Forum

Cztery w jednym?

Prezydent Marian Jurczyk rozważa pomysł "Solidarności" Pracowników Komunikacji Miejskiej utworzenia jednej firmy komunikacyjnej.

wysłane przez mmm

Pierdu, pierdu, a pieniędzy i tak nie przybędzie. Chyba, że dla obiboków w MZK.

wysłane przez Phobos 17

...aby Jurczyk bawił się na całego...

Jeśli nowy twór byłby spółką prawa handlowego, przełknąłbym to, gdyby zostawili ZDiTM w spokoju. Jeśli będą chcieli włączyć w to ZDiTM to w każdej postaci będzie to katastrofa - cięcia w dotacji i po 3 latach wielkie zdziwienie: "Jak to? Nie pomogło? To podzielimy jeszcze raz albo ze 3 razy" :-/

--- Chcesz krytykować? Zacznij od siebie!

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

"Mamy płynność finansową, zobowiązania regulujemy w terminach. Kupujemy systematycznie autobusy - wylicza Włodzimierz Sołtysiak, szef SPAD"

Pan Sołtysiak chyba mocno przesadza pisząc o systematycznych zakupach chyba, że chodzi o systematyczne zakupy co 3 lata:) 98 rok Volvo kupione przez miasto, 2002 SPAD kupuje 5 Manów NL223 po trzech latach dwa Solarisy Urbino 12 i 5 używanych MANów NL202...Czyli kolejne zakupy w 2008 roku? Oczywiście SPAD po prostu nie ma pieniędzy na zakupy z oczywistego powodu i nikt nie ma o to pretensji. Ja tylko chciałem napisać jak żałośnie wyglądają ów zakupy:(.

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> Pan Sołtysiak chyba mocno przesadza pisząc o systematycznych > zakupach chyba, że chodzi o systematyczne zakupy co 3 lata:) > 98 rok Volvo kupione przez miasto, 2002 SPAD kupuje 5 Manów > NL223 po trzech latach dwa Solarisy Urbino 12 i 5 używanych > MANów NL202...

Może i przesadza mówiąc o systematycznych, ale na pewno regularność jest w spółkach jest wyższa niż w MZK. Tu oczywiście można się spierać, że tramwaj jest droższy, trakcja i tory również, no ale fakt jest faktem. A tak swoją drogą to SPAD kupił akurat 4 berlińczyki, a nie 5.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> A tak swoją drogą to > SPAD kupił akurat 4 berlińczyki, a nie 5.

A ja taki dobry i chciałem SPADowi dorzucic MANidełko ;);D

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> A ja taki dobry i chciałem SPADowi dorzucic MANidełko ;);D

Przydałoby się, bo M11 to w Dąbiu jest zatrzęsienie i każdy względnie współczesny wóz byłby jak najbardziej na miejscu.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

> Może i przesadza mówiąc o systematycznych, ale na pewno > regularność jest w spółkach jest wyższa niż w MZK. Tu > oczywiście można się spierać, że tramwaj jest droższy, trakcja > i tory również, no ale fakt jest faktem.

Fakt tez faktem, ze wzkm tramwajowy jest znacznie droższy od autobusowego, a MZK nie jest spółką prawa handlowego - jako zakład budżetowy nie musi sam myśleć o zakupach i w przeciwieństwie do SPAK i SPAD dostaje jeszcze dotacje na remonty.

A czy przynosi to jakieś efekty - każdy widzi.

--- Chcesz krytykować? Zacznij od siebie!

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez vojciech

Bogdan Rojek - przewodniczący Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ "Solidarność" Pracowników Komunikacji Miejskiej:

- To nie próba budowy siły związkowców, a wyjście naprzeciw potrzebom pasażerów, chęć przeciwdziałania kryzysowi w komunikacji.


Panie Rojek, niech Pan przyjmie do wiadomości, że pasażerowie nie chcą takich zmian! Pasażerowie chcieliby likwidacji związków zawodowych w MZK!

wysłane przez m31 (gość)

> Panie Rojek, niech Pan przyjmie do wiadomości, że pasażerowie > nie chcą takich zmian! Pasażerowie chcieliby likwidacji > związków zawodowych w MZK!

Pasażerowie to by chcieli przedewszytkim nowe tramwaje i autobusy .A czy to bedzie MZK CZY Spułki to ich to mało obchodzi.NIe oszukujmy sie jest zle a nawet tragicznie jak tak dalej pujdzie to taborem dogonimi GOP .

wysłane przez konjo  4

m31 napisał(a):

> Pasażerowie to by chcieli przedewszytkim nowe tramwaje i > autobusy .A czy to bedzie MZK CZY Spułki to ich to mało > obchodzi.

Tak, tyle że jeżeli kolejne budżety miasta mówią nam, że pieniędzy na komunikacje nie przybędzie, to na pewno ściśnięcie tego wszystkiego w jeden zakład budżetowy nic nie pomoże, bo spółki mimo wszystko jakoś sobie radzą. Dlatego pośrednio dla pasażera ma jednak znaczenie kto będzie go woził. Może nie jet to dla ludzi problem do debaty jak dla nas, ale jak M11 bedą konserwowane jak 102Na to na pewno lud jakoś odczuję te wielką reformę.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo  4

vojciech napisał(a):

> - To nie próba budowy siły związkowców

No na pewno od tego nie osłabną...

So never mind the darkness.

wysłane przez Andrzej (gość)

Sami sobie odpowiedzcie na pytanie : Komu na tym łączeniu najbardziej zależy i kto z tego osiągnie najwymierniejsze korzyści finansowe ? . . . Retoryczne pytanie i prosta odpowiedź.

wysłane przez MQ ?

Wczorajsze wydanie Infobusa pisze o planach Krakowa, związanych z komunikacją miejską, a polegających na przejściu na model, nazwijmy to "szczeciński", czyli organizator+przewoźnicy wyłaniani w drodze przetargów. Co ciekawe, w tekście pada takie zdanie:

"Zdaniem Bożeny Pękali, rzecznika MPK, jednostki zarządzające transportem publicznym i tak muszą być oddzielane od przewoźników, bo takie są wymogi dyrektyw UE."

Cały tekst: http://infobus.com.pl/text.php?id=5471

--- Bykom stop! http://www.bykom-stop.avx.pl/