Forum

Do Krakowa dotarły kolejne tramwaje GT8S

Do Krakowa dotarły właśnie trzy kolejne używane tramwaje GT8S. Przewoźnik zakupił ostatnio pięć takich wagonów, które mają wzmocnić dwukierunkowy tabor spółki. 

wysłane przez Fryga −1

W Szczecinie wkrótce będzie nieczynna pętla na Krzekowie. Tramwaje Szczecińskie posiadają obecnie cztery wagony dwukierunkowe i to one mają zapewnić komunikację na Krzekowo! A może by tak pójść drogą wybraną przez Kraków?
1
Fryga napisał(a):
W Szczecinie wkrótce będzie nieczynna pętla na Krzekowie. Tramwaje Szczecińskie posiadają obecnie cztery wagony dwukierunkowe i to one mają zapewnić komunikację na Krzekowo! A może by tak pójść drogą wybraną przez Kraków?

Czterema składami to sobie można... ewentualnie na trasie Żołnierska - Wawrzyniaka. Tylko co, na Wawrzyniaka trójkątowanie ??? Nie wchodzi w rachubę. Nawet gdy przybędą kolejne dwa, to to jest wciąż za mało (6 sztuk), aby utrzymać choć jedną linię (Żołnierska - Stocznia, o Turkusowej nawet nie myślę ) z dzisiejszą 15-sto minutową częstotliwością, o większej też nie ma co marzyć. Jeżeli ktoś myśli i ma jakiekolwiek pojęcie o KM to wiedział, że kupowanie 2 wagonów z opcja +2, było tylko i wyłącznie zagrywką polityczną pod publikę z której nic nie wynika. 10 - 12 składów to niezbędne minimum "na dzień dobry", aby utrzymać jedną linię tramwajową bez pętli i mieć rezerwę. Jak wezmą się za przebudowę w okolicach obecnej pętli Krzekowo to znów będą... Za tramwaj(e).
3
N236 napisał(a):
Czterema składami to sobie można... ewentualnie na trasie Żołnierska - Wawrzyniaka. Tylko co, na Wawrzyniaka trójkątowanie ??? Nie wchodzi w rachubę. Nawet gdy przybędą kolejne dwa, to to jest wciąż za mało (6 sztuk), aby utrzymać choć jedną linię (Żołnierska - Stocznia, o Turkusowej nawet nie myślę ) z dzisiejszą 15-sto minutową częstotliwością, o większej też nie ma co marzyć. Jeżeli ktoś myśli i ma jakiekolwiek pojęcie o KM to wiedział, że kupowanie 2 wagonów z opcja +2, było tylko i wyłącznie zagrywką polityczną pod publikę z której nic nie wynika. 10 - 12 składów to niezbędne minimum "na dzień dobry", aby utrzymać jedną linię tramwajową bez pętli i mieć rezerwę. Jak wezmą się za przebudowę w okolicach obecnej pętli Krzekowo to znów będą... Za tramwaj(e).

Będzie uruchomiona specjalna linia tramwajowa na trasie Wawrzyniaka - Żołnierska i ma być obsługiwana przez tramwaje dwukienkowe.
2
Mario napisał(a):
Będzie uruchomiona specjalna linia tramwajowa na trasie Wawrzyniaka - Żołnierska i ma być obsługiwana przez tramwaje dwukienkowe.

Pod warunkiem że dostępność obecnie posiadanych będzie lepsza niż w ostatnich tygodniach. Aczkolwiek nim będzie zamknięcie Krzekowa - będzie zapewne już 6 sztuk.
Post został wyedytowany przez autora.
2
Pepe napisał(a):
Pod warunkiem że dostępność obecnie posiadanych będzie lepsza niż w ostatnich tygodniach. Aczkolwiek nim będzie zamknięcie Krzekowa - będzie zapewne już 6 sztuk.

A wiadomo kiedy mają się pojawić te 2 dodatkowe Moderusy?
maciekos95 napisał(a):
A wiadomo kiedy mają się pojawić te 2 dodatkowe Moderusy?

Wszystko zależy gdzie będą je składać, czy w Modertransie czy u nas. Rożnie to ostatnio bywało, mimo oficjalnych zapowiedzi. Jeśli przyjedzie pierwsze samo pudło to pewnie marzec, a jeśli zmontowany przez naszych to koniec wiosny.
2
Mario napisał(a):
Będzie uruchomiona specjalna linia tramwajowa na trasie Wawrzyniaka - Żołnierska i ma być obsługiwana przez tramwaje dwukienkowe.

Ale rozumiem, że na Wawrzyniaka pętla uliczna, tj. Wawrzyniaka - Wojska Polskiego - Piastów - Jagiellońska - Bohaterów Warszawy? Albo na odwrót?
maciekos95 napisał(a):
Ale rozumiem, że na Wawrzyniaka pętla uliczna, tj. Wawrzyniaka - Wojska Polskiego - Piastów - Jagiellońska - Bohaterów Warszawy? Albo na odwrót?

Tak jak niżej koledzy mówią, na Bohaterów przewidziane są dwa rozjazdy (półtrapez).
1
N236 napisał(a):
Czterema składami to sobie można... ewentualnie na trasie Żołnierska - Wawrzyniaka. Tylko co, na Wawrzyniaka trójkątowanie ??? Nie wchodzi w rachubę.

Wystarczy zamontować tymczasowo jeden rozjazd nakładkowy na Żołnierskiej, a drugi na Mickiewicza lub Wawrzyniaka i można uruchomić dwukierunkowe tramwaje w ramach krótkiej linii zastępczej.

Technik serwisu :)
2
Luke_Police napisał(a):
Wystarczy zamontować tymczasowo jeden rozjazd nakładkowy na Żołnierskiej, a drugi na Mickiewicza lub Wawrzyniaka i można uruchomić dwukierunkowe tramwaje w ramach krótkiej linii zastępczej.

Skoro układ drogowy przy samej pętli na Krzekowie do przebudowy to samo przez się rozumie, że gdzieś przed miałaby być przelotka dla tramwajów dwukierunkowych. No chyba, że maksymalnie długo możnaby używać przelotki od CW. Mi chodziło o to, że przy czterech wagonach jaką można utrzymać częstotliwość, a gdzie rezerwa ? A objazd przez Wojska Polskiego to jest +10 do 12 minut. A z drugiej strony gdyby rzeczywiście zrobić przelotkę na Boh. Warszawy to oszczędzamy właśnie te 10-12 minut i pasażerowie nie musieliby biegać między przystankami.
1
Luke_Police napisał(a):
Wystarczy zamontować tymczasowo jeden rozjazd nakładkowy na Żołnierskiej, a drugi na Mickiewicza lub Wawrzyniaka i można uruchomić dwukierunkowe tramwaje w ramach krótkiej linii zastępczej.

Rozjazd nakładkowy to rodzaj rozjazdu szynowego przystosowanego do łatwego montażu i demontażu z toru nieprzeznaczonego do wykonania torów odgałęźnych. A wić jeśli taki rozjazd zamontujemy na Bohaterów Warszawy lub na Wawrzyniaka spowoduje to zablokowanie przejazdu w odwrotną stronę. Na Mickiewicza też nie ma możliwości montażu z uwagi na dość duży spadek nawierzchni
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Fryga napisał(a):
Rozjazd nakładkowy to rodzaj rozjazdu szynowego przystosowanego do łatwego montażu i demontażu z toru nieprzeznaczonego do wykonania torów odgałęźnych. A wić jeśli taki rozjazd zamontujemy na Bohaterów Warszawy lub na Wawrzyniaka spowoduje to zablokowanie przejazdu w odwrotną stronę.

Na Bohaterów przewidziane są dwa rozjazdy (półtrapez).