Forum

Szczecin chce kupić kolejne elektryki

Miasto Szczecin zamierza kupić kolejnych 8 autobusów elektrycznych. Wniosek o dofinansowanie zakupu nowych pojazdów, został złożony 18 stycznia br. do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wniosek obejmuje również pozyskanie środków na budowę stacji ładowania.

wysłane przez Michal 2

„Na liniach 75 i 87”

Ciekawe, czy na te elektryki tak samo będą narzekać kierowcy „górskiej trasy 87”, jak na hybrydy w innym wątku.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
3

wysłane przez SOLARIS1850

Michal napisał(a):
Ciekawe, czy na te elektryki tak samo będą narzekać kierowcy „górskiej trasy 87”, jak na hybrydy w innym wątku.

Będą, będą... Ponieważ elektryki, będą ''ślimaczyć się'' jak hybrydy na tych górskich trasach na Osowie i Podbórzu. I tak w tamtych regionach Szczecina jest mniejsze obłożenie ruchu komunikacji miejskiej, to bez sensu puszczać elektryczne przeguby na takie linie, a w centrum takie ''elektryki'' bardziej się przydałyby się.
1
SOLARIS1850 napisał(a):
to bez sensu puszczać elektryczne przeguby na takie linie, a w centrum takie ''elektryki'' bardziej się przydałyby się.

Kiedyś spotkałem się z uzasadnieniem, iż wysyłanie na 87 najnowszych wozów jest spowodowane chęcią stworzenia pewnej wizytówki komunikacyjnej dla Szczecina. Mam na myśli, że 87, podobnie zresztą jak 75 jest linią "Dworcową". Nie wiem czy tak jest na pewno, ale osobiście wydaje mi się to dosyć prawdopodobne.
Czytałem kiedyś w jakimś artykule uzasadnienie (zresztą sensowne), że na 87 pojadą hybrydy, bo to linia z dużą ilością zatrzymań i startów, gdzie zalety hybrydy są niezaprzeczalne.
Pt47bis napisał(a):
Czytałem kiedyś w jakimś artykule uzasadnienie (zresztą sensowne), że na 87 pojadą hybrydy, bo to linia z dużą ilością zatrzymań i startów, gdzie zalety hybrydy są niezaprzeczalne.

Praktycznie każda linia obsługiwana przez SPAK ma duża ilość zatrzymań i startów, więc słaby argument. Powód jest inny tylko nikt wprost o tym nie powie.
lukaszenko napisał(a):
Powód jest inny tylko nikt wprost o tym nie powie.

Puszczamy ładne autobusy Podbórzanom? Ogólnie rzecz ujmując... ;)

#TramwajemPoŚwiecie
5
fan004 napisał(a):
Puszczamy ładne autobusy Podbórzanom? Ogólnie rzecz ujmując... ;)

I to chyba najsensowniejszy argument. Nowe osiedle, ludzie z pieniędzmi, nowe samochody, więc nie będą tam puszczać głównie 3 drzwiowych manów, tylko właśnie nowy tabor.
Kostek napisał(a):
I to chyba najsensowniejszy argument. Nowe osiedle, ludzie z pieniędzmi, nowe samochody, więc nie będą tam puszczać głównie 3 drzwiowych manów, tylko właśnie nowy tabor.

Chyba jednak nie zrozumiałeś.
2
lukaszenko napisał(a):
Chyba jednak nie zrozumiałeś.

Może, choć poniekąd może być to prawdą.
Post został wyedytowany przez autora.
Kostek napisał(a):
I to chyba najsensowniejszy argument. Nowe osiedle, ludzie z pieniędzmi, nowe samochody, więc nie będą tam puszczać głównie 3 drzwiowych manów, tylko właśnie nowy tabor.

To niech jeszcze za bilety płacą jak za pośpiechy jak tam tak jakby luksusowo.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
To niech jeszcze za bilety płacą jak za pośpiechy jak tam tak jakby luksusowo.

Zatem Podbórz czeka na pospieszny :D
AlexSimulations67 napisał(a):
Zatem Podbórz czeka na pospieszny :D

To chyba będzie fruwał nad tym Podbórzem ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
To chyba będzie fruwał nad tym Podbórzem ;)

Tak, start z Podbórza i następne lądowanie na Placu Rodła.
1

wysłane przez t105n  49

Kostek napisał(a):
I to chyba najsensowniejszy argument. Nowe osiedle, ludzie z pieniędzmi, nowe samochody, więc nie będą tam puszczać głównie 3 drzwiowych manów, tylko właśnie nowy tabor.

Hmm, to dziwnie często widzę MANy na 87.
t105n napisał(a):
Hmm, to dziwnie często widzę MANy na 87.

Ostatnio któregoś dnia, na 3 z 4 szczytówek były MANy z Goteborga.
Kostek napisał(a):
I to chyba najsensowniejszy argument. Nowe osiedle, ludzie z pieniędzmi, nowe samochody, więc nie będą tam puszczać głównie 3 drzwiowych manów, tylko właśnie nowy tabor.

Ludzie z pieniędzmi i samochodami jeżdżą tymi właśnie samochodami, nawet jeśli im byś same czterodrzwiowe nówki podstawił ;)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
5
Michal napisał(a):
Ludzie z pieniędzmi i samochodami jeżdżą tymi właśnie samochodami, nawet jeśli im byś same czterodrzwiowe nówki podstawił ;)

Mogą mieć i nawet złote klamki w kiblu, ale liczba miejsc parkingowych w centrum jest ograniczona. Miasto powinno zachęcać do korzystania z KM także tych, których stać na drogie auta itd.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1
SOLARIS1850 napisał(a):
Będą, będą... Ponieważ elektryki, będą ''ślimaczyć się'' jak hybrydy na tych górskich trasach na Osowie i Podbórzu. I tak w tamtych regionach Szczecina jest mniejsze obłożenie ruchu komunikacji miejskiej, to bez sensu puszczać elektryczne przeguby na takie linie, a w centrum takie ''elektryki'' bardziej się przydałyby się.

No raczej, więc nie wiem czemu Szczecin decyduje się kupować autobusy, których jakość schodzi na psy. Jeszcze III generacja była spoko, ale jak się pojawiła wersja z Euro 6 to jakość Solarisa zaczęła się pogarszać. Ciekawe kiedy "Kartony" zaczną się rozsypywać? Bo Solarisy z 2008 i 2009 ze SPAKu już się rozsypują, Przykładem jest wóz 1952, w którym bardzo mocno trzęsie, podczas postoju kasowniki wibrują. Normalnie można się w nim czuć jakby miał się zaraz rozlecieć.

SU18 #788 Król Szos
Post został wyedytowany przez autora.
Tosiek napisał(a):
No raczej, więc nie wiem czemu Szczecin decyduje się kupować autobusy, których jakość schodzi na psy.

Szczecin kupuje autobusy tego producenta, który decyduje się przystąpić do przetargu i go wygrywa.
17
SOLARIS1850 napisał(a):
Będą, będą... Ponieważ elektryki, będą ''ślimaczyć się'' jak hybrydy na tych górskich trasach na Osowie i Podbórzu. I tak w tamtych regionach Szczecina jest mniejsze obłożenie ruchu komunikacji miejskiej, to bez sensu puszczać elektryczne przeguby na takie linie, a w centrum takie ''elektryki'' bardziej się przydałyby się.

W Szczecinie jest ten problem, że centrum miasta jest dość mocno rozległe i żadna linia w mieście nie jeździ tylko po centrum, ale i wyjeżdża gdzieś dalej. 87 i 75 zaczyna w centrum, jedzie przez dużą część i potem wyjeżdża dalej. 86 zresztą tak samo. Drugą kwestią jest to, że miasto jest górzyste i praktycznie każda linia w centrum musi pokonać na swojej drodze wniesienie - większe bądź mniejsze, więc gdziekolwiek elektryk czy też hybryda nie wyjedzie, tam będą miały wzniesienie, w mniejszej bądź większej ilości.
Post został wyedytowany przez autora.
6
Kostek napisał(a):
W Szczecinie jest ten problem, że centrum miasta jest dość mocno rozległe i żadna linia w mieście nie jeździ tylko po centrum, ale i wyjeżdża gdzieś dalej. 87 i 75 zaczyna w centrum, jedzie przez dużą część i potem wyjeżdża dalej. 86 zresztą tak samo. Drugą kwestią jest to, że miasto jest górzyste i praktycznie każda linia w centrum musi pokonać na swojej drodze wniesienie - większe bądź mniejsze, więc gdziekolwiek elektryk czy też hybryda nie wyjedzie, tam będą miały wzniesienie, w mniejszej bądź większej ilości.

Nie do końca. Podjazd na Duńskiej jest jednym z bardziej stromych w mieście. Jeśli teoria wyżej jest prawdziwa, chodzi o linie „dworcowe” czyli ze SPAK 75 i 87.
Jeśli jest ktoś kompetentny, mogłby tej teorii zaprzeczyć lub potwierdzić
niech przemówi :)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
2