Forum

Autobus na skróconej trasie. "To niewyobrażalne dla nas"

Autobusy "75" powinny wrócić na szczecińskie Krzekowo, to najważniejsza linia dla tej okolicy - mówią mieszkańcy i zapowiadają, że będą walczyć o zmiany w komunikacji miejskiej.

Przecież możliwość przesiadki mają choćby na przystanku Klonowica czy węźle Wernyhory. Ale jak zawsze trzeba pobiadolić, że coś zostało skrócone i zabrane. Wielokrotnie widziałem w godzinach okolicy 7 i 15-16, że 75 od przystanku Romera do Krzekowa jeździł pusty. Na tym odcinku spokojnie wystarczą 74 i 105. Najlepiej jeszcze jakby nie jeździły jeden za drugim.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
9
bartez napisał(a):
Wielokrotnie widziałem w godzinach okolicy 7 i 15-16, że 75 od przystanku Romera do Krzekowa jeździł pusty.

Zgadzam się, na odcinku Szafera/Romera-Krzekowo 75 zawsze jeździło puste, niezależnie od godziny, czy dnia. Z samej pętli Krzekowo trasa 75 do centrum nie była zbyt atrakcyjna, porównując ją czasowo do tramwajów.

Też jestem zdania, że przesiadki, aby dojechać w głąb osiedla Zawadzkiego są dogodne.
man napisał(a):
Też jestem zdania, że przesiadki, aby dojechać w głąb osiedla Zawadzkiego są dogodne.

Po powrocie 75 na "stałą" trasę przez Zawadzkiego mieszkańcy Marlicza mogą trochę narzekać, bo do dobrego szybko się człowiek przyzwyczaja więc może jak to było już gdzieś zaproponowane na forum, zamiast robić 75 raz przez Zawadzkiego, a raz przez Marlicza to może 80 od ronda Olimpijczyków puścić przez Szafera bez wjazdu na nową pętlę tylko przystanek na torowisku i dalej Romera i Marlicza. Autobus nie obsłużyłby przystanku "Zawadzkiego" (ale w zamian zatrzymałby się pod halą sportową), a mieszkańcy wspomnianych ulic Romera i Marlicza mieliby komunikację i to w niezłym takcie w porównaniu do tego co jest od dzisiaj czyli nic.
Pewnie pojawi się argument, że autobus krąży i nabija kilometry, ale za to obsługuje więcej atrakcyjnych dla mieszkańców przystanków. 53 też nie jeździ przez Unii Lubelskiej tylko na około przez Zawadzkiego.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2
bartez napisał(a):
Po powrocie 75 na "stałą" trasę przez Zawadzkiego mieszkańcy Marlicza mogą trochę narzekać, bo do dobrego szybko się człowiek przyzwyczaja więc może jak to było już gdzieś zaproponowane na forum, zamiast robić 75 raz przez Zawadzkiego, a raz przez Marlicza to może 80 od ronda Olimpijczyków puścić przez Szafera bez wjazdu na nową pętlę tylko przystanek na torowisku i dalej Romera i Marlicza.

Można też zrobić jednokierunkową trasę 75 przez Marlicza-Romera-Szafera (postój) i Zawadzkiego w kierunku Dworca (ewentualnie odwrotnie). Wtedy wilk syty i owca cała.
Post został wyedytowany przez autora.
man napisał(a):
Można też zrobić jednokierunkową trasę 75 przez Marlicza-Romera-Szafera (postój) i Zawadzkiego w kierunku Dworca (ewentualnie odwrotnie). Wtedy wilk syty i owca cała.

No tylko minus taki widzę, że pasażer, który chciałby wysiąść na Zawadzkiego przy rondzie (a jest ich sporo) najpierw musiałby objechać osiedle do Szafera, a potem odbyć postój z kierowcą i dopiero wysiąść w drodze do dworca, no albo wcześniej przy kościele przesiąść się na 53 czy 80 na jeden przystanek.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1
bartez napisał(a):
No tylko minus taki widzę, że pasażer, który chciałby wysiąść na Zawadzkiego przy rondzie (a jest ich sporo) najpierw musiałby objechać osiedle do Szafera, a potem odbyć postój z kierowcą i dopiero wysiąść w drodze do dworca, no albo wcześniej przy kościele przesiąść się na 53 czy 80 na jeden przystanek.

Kto ma zdrowe nogi i więcej czasu może tam się dostać z buta
DREAMLINER napisał(a):
Kto ma zdrowe nogi i więcej czasu może tam się dostać z buta

A nie pomyślałeś może o starszych osobach?
Post został wyedytowany przez autora.
1
Kawoszek napisał(a):
A nie pomyślałeś może o starszych osobach?

Przeczytałeś wyraźnie co napisałem czy Piszesz bezsensowny post? Może też są osoby starsze które też są sprawne fizycznie bo za młodości dbali o kondycję fizyczną?
DREAMLINER napisał(a):
Przeczytałeś wyraźnie co napisałem czy Piszesz bezsensowny post? Może też są osoby starsze które też są sprawne fizycznie bo za młodości dbali o kondycję fizyczną?

Wieku i procesów starczych nie oszukasz. Nawet jeżeli ktoś za młodu dbał o siebie.
5
DREAMLINER napisał(a):
Kto ma zdrowe nogi i więcej czasu może tam się dostać z buta

Kto ma zdrowe nogi i więcej czasu może dojść z centrum na Zawadzkiego z buta, ale z takim założeniem daleko nie dotrzemy w dyskusji.

#TramwajemPoŚwiecie
13
bartez napisał(a):
Przecież możliwość przesiadki mają choćby na przystanku Klonowica czy węźle Wernyhory. Ale jak zawsze trzeba pobiadolić, że coś zostało skrócone i zabrane. Wielokrotnie widziałem w godzinach okolicy 7 i 15-16, że 75 od przystanku Romera do Krzekowa jeździł pusty. Na tym odcinku spokojnie wystarczą 74 i 105. Najlepiej jeszcze jakby nie jeździły jeden za drugim.

Nie zapominajmy, że jeszcze na Krzekowo Kościół staję jeszcze 60ka (ewentualną rekompensatą mogłoby być tego zrobienie przystanku jako stały dla tej linii), a nią można bezpośrednio dojechać aż do Zawadzkiego Kościół ;) Ale i tak ludzie będą marudzić...
Post został wyedytowany przez autora.
wolvo1565 napisał(a):
Nie zapominajmy, że jeszcze na Krzekowo Kościół staję jeszcze 60ka (ewentualną rekompensatą mogłoby być tego zrobienie przystanku jako stały dla tej linii), a nią można bezpośrednio dojechać aż do Zawadzkiego Kościół ;) Ale i tak ludzie będą marudzić...

Jest jedna różnica taka że przystanek Krzekowo kościół dla 74 i 105 Jest zrobiony jako przystanek z wysepką a Krzekowo kościół dla 60 jest zrobiony jako przystanek bez wysepki
DREAMLINER napisał(a):
Jest jedna różnica taka że przystanek Krzekowo kościół dla 74 i 105 Jest zrobiony jako przystanek z wysepką a Krzekowo kościół dla 60 jest zrobiony jako przystanek bez wysepki

Nie z wysepką tylko z zatoką, a to kolosalna różnica.
6
lukaszenko napisał(a):
Nie z wysepką tylko z zatoką, a to kolosalna różnica.

Jedni mówią tak, a inni tak
Sprawdź chłopie jak wygląda wysepka, a jak zatoka... Naprawdę. Wysepka nie jest poprawnym nazewnictwem.
8
DREAMLINER napisał(a):
Jedni mówią tak, a inni tak

To, że tak mówią, nie oznacza, że jest to poprawne.
1
bartez napisał(a):
Przecież możliwość przesiadki mają choćby na przystanku Klonowica czy węźle Wernyhory. Ale jak zawsze trzeba pobiadolić, że coś zostało skrócone i zabrane. Wielokrotnie widziałem w godzinach okolicy 7 i 15-16, że 75 od przystanku Romera do Krzekowa jeździł pusty. Na tym odcinku spokojnie wystarczą 74 i 105. Najlepiej jeszcze jakby nie jeździły jeden za drugim.

Typowe bicie piany ten artykuł... Na Krzekowie to 75 nie było zupełnie potrzebne. Jeździło tam puste chyba tylko ze względu na punkt socjalny i żeby mieć gdzie zawrócić. Zupełnie inaczej ma się sprawa z przystankiem "Romera". Z bloków na ul. Romera jest spory kawałek do obecnego 75. Tu jestem mocno rozczarowany i zdziwiony, że nie zadbano o obsługę tego przystanku... Już szybciej spodziewałbym się protestu z Romera niż z Krzekowa.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1
Michal napisał(a):
Typowe bicie piany ten artykuł... Na Krzekowie to 75 nie było zupełnie potrzebne. Jeździło tam puste chyba tylko ze względu na punkt socjalny i żeby mieć gdzie zawrócić. Zupełnie inaczej ma się sprawa z przystankiem "Romera". Z bloków na ul. Romera jest spory kawałek do obecnego 75. Tu jestem mocno rozczarowany i zdziwiony, że nie zadbano o obsługę tego przystanku... Już szybciej spodziewałbym się protestu z Romera niż z Krzekowa.

Na samej pętli może i nie, ale chyba głównie tutaj chodzi o Szeroką i okolice.
Z tego co rozumiem część mieszkańców narzeka teraz na brak szybkiego dojazdu w okolice przystanku Zawadzkiego. I po części rozumiem, jeżeli mieli do dyspozycji często jeżdżące 75, a teraz zostały rzadziej jeżdżące linie + przesiadka. A wiadomo, że ludzie przyzwyczajają się do wygodnego. Fakt, że w niektórych godzinach nie było nie wiadomo jakich potoków, ale też nie można pisać, że totalnie nikt z tego nie korzystał.
alekob1252 napisał(a):
Fakt, że w niektórych godzinach nie było nie wiadomo jakich potoków, ale też nie można pisać, że totalnie nikt z tego nie korzystał.

Widziałeś choć raz autobus 75 na Szerokiej? Bo ja wielokrotnie i zazwyczaj było tam 2-3 osoby, czasem może 5. Muchowóz i tyle.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Widziałeś choć raz autobus 75 na Szerokiej? Bo ja wielokrotnie i zazwyczaj było tam 2-3 osoby, czasem może 5. Muchowóz i tyle.

To chyba wynikało bardziej z wysokiej częstotliwości. Fakt, ze może aż taka nie była tam potrzebna. Ale już np. na przystanku Romera trochę ludzi wsiadało, a ten przystanek też teraz nie jest obsługiwany, a droga chyba wydłużyła się dwukrotnie.
Dla mnie jednak mimo wszystko pogorszono komuniację w tamtym rejonie.
alekob1252 napisał(a):
To chyba wynikało bardziej z wysokiej częstotliwości. Fakt, ze może aż taka nie była tam potrzebna. Ale już np. na przystanku Romera trochę ludzi wsiadało, a ten przystanek też teraz nie jest obsługiwany, a droga chyba wydłużyła się dwukrotnie.
Dla mnie jednak mimo wszystko pogorszono komuniację w tamtym rejonie.

Obaj Panowie macie rację.
- w 75 do Krzekowa zazwyczaj było nie więcej niż 5 osób, a czasem i nikogo.
- taka częstotliwość na tym odcinku była jakąś pomyłką, a ta mała ilość podróżujących zapewne wynikała z bardzo wysokiej częstotliwości, co nie oznacza, że nie jeździł tam zupełnie nikt.
- pomyłką jest też skrócenie absolutnie całego 75 tylko do Szafera, bo rzeczywiście z Szerokiej w stronę Szafera i ryneczku teraz nie jedzie zupełnie nic, a Romera jest odcięte od komunikacji totalnie.
- na Romera wsiadło/wysiadało już sporo ludzi.

Może satysfakcjonujacą rekompensatą byłoby puszczenie 60 przez Szeroką, przystanek Romera, Szafera i Zawadzkiego zamiast przez Klonowica. Wielokrotnie było kiedyś poruszane, że linia 60 praktycznie omija wielkie osiedle, a i na Romera coś by docierało.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1
Michal napisał(a):

Może satysfakcjonujacą rekompensatą byłoby puszczenie 60 przez Szeroką, przystanek Romera, Szafera i Zawadzkiego zamiast przez Klonowica. Wielokrotnie było kiedyś poruszane, że linia 60 praktycznie omija wielkie osiedle, a i na Romera coś by docierało.

Z jednej strony to jest dobra propozycja, ale nie możemy zapominać, że 60 to linia typowo studencka - przykład: przystanki Żołnierska, Klonowica. Sam rozkład jest podzielony na październik-wakacje.
2
Michal napisał(a):

Może satysfakcjonujacą rekompensatą byłoby puszczenie 60 przez Szeroką, przystanek Romera, Szafera i Zawadzkiego zamiast przez Klonowica. Wielokrotnie było kiedyś poruszane, że linia 60 praktycznie omija wielkie osiedle, a i na Romera coś by docierało.

60 bym zostawił, raz, że za dużo kombinacji, to jeszcze znika przesiadka z/do 5,7.
Szczególnie na Wernyhory wygodna jest alternatywa między 53 i 60, bo obie linie do Gumieniec jadą mniej więcej w podobnym kierunku.
Ewentualnie co któryś kurs 75 mógłby zostać na starej trasie do Krzekowa.
Post został wyedytowany przez autora.
alekob1252 napisał(a):
Ewentualnie co któryś kurs 75 mógłby zostać na starej trasie do Krzekowa.

To chyba najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Myślę, że kursy co ok. 20 minut do Krzekowa w zupełności by wystarczyły.

Inna sprawa to niekorzystne rozmieszczenie przystanków po przebudowie. Zniknął dawny przystanek zlokalizowany na Szafera przy skrzyżowaniu z Romera. Pasażerowie z tamtych okolic muszą dojść albo do przystanku „Szafera”, albo do pętli, albo do nieuruchomionych jeszcze przystanków na Szerokiej po południowej stronie skrzyżowania z Modrą. Po zrealizowaniu dalszego etapu będzie jeszcze przystanek na Sosabowskiego po południowej stronie skrzyżowania z Romera, ale wtedy to już zapewne będziemy mieli tam tramwaj.
1
alekob1252 napisał(a):

Dla mnie jednak mimo wszystko pogorszono komuniację w tamtym rejonie.

Na Marlicza i Romera zostały słupki przystankowe po 75 to może jednak jest coś co w planach za jakiś czas.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Na Marlicza i Romera zostały słupki przystankowe po 75 to może jednak jest coś co w planach za jakiś czas.

Przy placu Andersa wciąż stoi słupek przystankowy po 801 z 2014 roku, a od tego czasu nic się tam nie zatrzymało.

#TramwajemPoŚwiecie
3
fan004 napisał(a):
Przy placu Andersa wciąż stoi słupek przystankowy po 801 z 2014 roku, a od tego czasu nic się tam nie zatrzymało.

Na zdjęciu GSV na placu Andersa stoi tylko zielony kikut, a na wspomnianych ulicach jest kompletny znak przystankowy tylko z czerwoną taśmą jak przy oznakowaniu jak jakaś linia nie jeździ tymczasowo.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Na zdjęciu GSV na placu Andersa stoi tylko zielony kikut, a na wspomnianych ulicach jest kompletny znak przystankowy tylko z czerwoną taśmą jak przy oznakowaniu jak jakaś linia nie jeździ tymczasowo.

Faktycznie stan inny.

#TramwajemPoŚwiecie
bartez napisał(a):
Na zdjęciu GSV na placu Andersa stoi tylko zielony kikut, a na wspomnianych ulicach jest kompletny znak przystankowy tylko z czerwoną taśmą jak przy oznakowaniu jak jakaś linia nie jeździ tymczasowo.

Może tak zostawiono, żeby wyraźnie było widać, że autobus już tu nie jeździ. Gdyby stał tylko kikut ludzie zapewne staliby i czekali na autobus, jak to już nie raz bywało. Chociaż wydaje mi się, że i tak wielu stało przez pierwsze dni :D

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Skrócenie 75 do "Netto Areny" nie będzie z pewnością jedyną zmianą po uruchomieniu pętli. Pewnie jakaś linia obsłuży "Romera" do czasu połączenia tramwajem Szafera z Krzekowem. A może to będzie 53 lub 74.
t105n napisał(a):
A może to będzie 53 lub 74.

74 to na pewno nie, bo powinien od razu jechać na Krzekowo.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D