Forum

Kryzys komunikacji miejskiej i tysiące odwołanych tramwajów

W Szczecinie z rozkładu jazdy ciągle masowo wypadają autobusy oraz tramwaje, w głównej mierze z powodu braków kadrowych. W pierwszym półroczu 2023 r. odwołano prawie 17 tysięcy kursów, a sytuacja ciągle jest zła. Na szybką poprawę nie ma co liczyć, a miasto rozważa jeszcze większe cięcia oferty, co (teoretycznie) mogłyby urealnić rozkłady jazdy.

Mam pytania:
1. Jakie są braki kadrowe pracowników biurowych w ZDiTM, Tramwaje Szczecińskie sp. z o.o. SPA Klonowica, SPA Dąbie
2. Ile wynoszą średnie miesięczne wynagrodzenia kierowców i motorniczych "na rękę" za pracę bez nadgodzin
3. Jakie kary nałożyła Gmina Miasto Szczecin (nasze pieniądze) za niewywiązywanie się przewoźników z niezrealizowanych kursów.
4. Ile pieniędzy wpłynęło da kasy Miasta za kary nałożone za: jazdę bez biletu, za zniszczenie mienia w postaci dewastacji pojazdów i przystanków.
Oczywiście nie jestem radnym i nie mogę zadawać pytań - interpelacji. Ale może któraś (któryś) z radnych zainteresuje się tym problemem.
1
Fryga napisał(a):
Mam pytania:
1. Jakie są braki kadrowe pracowników biurowych w ZDiTM, Tramwaje Szczecińskie sp. z o.o. SPA Klonowica, SPA Dąbie

Dane padły w artykule: "W Tramwajach Szczecińskich brakuje minimum 30 motorniczych natomiast w obu Szczecińskich Przedsiębiorstwach Autobusowych, Klonowica i Dąbie, brakuje odpowiednio 20 i 30 kierowców.".

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Tatra108 napisał(a):
Dane padły w artykule: "W Tramwajach Szczecińskich brakuje minimum 30 motorniczych natomiast w obu Szczecińskich Przedsiębiorstwach Autobusowych, Klonowica i Dąbie, brakuje odpowiednio 20 i 30 kierowców.".

Ja pytałem o pracowników biurowych. Warto czytać ze zrozumieniem.
1

wysłane przez bartez 336

W komunikacji miejskiej dzieje się źle, ale żadnych zmian na stołkach prezesów nie ma. Może czas przewietrzyć pokoje?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
11

wysłane przez lukaszenko 16

bartez napisał(a):
W komunikacji miejskiej dzieje się źle, ale żadnych zmian na stołkach prezesów nie ma. Może czas przewietrzyć pokoje?

Jeden z nich jest już w okresie ochronnym chyba więc niestety trzeba cierpliwie czekać.
1

wysłane przez Fryga −1

Dzisiaj 17.08.2023r na liniach tramwajowych kursuje 9 tramwajów niskopodłogowych typu Swing na 28 sztuk na stanie Tramwajów Szczecińskich oraz 1 wagon jednokierunkowy Beta częściowo niskopodłogowy na 4 sztuki na stanie Tramwajów Szczecińskich. Takich mamy gospodarzy w spółkach odpowiedzialnych za komunikację miejską.

wysłane przez mrstahuu 0

Fryga napisał(a):
Dzisiaj 17.08.2023r na liniach tramwajowych kursuje 9 tramwajów niskopodłogowych typu Swing na 28 sztuk na stanie Tramwajów Szczecińskich oraz 1 wagon jednokierunkowy Beta częściowo niskopodłogowy na 4 sztuki na stanie Tramwajów Szczecińskich. Takich mamy gospodarzy w spółkach odpowiedzialnych za komunikację miejską.

Jeszcze do tego jest zmniejszone zapotrzebowanie na Swingi, bo 7 jest wykluczona, bo kursuje do stoczni, a na 5 dwukierunki..

wysłane przez RaPer782_2 0

Fryga napisał(a):
Dzisiaj 17.08.2023r na liniach tramwajowych kursuje 9 tramwajów niskopodłogowych typu Swing na 28 sztuk na stanie Tramwajów Szczecińskich oraz 1 wagon jednokierunkowy Beta częściowo niskopodłogowy na 4 sztuki na stanie Tramwajów Szczecińskich. Takich mamy gospodarzy w spółkach odpowiedzialnych za komunikację miejską.

A może cześć z tych wagonów przechodzi jakieś przeglądy bądź naprawy drobnych usterek? 🤔 Nad tym też trzeba pomyśleć. Tym bardziej też i w rezerwie trzeba coś mieć kiedy jakiś skład się "rozkraczy" na mieście.

wysłane przez MlodyS53 78

RaPer782_2 napisał(a):
A może cześć z tych wagonów przechodzi jakieś przeglądy bądź naprawy drobnych usterek? 🤔 Nad tym też trzeba pomyśleć. Tym bardziej też i w rezerwie trzeba coś mieć kiedy jakiś skład się "rozkraczy" na mieście.

Swingi stoją głównie na usterkę klimatyzacji.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
3

wysłane przez Pepe 236

RaPer782_2 napisał(a):
A może cześć z tych wagonów przechodzi jakieś przeglądy bądź naprawy drobnych usterek? 🤔 Nad tym też trzeba pomyśleć. Tym bardziej też i w rezerwie trzeba coś mieć kiedy jakiś skład się "rozkraczy" na mieście.

1/3 klima (tak jak pisze Wojtek), 1/3 wózki, 1/3 drobniejsze usterki i obrażenia pokolizyjne. Przeglądy w zasadzie nie mają tu nic do rzeczy bo dziennie na nim masz albo 1 albo 2 swingi.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
4

wysłane przez Pepe 236

Pepe napisał(a):
1/3 klima (tak jak pisze Wojtek), 1/3 wózki, 1/3 drobniejsze usterki i obrażenia pokolizyjne. Przeglądy w zasadzie nie mają tu nic do rzeczy bo dziennie na nim masz albo 1 albo 2 swingi.

Dziś można dość dobrze zobaczyć jakie wagony wypchnięto na miasto bo zrobiło się chłodniej i nie trzeba włączać klimy. 806, 819, 822, nieco wcześniej też 808 i 812. Nagłe i cudowne ozdrowienie.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez bartez 336

Pepe napisał(a):
Dziś można dość dobrze zobaczyć jakie wagony wypchnięto na miasto.

Dzisiaj na porannej zmianie obsługiwane są wszystkie brygady.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1