Forum

Odkrycie przy przebudowie alei Wojska Polskiego

zdjęcie
Odkrycie przy przebudowie alei Wojska Polskiego

wysłane przez Ronaldinho

Piękne zdjęcie chwili, szkoda że zaraz znów zaleją. Brawo za spostrzegawczość. Ale ta sieć tramwajowa była kiedyś ciekawa.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Ronaldinho napisał(a):
Piękne zdjęcie chwili, szkoda że zaraz znów zaleją.

Ja bym tu widział wyeksponowane 5 metrów tego toru (najlepiej razem z brukiem). O ile się nie mylę tor zewnętrzny ma iść w śladzie przyszłej drogi i gdyby pozostawić tam fragment torowiska to oprócz historycznych walorów wyglądało by to świetnie.

Pozdrawiam :-)
Kanarek napisał(a):
Ja bym tu widział wyeksponowane 5 metrów tego toru (najlepiej razem z brukiem). O ile się nie mylę tor zewnętrzny ma iść w śladzie przyszłej drogi i gdyby pozostawić tam fragment torowiska to oprócz historycznych walorów wyglądało by to świetnie.

Tu nie powinny być tory-eksponaty historyczne, tylko odbudowana linia tramwajowa. Szkoda, że ta koncepcja nie przeszła.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
8
bartez napisał(a):
Tu nie powinny być tory-eksponaty historyczne, tylko odbudowana linia tramwajowa. Szkoda, że ta koncepcja nie przeszła.

Niestety nie można mieć wszystkiego. Ja podaję możliwą do realizacji opcję.

Pozdrawiam :-)
1

wysłane przez Ronaldinho

bartez napisał(a):
Tu nie powinny być tory-eksponaty historyczne, tylko odbudowana linia tramwajowa. Szkoda, że ta koncepcja nie przeszła.

Wiem że to niemożliwe, ale zgadzam się z tobą, pięknie by to wyglądało, a i zjazdy do zajezdni z Bramy Portowej byłyby lepsze, tym bardziej teraz, gdy Rodła jest w budowie. Ogółem fajnie by było gdyby zostawili jakiś eksponat mówiący o tym gdzie jeździł niegdyś tramwaj.
3
Ronaldinho napisał(a):
Piękne zdjęcie chwili, szkoda że zaraz znów zaleją. Brawo za spostrzegawczość. Ale ta sieć tramwajowa była kiedyś ciekawa.

Nie zaleją. Wykopią i szyny i kostkę brukową. Tam powinny być jeszcze zwrotnice w kierunku Jagiellońskiej, a z drugiej strony w kierunku... Bałuki. Tak pół żartem, pół serio. Skoro po 1945 wykorzystano szyny z Emilii Plater na wykonanie zjazdu na Dworcowej koło poczty, to może teraz szyny z Wojska Polskiego na odbudowę torowiska na Emilii Plater ? :)
N236 napisał(a):
Nie zaleją. Wykopią i szyny i kostkę brukową. Tam powinny być jeszcze zwrotnice w kierunku Jagiellońskiej, a z drugiej strony w kierunku... Bałuki. Tak pół żartem, pół serio. Skoro po 1945 wykorzystano szyny z Emilii Plater na wykonanie zjazdu na Dworcowej koło poczty, to może teraz szyny z Wojska Polskiego na odbudowę torowiska na Emilii Plater ? :)

Prędzej liczył bym na ich "odświeżenie" i pozostawienie na czarną godzinę gdyby zaczęły pękać szyny na trasie SST. Historia lubi zataczać koło 🤪
N236 napisał(a):
Tam powinny być jeszcze zwrotnice w kierunku Jagiellońskiej

Tuż przed skrzyżowaniem spod asfaltu wystaje kawałek czegoś co wygląda na obudowę zwrotnicy, więc reszta być może jeszcze czeka na zerwanie pozostałej nawierzchni :)
Helionpl napisał(a):
Tuż przed skrzyżowaniem spod asfaltu wystaje kawałek czegoś co wygląda na obudowę zwrotnicy, więc reszta być może jeszcze czeka na zerwanie pozostałej nawierzchni :)

Z moich dzisiejszych obserwacji wynika, że zarówno od strony placu Zgody, jak i od strony Jagiellońskiej w pewnym momencie przed samym skrzyżowaniem szyny po prostu się urywają. I dalej w miejscu gdzie powinny iść dalej jest sama kostka. Wygląda to tak, jakby po wyłączeniu tego odcinka z sieci tramwajowej rozebrano najpierw wszystkie rozjazdy na skrzyżowaniach i uzupełniono je kostką, a dopiero potem wszystko to zniknęło pod asfaltem.

Jeśli ktoś zna więcej szczegółów albo chciałby mnie wyprowadzić z błędu to chętnie poczytam. Urodziłem się w latach 90-tych, więc siłą rzeczy nie mogę pamiętać co tam się działo wcześniej ;)
1