Forum
Odkrycie przy przebudowie alei Wojska Polskiego
wysłane przez Ronaldinho
wysłane przez Kanarek 58
Piękne zdjęcie chwili, szkoda że zaraz znów zaleją.
Ja bym tu widział wyeksponowane 5 metrów tego toru (najlepiej razem z brukiem). O ile się nie mylę tor zewnętrzny ma iść w śladzie przyszłej drogi i gdyby pozostawić tam fragment torowiska to oprócz historycznych walorów wyglądało by to świetnie.
Pozdrawiam :-)
wysłane przez bartez 336
Ja bym tu widział wyeksponowane 5 metrów tego toru (najlepiej razem z brukiem). O ile się nie mylę tor zewnętrzny ma iść w śladzie przyszłej drogi i gdyby pozostawić tam fragment torowiska to oprócz historycznych walorów wyglądało by to świetnie.
Tu nie powinny być tory-eksponaty historyczne, tylko odbudowana linia tramwajowa. Szkoda, że ta koncepcja nie przeszła.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Kanarek 58
Tu nie powinny być tory-eksponaty historyczne, tylko odbudowana linia tramwajowa. Szkoda, że ta koncepcja nie przeszła.
Niestety nie można mieć wszystkiego. Ja podaję możliwą do realizacji opcję.
Pozdrawiam :-)
wysłane przez Ronaldinho
Tu nie powinny być tory-eksponaty historyczne, tylko odbudowana linia tramwajowa. Szkoda, że ta koncepcja nie przeszła.
Wiem że to niemożliwe, ale zgadzam się z tobą, pięknie by to wyglądało, a i zjazdy do zajezdni z Bramy Portowej byłyby lepsze, tym bardziej teraz, gdy Rodła jest w budowie. Ogółem fajnie by było gdyby zostawili jakiś eksponat mówiący o tym gdzie jeździł niegdyś tramwaj.
wysłane przez N236 0
Piękne zdjęcie chwili, szkoda że zaraz znów zaleją. Brawo za spostrzegawczość. Ale ta sieć tramwajowa była kiedyś ciekawa.
Nie zaleją. Wykopią i szyny i kostkę brukową. Tam powinny być jeszcze zwrotnice w kierunku Jagiellońskiej, a z drugiej strony w kierunku... Bałuki. Tak pół żartem, pół serio. Skoro po 1945 wykorzystano szyny z Emilii Plater na wykonanie zjazdu na Dworcowej koło poczty, to może teraz szyny z Wojska Polskiego na odbudowę torowiska na Emilii Plater ? :)
wysłane przez RaPer782
Nie zaleją. Wykopią i szyny i kostkę brukową. Tam powinny być jeszcze zwrotnice w kierunku Jagiellońskiej, a z drugiej strony w kierunku... Bałuki. Tak pół żartem, pół serio. Skoro po 1945 wykorzystano szyny z Emilii Plater na wykonanie zjazdu na Dworcowej koło poczty, to może teraz szyny z Wojska Polskiego na odbudowę torowiska na Emilii Plater ? :)
Prędzej liczył bym na ich "odświeżenie" i pozostawienie na czarną godzinę gdyby zaczęły pękać szyny na trasie SST. Historia lubi zataczać koło 🤪
wysłane przez Helionpl 0
Tam powinny być jeszcze zwrotnice w kierunku Jagiellońskiej
Tuż przed skrzyżowaniem spod asfaltu wystaje kawałek czegoś co wygląda na obudowę zwrotnicy, więc reszta być może jeszcze czeka na zerwanie pozostałej nawierzchni :)
wysłane przez maciekos95 3
Tuż przed skrzyżowaniem spod asfaltu wystaje kawałek czegoś co wygląda na obudowę zwrotnicy, więc reszta być może jeszcze czeka na zerwanie pozostałej nawierzchni :)
Z moich dzisiejszych obserwacji wynika, że zarówno od strony placu Zgody, jak i od strony Jagiellońskiej w pewnym momencie przed samym skrzyżowaniem szyny po prostu się urywają. I dalej w miejscu gdzie powinny iść dalej jest sama kostka. Wygląda to tak, jakby po wyłączeniu tego odcinka z sieci tramwajowej rozebrano najpierw wszystkie rozjazdy na skrzyżowaniach i uzupełniono je kostką, a dopiero potem wszystko to zniknęło pod asfaltem.
Jeśli ktoś zna więcej szczegółów albo chciałby mnie wyprowadzić z błędu to chętnie poczytam. Urodziłem się w latach 90-tych, więc siłą rzeczy nie mogę pamiętać co tam się działo wcześniej ;)