Forum

Na pętli Krzekowo trwa wielka rozbiórka

W czwartek ruszyła rozbiórka budynku pętli Krzekowo. Obiekt przez 51 lat służył szczecińskiej komunikacji miejskiej.

wysłane przez Antoni −3

Szkoda, dobrze wspominam tą pętle. A teraz będzie tam tylko przystanek. Tak myślę, może być tam coś innego.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez bartez 336

Antoni napisał(a):
Szkoda, dobrze wspominam tą pętle. A teraz będzie tam tylko przystanek. Tak myślę, może być tam coś innego.

Tam będzie skrzyżowanie więc takie rozmyślanie jest bezzasadne.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
7
Antoni napisał(a):
Szkoda, dobrze wspominam tą pętle. A teraz będzie tam tylko przystanek. Tak myślę, może być tam coś innego.

Coś co się zaczyna zawsze się musi skończyć. Jak nie modernizacją to likwidacją 😉
Antoni napisał(a):
Szkoda, dobrze wspominam tą pętle. A teraz będzie tam tylko przystanek. Tak myślę, może być tam coś innego.

Coś innego powiadasz....Myślę, że mogą tam zrobić zamiast przystanku takie coś z takim czymś bez takiego czegoś. Sądzę, że teraz się doskonale rozumiemy.

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...
3

wysłane przez Michal 2

Łezka się w oku kręci, bo 51 lat pewnie większość z nas tu nie ma ;)
Ale wiadomo, miasto musi się rozwijać i jeszcze wiele takich miejsc zapewne przejdzie do historii.
Patrząc na starą siatkę połączeń, aż prosiło się, żeby połączyć Las, Wojska P. i Krzekowo. I to właśnie się dzieje. Jeszcze do zamknięcia „tramwajowej obwodnicy Szczecina” brakuje Taczka-26kwietnia.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Fryga −1

Michal napisał(a):
Łezka się w oku kręci, bo 51 lat pewnie większość z nas tu nie ma ;)
Ale wiadomo, miasto musi się rozwijać i jeszcze wiele takich miejsc zapewne przejdzie do historii.
Patrząc na starą siatkę połączeń, aż prosiło się, żeby połączyć Las, Wojska P. i Krzekowo. I to właśnie się dzieje. Jeszcze do zamknięcia „tramwajowej obwodnicy Szczecina” brakuje Taczka-26kwietnia.

Masz rację, to jest obwodnica. A obwodnica ma to do siebie, że jej trasa omija tereny zabudowane. A więc do przystanku dojścia są długie. Nic więc dziwnego, że pasażerowie nadal będą preferować autobus linii nr 75 niż tramwaj. Jest jeszcze szansa na zmianę zamknięcia obwodnicy: trasa tramwajowa powinna prowadzić ul.Taczaka do Witkiewicza i dalej Witkiewicza do Santockie i 26-go Kwietnia. Taką linią powinny kursować tramwaje do Bramy Putrowej i do Dworca Głównego.
1

wysłane przez mrstahuu 0

Fryga napisał(a):
Masz rację, to jest obwodnica. A obwodnica ma to do siebie, że jej trasa omija tereny zabudowane. A więc do przystanku dojścia są długie. Nic więc dziwnego, że pasażerowie nadal będą preferować autobus linii nr 75 niż tramwaj. Jest jeszcze szansa na zmianę zamknięcia obwodnicy: trasa tramwajowa powinna prowadzić ul.Taczaka do Witkiewicza i dalej Witkiewicza do Santockie i 26-go Kwietnia. Taką linią powinny kursować tramwaje do Bramy Putrowej i do Dworca Głównego.

Dokładnie tak. I jeszcze do tego pętla na wysokości skrzyżowania, z tego co wiem taki był plan.

wysłane przez fan004 86

mrstahuu napisał(a):
Dokładnie tak. I jeszcze do tego pętla na wysokości skrzyżowania, z tego co wiem taki był plan.

Dokumenty planistyczne nie zakładają takiego przebiegu trasy. Zarówno nowe (zeszłoroczne) Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego, jak i obowiązujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego zakładają przebieg trasy tramwajowej ulicami: Sosabowskiego - Taczaka - 26 Kwietnia.

Oczywiście Studium to nie akt prawny, a mpzp można zmienić, ale jak już się na coś nastawiać, to raczej na podawany przez nie przebieg trasy (szczególnie, że są to dokumenty sprzed maksymalnie kilku, nie 20 lat).

#TramwajemPoŚwiecie
1