nowe wozy nie zamawia kabin > zabudowanych, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo > kierowców?

Ale to było w autobusie SPAD.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez konjo  4

fan004 napisał(a):

> Mati524 napisał(a):

>  > > 2. Dlaczego takie SPPK kupując nowe wozy nie zamawia kabin > > zabudowanych, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo > > kierowców? >  > Ale to było w autobusie SPAD.

Ale on pytał SPPK na podstawie zdarzenia w SPAD. Swoją drogą to pytanie jest zasadne, bo MAN często wybierany przez Police:

http://www.omni-bus.eu/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=3943

potrafi zabudować kabinę pełną (zdjęcia ostatnie i 4 od dołu).

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez Kadoros 0

Mati524 napisał(a):

> Czytając takie rzeczy nasuwają mi się dwa pytania: >  > 1. Dlaczego kierowca nie miał zamkniętej kabiny od środka? > To powinno być obowiązkowe.

No właśnie, gdyby kierowca miał wtedy zamkniętą kabinę od środka raczej nie doszłoby do tej sytuacji...

wysłane przez Wojtek 24

Mati524 napisał(a):

> To powinno być obowiązkowe.

Obowiązkowe to powinno być kupowanie autobusów z zabudowaną kabiną, bo śmieszą mnie te pseudo szyby montowane w używkach.

wysłane przez Michal 2

Wojtek napisał(a):

> Mati524 napisał(a):

> > To powinno być obowiązkowe. >  > Obowiązkowe to powinno być kupowanie autobusów z zabudowaną > kabiną, bo śmieszą mnie te pseudo szyby montowane w > używkach.

Pamiętam, jak przyjechały pierwsze Helmuty do Szczecina. Oprócz małej barierki na wysokości brzucha nie miał żadnego zabezpieczenia, Motorniczy siedział prawie razem z ludźmi. Dość szybko dobudowano do tych pojazdów dość pancerne kabiny. :)

-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Wojtek 24

Michal napisał(a):

> Pamiętam, jak przyjechały pierwsze Helmuty > do Szczecina.

Serio?! Można zobaczyć gdzieś zdjęcie? Nawet o tym nie wiedziałem. I bardzo dobrze, że zrobiono kabiny. Prowadzący pojazd powinien być odgrodzony od pasażerów i o żadnej integracji nie ma mowy. To tak jakby w samolocie lub pociągu usunąć drzwi do kabiny.

wysłane przez Jasiek 36

Wojtek napisał(a):

> Prowadzący > pojazd powinien być odgrodzony od pasażerów i o żadnej > integracji nie ma mowy. To tak jakby w samolocie lub pociągu > usunąć drzwi do kabiny.

A dla mnie to tylko dowód na to, że nasze społeczeństwo dziczeje. Szczute przez polityków. Po drugie sytuacja odwrotna drzwi od kabiny zabudowanej zamknięte i kierowca nagle traci przytomność. Co wtedy?

wysłane przez mis

> [...] Po drugie sytuacja odwrotna drzwi od kabiny > zabudowanej zamknięte i kierowca nagle traci przytomność. Co > wtedy?

Dopóki producenci nie wprowadzą elektronicznie sterowanych drzwi kabiny takich jak są w samolotach, to zawsze któryś z problemów będzie istniał i chyba tak musi być. Niemniej jednak, osobiście uważam, że w naszych realiach jest większa szansa na agresję pasażera niż zasłabnięcie kierowcy. Przykra sprawa, że żyjemy w takich realiach, że kierowca musi być obudowany i zamknięty bo inaczej ktoś mu coś zrobi...

wysłane przez Jasiek 36

mis napisał(a):

> Przykra sprawa, że żyjemy w > takich realiach, że kierowca musi być obudowany i zamknięty bo > inaczej ktoś mu coś zrobi...

A ja tylko podałem przykład popadania ze skrajności w skrajność. Ile jest takich przypadków? Bo w takim razie co ja robię w #2514, gdzie kabina jest półotwarta, tak jak w innych Mercedesach ze SPAD?

wysłane przez konjo  4

Jasiek napisał(a):

> Po drugie sytuacja odwrotna drzwi od kabiny > zabudowanej zamknięte i kierowca nagle traci przytomność. Co > wtedy?

Wpisz w googla "zasłabnięcie kierowcy autobusu“ i przejrzyj obrazki. Oczywiście są przypadki zahamowania przez pasażera, ale na przeciętnego amatora z fotela zastępującego kierowcę dużego pojazdu to bym specjalnie nie liczył...

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez fan004 86

Jasiek napisał(a):

> Po drugie sytuacja odwrotna drzwi od kabiny > zabudowanej zamknięte i kierowca nagle traci przytomność. Co > wtedy?

Od takich sytuacji jest chyba hamulec bezpieczeństwa tudzież zwany awaryjnym. Problem pojawia się jeśli chodzi o pomoc dla kierowcy ale pasażerowie są względnie bezpieczni, a o to głównie chodzi.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez mis

> Od takich sytuacji jest chyba hamulec bezpieczeństwa tudzież zwany > awaryjnym. Problem pojawia się jeśli chodzi o pomoc dla kierowcy ale > pasażerowie są względnie bezpieczni, a o to głównie chodzi.

Autobus ma hamulec awaryjny?

wysłane przez fan004 86

mis napisał(a):

> Autobus ma hamulec awaryjny?

XD sorki, my bad. Najpierw napisałem potem pomyślałem...

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Tosiek 17

Moim zdaniem nie powinno się to zdarzyć. Ciekawe czy sprawca ma teraz kłopoty z policją ?

SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
LOZOI napisał(a):

> Moim zdaniem nie powinno się to zdarzyć. Ciekawe czy > sprawca ma teraz kłopoty z policją ?

Nie, gdzie tam. Policja wysłała mu medal pocztą, zostanie mu także nadane honorowe obywatelstwo miasta.

wysłane przez torwid  67

LOZOI napisał(a):

> Moim zdaniem nie powinno się to zdarzyć. Ciekawe czy > sprawca ma teraz kłopoty z policją ?

https://24kurier.pl/aktualnosci/wiadomosci/zarzut-dla-mezczyzny-ktory-zaatakowal-kierowce-miejskiego-autobusu/

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...