Forum

Projekt pętli autobusowo-tramwajowej „Głębokie”

zdjęcie
Projekt pętli autobusowo-tramwajowej „Głębokie”
Całkiem ambitnie to wygląda.
Arek Dynamo napisał(a):
Całkiem ambitnie to wygląda.

Wygląda, przy okazji jak zwykle padnie kilkadziesiąt drzew. Nawiasem mówiąc już widzę te dzwony autobusowo tramwajowe na tych przejazdach przy wjeździe na środek pętli...
Arek Dynamo napisał(a):
Całkiem ambitnie to wygląda.

Pytanie, czy jest w ogóle tam potrzeba na tak rozbudowaną pętlę. Jeśli tak - to okej, jeśli robione przyszłościowo, to zależy ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Cezar007 napisał(a):
Pytanie, czy jest w ogóle tam potrzeba na tak rozbudowaną pętlę. Jeśli tak - to okej, jeśli robione przyszłościowo, to zależy ;)

Dobre pytanie, no bo tam w sumie nie ma wielkich potoków pasażerskich, tyle tylko że sama pętla służy za przesiadkę z polickiego autobusu na tramwaj jadący w kierunku śródmieścia.

wysłane przez N236 0

Proponuję UM „rozwalić” Głębokie w tym samym czasie co będzie całkowicie zamknięte Łękno dla tramwajów (no chyba, że wciąż, przez cały czas przebudowy, będzie jednak utrzymany ruch tramwajowy, choćby po jednym torze jak to jest obecnie) bo inaczej to całkiem nowe torowisko na ul. Arkońskiej będzie służyć tylko do wyjazdów i zjazdów z ZP. Do nowej pętli przy Netto Arenie to też jeszcze trochę czasu potrzeba.

wysłane przez t105n  49

N236 napisał(a):
Proponuję UM „rozwalić” Głębokie w tym samym czasie co będzie całkowicie zamknięte Łękno dla tramwajów (no chyba, że wciąż, przez cały czas przebudowy, będzie jednak utrzymany ruch tramwajowy, choćby po jednym torze jak to jest obecnie) bo inaczej to całkiem nowe torowisko na ul. Arkońskiej będzie służyć tylko do wyjazdów i zjazdów z ZP. Do nowej pętli przy Netto Arenie to też jeszcze trochę czasu potrzeba.

Przecież można puścić linię tramwajową z Głębokiego przez Arkońską do centrum i dalej dokąd się chce, choćby przez zwykłe wydłużenie linii 3 i 10, aby zapewnić dojazd do Głębokiego.

wysłane przez N236 0

(...)
Ja dokładnie bym tak zrobił (tylko wydłużenie 3 i 10 do Głębokiego), ale chodzi mi o przypadek - a na to się zanosi, bo przecież przebudowa Głębokiego wiąże się ze wstrzymaniem ruchu tramwajowego i to na kilka(naście ?) miesięcy - i zarazem będzie wyłączone Wojska Polskiego na wysokości Łękna. To dokąd wtedy tramwaje z Lasku Arkońskiego ? Chyba, że do ZP.

wysłane przez Radzio

t105n napisał(a):
Przecież można puścić linię tramwajową z Głębokiego przez Arkońską do centrum i dalej dokąd się chce, choćby przez zwykłe wydłużenie linii 3 i 10, aby zapewnić dojazd do Głębokiego.

Ja to bym 3 zostawił "tymczasowo" w Lasku do czasu oddania do użytku pętli przy Szafera.

wysłane przez pioko17 38

Mam pytanie do zorientowanych, jako że ten rysunek nie mając opisu można czytać dwojako. Czy ruch autobusów wewnątrz pętli będzie się odbywał w kierunku przeciwnym do tramwajów, co by oznaczało, że będziemy mieli pierwsze w Szczecinie D2D? Czy może będzie się odbywał w tym samym kierunku, a co za tym idzie, autobusy będą odjeżdżać z tych samych krawędzi co tramwaje? Mam nadzieję, że ta pierwsza opcja. ;)

wysłane przez MQ ?

pioko17 napisał(a):
Mam pytanie do zorientowanych, jako że ten rysunek nie mając opisu można czytać dwojako. Czy ruch autobusów wewnątrz pętli będzie się odbywał w kierunku przeciwnym do tramwajów, co by oznaczało, że będziemy mieli pierwsze w Szczecinie D2D? Czy może będzie się odbywał w tym samym kierunku, a co za tym idzie, autobusy będą odjeżdżać z tych samych krawędzi co tramwaje? Mam nadzieję, że ta pierwsza opcja. ;)

Według organizacji ruchu nie będzie narzuconego kierunku ruchu na pętli. Wszystkie trzy perony są peronami tramwajowo-autobusowymi. Tory 1 i 5 mają być zabudowane płytami PAT, więc tutaj autobusy będą mogły stawać z obu stron peronu. Po torze 4 autobusy nie będą mogły jeździć.

wysłane przez pioko17 38

MQ napisał(a):
Według organizacji ruchu nie będzie narzuconego kierunku ruchu na pętli. Wszystkie trzy perony są peronami tramwajowo-autobusowymi. Tory 1 i 5 mają być zabudowane płytami PAT, więc tutaj autobusy będą mogły stawać z obu stron peronu. Po torze 4 autobusy nie będą mogły jeździć.

Tylko pytanie, czy jest zachowana odpowiednia skrajnia, by faktycznie autobus mógł stanąć od drugiej strony peronu?
Nie powiem, pierwsze w mieście D2D to by było coś.

wysłane przez MQ ?

pioko17 napisał(a):
Tylko pytanie, czy jest zachowana odpowiednia skrajnia, by faktycznie autobus mógł stanąć od drugiej strony peronu?

Może to rozwieje Twoje wątpliwości: https://i.imgur.com/cZnKD3l.png

wysłane przez Phobos 17

W Wyborczej ukazał się kolejny artykuł o przetargu na budowę węzła i po raz kolejny prezentowany jest plan zakładający odseparowanie peronów autobusowych od tramwajowych (oraz brak tory do nawracania). Więc w końcu który projekt będzie realizowany?

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MQ ?

Phobos napisał(a):
W Wyborczej ukazał się kolejny artykuł o przetargu na budowę węzła i po raz kolejny prezentowany jest plan zakładający odseparowanie peronów autobusowych od tramwajowych (oraz brak tory do nawracania). Więc w końcu który projekt będzie realizowany?

To coś na Wyborczej ma podpis "Tak ma wyglądać węzeł Głębokie. To połączenie dwóch koncepcji (Urząd Miasta/połączenie: Cezary Aszkiełowicz)". Znaczy się jest to radosna twórczość GW. Czemu ciągle tym się posługują - nie wiem.