Forum

Kolejne zmiany na Kolumba

W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy torowisk tramwajowych (ulica Kolumba) 8 stycznia (dla linii nocnych od nocy z 8 na 9 stycznia) wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.

wysłane przez Tom08 0

Czy linia 806 będzie obsługiwana przez zajezdnie z Kępy Parnickiej?
3

wysłane przez bartez 336

Tom08 napisał(a):
Czy linia 806 będzie obsługiwana przez zajezdnie z Kępy Parnickiej?

Już teraz brakuje im autobusów więc jak jeszcze to dostaną to może być ciekawie i na "zatramwajach" zobaczymy np Sprintery ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez Piotr_B1 0

bartez napisał(a):
Już teraz brakuje im autobusów więc jak jeszcze to dostaną to może być ciekawie i na "zatramwajach" zobaczymy np Sprintery ;)

Spokojnie. Najwyżej dokupią trochę szrotu z Berlina

wysłane przez Waszka 80

bartez napisał(a):
Już teraz brakuje im autobusów więc jak jeszcze to dostaną to może być ciekawie i na "zatramwajach" zobaczymy np Sprintery ;)

Tabor to jedno, ale z kadrą też jest ogromny problem. Teraz jakoś ciągną to 812, bo przewozy szkolne odpadły. Jednak jeśli nauka zdalna nie zostanie przedłużona, to nawet nadgodziny nie rozwiążą problemu, bo u wielu kierowców one już osiągnęły zenitu.

Ze Sprinterami też jest ciekawie, bo trochę ich zakupiono, a w przypadku nauki zdalnej zostają dwie brygady do ich obsługi, 121/1 i 904. Może dobrym pomysłem byłoby uzyskanie pozwolenia na obsługę Sprinterami linii 85, 122 i ewentualnie 123?

@opowiesciwobiektywie
8

wysłane przez RaPer782

bartez napisał(a):
Już teraz brakuje im autobusów więc jak jeszcze to dostaną to może być ciekawie i na "zatramwajach" zobaczymy np Sprintery ;)

Ja wiem czy brakuje? Będąc ostatnio w Szczecinie w dzień powszedni to cały bulwar Elbląski był zawalony tym złomem.

wysłane przez KMSzczecin 10

RaPer782 napisał(a):
Ja wiem czy brakuje? Będąc ostatnio w Szczecinie w dzień powszedni to cały bulwar Elbląski był zawalony tym złomem.

Inna sprawa, to jego sprawność. Niesprawny złom za daleko nie pojedzie.

Nie pytaj mnie o nic, wiem tyle co ty ;)

wysłane przez Kostek 2

Tom08 napisał(a):
Czy linia 806 będzie obsługiwana przez zajezdnie z Kępy Parnickiej?

806 będzie obsługiwane przez SPAD
6

wysłane przez Tom08 0

Kostek napisał(a):
806 będzie obsługiwane przez SPAD

O proszę! Skąd takie informacje?

wysłane przez Pepe 235

Tom08 napisał(a):
O proszę! Skąd takie informacje?

Kostek ma prawidłowe informacje.
4

wysłane przez Ronaldinho

Ale mieszkańcy Dąbrowskiego i Piekar się ucieszą, nic nie mieli, a tu nagle dwie linie 806 i "nowa" odsłona lini 70 czyli 242. Nic tylko gratulować.

wysłane przez Michal 2

Ronaldinho napisał(a):
Ale mieszkańcy Dąbrowskiego i Piekar się ucieszą, nic nie mieli, a tu nagle dwie linie 806 i "nowa" odsłona lini 70 czyli 242. Nic tylko gratulować.

Szkoda by była tylko gdyby po remontach i względnej normalności znowu zostali pustynia…

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez MlodyS53 78

Michal napisał(a):
Szkoda by była tylko gdyby po remontach i względnej normalności znowu zostali pustynia…

No po remoncie zostanie tam pustynia, ponieważ 806 to tylko zastępcza a 242 jedzie tam zmienioną tymczasową trasą (remont Kolumba i wyłączenie jezdni od Dworcowej do Wyszyńskiego)

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1

wysłane przez Michal 2

MlodyS53 napisał(a):
No po remoncie zostanie tam pustynia, ponieważ 806 to tylko zastępcza a 242 jedzie tam zmienioną tymczasową trasą (remont Kolumba i wyłączenie jezdni od Dworcowej do Wyszyńskiego)

No i to jest bzdura. Po co dublować tramwaje do dworca czy Wyszyńskiego ?
Trasa 242 powinna zostać przez Dąbrowskiego. Mieszkańcy płaczą o to od czasów pamiętnego Sprintera 804 chyba to było.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez maciekos95 3

Michal napisał(a):
Mieszkańcy płaczą o to od czasów pamiętnego Sprintera 804 chyba to było.

Tego Sprintera to ja raczej zapamiętałem jako wiecznie wożącego powietrze. Więc nie wiem o co ten płacz mieszkańców.
1

wysłane przez Michal 2

maciekos95 napisał(a):
Tego Sprintera to ja raczej zapamiętałem jako wiecznie wożącego powietrze. Więc nie wiem o co ten płacz mieszkańców.

Bo to był ogryzek. A na taki dojazd do Kościuszki czy np do gazowni już chętnych może być więcej.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1

wysłane przez wierzchuX −3

to jak to bedzie po tym remoncie. Beda jeździly tedy swingi? pozdro

wysłane przez RadzioNBSZ

wierzchuX napisał(a):
to jak to bedzie po tym remoncie. Beda jeździly tedy swingi? pozdro

Zobaczymy, ale myślę, że tak.

wysłane przez Michal 2

RadzioNBSZ napisał(a):
Zobaczymy, ale myślę, że tak.

Po tej rewolucji to właściwie wszędzie z wyjątkiem Gocławia Swingi będą mogły jeździć, więc tych Swingów nam zabraknie na tyle linii … :/

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1

wysłane przez lukaszenko 16

Michal napisał(a):
Po tej rewolucji to właściwie wszędzie z wyjątkiem Gocławia Swingi będą mogły jeździć, więc tych Swingów nam zabraknie na tyle linii … :/

Zabraknie nie tyle samych swingów co w ogóle taboru i ludzi żeby obsłużyć wszystko tak jak powinno być obsłużone.
4

wysłane przez fan004 86

lukaszenko napisał(a):
Zabraknie nie tyle samych swingów co w ogóle taboru i ludzi żeby obsłużyć wszystko tak jak powinno być obsłużone.

Ciekawe jaki będzie następny krok miasta: inwestycja w tabor, czy może jednak najpierw w ludzi...

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Pepe 235

fan004 napisał(a):
Ciekawe jaki będzie następny krok miasta: inwestycja w tabor, czy może jednak najpierw w ludzi...

Jeśli mówimy o samym taborze to tego nie zabraknie, sporo wagonów w krzakach jeszcze stoi. Tylko trzeba ludzi, żeby te pojazdy naprawić. Co do swingów to po prostu na każdej linii zostanie po 2-3 niskie wagony i wówczas obdzielamy i linię numer 3 oraz pozostałe chętne.
2

wysłane przez fan004 86

Pepe napisał(a):
Jeśli mówimy o samym taborze to tego nie zabraknie, sporo wagonów w krzakach jeszcze stoi. Tylko trzeba ludzi, żeby te pojazdy naprawić.

I żeby potem było komu nimi jeździć.

Pepe napisał(a):
Co do swingów to po prostu na każdej linii zostanie po 2-3 niskie wagony i wówczas obdzielamy i linię numer 3 oraz pozostałe chętne.

To chyba jak na razie najlepsze wyjście - większość linii z kursami w wykonaniu wozów niskopodłogowych (pewnie z wyjątkiem 4, 6, 9 i 11). Choć kiedyś wypadało by takiego taboru dokupić...

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez piter3

Czy z Wyszyńskiego (dołem) w kierunku Gocławia będzie jeździć 6tka lub jakiś autobus?
Na Wałach Chrobrego jest sporo firm, a z mapki zamieszczonej przez zditm wynika, że linia 6 będzie jednokierunkowa.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez RadzioNBSZ

piter3 napisał(a):
Czy z Wyszyńskiego (dołem) w kierunku Gocławia będzie jeździć 6tka lub jakiś autobus?
Na Wałach Chrobrego jest sporo firm, a z mapki zamieszczonej przez zditm wynika, że linia 6 będzie jednokierunkowa.

Tez chciałem o tym wspomnieć. Dziwi mnie takie rozwiązanie. Mogli połączyć to z 10-ka.

wysłane przez Pepe 235

RadzioNBSZ napisał(a):
Tez chciałem o tym wspomnieć. Dziwi mnie takie rozwiązanie. Mogli połączyć to z 10-ka.

Mmmm, swingi z 10 na Gocław? Zapraszam.
2

wysłane przez Bebe Tosiek

Pepe napisał(a):
Mmmm, swingi z 10 na Gocław? Zapraszam.

Jak teraz puścili 2 na Stocznię, to tam nie ma Swingów. Wystarczy też na 10 zrobić takie rozwiązanie i kłopot z głowy jakby do tego doszło że 10 by jeździła na dawnej trasie.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Pepe 235

Bebe Tosiek napisał(a):
Jak teraz puścili 2 na Stocznię, to tam nie ma Swingów. Wystarczy też na 10 zrobić takie rozwiązanie i kłopot z głowy jakby do tego doszło że 10 by jeździła na dawnej trasie.

No nie wystarczy sympatyczny kolego bo za chwilę tak obetniesz linie że nie będzie gdzie wagonów 120NaS puszczać (7 i 8 i.... koniec?). Tak to właśnie oznacza czas remontów.
1
Pepe napisał(a):
No nie wystarczy sympatyczny kolego bo za chwilę tak obetniesz linie że nie będzie gdzie wagonów 120NaS puszczać (7 i 8 i.... koniec?). Tak to właśnie oznacza czas remontów.

A czy jest możliwość puszczenia "Swingów" na 12? Po skróceniu "szóstki" na Pomorzanach będzie więcej miejsca, a dawniej jeździły tam na "czwórce", więc technicznie też się da.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Pepe 235

fan004 napisał(a):
A czy jest możliwość puszczenia "Swingów" na 12?

Ale na obecnej trasie: Głębokie - Pomorzany? Nie, tam przed remontem już nikt swingów pchał nie będzie. Czasami i tak jest miło bo zdarzyły się nawet trzy Bety jednego dnia. ;)
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
2

wysłane przez RadzioNBSZ

Pepe napisał(a):
No nie wystarczy sympatyczny kolego bo za chwilę tak obetniesz linie że nie będzie gdzie wagonów 120NaS puszczać (7 i 8 i.... koniec?). Tak to właśnie oznacza czas remontów.

Ale przecież na 2 smialo Swingi moga kursować. Przecież juz kiedys na stocznie witały Swingi.
RadzioNBSZ napisał(a):
Ale przecież na 2 smialo Swingi moga kursować. Przecież juz kiedys na stocznie witały Swingi.

Kiedyś tory na Matejki były w stanie lepszym to i Swingi jeździły, a teraz są w zdecydowanie gorszym. Bida remont za bardzo im nie pomógł.
1

wysłane przez Pepe 235

wolvo1565 napisał(a):
Kiedyś tory na Matejki były w stanie lepszym to i Swingi jeździły, a teraz są w zdecydowanie gorszym. Bida remont za bardzo im nie pomógł.

Ogólnie to bida remont pomógł (powiedzmy że na razie jest zadowalająco), tylko tory posypały się w dalszej części gdzie remontu nie było. Zresztą sami wiecie ile metrów bieżących ten remont miał.
2

wysłane przez Pepe 235

RadzioNBSZ napisał(a):
Ale przecież na 2 smialo Swingi moga kursować.

Raczej nie mogą. Gdyby kierownictwo się tego nie obawiało, już dawno by tam były, a nie na szczytówkach linii 7, gdzie spędzają tylko 2h rano i 3h popołudniu.
Post został wyedytowany przez autora.
Pepe napisał(a):
Mmmm, swingi z 10 na Gocław? Zapraszam.

A może skoro 6 zawraca przez centrum to może 5 lub 11 w kierunku Stoczni mogłaby jechać przez Wyszyńskiego (w przeciwnym kierunku bez zmian) Cztery linie od Bramy Portowej do Dubois są zbędne, a na Jana z Kolna byłaby chociaż jedna.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
7
bartez napisał(a):
A może skoro 6 zawraca przez centrum to może 5 lub 11 w kierunku Stoczni mogłaby jechać przez Wyszyńskiego (w przeciwnym kierunku bez zmian) Cztery linie od Bramy Portowej do Dubois są zbędne, a na Jana z Kolna byłaby chociaż jedna.

Myślałem, że może połączą 5 z 6 (Krzekowo - Turzyn - Brama Portowa - Wyszyńskiego - Stocznia - Gocław). Ale chyba nie chcą obcinać połączenia okolic placu Rodła z placem Kościuszki (5 i 11), aby było pewniejsze połączenie w tej relacji niż 812.

Jedyna opcja, to ewentualnie po otwarciu częściowym placu Rodła, to pętla uliczna dla 6ki przez Matejki, Piłsudskiego i Wyzwolenia (lub w druga stronę) i powrót przez Wyszyńskiego i Wały w stronę Gocławia.

No nie da rady, jakoś sensownie zrobić tej siatki połączeń przy takim, a nie innym dostępnym układzie.

W razie coś jeszcze będzie z Wałów nowa wersja 70ki i 90ki, to też trochę pomogą się wydostać z tamtych rejonów, ale tylko to rozwiązanie w dni powszednie.
Post został wyedytowany przez autora.
2
wolvo1565 napisał(a):
Myślałem, że może połączą 5 z 6 (Krzekowo - Turzyn - Brama Portowa - Wyszyńskiego - Stocznia - Gocław). Ale chyba nie chcą obcinać połączenia okolic placu Rodła z placem Kościuszki (5 i 11), aby było pewniejsze połączenie w tej relacji niż 812.

Jedyna opcja, to ewentualnie po otwarciu częściowym placu Rodła, to pętla uliczna dla 6ki przez Matejki, Piłsudskiego i Wyzwolenia (lub w druga stronę) i powrót przez Wyszyńskiego i Wały w stronę Gocławia.

O to właśnie chodzi. 5 i 11 jadą w tej chwili objazdem omijającym tylko 3 przystanki (jeśli uznamy Filharmonię za zastępstwo Rodła).

6 w wersji dwustronnego kółka oznacza na Wyszyńskiego tramwaj na Gocław raz z jednej, raz z drugiej strony. Bynajmniej nie naprzemiennie... Nie zapominajmy też o oszałamiającej 40' częstotliwości wieczorem.
1
bartez napisał(a):
A może skoro 6 zawraca przez centrum to może 5 lub 11 w kierunku Stoczni mogłaby jechać przez Wyszyńskiego (w przeciwnym kierunku bez zmian) Cztery linie od Bramy Portowej do Dubois są zbędne, a na Jana z Kolna byłaby chociaż jedna.

Dobry pomysł. One się dublują na znacznym odcinku (Plac Kościuszki – Stocznia Szczecińska), więc puszczenie np. 5 uważam za zasadne, ale z koniecznością skomunikowania jej przy Stoczni z 6 w kier. Gocławia.

STMKŻ
Post został wyedytowany przez autora.
Ferrix napisał(a):
Dobry pomysł. One się dublują na znacznym odcinku (Plac Kościuszki – Stocznia Szczecińska), więc puszczenie np. 5 uważam za zasadne, ale z koniecznością skomunikowania jej przy Stoczni z 6 w kier. Gocławia.

Mieszanie różnych linii i łączenie ich w okrężne to zły pomysł - przykład: jadę piątką z Krzekowa na Wały Chrobrego, ale już nie mam czym wrócić bo przeciwna linia jedzie na Gocław, w totalnie inną stronę miasta. Oczywiście można się potem przesiąść ale powoduje to duże zamieszanie, pasażerowie będą się gubić albo mylić linie.

W tej sytuacji chyba najlepsze rozwiązanie to skierowanie 5 lub 11 w obu kierunkach przez Wały, a w zamian na Matejki szóstka w obu kierunkach do Potulickiej lub zawieszenie i wydłużenie dowolnej linii ze Stoczni do Gocławia patrząc na oszczędności.
1

wysłane przez Pepe 235

mch1209 napisał(a):
W tej sytuacji chyba najlepsze rozwiązanie to skierowanie 5 lub 11 w obu kierunkach przez Wały, a w zamian na Matejki szóstka w obu kierunkach do Potulickiej lub zawieszenie i wydłużenie dowolnej linii ze Stoczni do Gocławia patrząc na oszczędności.

To też nie jest takie oczywiste. Trzeba pamiętać że dana organizacja komunikacji musi być wypośrodkowana, to znaczy owszem mniejsza ze względu na braki kadrowe, ale też nie przesadnie za mała [zadaniowo] bo ze względu na kasę za wozokilometry spółki zawsze będą marudzić, że nie zarabiają na tym co jeszcze są w stanie obsłużyć.

W skrócie - trzeba trafić w gust. ;)
1
bartez napisał(a):
A może skoro 6 zawraca przez centrum to może 5 lub 11 w kierunku Stoczni mogłaby jechać przez Wyszyńskiego (w przeciwnym kierunku bez zmian) Cztery linie od Bramy Portowej do Dubois są zbędne, a na Jana z Kolna byłaby chociaż jedna.

A mi przychodzi do głowy znacznie prostsze rozwiązanie: podział 6 na 2 warianty (6L i 6P, 6 i 16 albo jakkolwiek inaczej je nazwać) i jeden niech jeździ po centrum tak jak teraz, a drugi odwrotnie. I nic nie trzeba dokładać nigdzie, po prostu połowę istniejących kursów "obracamy".
maciekos95 napisał(a):
A mi przychodzi do głowy znacznie prostsze rozwiązanie: podział 6 na 2 warianty (6L i 6P, 6 i 16 albo jakkolwiek inaczej je nazwać) i jeden niech jeździ po centrum tak jak teraz, a drugi odwrotnie. I nic nie trzeba dokładać nigdzie, po prostu połowę istniejących kursów "obracamy".

Tak tylko częstotliwość na tym "obracanym" odcinku spadnie o połowę.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Tak tylko częstotliwość na tym "obracanym" odcinku spadnie o połowę.

No zależy jak na to patrzeć. Dziś jest co 12 minut, ale tylko w jedną stronę. Wg mojej propozycji też byłby kurs co 12 minut, ale co drugi w jedną stronę i co drugi w drugą. A tak naprawdę to wszystkie jechałyby nadal na Gocław, tylko różnymi drogami. Czyli dla pasażera większy wybór niż obecnie.
maciekos95 napisał(a):
No zależy jak na to patrzeć. Dziś jest co 12 minut, ale tylko w jedną stronę. Wg mojej propozycji też byłby kurs co 12 minut, ale co drugi w jedną stronę i co drugi w drugą. A tak naprawdę to wszystkie jechałyby nadal na Gocław, tylko różnymi drogami. Czyli dla pasażera większy wybór niż obecnie.

A jaki pasażer pojedzie na około na Gocław przez pół centrum? To prędzej zamówi taksówkę/bolta jak mu tramwaj ucieknie. A następnym razem pojedzie autem.

#TramwajemPoŚwiecie
1
fan004 napisał(a):
A jaki pasażer pojedzie na około na Gocław przez pół centrum? To prędzej zamówi taksówkę/bolta jak mu tramwaj ucieknie. A następnym razem pojedzie autem.

A teraz jak 6 jeździ tylko w jedną stronę to co ma taki pasażer zrobić? Może tylko jechać na Gocław na około. A tak to chociaż co drugim kursem pojechałby bezpośrednio.
Post został wyedytowany przez autora.
maciekos95 napisał(a):
A teraz jak 6 jeździ tylko w jedną stronę to co ma taki pasażer zrobić? Może tylko jechać na Gocław na około. A tak to chociaż co drugim kursem pojechałby bezpośrednio.

Nie bronię planowanej organizacji ruchu, ale uważam, że jest lepsza alternatywa niż tramwaj co 24 minuty.

#TramwajemPoŚwiecie
fan004 napisał(a):
Nie bronię planowanej organizacji ruchu, ale uważam, że jest lepsza alternatywa niż tramwaj co 24 minuty.

Zgadzam się, że opcja z puszczeniem 5 lub 11 przez Wały w obie strony to dobre rozwiązanie. Ale jeśli ono z jakiegoś powodu jest niemożliwe do zrealizowania, to moja propozycja jest próbą choć minimalnego poprawienia planowanego, wadliwego układu.

Natomiast uważam, że kombinowanie z puszczaniem wzdłuż Wałów w jedną stronę 6, a w drugą 5 lub 11 to tylko niepotrzebne zamieszanie. Powinna być tam w obie strony jedna linia (czy to 5 lub 11, czy 6 w dwóch wariantach).
Post został wyedytowany przez autora.
maciekos95 napisał(a):

Szkoda, że nie ma możliwości zawrócenia gdzieś w centrum. Gdyby nie brak relacji Wyszyńskiego - 3 Maja, "szóstka" mogła by dojechać na Potulicką i wrócić tą samą trasą. Trochę żal, że przy okazji przebudowy Dworcowej nie zdecydowano się dobudować skrętu w lewo w ulicę Nową - powstała by pętla uliczna, którą można by wykorzystywać w awaryjnych sytuacjach.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
fan004 napisał(a):
Szkoda, że nie ma możliwości zawrócenia gdzieś w centrum. Gdyby nie brak relacji Wyszyńskiego - 3 Maja, "szóstka" mogła by dojechać na Potulicką i wrócić tą samą trasą. Trochę żal, że przy okazji przebudowy Dworcowej nie zdecydowano się dobudować skrętu w lewo w ulicę Nową - powstała by pętla uliczna, którą można by wykorzystywać w awaryjnych sytuacjach.

No niestety, w naszym mieście przez lata panowało i jak słusznie zauważyłeś, gdzieniegdzie nadal panuje to przekonanie z czasów PRLu, że wystarczy zrobić tyle rozjazdów ile na co dzień się używa liniowo. Przebudowa Bramy Portowej czy placu Kościuszki to tego dobitne przykłady. Dobrze, że chociaż na Rodła będą wszystkie możliwe skręty i na rondzie Olszewskiego już są.

wysłane przez t105n  49

maciekos95 napisał(a):
No niestety, w naszym mieście przez lata panowało i jak słusznie zauważyłeś, gdzieniegdzie nadal panuje to przekonanie z czasów PRLu, że wystarczy zrobić tyle rozjazdów ile na co dzień się używa liniowo. Przebudowa Bramy Portowej czy placu Kościuszki to tego dobitne przykłady.

Na Bramie Portowej dobudowano skręt w 2012 roku.
t105n napisał(a):
Na Bramie Portowej dobudowano skręt w 2012 roku.

To też właśnie tą przebudowę mam na myśli. Oczywiście bardzo dobrze, że dobudowano wtedy ten jeden brakujący skręt. Ale bardzo źle, że nie dobudowano też drugiego, co dzisiaj jak widać nam się odbija czkawką przy kolejnych remontach.
fan004 napisał(a):
Szkoda, że nie ma możliwości zawrócenia gdzieś w centrum. Gdyby nie brak relacji Wyszyńskiego - 3 Maja, "szóstka" mogła by dojechać na Potulicką i wrócić tą samą trasą.

I nie jest to pierwsza przebudowa, przy której ten skręt oszczędziłby masę kłopotów.

Trochę żal, że przy okazji przebudowy Dworcowej nie zdecydowano się dobudować skrętu w lewo w ulicę Nową - powstała by pętla uliczna, którą można by wykorzystywać w awaryjnych sytuacjach.

Od początku wiedziałem, że to zbyt karkołomne rozwiązanie ;) Nie jesteśmy Lizboną i to geometrycznie nie weszło.
maciekos95 napisał(a):

Natomiast uważam, że kombinowanie z puszczaniem wzdłuż Wałów w jedną stronę 6, a w drugą 5 lub 11 to tylko niepotrzebne zamieszanie. Powinna być tam w obie strony jedna linia (czy to 5 lub 11, czy 6 w dwóch wariantach).

Mamy torową rewolucję więc zamieszanie na mieście to coś oczywistego.
Co jest złego w tym, że w jedną stronę jedzie 6, a w drugą np 5? Ważne, że jest zapewniony transport. A w sytuacji gdy 6 na powrocie "zasila" Niepodległości to dosyć oczywiste, że po Wałach pojedzie inna linia.
Natomiast zabranie jednej z linii 5/11 na odcinku Dubois-Brama Portowa powoduje, że np mieszkańcy Parkowej i okolic, a także pasażerowie przesiadający się z autobusów na Matejki tracą dostęp do tramwaju. Co prawda w drodze powrotnej nie będzie jednej linii 5 lub 11, ale w domyśle będzie to na powrocie ze szkoły/pracy, a więc myślę, że mniej uciążliwe, bo do wymienionych miejsc wrócić będzie można drugim tramwajem po przesiadce na Bramie Portowej.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Natomiast zabranie jednej z linii 5/11 na odcinku Dubois-Brama Portowa powoduje, że np mieszkańcy Parkowej i okolic, a także pasażerowie przesiadający się z autobusów na Matejki tracą dostęp do tramwaju.

Jak tracą dostęp do tramwaju? Mają drugą linię z podanej pary 5/11 i objazdową 2. Zawsze można (tak jak pisałem wyżej) pociągnąć 6 do Potulickiej, ale przecież przy dwóch liniach, obu z częstotliwością 12 minut na Parkowej jest dokładnie to co normalnie (może w nieco gorszym takcie).

#TramwajemPoŚwiecie
fan004 napisał(a):
Jak tracą dostęp do tramwaju? Mają drugą linię z podanej pary 5/11 i objazdową 2. Zawsze można (tak jak pisałem wyżej) pociągnąć 6 do Potulickiej, ale przecież przy dwóch liniach, obu z częstotliwością 12 minut na Parkowej jest dokładnie to co normalnie (może w nieco gorszym takcie).

No stracą dostęp do 5 lub 11, a nie do tramwaju w ogóle, widać niezbyt precyzyjnie to napisałem.
6 do Potulickiej nie jest potrzebna nikomu, bo duża ilość pasażerów 6 wysiada na węźle Wyszyńskiego i tam powinna bezpośrednio jechać ta linia, a dla tych co korzystają z 5 i 11 na Pomorzany i Krzekowo to 6 jest nie potrzebna na Matejki.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Post został wyedytowany przez autora.
bartez napisał(a):
No stracą dostęp do 5 lub 11, a nie do tramwaju w ogóle, widać niezbyt precyzyjnie to napisałem.
6 do Potulickiej nie jest potrzebna nikomu, bo duża ilość pasażerów 6 wysiada na węźle Wyszyńskiego i tam powinna bezpośrednio jechać ta linia, a dla tych co korzystają z 5 i 11 na Pomorzany i Krzekowo to 6 jest nie potrzebna na Matejki.

Ci, którzy obecnie jadą na Wyszyńskiego w celu przesiadki (w tę porę roku zdecydowana większość) mogliby spokojnie na Bramie wysiąść, wszystkie przesiadki zostają zachowane a pasażerowie docelowi mogą się przesiąść na jeżdżące co chwile 2/7/8 albo już na Stoczni w linię która by pojechała pod Wałami. Poza tym z Placu Zawiszy jest blisko na Dworzec, przez remonty dojazd tam będzie mocno ograniczony, tak to byłby chociaż jakiś przyzwoity dojazd do PKP od strony Matejki, Parkowej, Stoczni, Gocławia itd.
3
maciekos95 napisał(a):
A mi przychodzi do głowy znacznie prostsze rozwiązanie: podział 6 na 2 warianty (6L i 6P, 6 i 16 albo jakkolwiek inaczej je nazwać) i jeden niech jeździ po centrum tak jak teraz, a drugi odwrotnie. I nic nie trzeba dokładać nigdzie, po prostu połowę istniejących kursów "obracamy".

I kurs co 24 minuty? No to praktyczny dojazd by z tych Wałów był... poza tym mamy wtedy 4 linie od Bramy Portowej do Stoczni i z powrotem - tylko po co?

To jak dla mnie już lepszy jest pomysł z posłaniem 5 lub 11 przez Wały Chrobrego, a 6 przez Matejki na Potulicką.

#TramwajemPoŚwiecie
3
fan004 napisał(a):
I kurs co 24 minuty? No to praktyczny dojazd by z tych Wałów był... poza tym mamy wtedy 4 linie od Bramy Portowej do Stoczni i z powrotem - tylko po co?

To jak dla mnie już lepszy jest pomysł z posłaniem 5 lub 11 przez Wały Chrobrego, a 6 przez Matejki na Potulicką.

Co do częstotliwości, już odpowiedziałem powyżej. A co do pomysłu, który wymieniłeś - w sumie czemu nie. Też dobry moim zdaniem.

wysłane przez man 128

fan004 napisał(a):

To jak dla mnie już lepszy jest pomysł z posłaniem 5 lub 11 przez Wały Chrobrego, a 6 przez Matejki na Potulicką.

Albo 5, czy 11 skierować przez Wały do Gocławia, a 6 tymczasowo zawiesić.
man napisał(a):
Albo 5, czy 11 skierować przez Wały do Gocławia, a 6 tymczasowo zawiesić.

Ale tu wchodzi argument Pepe, by łowić wozokilometry gdzie się da. Choć oczywiście to też jest możliwość, bo "szóstka" traci trochę sens w takim układzie.

#TramwajemPoŚwiecie
1

wysłane przez man 128

fan004 napisał(a):
Ale tu wchodzi argument Pepe, by łowić wozokilometry gdzie się da.

Można też zawsze zagęścić istniejące już linie, jeśli wozokilometrów będzie za mało. A takie wydłużone 5, czy 11 to też kilka składów więcej do obsługi takiej linii.
1
man napisał(a):
Można też zawsze zagęścić istniejące już linie, jeśli wozokilometrów będzie za mało. A takie wydłużone 5, czy 11 to też kilka składów więcej do obsługi takiej linii.

Ale jak więcej składów do obsługi, skoro 6ka byłaby zawieszona, a 5ka lub 11ka przedłużona na Gocław? Składy przeszłyby z 6ki na 5kę lub 11kę i nawet by 1 czy 2 brygady mogłyby zostać. Istniejących linii to za bardzo wzmacniać nie ma gdzie, przy aktualnie otwartych ciągach tramwajowych (patrz Krzywoustego i duże natężenie ruchu tramwajowego, a rejony Głębokiego czy osiedla Zawadzkiego wzmocnień chyba nie potrzebują).
Post został wyedytowany przez autora.
fan004 napisał(a):
I kurs co 24 minuty? No to praktyczny dojazd by z tych Wałów był... poza tym mamy wtedy 4 linie od Bramy Portowej do Stoczni i z powrotem - tylko po co?

To jak dla mnie już lepszy jest pomysł z posłaniem 5 lub 11 przez Wały Chrobrego, a 6 przez Matejki na Potulicką.

Niemal każdy pomysł będzie lepszy niż pozbawienie ul. Jana z Kolna / Łady komunikacji w jedną stronę.

STMKŻ
1

wysłane przez RadzioNBSZ

maciekos95 napisał(a):
A mi przychodzi do głowy znacznie prostsze rozwiązanie: podział 6 na 2 warianty (6L i 6P, 6 i 16 albo jakkolwiek inaczej je nazwać) i jeden niech jeździ po centrum tak jak teraz, a drugi odwrotnie. I nic nie trzeba dokładać nigdzie, po prostu połowę istniejących kursów "obracamy".

Bardzo dobry pomysł. Ale wtedy skrócić do Stoczni. A 2 przedłużyć na Gocław.
RadzioNBSZ napisał(a):
Bardzo dobry pomysł. Ale wtedy skrócić do Stoczni. A 2 przedłużyć na Gocław.

Fajna sprawa ta 6 ze Stoczni na Wyszyńskiego - wreszcie linia na solóweczki T6! ❤
lhb178 napisał(a):
Fajna sprawa ta 6 ze Stoczni na Wyszyńskiego - wreszcie linia na solóweczki T6! ❤

To jak ? Jeździmy ?
Bo serio, jak zostało to wyżej napisane każda opcja jest lepsza niż 6 w jedną stronę. W ogóle nie rozumiem po co się tak upierać, bo tak, żeby koniecznie zostawiać 6 przez Wały skoro nie ma ona tam gdzie zawrócić ? Jeśli tak jest to kieruje się ją gdzie indziej lub zawiesza, a w to miejsce kieruje inną linię w obie strony tym bardziej, że Matejki nie narzeka na brak komunikacji. Nikt nie podważa, że Matejki w zastępstwie Rodła jest istotniejsze, ale proporcja 3 i pół linii do pół linii jest mocno zaburzona.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
3
Michal napisał(a):
To jak ? Jeździmy ?
Bo serio, jak zostało to wyżej napisane każda opcja jest lepsza niż 6 w jedną stronę. W ogóle nie rozumiem po co się tak upierać, bo tak, żeby koniecznie zostawiać 6 przez Wały skoro nie ma ona tam gdzie zawrócić ? Jeśli tak jest to kieruje się ją gdzie indziej lub zawiesza, a w to miejsce kieruje inną linię w obie strony tym bardziej, że Matejki nie narzeka na brak komunikacji. Nikt nie podważa, że Matejki w zastępstwie Rodła jest istotniejsze, ale proporcja 3 i pół linii do pół linii jest mocno zaburzona.

Normalnie proporcje Niepodległości do Jana z Kolna to 4:1, nie wiem czemu ma służyć takie wyliczanie w tym przypadku. Szczególnie że jedna z linii (2) jest poza dyskusją.
Co więc pozostaje? Zabranie stałego połączenia którejś linii (5, 11) z rejonem Rodła i skierowanie jej na Gocław (bo chodzi o utrzymanie połączenia Gocławia z Wyszyńskiego "dołem" w obie strony).
Nie przekonuje mnie to jakoś, tym bardziej że przy byle imprezie mamy odcięcie JzK w obu kierunkach.
lhb178 napisał(a):
Nie przekonuje mnie to jakoś, tym bardziej że przy byle imprezie mamy odcięcie JzK w obu kierunkach.

Dokładnie, zwłaszcza że większość która wysiada na Wałach czy przy Dworcu Morskim i tak idzie "na górę".
lhb178 napisał(a):
Nie przekonuje mnie to jakoś, tym bardziej że przy byle imprezie mamy odcięcie JzK w obu kierunkach.

Tyle że impreza trwa zwykle kilka dni, w czasie których funkcjonuje autobusowa komunikacja zastępcza dowożąca tam ludzi. A tu mówimy o długotrwałej organizacji ruchu i dość ubogim pomyśle zastąpienia zwykłej KM.

#TramwajemPoŚwiecie
fan004 napisał(a):
Tyle że impreza trwa zwykle kilka dni, w czasie których funkcjonuje autobusowa komunikacja zastępcza dowożąca tam ludzi. A tu mówimy o długotrwałej organizacji ruchu i dość ubogim pomyśle zastąpienia zwykłej KM.

Nie, w czasie imprez nie ma żadnej komunikacji zastępczej, a potrafi trwać to dwa tygodnie.
lhb178 napisał(a):
Nie, w czasie imprez nie ma żadnej komunikacji zastępczej, a potrafi trwać to dwa tygodnie.

Przepraszam nie zastępcza, dodatkowa. I faktycznie, nie przy każdej imprezie, ale te większe jak Pyromagic, Dni Morza, The Tall Ship Races zwykle otrzymują przynajmniej wzmocnienie w postaci linii 53 dojeżdżającej do Dworca Morskiego (nie wspominając o wzmocnieniach innych linii) - ale przyznaję się do błędu. Inna sprawa, że w czasie takich imprez faktycznie nie da się tamtędy przejechać.

Przypomnij mi proszę kiedy ostatni raz Jana z Kolna było zamknięte na dwa tygodnie z powodu imprezy?

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
fan004 napisał(a):

Przypomnij mi proszę kiedy ostatni raz Jana z Kolna było zamknięte na dwa tygodnie z powodu imprezy?

Zgaduję, że na TSR2017.
lhb178 napisał(a):
Zgaduję, że na TSR2017.

To by się zgadzało, ale to wciąż jedna impreza przez ostatnie 5 lat (a pewnie i dłużej). W pozostałych przypadkach okres zamknięcia Jana z Kolna zamyka się w mniej niż tygodniu.

#TramwajemPoŚwiecie
1
RadzioNBSZ napisał(a):
Tez chciałem o tym wspomnieć. Dziwi mnie takie rozwiązanie. Mogli połączyć to z 10-ka.

Potulicka zostałaby z 9 na solokatówkach.
lhb178 napisał(a):
Potulicka zostałaby z 9 na solokatówkach.

Bo tam taki super ruch jest generowany?

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):
Bo tam taki super ruch jest generowany?

No teoretycznie obok jest duże blokowisko.
A chyba Swingi mogłyby się pojawić na 9? ( z tego co tu wyczytałem to marnują się na szczytowych siódemkach)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Pepe 235

bartez napisał(a):
A chyba Swingi mogłyby się pojawić na 9? ( z tego co tu wyczytałem to marnują się na szczytowych siódemkach)

Tak, oczywiście, z tym że wówczas katówki solo z 9 musiałby trafić na te szczytowe 7. I teraz jest niesmak, bo brygady kursują oczywiście krótko, ale czy taka pojemność wagonu wystarczy (zwłaszcza jak funkcjonują szkoły) to nie jestem przekonany.
Post został wyedytowany przez autora.
Pepe napisał(a):
I teraz jest niesmak, bo brygady kursują oczywiście krótko, ale czy taka pojemność wagonu wystarczy (zwłaszcza jak funkcjonują szkoły) to nie jestem przekonany.

Dziewiątka też zasługuje na coś dłuższego niż pojedynczy kanarek bo ludzi jeździ sporo(szczególnie teraz po skierowaniu 1 do Pomorzan a z drugiej strony do Zawadzkiego), a szczególnie dobitnie widać to w godzinach szczytu.
lukaszenko napisał(a):
Dziewiątka też zasługuje na coś dłuższego niż pojedynczy kanarek bo ludzi jeździ sporo(szczególnie teraz po skierowaniu 1 do Pomorzan a z drugiej strony do Zawadzkiego), a szczególnie dobitnie widać to w godzinach szczytu.

Albo należy pokombinować w rozkładach. W szczycie, dziesiątka jeździ minutę po dziewiątce - zarówno w kierunku Potulickiej jak i placu Kościuszki. Zatem nie ma co się dziwić, że dziewiątka jedzie zawalona po sufit, minutę po niej pusta dziesiątka, a potem przez 11 minut nic. Chociaż tutaj sytuacja jest trudna, bo żeby naprawić takt na Potulickiej trzeba by było dużo pozmieniać. Obecnie kosztem beznadziejnego taktu na Potulickiej mamy równy 6-minutowy na Ku Słońcu (8 i 10) i Wojska Polskiego (9 i 12). Żeby każdemu dopasować należałoby zamienić godziny odjazdów 2 i 8 z Turkusowej (ponieważ one jeżdżą na przemian co 6 minut), wtedy 10 przesunąć o 6 minut żeby naprawić na Gumieńcach i osiągnąć 6-minutowy takt na Potulickiej. A na Matejki nic się nie rozjeżdża bo dziury pomiędzy kursami są takie same jak do tej pory (max. 7 minut).

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez Pepe 235

MlodyS53 napisał(a):
Bo tam taki super ruch jest generowany?

Kiedy sprawdzałeś dokładnie napełnienia na linii 9 będąc jej pasażerem? ;)
Pepe napisał(a):
Kiedy sprawdzałeś dokładnie napełnienia na linii 9 będąc jej pasażerem? ;)

Pasażerem nie, ale widuje wagony jeżdżące tu i tam.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):
Bo tam taki super ruch jest generowany?

Szkoły zamknęli, a bloki wyburzyli?

wysłane przez Pepe 235

lhb178 napisał(a):
Szkoły zamknęli, a bloki wyburzyli?

Już pal licho ze szkołami i blokami bo to oczywiste (przynajmniej dla nas), ale zauważyłem, że jakiś tam % pasażerów nie mając do dyspozycji linii 3 z dołu Dworca od wielu miesięcy korzysta z linii 9 i 10, by wydostać się z okolic peronów po zakończeniu podróży pociągiem. Ja zrobiłem tak przynajmniej 3 razy jesienią bo 87 zwiewał mi kilka minut wcześniej.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Pepe napisał(a):
Już pal licho ze szkołami i blokami bo to oczywiste (przynajmniej dla nas), ale zauważyłem, że jakiś tam % pasażerów nie mając do dyspozycji linii 3 z dołu Dworca od wielu miesięcy korzysta z linii 9 i 10, by wydostać się z okolic peronów po zakończeniu podróży pociągiem. Ja zrobiłem tak przynajmniej 3 razy jesienią bo 87 zwiewał mi kilka minut wcześniej.

Ja tak robię prawie za każdym razem i bardzo sobie chwalę to rozwiązanie. Jadąc z pl. Kościuszki znacznie szybciej dojadę tramwajem na pl. Zawiszy, niż jakimkolwiek autobusem na dworzec. Ze mną na pociąg idzie zwykle kilka innych osób, więc widać, że nie tylko mnie się podoba taki sposób przesiadki.

Pozdrawiam :-)
3
Kanarek napisał(a):
Ja tak robię prawie za każdym razem i bardzo sobie chwalę to rozwiązanie. Jadąc z pl. Kościuszki znacznie szybciej dojadę tramwajem na pl. Zawiszy, niż jakimkolwiek autobusem na dworzec. Ze mną na pociąg idzie zwykle kilka innych osób, więc widać, że nie tylko mnie się podoba taki sposób przesiadki.

Ja oczekuję powrotu jedynki na Potulicką i na dworzec zacznę jeździć właśnie tramwajem zamiast 75.
lukaszenko napisał(a):
Ja oczekuję powrotu jedynki na Potulicką i na dworzec zacznę jeździć właśnie tramwajem zamiast 75.

To rozwiązanie byłoby jeszcze lepsze, gdyby kilka lat temu nie zrezygnowano z fajnej koncepcji tramwaju przez Owocową :/

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.
1
Michal napisał(a):
To rozwiązanie byłoby jeszcze lepsze, gdyby kilka lat temu nie zrezygnowano z fajnej koncepcji tramwaju przez Owocową :/

Tak dokładnie to linia tramwajowa miała być na odc. 3 Maja – Owocowa – Czarnieckiego, dokładnie tak jak teraz jeździ linia 806. Ale fakt, rezygnacja z tego pomysłu to duży błąd.

STMKŻ
Post został wyedytowany przez autora.
Ferrix napisał(a):
Tak dokładnie to linia tramwajowa miała być na odc. 3 Maja – Owocowa – Czarnieckiego, dokładnie tak jak teraz jeździ linia 806. Ale fakt, rezygnacja z tego pomysłu to duży błąd.

To nie był błąd. Takie poprowadzenie torowiska było uzależnione od wieloletnich planów PKP, który przewidywał wybudowanie całkiem nowego budynku dworca (i nie tylko), tak od "starej" kładki w stronę Pomorzan. Plan był jeszcze z poprzedniego wieku, a jego realizacja w bliżej nie określonym terminie. Stąd też remont Narutowicza i Potulickiej był odwlekany przez wiele lat. A w sumie to zastanawiam się czy tory mogą być położone na takich pagórkach ul. Czarnieckiego ?
RadzioNBSZ napisał(a):
Tez chciałem o tym wspomnieć. Dziwi mnie takie rozwiązanie. Mogli połączyć to z 10-ka.

Dla mnie to bieżące rozwiązanie to jedna, wielka kpina. Można było zmobilizować wykonawce, skoro i tak ma w plecy z Dworcem Niebuszewo, do skończenia Wyzwolenia (Pl. Żołnierza - Pl. Rodła) wraz ze skrętem w kierunku Matejki oraz tym króciutkim odcinkiem Piłsudskiego i wówczas "6" miałaby pętlę uliczną i mogłaby wrócić na swoja trasę od Mostu Długiego. Z resztą, dziwi mnie takie rozwalania po trochu w kilku miejscach i nic z tego nie wynika. Obstawiałem, że zrobią w pierwszej kolejności (w 3 - 4 miesiące) Dworcową, Nową z Nabrzeżem Wieleckim do mostu kolejowego i wówczas nie byłoby problemu by tramwaj, po krótkiej przerwie, docierał prawie pod sam dworzec kolejowy. Ale wydaje mi się, że się pomyliłem.
1