Forum
Dziś trochę inaczej…
wysłane przez mrstahuu 0
wysłane przez lukaszenko 16
[ciach]
Polecam umyć szybę czołową po tygodniu jazdy na tylnym pantografie.
wysłane przez N236 0
(...)Problemem może być też wzbudzana sygnalizacja np. na Placu Grunwaldzkim jest przedpotopowa technologia czujnika pantografu a nie - jak na Osiedlu Zawadzkiego - pętla indukcyjna.
Może i przedpotopowa, ale wg mnie zdecydowanie lepsza od tych do d..y nowinek, co widać np.: na 3-go Maja. Tramwaj zatrzymuje się na pl. Zawiszy, a czerwone dopiero gaśnie na przejazdach. Z załączaniem czerwonego jest podobnie, jak tramwaj jest na przejeżdzie, albo jest już za.
wysłane przez mrstahuu 0
Może i przedpotopowa, ale wg mnie zdecydowanie lepsza od tych do d..y nowinek, co widać np.: na 3-go Maja. Tramwaj zatrzymuje się na pl. Zawiszy, a czerwone dopiero gaśnie na przejazdach. Z załączaniem czerwonego jest podobnie, jak tramwaj jest na przejeżdzie, albo jest już za.
Na 3-go Maja faktycznie jest wadliwa, ale np. na Szafera sprawdza się wyśmienicie.
wysłane przez Luke_Police 163
Akurat to ustawienie odbieraka jest lepsze w naszym mieście, bo te nasze odbieraki plus brak myjni powodują, że np. w swingach i tatrach odpowiednio 4, 5-ty oraz 2-gi człon są usyfione pyłem grafitowym, ciekawe, czemu takich problemów nie mają inne miasta.
Też mnie to zawsze zastanawiało czemu tak jest. Czy w Szczecinie stosuje się gorszej jakości szczotki pantografu niż w innych miastach? Wystarczy spojrzeć na zdjęcia z dostawy pierwszych Tatr KT4Dt, jakie one były czyściutkie. Natomiast dość szybko po wejściu do eksploatacji w Szczecinie nie tylko same dachy zrobiły się czarne od grafitu, ale także czarne węglowe zacieki widać to było na poszyciu żółtych wagonów. Tenże grafit powodował też bardzo dużą awaryjność znajdujących się na dachach przetwornic klimatyzacji w wagonach T6A2d.
Technik serwisu :)
wysłane przez z@kręcony17 −1
Akurat to ustawienie odbieraka jest lepsze w naszym mieście, bo te nasze odbieraki plus brak myjni powodują, że np. w swingach i tatrach odpowiednio 4, 5-ty oraz 2-gi człon są usyfione pyłem grafitowym, ciekawe, czemu takich problemów nie mają inne miasta. Tak zlatywałoby od razu na tory, nie na wagon. Oczywiście są plusy i minusy, ponieważ motorniczy musi bardziej uważać na izolatorach sekcyjnych. Problemem może być też wzbudzana sygnalizacja np. na Placu Grunwaldzkim jest przedpotopowa technologia czujnika pantografu a nie - jak na Osiedlu Zawadzkiego - pętla indukcyjna.
Gdzieś kiedyś słyszałem że pantograf powinien być w kierunku jazdy a nie „pod prąd” jest to spowodowane tym że ponoć wtedy się szybciej niszczą i jest większa szansa na to że się „połamie”
wysłane przez mrstahuu 0
Gdzieś kiedyś słyszałem że pantograf powinien być w kierunku jazdy a nie „pod prąd” jest to spowodowane tym że ponoć wtedy się szybciej niszczą i jest większa szansa na to że się „połamie”
To czemu w Tatrach T5A5 i w niektórych pojazdach Pesy są tak zamontowane i nic się z nimi nie dzieje.
wysłane przez z@kręcony17 −1
To czemu w Tatrach T5A5 i w niektórych pojazdach Pesy są tak zamontowane i nic się z nimi nie dzieje.
A skąd wiesz że nic się z nimi nie dzieje?🤔
wysłane przez mrstahuu 0
A skąd wiesz że nic się z nimi nie dzieje?🤔
Domniemuję, biorąc pod uwagę, że stosuje się je w pociągach.
Z technicznego punktu widzenia nie ma to znaczenia, o ile nie zachodzi kolizja z wyposażeniem zamontowanym na dachu, jednak pantografy połówkowe mają nieco większe tendencje do odchyłu na boki.
wysłane przez RaPer782_2 0