Forum

Nowa trasa tramwajowa do Zawadzkiego na półmetku

Jak informuje szczeciński magistrat, na półmetku są prace związane z budową nowej linii tramwajowej oraz drogi od dawnej pętli na Krzekowie do osiedla Zawadzkiego. Zaawansowanie prac ma sprawić, że tramwaje pojadą nowym odcinkiem na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku.

wysłane przez jas59  ?

Wszystko fajnie, ale podczas aktualizacji dokumentacji projektanci nie uwzględnili w projekcie budowy dalszych 400 metrów torowiska w kierunku ulicy Łukasińskiego. Nie wyobrażalne jest, to że zapomniano o przedłużeniu trasy tramwajowej do miejsca, gdzie mieszka tysiące szczecinian. Tory prowadzą nowym odcinkiem ulicy Sosabowskiego w kierunku ulicy Łukasińskiego. Kończą się po około 200 metrach na byłej pętli zakończonym ślepym torem prowadzącym na "Berdyczów". Dziwi mnie, że przy kosztach 102 mln zł, nie buduje się tych 400 m torowiska, co jest kroplą w morzu tych kosztów.

cogito ergo sum
Post został wyedytowany przez autora.
4
jas59 napisał(a):
[ciach]

Ale dokąd chciałbyś doprowadzić to torowisko? Przecież w okolicach ul. Łukasińskiego nie planuje się żadnej pętli tramwajowej. To wyprowadzenie torowiska od skrzyżowania Sosabowskiego i Żołnierskiej w kierunku Łukasińskiego jest robione z myślą o przyszłej budowie trasy przez 26 Kwietnia i Taczaka (która oczywiście nie wiadomo kiedy i czy w ogóle powstanie).
2
maciekos95 napisał(a):
Ale dokąd chciałbyś doprowadzić to torowisko? Przecież w okolicach ul. Łukasińskiego nie planuje się żadnej pętli tramwajowej. To wyprowadzenie torowiska od skrzyżowania Sosabowskiego i Żołnierskiej w kierunku Łukasińskiego jest robione z myślą o przyszłej budowie trasy przez 26 Kwietnia i Taczaka (która oczywiście nie wiadomo kiedy i czy w ogóle powstanie).

Wiadomo, że nie prędko zostanie pociągnięta trasa do 26 Kwietnia, ale już teraz można by obsłużyć ten rejon miasta tramwajami dwukierunkowymi, po pociągnięciu torowiska w rejon ulicy Łukasińskiego, budując jednocześnie krzyżownicę do zmiany kierunku jazdy tramwajów. Na chwilę obecną TS ma 6 wagonów dwukierunkowych i można by wykorzystać je na skróconej trasie z któreś z linii tramwajowej obsługującej ten rejon miasta lub utworzeniu nowej. Mieszańcy ulic Łukasińskiego i Sosabowskiego byli by wdzięczni, gdyż jazda przeciążonych solowych autobusów linii 86 w kierunku centrum nie należy do przyjemnych doznań. Poza tym, jest to jakiś pomysł warty uwagi wpisujący się w budowę nowych tras tramwajowych budowanych etapami.

cogito ergo sum
3
jas59 napisał(a):
Mieszańcy ulic Łukasińskiego i Sosabowskiego byli by wdzięczni, gdyż jazda przeciążonych solowych autobusów linii 86 w kierunku centrum nie należy do przyjemnych doznań. Poza tym, jest to jakiś pomysł warty uwagi wpisujący się w budowę nowych tras tramwajowych budowanych etapami.

Akurat mieszkańcy w rejonie Łukasińskiego mają tych autobusów sporo. Na 86 problem zaczyna się na Osiedlu Kaliny, bo od/do Zakładów Piekarniczych jest dosyć luźno.
jas59 napisał(a):
chwilę obecną TS ma 6 wagonów dwukierunkowych i można by wykorzystać je na skróconej trasie z któreś z linii tramwajowej obsługującej ten rejon miasta lub utworzeniu nowej.

Coś mi się zdaje, że dwukierunki jeszcze długo obsługiwać będą odcinek Brama Portowa / Wyszyńskiego – Dworzec Główny, więc zajęcie po otwarciu nowej trasy będą miały. A i później także do Powstańców Wlkp. też się znajdzie dla nich praca...

STMKŻ
2