Szczecin Blog

 Voith DIWA.2

[dodane 10.06.2007, g. 23:36 przez –– LLUZNIAK, ostatnio modyfikowane: 09.09.2008, g. 21:56 przez –– LLUZNIAK]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« TyrystorWał Cardana »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

UWAGA! Niniejszy artykuł wymaga modyfikacji!
Niektóre z zawartych w nim informacji mogą być nieprawdziwe, lub niepełne. Jeśli potrzebujesz pewnych danych poczekaj na wersję zaktualizowaną.


Skrzynie Voith z serii DIWA.2 należą do czwartej generacji przekładni hydromechanicznych przeznaczonych do użytku w pojazdach komercyjnych (głównie autobusach) wytwarzanych przez firmę Voith. Prace nad nową konstrukcją rozpoczęły się na początku lat 80., a ich głównymi celami było zwiększenie mocy możliwej do przeniesienia przez skrzynie, zwiększenie wydajności tak przenoszenia napędu, jak i działania retardera, wydłużenie żywotności, oraz zwiększenie komfortu użytkowania poprzez upłynnienie zmiany przełożeń. Premiera całej serii nowych konstrukcji, będących następcami serii DIWA miała miejsce w 1982 roku.

DIWA.2 to konstrukcja trzy-, lub czterostopniowa oparta na przeciwnie obracającym się, centralnie umieszczonym dyferencjale. Rozwiązanie te, znane również z poprzedniej generacji skrzyń firmy Voith dawało bardzo dobre wyniki jeśli chodzi o siłę hamującą, oraz umożliwiało współpracę z szeroką gamą silników o różnych mocach bez konieczności wprowadzania zmian konstrukcyjnych celem dostosowania jej do pozostałych elementów układu napędowego. Oprócz tego wprowadzono do oferty szeroką gamę systemów montażu (w tym również kilka dostosowanych do poprzecznie leżących silników zamontowanych z tyłu pojazdu), płaszczy połączeniowych, oraz obsługiwanych kątów wejścia i wyjścia.

Za sterowanie skrzynią biegów z serii DIWA.2 odpowiada elektroniczny układ E100, bądź też E100.2. Cechuje się on modułową budową, oraz daje dość szerokie możliwości wprowadzania dodatkowych programów zmiany biegów. Wszystkie zmiany konstrukcyjne wprowadzone w nowej serii skrzyń biegów Voith DIWA.2 pozwalały zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 5% w ruchu miejskim (w porównaniu ze skrzyniami z serii DIWA).

W styczniu 1996 roku rosyjska firma Kazan Motor wykupiła od korporacji Voith turbo licencję na produkcję skrzyń biegów DIWA.2. Po szczegółowych ustaleniach i utworzeniu spółki joint venture wspólnie z właścicielem patentu w lipcu 1999 roku rozpoczęto produkcję skrzyń w Rosji, która trwa tam po dziś dzień. Dzięki temu posunięciu stały się one popularne nie tylko w pojazdach firm takich jak MAN, Volvo, Leyland, Renault, Flxible, Gräf/Steyr, lecz również w autobusach wschodnich marek. Znalazły się wśród nich ЛИАЗ (LIAZ), ГолАЗ (GolAZ), czy też MАЗ (MAZ).

Produkowane skrzynie Voith DIWA.2:
Voith D851.2
Voith D863.2
Voith D854.2
Voith D864.2

Bardziej szczegółowe informacje techniczne dostępne są po kliknięciu na wybrany model skrzyni na liście powyżej.


© by –– LLUZNIAK; Wszelkie prawa zastrzeżone!
Opracowano na podstawie informacji producenta, oraz wiedzy własnej.

Kopiowanie, wykorzystywanie w publikacjach i pracach naukowych w całości lub fragmencie, oraz jakakolwiek edycja powyższego tekstu bez zgody autora zabronione!

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)