Forum
Nowa trasa tramwajowa do Zawadzkiego na półmetku
Jak informuje szczeciński magistrat, na półmetku są prace związane z budową nowej linii tramwajowej oraz drogi od dawnej pętli na Krzekowie do osiedla Zawadzkiego. Zaawansowanie prac ma sprawić, że tramwaje pojadą nowym odcinkiem na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku.
wysłane przez jas59 ?
cogito ergo sum
wysłane przez maciekos95 3
[ciach]
Ale dokąd chciałbyś doprowadzić to torowisko? Przecież w okolicach ul. Łukasińskiego nie planuje się żadnej pętli tramwajowej. To wyprowadzenie torowiska od skrzyżowania Sosabowskiego i Żołnierskiej w kierunku Łukasińskiego jest robione z myślą o przyszłej budowie trasy przez 26 Kwietnia i Taczaka (która oczywiście nie wiadomo kiedy i czy w ogóle powstanie).
wysłane przez jas59 ?
Ale dokąd chciałbyś doprowadzić to torowisko? Przecież w okolicach ul. Łukasińskiego nie planuje się żadnej pętli tramwajowej. To wyprowadzenie torowiska od skrzyżowania Sosabowskiego i Żołnierskiej w kierunku Łukasińskiego jest robione z myślą o przyszłej budowie trasy przez 26 Kwietnia i Taczaka (która oczywiście nie wiadomo kiedy i czy w ogóle powstanie).
Wiadomo, że nie prędko zostanie pociągnięta trasa do 26 Kwietnia, ale już teraz można by obsłużyć ten rejon miasta tramwajami dwukierunkowymi, po pociągnięciu torowiska w rejon ulicy Łukasińskiego, budując jednocześnie krzyżownicę do zmiany kierunku jazdy tramwajów. Na chwilę obecną TS ma 6 wagonów dwukierunkowych i można by wykorzystać je na skróconej trasie z któreś z linii tramwajowej obsługującej ten rejon miasta lub utworzeniu nowej. Mieszańcy ulic Łukasińskiego i Sosabowskiego byli by wdzięczni, gdyż jazda przeciążonych solowych autobusów linii 86 w kierunku centrum nie należy do przyjemnych doznań. Poza tym, jest to jakiś pomysł warty uwagi wpisujący się w budowę nowych tras tramwajowych budowanych etapami.
cogito ergo sum
wysłane przez lukaszenko 16
Mieszańcy ulic Łukasińskiego i Sosabowskiego byli by wdzięczni, gdyż jazda przeciążonych solowych autobusów linii 86 w kierunku centrum nie należy do przyjemnych doznań. Poza tym, jest to jakiś pomysł warty uwagi wpisujący się w budowę nowych tras tramwajowych budowanych etapami.
Akurat mieszkańcy w rejonie Łukasińskiego mają tych autobusów sporo. Na 86 problem zaczyna się na Osiedlu Kaliny, bo od/do Zakładów Piekarniczych jest dosyć luźno.
wysłane przez Ferrix 8
chwilę obecną TS ma 6 wagonów dwukierunkowych i można by wykorzystać je na skróconej trasie z któreś z linii tramwajowej obsługującej ten rejon miasta lub utworzeniu nowej.
Coś mi się zdaje, że dwukierunki jeszcze długo obsługiwać będą odcinek Brama Portowa / Wyszyńskiego – Dworzec Główny, więc zajęcie po otwarciu nowej trasy będą miały. A i później także do Powstańców Wlkp. też się znajdzie dla nich praca...
STMKŻ