Forum

Komunikacja na wakacje

W związku z rozpoczęciem wakacji i okresu urlopowego 26 czerwca wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej.

wysłane przez Vlogus123 8

1. Szkoda, że pozostawili częstotliwość linii 61 w weekendy co 30 minut. Strach pomyśleć jak bardzo autobusy będą teraz przepełnione. Przecież sporo ludzi teraz będzie na Dziewoklicz jeździć.
2. Wiadomo, czy linie 198 i 199 będą kursować w te wakacje?
1

wysłane przez man1995 55

Vlogus123 napisał(a):
2. Wiadomo, czy linie 198 i 199 będą kursować w te wakacje?

Będą.
1

wysłane przez Vlogus123 8

man1995 napisał(a):
Będą.

Dziękuję za informację.

wysłane przez MQ ?

Vlogus123 napisał(a):
1. Szkoda, że pozostawili częstotliwość linii 61 w weekendy co 30 minut. Strach pomyśleć jak bardzo autobusy będą teraz przepełnione. Przecież sporo ludzi teraz będzie na Dziewoklicz jeździć.

To będzie drugie lato z taką częstotliwością. Rok temu chyba nie było skarg na temat przepełnień. Poza tym trzeba pamiętać, że 61 nie kursuje w próżni, a w powiązaniu z 64 i 66. Zapewniona jest przesiadka 61 <> 64 w kierunku Autostrady (i ludzie z niej korzystają, bo co jakiś czas wpływa skarga, że coś nie zadziałało). Obecnie ta przesiadka działa na każdym kursie 61, po zwiększeniu częstotliwości funkcjonowałaby co trzeci kurs (co godzinę). Niestety na prawobrzeżu wiele linii jest ze sobą powiązane w jakiś sposób, stąd ścięcie częstotliwości do 30 minut miało tak duży zakres.

Wiadomo, czy linie 198 i 199 będą kursować w te wakacje?

Od 30 czerwca.
3

wysłane przez MlodyS53 78

MQ napisał(a):
To będzie drugie lato z taką częstotliwością. Rok temu chyba nie było skarg na temat przepełnień. Poza tym trzeba pamiętać, że 61 nie kursuje w próżni, a w powiązaniu z 64 i 66. Zapewniona jest przesiadka 61 <> 64 w kierunku Autostrady (i ludzie z niej korzystają, bo co jakiś czas wpływa skarga, że coś nie zadziałało). Obecnie ta przesiadka działa na każdym kursie 61, po zwiększeniu częstotliwości funkcjonowałaby co trzeci kurs (co godzinę). Niestety na prawobrzeżu wiele linii jest ze sobą powiązane w jakiś sposób, stąd ścięcie częstotliwości do 30 minut miało tak duży zakres.

A gdyby tak na odcinku Centrum-Dziewoklicz uruchomić skrócony wariant linii 61? Ustawić słupek przy samym kompielisku i skonstruować tam prowizoryczną pętlę?

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
5

wysłane przez Mcarkcel 2

MlodyS53 napisał(a):
A gdyby tak na odcinku Centrum-Dziewoklicz uruchomić skrócony wariant linii 61? Ustawić słupek przy samym kompielisku i skonstruować tam prowizoryczną pętlę?

Wystarczyłoby linię 62 wydłużyć do Dziewoklicza.
10

wysłane przez MQ ?

Mcarkcel napisał(a):
Wystarczyłoby linię 62 wydłużyć do Dziewoklicza.

62 jest linią współfinansowaną (a w weekendy i wakacje finansowaną w całości) przez Auchan. To też powód, dla którego nie kursuje w niedziele niehandlowe.
6

wysłane przez MlodyS53 78

Mcarkcel napisał(a):
Wystarczyłoby linię 62 wydłużyć do Dziewoklicza.

Nie, nie, nie. To nie wyda.
Linia 62 z uwagi na finansowanie wzkm przez Auchan, jest poniekąd "linią prywatną nie do ruszenia".

Ja bym tu raczej widział linię XX jadącą np. z Rodła czy coś w tym stylu, po trasie 61 do Redy i prosto w Południową (aby pominąć podjazd pod Uniwersytet) i pod samo kąpielisko.

No ale to są wzkm, które skądś trzebaby sfinansować.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Ferrix 8

MlodyS53 napisał(a):
Nie, nie, nie. To nie wyda.
Ja bym tu raczej widział linię XX jadącą np. z Rodła czy coś w tym stylu, po trasie 61 do Redy i prosto w Południową (aby pominąć podjazd pod Uniwersytet) i pod samo kąpielisko.

No ale to są wzkm, które skądś trzebaby sfinansować.

A może zmienić na wakacje trasy linii 70 / 90, które i tak często widzę puste i puścić na trasę np. taką: Plac Rodła – rejon Wałów Chrobrego – Brama Portowa – Narutowicza – Dąbrowskiego – Tama Pomorzańska – Szczawiowa – Krygiera – Dziewoklicz... Resztę odcinków obecnych tras obsługują inne linie.

STMKŻ
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez lukaszenko 16

Ferrix napisał(a):
A może zmienić na wakacje trasy linii 70 / 90, które i tak często widzę puste

70 i 90 to się nadają do wywalenia, puste kilometry robią szczególnie w okresie wakacji a tak wszyscy płaczą że paliwo drogie.
5

wysłane przez bartez 336

lukaszenko napisał(a):
70 i 90 to się nadają do wywalenia, puste kilometry robią szczególnie w okresie wakacji a tak wszyscy płaczą że paliwo drogie.

Komunikacja miejska jest potrzebna na Wałach, bo potencjalnie jest tam dużo pasażerów tylko trzeba wyznaczyć taka trasę, żeby ludzie korzystali. Dzisiaj dużo osób idzie w te rejony od Rodła, bo nie opłaca się w tym miejscu przesiadać jak szybciej można dojść z buta do urzędu, sądu czy szkoły.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
4

wysłane przez Michal 2

bartez napisał(a):
Komunikacja miejska jest potrzebna na Wałach, bo potencjalnie jest tam dużo pasażerów tylko trzeba wyznaczyć taka trasę, żeby ludzie korzystali. Dzisiaj dużo osób idzie w te rejony od Rodła, bo nie opłaca się w tym miejscu przesiadać jak szybciej można dojść z buta do urzędu, sądu czy szkoły.

I tu się kłania brak wspólnych przystanków 70/90.
Czemu np. nocne mogę wjeżdżać na Piastów na przystanek tramwajowy, a 90 już nie …

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez MQ ?

Michal napisał(a):
Czemu np. nocne mogę wjeżdżać na Piastów na przystanek tramwajowy, a 90 już nie …

Kolizyjny wyjazd z przystanku z ruchem ogólnym.

wysłane przez Michal 2

MQ napisał(a):
Kolizyjny wyjazd z przystanku z ruchem ogólnym.

Światłami się nie da tego wyregulować ? 5 tez chyba rusza jakoś szybciej?

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez MQ ?

Michal napisał(a):
Światłami się nie da tego wyregulować ? 5 tez chyba rusza jakoś szybciej?

5 jedzie w innym kierunku.

Jak będą pieniądze, to będzie całościowa zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu.
1

wysłane przez Waszka 80

MQ napisał(a):

Jak będą pieniądze...

Z KPO? :P

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez Tosiek 17

Ferrix napisał(a):
A może zmienić na wakacje trasy linii 70 / 90, które i tak często widzę puste i puścić na trasę np. taką: Plac Rodła – rejon Wałów Chrobrego – Brama Portowa – Narutowicza – Dąbrowskiego – Tama Pomorzańska – Szczawiowa – Krygiera – Dziewoklicz... Resztę odcinków obecnych tras obsługują inne linie.

Wszystko możliwe tylko kasy i kierowców brak.

SU18 #788 Król Szos
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Flipek 4

A tak z ciekawości jakie są jeszcze linie finansowane lub częściowo finansowane przez zewnętrzne podmioty?

wysłane przez Vlogus123 8

Flipek napisał(a):
A tak z ciekawości jakie są jeszcze linie finansowane lub częściowo finansowane przez zewnętrzne podmioty?

54, 72, 84, 91 - Zakłady Mięsne
97 - Zakłady Drobiarskie
101, 103, 111 - Zaklady Chemiczne
66 - C.H.R. - Outlet Park
86 - Zaklady Piekarnicze
94 - Zakłady Pracy przy Szymborskiej
98, 109, 110, 111, 908 - linie szkolne
102, 103 - Szkoła przy ul. Tanowskiej
222, 227 - Mierzyn Szkoła.
I wiele innych przykładów, które można przytoczyć.
1

wysłane przez MQ ?

Vlogus123 napisał(a):
54, 72, 84, 91 - Zakłady Mięsne
97 - Zakłady Drobiarskie
101, 103, 111 - Zaklady Chemiczne
66 - C.H.R. - Outlet Park
86 - Zaklady Piekarnicze
94 - Zakłady Pracy przy Szymborskiej
98, 109, 110, 111, 908 - linie szkolne
102, 103 - Szkoła przy ul. Tanowskiej
222, 227 - Mierzyn Szkoła.
I wiele innych przykładów, które można przytoczyć.

Bzdury.
18

wysłane przez bartez 336

Vlogus123 napisał(a):

I wiele innych przykładów, które można przytoczyć.

A biedronka żadnej linii nie finansuje?;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Luke_Police  163

Vlogus123 napisał(a):
54, 72, 84, 91 - Zakłady Mięsne
97 - Zakłady Drobiarskie
101, 103, 111 - Zaklady Chemiczne

Fantazja Cię mocno poniosła, ale akurat w przypadku 101 i 111 nie jestem pewien czy firma Stalkon nie dokłada jakichś drobnych kwot za podjazdy autobusów na ulicę Brzozową w godzinach szczytu. Dawniej organizowali linię pracowniczą ze Szczecina obsługiwaną przez prywatnego przewoźnika. Krótko po tym, jak ją zlikwidowano, wprowadzono podjazdy autobusów komunikacji miejskiej pod ten zakład.

Technik serwisu :)
2

wysłane przez mrstahuu 0

Luke_Police napisał(a):
Fantazja Cię mocno poniosła, ale akurat w przypadku 101 i 111 nie jestem pewien..... CIACH!

Na 63 są jeszcze podjazdy pod Teleyard. Pewnie też dotowane.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez MlodyS53 78

Vlogus123 napisał(a):
54, 72, 84, 91 - Zakłady Mięsne
97 - Zakłady Drobiarskie
101, 103, 111 - Zaklady Chemiczne
66 - C.H.R. - Outlet Park
86 - Zaklady Piekarnicze
94 - Zakłady Pracy przy Szymborskiej
98, 109, 110, 111, 908 - linie szkolne
102, 103 - Szkoła przy ul. Tanowskiej
222, 227 - Mierzyn Szkoła.
I wiele innych przykładów, które można przytoczyć.

No poprostu XD. Odklejony po całości.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
10

wysłane przez Michal 2

MlodyS53 napisał(a):
A gdyby tak na odcinku Centrum-Dziewoklicz uruchomić skrócony wariant linii 61? Ustawić słupek przy samym kompielisku i skonstruować tam prowizoryczną pętlę?

Pomysł nienowy.
Kojarzę z lat chyba 90tych do Dziewoklicza
można było dojechać 61, 61bis i coś takiego, jakiego jak 61D. Nie pamietam, gdzie to jeździło, ale pod kąpieliskiem pętla była na bank i coś tam podjeżdżało ;)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez lhb178 19

Michal napisał(a):
Pomysł nienowy.
Kojarzę z lat chyba 90tych do Dziewoklicza
można było dojechać 61, 61bis i coś takiego, jakiego jak 61D. Nie pamietam, gdzie to jeździło, ale pod kąpieliskiem pętla była na bank i coś tam podjeżdżało ;)

61bis jechało tylko do Cukrowej.
61D z pl. Kościuszki do wjazdu z AP w stronę Dziewoklicza (tylko w dni słoneczne :D).
2

wysłane przez Michal 2

lhb178 napisał(a):
61bis jechało tylko do Cukrowej.
61D z pl. Kościuszki do wjazdu z AP w stronę Dziewoklicza (tylko w dni słoneczne :D).

Tak! Pamietam ten precyzyjny dopisek „kursuje w dni słoneczne” co mogło oznaczać wszystko ! :D

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez alekob1252 4

Michal napisał(a):
Pomysł nienowy.
Nie pamietam, gdzie to jeździło, ale pod kąpieliskiem pętla była na bank i coś tam podjeżdżało ;)

Nawet zachowało się co nieco w galerii:
https://www.mkm.szczecin.pl/zdjecia/1157837487/linia-d61-wakacyjny-wynalazek-zditm-w-2002-roku

wysłane przez MlodyS53 78

alekob1252 napisał(a):
Nawet zachowało się co nieco w galerii:
https://www.mkm.szczecin.pl/zdjecia/1157837487/linia-d61-wakacyjny-wynalazek-zditm-w-2002-roku

Zdjęcie teoretycznie można powtorzyć :

Taki odpowiednik linii 100 w Posnaniu. Tylko zamiast do ZOO to na kąpielisko :)

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Titanic1912 5

Szkoda, że nikt nie pomyślał, że częstotliwość 9 w niedziele co 20 minut przez cały dzień jest lekko za mała. Wcześniej dochodziła 1 i jeszcze większa częstotliwość.

Liczy się tylko Man:)
9

wysłane przez mrstahuu 0

Titanic1912 napisał(a):
Szkoda, że nikt nie pomyślał, że częstotliwość 9 w niedziele co 20 minut przez cały dzień jest lekko za mała. Wcześniej dochodziła 1 i jeszcze większa częstotliwość.

Właśnie z tego powodu jakoś ostatnio napisałem do ZDiTMu propozycję aby przedłużyć 10 na Głębokie po otwarciu Wyzwolenia. Chociaż szczerzę, myślę że to nierealne i albo zostawią bez sensu w Lesie, gdzie nie da się na nic przesiąść albo na Rodła bo brakuje motorniczych. Jak ktoś chce poczytać, mogę przesłać.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez MQ ?

mrstahuu napisał(a):
Właśnie z tego powodu jakoś ostatnio napisałem do ZDiTMu propozycję aby przedłużyć 10 na Głębokie po otwarciu Wyzwolenia.

Ale wiesz, że to nic nowego? Pomysł wydłużenia 10 do Głębokiego (w szczycie) istnieje mniej więcej od czasu uruchomienia trasy na Szafera. Póki co sytuacja w Tramwajach jest tak zła, że nie ma szans na jego realizację.
13

wysłane przez wawol 4

MQ napisał(a):
Ale wiesz, że to nic nowego? Pomysł wydłużenia 10 do Głębokiego (w szczycie) istnieje mniej więcej od czasu uruchomienia trasy na Szafera. Póki co sytuacja w Tramwajach jest tak zła, że nie ma szans na jego realizację.

A mogło być tak dobrze ale niestety nie będzie

wysłane przez wawol 4

MQ napisał(a):
Ale wiesz, że to nic nowego? Pomysł wydłużenia 10 do Głębokiego (w szczycie) istnieje mniej więcej od czasu uruchomienia trasy na Szafera. Póki co sytuacja w Tramwajach jest tak zła, że nie ma szans na jego realizację.

To mogą puścić 12 na Głębokie zamiast na Las Arkoński

wysłane przez Pepe 236

mrstahuu napisał(a):
Właśnie z tego powodu jakoś ostatnio napisałem do ZDiTMu propozycję aby przedłużyć 10 na Głębokie po otwarciu Wyzwolenia.

Przede wszystkim 10 nawet po otwarciu alei nie zobaczysz na trasie do Niebuszewa.
4

wysłane przez lukaszenko 16

Pepe napisał(a):
Przede wszystkim 10 nawet po otwarciu alei nie zobaczysz na trasie do Niebuszewa.

Bo przy takiej wersji jaką chcą uruchomić to nie ma to sensu co według mnie właśnie to nie ma sensu i puściłbym tam 10 a 12 w ogóle wywalił no ale cóż...

wysłane przez lhb178 19

lukaszenko napisał(a):
Bo przy takiej wersji jaką chcą uruchomić to nie ma to sensu co według mnie właśnie to nie ma sensu i puściłbym tam 10 a 12 w ogóle wywalił no ale cóż...

Dwa kilo czego?
1

wysłane przez Fryga −1

Pepe napisał(a):
Przede wszystkim 10 nawet po otwarciu alei nie zobaczysz na trasie do Niebuszewa.

Już obecnie brakuje taboru do obsługi bardzo okrojonego rozkładu jazdy. Nie ma komu i za co utrzymywać tramwajów w należytym stanie technicznym, a o nowych tramwajach (oprócz dwóch archaicznych Bet) nie ma co marzyć.

wysłane przez lukaszenko 16

Fryga napisał(a):
Już obecnie brakuje taboru do obsługi bardzo okrojonego rozkładu jazdy. Nie ma komu i za co utrzymywać tramwajów w należytym stanie technicznym, a o nowych tramwajach (oprócz dwóch archaicznych Bet) nie ma co marzyć.

Tabor akurat by się znalazł ale ludzi do ich prowadzenia już nie ma i lepiej wcale nie będzie.
2

wysłane przez Pepe 236

lukaszenko napisał(a):
Tabor akurat by się znalazł ale ludzi do ich prowadzenia już nie ma i lepiej wcale nie będzie.

Przy ostatnich awariach swingów na pogodnie, od ponad tygodnia solówki ogarniają tam już wszystkie dziury. Od 12 do 17 wagonów w upalne dni przy formalnym zapotrzebowaniu 4 - to już jest naprawdę źle. Za chwilę skończą się te solówki. Dobrze, że zmniejszona siódemka uratuje sytuację.
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez miste −1

Pepe napisał(a):
Przy ostatnich awariach swingów na pogodnie, od ponad tygodnia solówki ogarniają tam już wszystkie dziury. Od 12 do 17 wagonów w upalne dni przy formalnym zapotrzebowaniu 4 - to już jest naprawdę źle. Za chwilę skończą się te solówki. Dobrze, że zmniejszona siódemka uratuje sytuację.

Aaaaa, to dlatego ostatnio trafiłem na tatrę jako niskopodłogową dwójkę...

wysłane przez RaPer782_2 0

miste napisał(a):
Aaaaa, to dlatego ostatnio trafiłem na tatrę jako niskopodłogową dwójkę...

Nie raz nie dwa już się tak zdarzało i pewnie sporo razy jeszcze będzie się tak zdarzać. W ubiegłym roku nawet na niedzielnych brygadach niskopodłogowych czy to na 2 czy na 7 zdarzała się "solówka" w postaci KT4

wysłane przez miste −1

RaPer782_2 napisał(a):
Nie raz nie dwa już się tak zdarzało i pewnie sporo razy jeszcze będzie się tak zdarzać. W ubiegłym roku nawet na niedzielnych brygadach niskopodłogowych czy to na 2 czy na 7 zdarzała się "solówka" w postaci KT4

Swoją drogą dziwne zjawisko. Na 10 ostatnio widziałem na mapie 4 swingi, mimo że rozkładowo niska brygada jest tylko jedna. A na 2 posyłają wysokie składy jako niskopodłogowe...
4

wysłane przez Pepe 236

miste napisał(a):
Swoją drogą dziwne zjawisko. Na 10 ostatnio widziałem na mapie 4 swingi, mimo że rozkładowo niska brygada jest tylko jedna. A na 2 posyłają wysokie składy jako niskopodłogowe...

Różne są problemy w eksploatacji. Ponieważ niektóre swingi mają problem z klimą, część wagonów wysyłano w upalne dni tylko na szczyt poranny, gdy nie było jeszcze gorąco. Popołudniu zastępowały je pojedyncze KT4Dt. Jak wiesz 2 jest linią z brygadami całodziennymi, więc wagon bez klimy dla motorowego nie miał prawa się na niej znaleźć.
3

wysłane przez Fryga −1

miste napisał(a):
Swoją drogą dziwne zjawisko. Na 10 ostatnio widziałem na mapie 4 swingi, mimo że rozkładowo niska brygada jest tylko jedna. A na 2 posyłają wysokie składy jako niskopodłogowe...

Nawet teraz, w wakacje szczytowe dziesiątki obsługują swingi, a rozkładowe niskopodłogowe oraz wysokopodłogowe dwójki i siódemki są obsługiwane przez zelowane
ponad trzydziestoletnie tatry T6A2D, Taki mamy luksus!
1

wysłane przez Michal 2

Pepe napisał(a):
Przy ostatnich awariach swingów na pogodnie, od ponad tygodnia solówki ogarniają tam już wszystkie dziury. Od 12 do 17 wagonów w upalne dni przy formalnym zapotrzebowaniu 4 - to już jest naprawdę źle. Za chwilę skończą się te solówki. Dobrze, że zmniejszona siódemka uratuje sytuację.

To wiele tłumaczy. Ostatnio właśnie zdziwiła mnie solówka na 7 i 12 :O

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Miejska Tatra −1

Michal napisał(a):
To wiele tłumaczy. Ostatnio właśnie zdziwiła mnie solówka na 7 i 12 :O

Ostatnio to każdego dnia zamiast składów na jednej brygadzie 5 (tej z zajezdni Pogodno) pojawiają się ciągle solówki

wysłane przez Kawoszek 10

Miejska Tatra napisał(a):
Ostatnio to każdego dnia zamiast składów na jednej brygadzie 5 (tej z zajezdni Pogodno) pojawiają się ciągle solówki

Serio każdego? Ja od wczoraj widuje składy.

wysłane przez wawol 4

Pepe napisał(a):
Przede wszystkim 10 nawet po otwarciu alei nie zobaczysz na trasie do Niebuszewa.

To oznacza że 10 zostanie "zawieszona" do odwołania ?

wysłane przez lukaszenko 16

wawol napisał(a):
To oznacza że 10 zostanie "zawieszona" do odwołania ?

Będzie jeździć na obecnej trasie.
2

wysłane przez maciekos95 3

lukaszenko napisał(a):
Będzie jeździć na obecnej trasie.

A wiadomo jaka będzie trasa 3 po otwarciu Wyzwolenia? Z Zawadzkiego do Rodła, a może do Potulickiej? Czy też na obecnej trasie zostanie (co akurat byłoby bez sensu, ale przy obecnej sytuacji kadrowej to kto wie)?

wysłane przez Miejska Tatra −1

maciekos95 napisał(a):
A wiadomo jaka będzie trasa 3 po otwarciu Wyzwolenia? Z Zawadzkiego do Rodła, a może do Potulickiej? Czy też na obecnej trasie zostanie (co akurat byłoby bez sensu, ale przy obecnej sytuacji kadrowej to kto wie)?

Zostaje zawieszona i jej całą trasę pokryje 2

wysłane przez bartez 336

Miejska Tatra napisał(a):
Zostaje zawieszona i jej całą trasę pokryje 2

No całej nie pokryje, bo do Boguchwały 2 nie dojedzie.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D