Forum

Dziś trochę inaczej…

zdjęcie
Dziś trochę inaczej…
aktualna ocena: 4,71, liczba ocen: 7

wysłane przez mrstahuu 0

Akurat to ustawienie odbieraka jest lepsze w naszym mieście, bo te nasze odbieraki plus brak myjni powodują, że np. w swingach i tatrach odpowiednio 4, 5-ty oraz 2-gi człon są usyfione pyłem grafitowym, ciekawe, czemu takich problemów nie mają inne miasta. Tak zlatywałoby od razu na tory, nie na wagon. Oczywiście są plusy i minusy, ponieważ motorniczy musi bardziej uważać na izolatorach sekcyjnych. Problemem może być też wzbudzana sygnalizacja np. na Placu Grunwaldzkim jest przedpotopowa technologia czujnika pantografu a nie - jak na Osiedlu Zawadzkiego - pętla indukcyjna.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez lukaszenko 16

mrstahuu napisał(a):
[ciach]

Polecam umyć szybę czołową po tygodniu jazdy na tylnym pantografie.
2

wysłane przez N236 0

mrstahuu napisał(a):
(...)Problemem może być też wzbudzana sygnalizacja np. na Placu Grunwaldzkim jest przedpotopowa technologia czujnika pantografu a nie - jak na Osiedlu Zawadzkiego - pętla indukcyjna.

Może i przedpotopowa, ale wg mnie zdecydowanie lepsza od tych do d..y nowinek, co widać np.: na 3-go Maja. Tramwaj zatrzymuje się na pl. Zawiszy, a czerwone dopiero gaśnie na przejazdach. Z załączaniem czerwonego jest podobnie, jak tramwaj jest na przejeżdzie, albo jest już za.
1

wysłane przez mrstahuu 0

N236 napisał(a):
Może i przedpotopowa, ale wg mnie zdecydowanie lepsza od tych do d..y nowinek, co widać np.: na 3-go Maja. Tramwaj zatrzymuje się na pl. Zawiszy, a czerwone dopiero gaśnie na przejazdach. Z załączaniem czerwonego jest podobnie, jak tramwaj jest na przejeżdzie, albo jest już za.

Na 3-go Maja faktycznie jest wadliwa, ale np. na Szafera sprawdza się wyśmienicie.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Luke_Police  163

mrstahuu napisał(a):
Akurat to ustawienie odbieraka jest lepsze w naszym mieście, bo te nasze odbieraki plus brak myjni powodują, że np. w swingach i tatrach odpowiednio 4, 5-ty oraz 2-gi człon są usyfione pyłem grafitowym, ciekawe, czemu takich problemów nie mają inne miasta.

Też mnie to zawsze zastanawiało czemu tak jest. Czy w Szczecinie stosuje się gorszej jakości szczotki pantografu niż w innych miastach? Wystarczy spojrzeć na zdjęcia z dostawy pierwszych Tatr KT4Dt, jakie one były czyściutkie. Natomiast dość szybko po wejściu do eksploatacji w Szczecinie nie tylko same dachy zrobiły się czarne od grafitu, ale także czarne węglowe zacieki widać to było na poszyciu żółtych wagonów. Tenże grafit powodował też bardzo dużą awaryjność znajdujących się na dachach przetwornic klimatyzacji w wagonach T6A2d.

Technik serwisu :)

wysłane przez z@kręcony17 −1

mrstahuu napisał(a):
Akurat to ustawienie odbieraka jest lepsze w naszym mieście, bo te nasze odbieraki plus brak myjni powodują, że np. w swingach i tatrach odpowiednio 4, 5-ty oraz 2-gi człon są usyfione pyłem grafitowym, ciekawe, czemu takich problemów nie mają inne miasta. Tak zlatywałoby od razu na tory, nie na wagon. Oczywiście są plusy i minusy, ponieważ motorniczy musi bardziej uważać na izolatorach sekcyjnych. Problemem może być też wzbudzana sygnalizacja np. na Placu Grunwaldzkim jest przedpotopowa technologia czujnika pantografu a nie - jak na Osiedlu Zawadzkiego - pętla indukcyjna.

Gdzieś kiedyś słyszałem że pantograf powinien być w kierunku jazdy a nie „pod prąd” jest to spowodowane tym że ponoć wtedy się szybciej niszczą i jest większa szansa na to że się „połamie”
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez mrstahuu 0

z@kręcony17 napisał(a):
Gdzieś kiedyś słyszałem że pantograf powinien być w kierunku jazdy a nie „pod prąd” jest to spowodowane tym że ponoć wtedy się szybciej niszczą i jest większa szansa na to że się „połamie”

To czemu w Tatrach T5A5 i w niektórych pojazdach Pesy są tak zamontowane i nic się z nimi nie dzieje.

wysłane przez z@kręcony17 −1

mrstahuu napisał(a):
To czemu w Tatrach T5A5 i w niektórych pojazdach Pesy są tak zamontowane i nic się z nimi nie dzieje.

A skąd wiesz że nic się z nimi nie dzieje?🤔
1

wysłane przez mrstahuu 0

z@kręcony17 napisał(a):
A skąd wiesz że nic się z nimi nie dzieje?🤔

Domniemuję, biorąc pod uwagę, że stosuje się je w pociągach.

Wikipedia napisał(a):
Z technicznego punktu widzenia nie ma to znaczenia, o ile nie zachodzi kolizja z wyposażeniem zamontowanym na dachu, jednak pantografy połówkowe mają nieco większe tendencje do odchyłu na boki.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez RaPer782_2 0

A jest ogólnie jakieś pozwolenie na jazdę z podniesionym tylnym odbierakiem? 🤔 Pytam ponieważ z tego co słyszałem na własne uszy to teoretycznie jest to zakazane (nie licząc uszkodzonego pierwszego), a z drugiej strony, że można aby grafit umieszczony na szczotkach miał możliwość tzw. "regularnego" wyrabiania się zarówno na pierwszym jak i drugim "patyku". Także słowo przeciwko słowu 😉
Post został wyedytowany przez autora.