Forum
Umowa na przebudowę Szafera podpisana
Za 18 miesięcy pojedziemy zupełnie nową ul. Szafera. W poniedziałek podpisano umowę na realizację tej inwestycji.
wysłane przez lukaszenko 16
wysłane przez maciekos95 3
Czyli jeszcze nie otwarty kawałek ulicy Szafera za chwilę zostanie rozkopany. Takie rzeczy to tylko w Szczecinie.
No właśnie już od kiedy zrobili ten kawałek, zacząłem się zastanawiać jaki to miało sens, skoro już wtedy było wiadomo, że zaraz będzie ruszać kolejny etap. Nie ma to jak wyrzucać publiczne pieniądze w błoto.
wysłane przez Zygzak7
No właśnie już od kiedy zrobili ten kawałek, zacząłem się zastanawiać jaki to miało sens, skoro już wtedy było wiadomo, że zaraz będzie ruszać kolejny etap. Nie ma to jak wyrzucać publiczne pieniądze w błoto.
Dla mnie bez sensu jest budowa pętli tramwajowej bez rozeznania, jak ułożyć nowy rozkład jazdy, jak skierować linie tramwajowe.
Bez budowy połączenie do Krzekowa cała inwestycja będzie kolejnym zmarnowanie pieniędzy - tramwaje pojadą puste.
Pilniejsza, wręcz niezbędna jest budowa linii tramwajowych po trasie autobusu 75 oraz wzdłuż ul. Mieszka I do ul. Cukrowej. Argumenty: kilka centrów handlowych, duże nowe osiadła mieszkaniowe, obiekty Uniwersytetu Szczecińskiego, drugostronny dojazd do Cmentarza Centralnego, eliminacja autobusów z ul. Krzywoustego, Alei Piastów i ul.Mieszka I.. Plusem do zrealizowania inwestycji jest przygotowana infrastruktura, np. wiadukt i most kolejowy, wydzielony pas drogowy. Dodatkowo na budowę wyłącznie linii tramwajowej łatwiej jest uzyskać dofinansowanie z programów pomocowych Unii Europejskiej niż do budowy układów drogowych.
wysłane przez kasper1 50
PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
wysłane przez Luke_Police 163
Według Głosu Szczecińskiego kolejna inwestycja tramwajowa wypadła. Tym razem padło na przebudowę zajezdni Golęcin.
Ech... Jak ja się cieszę, że już tam nie pracuję, a jednocześnie współczuję kolegom, którzy tam zostali i każdej zimy się męczą naprawiając tabor na mrozie. Spodziewałem się, że ta przebudowa prędko nie dojdzie do skutku.
Technik serwisu :)
wysłane przez N236 0
Wg mnie kolejne nieuzasadnione odwlekanie
przebudowy ZG jest kpiną ze strony miasta. Jedyne wytłumaczenie to nieudolność urzędu. Ale wydadzą miliony na mało przydatny dla całego układu komunikacyjnego Most zwany Klodnym. Życzę aby przebudowa al. Wyzwolenia od placu Rodla po Dworzec Niebuszewo również nie wypaliła. Zresztą przebudowa Matejki na zaplanowanym odcinku jest również najmniej potrzeba.
wysłane przez pioko17 38
(...)
Wg mnie kolejne nieuzasadnione odwlekanie
przebudowy ZG jest kpiną ze strony miasta. Jedyne wytłumaczenie to nieudolność urzędu. Ale wydadzą miliony na mało przydatny dla całego układu komunikacyjnego Most zwany Klodnym. Życzę aby przebudowa al. Wyzwolenia od placu Rodla po Dworzec Niebuszewo również nie wypaliła. Zresztą przebudowa Matejki na zaplanowanym odcinku jest również najmniej potrzeba.
Most to niech będzie bo poprawi dostępność Łasztowni. Ale ja się pytam na co komu ten Aquapark, szczególnie w obecnej sytuacji finansowej samorządów po zmianach w podatku PIT.
wysłane przez t105n 49
Bez budowy połączenie do Krzekowa cała inwestycja będzie kolejnym zmarnowanie pieniędzy - tramwaje pojadą puste.
Naprawdę uważasz, że duże osiedle przy ul. Szafera i ul. Zawadzkiego nie wygeneruje znacznego potoku pasażerskiego? A niby kto teraz jeździ linią 75?
Teraz zbuduje się ten kawałek do hali, potem miasto zabierze się (mam nadzieję) za połączenie z Krzekowem.
wysłane przez Luke_Police 163
Bez budowy połączenie do Krzekowa cała inwestycja będzie kolejnym zmarnowanie pieniędzy - tramwaje pojadą puste.
Zakładam, że pojedzie tam tam linia nr 3, bo takie rozwiązanie wydaje się najbardziej sensowne. Uważasz, że tramwaj łączący duże osiedle mieszkaniowe, potężny kompleks widowiskowo-sportowy, popularne kąpielisko Arkonka, szpital, dworzec PKP, centrum miasta (plac Rodła, Brama Portowa, węzeł Kołłątaja) i drugie potężne osiedle na Pomorzanach, będzie jeździł pusty? Szczerze wątpię... Takie połączenie będzie świetną alternatywą dla linii 53 i 75 (połączenie tramwajem z Pomorzanami, Dworcem PKP, Bramą Portową, Kołłątaja) i mimo odmiennej trasy, w zauważalnym stopniu odciąży autobusy.
Technik serwisu :)
wysłane przez lukaszenko 16
[ciach]
O ile 53 i 60 może jakoś odciąży to na 75 za bardzo nie wpłynie. Całkowicie inna trasa.
wysłane przez Glemp 0
wysłane przez lukaszenko 16
Jeśli dziś 3 rozkładowo ma z Wojciechowskiego 14 minut do placu Rodła (Galaxy he he), to przedłużona z nowej pętli koło hali będzie jechała 20-21 minut. A na Bramie Portowej i dworcu będzie w porównywalnym czasie co 75. Latem jeszcze tłumy na Arkonkę... to jest zbyt atrakcyjne, żeby jeździło puste :)
Nie mówiłem że 3 będzie pusta, tylko że 75 dalej będzie jeździć nabite po dach.
wysłane przez Administracja 0
Mam wielu znajomych, którzy mieszkają właśnie na Zawadzkiego i popierają ten pomysł, gdyż szybciej dostaną się do docelowego miejsca.
A ja myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłoby puścić 3 i 9 do Netto Areny. Dlaczego? Bo 3 i 9 połączą Zawadzkiego z centrum od strony placu Rodła i od strony placu Kościuszki, co pozwoli zredukować ilość pasażerów w 75.
Co z 1 i 10? Trudne pytanie. 1 zostawić i dodać do Głębokiego 10. Nadal będzie bezpośrednie połączenie Głębokiego z Kościuszki i placem Rodła.
Przydałoby się też pomyśleć o 2 do Netto Areny. Myślę, że przydałoby się takie połączenie prawobrzeża z lewobrzeżem.
wysłane przez lukaszenko 16
Przydałoby się też pomyśleć o 2 do Netto Areny. Myślę, że przydałoby się takie połączenie prawobrzeża z lewobrzeżem.
Tylko po jaką cholerę 3 linie do Lasu Arkońskiego? A w kierunku Basenu to jedzie siódemka, więc 2 nie jest tam kompletnie potrzebna.
wysłane przez Radzio
Tylko po jaką cholerę 3 linie do Lasu Arkońskiego? A w kierunku Basenu to jedzie siódemka, więc 2 nie jest tam kompletnie potrzebna.
Do Lasku nie. Ale dalej do Netto Areny juz można polemizować.
Bezpośrednie połączenie Prawobrzeża z Technoparkiem Pomerania, Szpital Arkońska. W Lato Arkonka. No i podczas imprez na Netto Arena nie trzeba by było dodatkowych autobusów uruchamiać.
No dobra, 7 jezdzi z Krzekowa, ale z okolo 17 tys. osiedla aby dostac sie na prawobrzeże trzeba isć 10-15 minut na Krzekowo lub (tak jak to robi większość) wsiaść w 75 i jechac na Brame Portowa i tam mamy do wyboru pośpiech lub Tramwaj. A przecież przydało by się odciażyć 75. Nie twierdze, że akurat każdy z Zawadzkiego jeździ na Zdroje. Ale może by sie przydało akurat takie połączenie.
wysłane przez Glemp 0
Tak czy siak niedługo cały układ linii będzie się często zmieniał, bo oprócz remontów na pl. Szarych Szeregów i na dole Wyszyńskiego za jakiś czas planowane jest zamknięcie Wojska Polskiego dla tramwajów, remont Wyzwolenia (chyba to będzie czekało do zakończenia prac na WP), Kolumba i Pomorzan, chcieli dłubać coś na Mickiewicza, okolice zajezdni Golęcin też są tragiczne itd.
wysłane przez Radzio
2 powinna zostać tak jak jest ze względu na obsługę węzła przesiadkowego na Niemcewicza. Docelowo raczej widziałbym na Szafera końcowy 7 po wybudowaniu przedłużenia z Krzekowa
Ale to będzie za kilka lat. A 75 pęka w szwach. Zawsze 2 może mieć dwa warianty trasy. Jedna do dworca, a druga do Netto Areny.
wysłane przez Glemp 0
Ale to będzie za kilka lat. A 75 pęka w szwach. Zawsze 2 może mieć dwa warianty trasy. Jedna do dworca, a druga do Netto Areny.
Zostaw tą dwójkę w spokoju ;) Właśnie z powodu Niemcewicza, na Dworzec Niebuszewo powinno jeździć więcej kursów (np. 10 wożąca powietrze od Muzeum Techniki do Lasku Arkońskiego), a nie mniej. Tyle, że w obecnym stanie pętla uliczna tego nie przyjmie.
Będzie za jakiś czas wielki remont Wyzwolenia, więc na bezpośrednie połączenie Szafera z prawobrzeżem przez Niebuszewo przez parę lat też nie ma szans. Kombinuj z inną linią :)