Forum

Będą nowe tramwaje i tory

Do końca 2007 roku do Szczecina powinno trafić sześć nowych wagonów tramwajowych. Wyremontowane ma być 180 metrów torów na ul. Ku Słońcu. Większość pieniędzy dołoży Unia Europejska.

wysłane przez kajetansz (gość)

taaa... juz to widze jak trafiaja. Mialy byc remontowane do Tall Ship Races, a miasto na 2006 dalo kase na wyremontowanie dwoch skladow. I ciekawe jakich to ma byc 6 nowych tramwajow.

wysłane przez 105ngs (gość)

stirlitz napisał(a):

> taaa... juz to widze jak trafiaja. Mialy byc remontowane do > Tall Ship Races, a miasto na 2006 dalo kase na wyremontowanie > dwoch skladow. I ciekawe jakich to ma byc 6 nowych tramwajow.

To, że robią tory to ok. Może by tak jeszcze wyskrobać trochę na łącznik przez Bohateró Warszawy ? A co do wagonów i jego jakie one będą to jest cały czas niewadoma. Pewnie sam Alstom-Konstal jeszcze nie wie co wyprodukuje :P Ale na pewno coś "bulwopodobnego".

wysłane przez kicek 1

105ngs napisał(a):

> Może by tak jeszcze wyskrobać trochę > na łącznik przez Bohateró Warszawy ?

Rozumiem, że chodzi o połączenie obecnych torów na Boh. W-wy z Rondem Siwka. Po raz pierwszy "usłyszałem" o tym, kiedy podczas budowy tego ronda przedrukowali w Kurierze jak ono będzie wyglądać i naniesiono obecne tory z planowanym rozjazdem. Tylko czy opłaca się robić takie połączenie jako łącznik awaryjny ?? Z drugiej strony to tory na tym odcinku mogłyby zastąpić obecne połączenie z Placem Kościuszki, tzn. "8" skręcałaby z Sikorskiego w Boh. W-wy, jechała prosto i potem w Krzywoustego (gdzie też potrzebny byłby rozjazd)...

wysłane przez MQ ?

kicek napisał(a):

> Tylko > czy opłaca się robić takie połączenie jako łącznik awaryjny ??

Chyba szybko by się zwróciło. Zauważ, że wyjazdy z Pogodna na Gumieńce odbywają się teraz przez Potulicką. A tak miałbyś dojazd szybki i bezbolesny.

wysłane przez techno

> Chyba szybko by się zwróciło. Zauważ, że wyjazdy z Pogodna na > Gumieńce odbywają się teraz przez Potulicką. A tak miałbyś dojazd > szybki i bezbolesny.

No i przystanek "8" mógłby być zlokalizowany przed samym wejściem do CH Turzyn:) Ludzie byliby zadowoleni:D Byłoby to drugie centrum handlowe (wraz z targowiskiem "hurtem" do którego byłby naprawdę bezpośredni dojazd komunikacją miejską (bo ciężko nazwać CH Piast centrum handlowym z prawdziwego zdarzenia;)

pzdr /techno

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez kajetansz (gość)

techno napisał(a):

> No i przystanek "8" mógłby być zlokalizowany przed samym wejściem > do CH Turzyn:)

jeszcze przydaloby sie wydluzyc linie 8 do Steru. Wtedy byloby to centrum z prawdziwego zdarzenia. Ale tu sie pojawila nieudolnosc poprzednich wladcow miasta nieudolnie nami rzadzacych politykow z SLD i uwoli, gdy Ster proponowal miastu wspolfinansowanie dojazdu.

wysłane przez techno

> uwoli, gdy Ster proponowal miastu wspolfinansowanie dojazdu.

Przyjmijmy, że to plotka, ale podobno nadal są tym zainteresowani... Pzdr

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez kajetansz (gość)

105ngs napisał(a):

> To, że robią tory to ok. Może by tak jeszcze wyskrobać trochę > na łącznik przez Bohateró Warszawy ? > A co do wagonów i jego jakie one będą to jest cały czas > niewadoma. Pewnie sam Alstom-Konstal jeszcze nie wie co > wyprodukuje :P Ale na pewno coś "bulwopodobnego".

Otoz kazda firma produkujaca tramwaje ma w swoich biurkach projekty tramwajow tylko czekaja na realizacje. Swego czasu na stronie Alstom Polska bylo napisane, ze produkcja tramwajow ze wzgledu na brak zamowien wstrzymana. Inna sprawa jest taka co do tego jak nazwales "bulwopodobnego". Gdy pod koniec XX wieku miasto pod zarzadem Pana Sochanskiego zamawialo tzw. "bulwy" mialo jako propozycje pare wygladow tramwajow. Traf chcial, ze Warszawa i Szczecin wybralo ten sam wyglad.

Inna rzecz jest taka, ze trzeba sie zastanowic nad tramwajami typu 120N i 121N. Byloby to ciekawsze rozwiazanie. Niskopodlogowiec za rozsadna cene, anizeli tramwaj z Alstomu za astronomiczna sume.

wysłane przez 105ngs (gość)

stirlitz napisał(a):

> Otoz kazda firma produkujaca tramwaje ma w swoich biurkach > projekty tramwajow tylko czekaja na realizacje.

Myślisz, że Alstom ma już gotowe projekty doczep dla Szczecina ? Wątpię ... Jakieś projekty na pewno są, ale jeśli ktoś składa zamówienie to stawia własne warunki i producent musi się dostosować. Można wtedy bazować na już gotowym projekcie, ale na pewno nie jest tak, że wybierasz wagon z oferty i natychmiast rozpoczyna się produkcja. To nie kupowanie samochodu w salonie ;)

> Inna sprawa jest taka co do > tego jak nazwales "bulwopodobnego".

Uzywając tego określenia miałem na myśli wagony wysokopodłogowe rodziny 105N, ale niekoniecznie o wyglądzie zbliżonym do 105N2k/2000. Chociaż podejrzewam, że te doczepy będą jednak bardzo podobne do "bulw", a wręcz powinny być podobne skoro mają być łączone w składy z "bulwami".

> Inna rzecz jest taka, ze trzeba sie zastanowic nad tramwajami > typu 120N i 121N. Byloby to ciekawsze rozwiazanie.

Oczywiście, że tak. Ale : 1. Powiedz to władzom i MZK. 2. W naszej sytuacji trzeba niestety stawiać na ilość - zobacz co się dzieje z "helmutami" i stodwójkami - więc każdy zakup nowego taboru to już jakiś krok do przodu. Na pewno nie kupisz za cenę 6 doczep tyle samo 120-tek.

wysłane przez kajetansz 65

105ngs napisał(a):

> Myślisz, że Alstom ma już gotowe projekty doczep dla Szczecina ?

tak

> Wątpię ... Jakieś projekty na pewno są, ale jeśli ktoś składa > zamówienie to stawia własne warunki i producent musi się > dostosować. Można wtedy bazować na już gotowym projekcie, ale na > pewno nie jest tak, że wybierasz wagon z oferty i natychmiast > rozpoczyna się produkcja. To nie kupowanie samochodu w salonie ;)

ale podobnie. W tym przypadku doczepy sa juz w warszawie. Nie jest to kupowanie samochodu w salonie, ale wyglada to dosc podobnie. Musza byc spelnione warunki finansowe, w koncu nikt nie zrobi tramwaju za usmiech. ;-) > Uzywając tego określenia miałem na myśli wagony wysokopodłogowe > rodziny 105N, ale niekoniecznie o wyglądzie zbliżonym do > 105N2k/2000. Chociaż podejrzewam, że te doczepy będą jednak bardzo > podobne do "bulw", a wręcz powinny być podobne skoro mają być > łączone w składy z "bulwami".

Tyl bedzie wygladal jak przod. A podobienstwo bedzie wynikac z tego by wagon estetycznie pasowal do pierwszego. Mozna jeszcze pojsc dalej i zrobic niskopodlogowa doczepke do bulwy. :-)

> Oczywiście, że tak. Ale : > 1. Powiedz to władzom i MZK. > 2. W naszej sytuacji trzeba niestety stawiać na ilość - zobacz co > się dzieje z "helmutami" i stodwójkami - więc każdy zakup nowego > taboru to już jakiś krok do przodu. Na pewno nie kupisz za cenę 6 > doczep tyle samo 120-tek.

Tutaj bylo moje gdybanie. Sprawa lezy w mentalnosci rady miejskiej. A sprawa 120-tek i 121N jest sprawa teoretyczna, no ale jesli Warszawa czy Elglag moga to Szczecin tez moze. :-)

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez 105ngs (gość)

Stirlitz napisał(a):

> W tym przypadku doczepy sa juz w warszawie. Nie jest to > kupowanie samochodu w salonie, ale wyglada to dosc podobnie. Musza > byc spelnione warunki finansowe, w koncu nikt nie zrobi tramwaju za > usmiech. ;-)

No fajnie, ale kto powiedział, że specjalnie dla Szczecina wznowią produkcję 105N2k/2000, którą zamknęli 4 lata temu. To będą (czyt. powinny być) podobne wagony, ale niekoniecznie będą to doczepne "bulwy".

wysłane przez Kriz8 (gość)

> No fajnie, ale kto powiedział, że specjalnie dla Szczecina wznowią > produkcję 105N2k/2000, którą zamknęli 4 lata temu. To będą (czyt. > powinny być) podobne wagony, ale niekoniecznie będą to doczepne > "bulwy".

A co to za problem wznowić produkcję? Doczepy do bulw już produkowali, więc to nie będzie żadna nowość. Problemem mogą być conajwyżej wymagania miasta co do parametrów wagonów (mogą być niekompatybilne z bulwami albo nierozsądne - doczepy bierne) no i cena, podobno dość dużo sobie Alstom życzył za 1 wagon.

wysłane przez kajetansz 65

Kriz8 napisał(a):

> A co to za problem wznowić produkcję? Doczepy do bulw już produkowali, > więc to nie będzie żadna nowość. Problemem mogą być conajwyżej wymagania > miasta co do parametrów wagonów (mogą być niekompatybilne z bulwami albo > nierozsądne - doczepy bierne)

Ze wzgledu na wystepujace w Szczecinie podjazdy doczepy bierne, ktore de facto sa ciezkie odpadaja. Niekompatybilnosc na samym wstepie odpadac bedzie. Bo przeciez nikt nie bedzie elektroniki zmienial od podstaw specjalnie dla jednego wagoniku.

> no i cena, podobno dość dużo sobie Alstom > życzył za 1 wagon.

nie "podobno" lecz napewno. :-P

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez Kriz8 (gość)

> Ze wzgledu na wystepujace w Szczecinie podjazdy doczepy bierne, ktore de > facto sa ciezkie odpadaja.

No wiem wiem. Broń Boże nie proponuję żadnych doczep biernych, chodziło mi raczej o to że gdzieś kiedyś jakiś radny coś bąkał o doczepach biernych. A i żadne mutacje stopiątki zbyt dobrze by nie wyszły bez silnika w II wagonie ;-). Ewentualnie mogą pomyśleć o doczepkach niskopodłogowych, tak jaki kiedyś testy w Warszawie ;-)

> nie "podobno" lecz napewno. :-P

Racja, ale nie pamiętam liczb ani źródła więc nie będę się upierał bez dowodów ;-).

wysłane przez kajetansz 65

105ngs napisał(a):

> No fajnie, ale kto powiedział, że specjalnie dla Szczecina wznowią > produkcję 105N2k/2000, którą zamknęli 4 lata temu. To będą (czyt. > powinny być) podobne wagony, ale niekoniecznie będą to doczepne > "bulwy".

nikt nie powiedzial. W koncu jest przetarg do ktorego moze rowniez Alstom przystapic. A czy wygra to jest inna para kaloszy. Czy do Lipskich Tatr doczepy niskopodlowe zrobila Tatra? Nie.

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez 105ngs (gość)

Stirlitz napisał(a):

> nikt nie powiedzial. W koncu jest przetarg do ktorego moze rowniez Alstom > przystapic. A czy wygra to jest inna para kaloszy. Czy do Lipskich Tatr > doczepy niskopodlowe zrobila Tatra? Nie.

No i właśnie o to mi chodziło.

wysłane przez kajetansz 65

105ngs napisał(a):

> No i właśnie o to mi chodziło.

no ba. to idziemy na piwo zgode opic. :-P

Штирлиц

wysłane przez DamTram (gość)

105ngs napisał(a):

> No fajnie, ale kto powiedział, że specjalnie dla Szczecina wznowią > produkcję 105N2k/2000, którą zamknęli 4 lata temu. To będą (czyt. > powinny być) podobne wagony, ale niekoniecznie będą to doczepne > "bulwy".

ja słyszałem że mają być któtsze :D

wysłane przez Piotr

Stirlitz napisał(a):

> Tyl bedzie wygladal jak przod. A podobienstwo bedzie wynikac z tego > by wagon estetycznie pasowal do pierwszego.

O i to jest właśnie to co mi się podoba!!! :) - Tył przodem-zamiast dupy pawiana ;). Zresztą w Poznaniu tyłkami spina się 105-tki :) i to wygląda o wiele lepiej.

> Mozna jeszcze pojsc dalej i zrobic niskopodlogowa doczepke do bulwy. :-)

Pewnie można, ale wtedy cała konstrukcja będzie inna, no i niższa, a co za tym idzie tracimy ład estetyczny :(.

wysłane przez kajetansz 65

Piotr napisał(a):

> O i to jest właśnie to co mi się podoba!!! :) - Tył przodem-zamiast > dupy pawiana ;). Zresztą w Poznaniu tyłkami spina się 105-tki :) i to > wygląda o wiele lepiej.

Tylko ze ten wagon niby tylny jest czasem przednim. Po prostu ich 105NaDK jest do ruchu wahadlowego. No ale to jest inna para kaloszy.

> Pewnie można, ale wtedy cała konstrukcja będzie inna, no i niższa, a co > za tym idzie tracimy ład estetyczny :(.

Ale zawsze bedzie niskopodlogowa. W Rostocku, lipsku takie jezdza.

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez Piotr

105ngs napisał(a):

> Pewnie sam Alstom-Konstal jeszcze nie wie co > wyprodukuje :P Ale na pewno coś "bulwopodobnego".

Najlepiej, aby to był identyczny wagon jak bulwa(przynajmniej zewnętrznie). Lubię ład estetyczny ;) i nie wyobrażam sobie, aby doczepka była z innej parafii :(. Tylko może się okazać, że za cenę dwóch doczepek Konstalu np. PESA byłaby w stanie wyprodukować skład ;) albo wysokopodłogowego przeguba ;) kto wie :).

wysłane przez t105n  49

Zbyt wiele słyszeliśmy takich zapewnień i pięknych planów, z których zazwyczaj wychodziło g... Uwierzę w nowe tramwaje, gdy je zobaczę w zajezdni!

wysłane przez enka167 25

t105n napisał(a):

> Uwierzę w nowe tramwaje, gdy je zobaczę w zajezdni!

A jest na to duuuża szansa :-)

wysłane przez enka167 25

enka167 napisał(a):

> A jest na to duuuża szansa :-)

Dokańczam poprzedniego posta: na nowe może nieco mniejsza, ale na modernizacje jest spora szansa.

wysłane przez kajetansz 65

enka167 napisał(a):

> Dokańczam poprzedniego posta: na nowe może nieco mniejsza, ale na > modernizacje jest spora szansa.

a na uzywane?

Штирлиц

wysłane przez enka167 25

Stirlitz napisał(a):

> a na uzywane?

Nie mam pojęcia

wysłane przez Piotr

enka167 napisał(a):

> Dokańczam poprzedniego posta: na nowe może nieco mniejsza, ale na > modernizacje jest spora szansa.

a tak powinna wyglądać szczecińska modernizacja a la bulwa;) przynajmniej z zewnątrz wygląda całkiem fajnie. Zdaje się, że to robota Protramu?

http://leeloo.moo.pl/~vredota/tabor/images/jeden_dwa_trzy_osiem.htm

wysłane przez Krashan Bhamaradżanga (gość)

Piotr napisał(a):

> a tak powinna wyglądać szczecińska modernizacja a la bulwa;) > przynajmniej z zewnątrz wygląda całkiem fajnie. Zdaje się, że to > robota Protramu? > > http://leeloo.moo.pl/~vredota/tabor/images/jeden_dwa_trzy_osiem.htm

Takie modernizacje robią w ZRT Łódź. W ofernie jest też przebudowa składu 805N/105N na przeguba z niską podłogą w środkowym członie.

wysłane przez Piotr

Krashan Bhamaradżanga napisał(a):

> Takie modernizacje robią w ZRT Łódź. W ofernie jest też przebudowa > składu 805N/105N na przeguba z niską podłogą w środkowym członie.

a znasz jakiś link do zdjęcia przebuga z niską podłogą w środku? i ile za to biorą ?;)

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> Zdaje się, że to robota Protramu? > http://leeloo.moo.pl/~vredota/tabor/images/jeden_dwa_trzy_osiem.htm

Protram przy tym łódzkim czymś jest moim skromnym zdaniem szczytem elegancji.

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez Kriz8 (gość)

> > http://leeloo.moo.pl/~vredota/tabor/images/jeden_dwa_trzy_osiem.htm > > Protram przy tym łódzkim czymś jest moim skromnym zdaniem szczytem > elegancji.

No właśnie, podzielam opinię. Modernizacje Protramu przynajmniej wyglądają przyzwoicie, a na widok tego zbiera mi się na odruchy wymiotne ;-)

wysłane przez kajetansz 65

Kriz8 napisał(a):

> No właśnie, podzielam opinię. Modernizacje Protramu przynajmniej > wyglądają przyzwoicie, a na widok tego zbiera mi się na odruchy > wymiotne ;-)

dodatkowo mozna dodac, ze Protram zrobil dla Wrocławia tramwaje własnej produkcji wygladajace a'la zmodernizowana "stopiatka"

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez Piotr

Kriz8 napisał(a):

> No właśnie, podzielam opinię. Modernizacje Protramu przynajmniej > wyglądają przyzwoicie, a na widok tego zbiera mi się na odruchy > wymiotne ;-)

Taaa jakby nasze były lepsze ;) (z zewnątrz)

wysłane przez kajetansz 65

Piotr napisał(a):

> Taaa jakby nasze były lepsze ;) (z zewnątrz)

dodac klimakterium, cichsza przetwornice, pomaranczowe wyswietlacze i bedzie super. :-)

Штирлиц

wysłane przez Piotr

Stirlitz napisał(a):

> dodac klimakterium, cichsza przetwornice, pomaranczowe wyswietlacze i > bedzie super. :-)

na komfort jazdy naszymi modernizacjami nie narzekam i uważam, że jest mała różnica między jazdą bulwą, a modernizacją:). Tylko, że mogliby pokombinować i odświeżyć wygląd-dodać jakiś laminacik z przodu i tyłu :> no i oczywiście zamontować dobre oczojebne wyświetlacze :>.

wysłane przez kajetansz 65

Piotr napisał(a):

> na komfort jazdy naszymi modernizacjami nie narzekam i uważam, że jest > mała różnica między jazdą bulwą, a modernizacją:).

Modernizacje mają cichsze przetwornice.

> Tylko, że mogliby > pokombinować i odświeżyć wygląd-dodać jakiś laminacik z przodu i tyłu :>

Wygląd to tylko kwestia gustu. AS jeśli chodzi o laminacik, to może on zakrywać aparature klimakteryczną, czyli klimatyzację. Inna sprawa to aranżacja wnętrza. Obecne wnętrze jest starodawne. Miło i przyjemnie wygląda to w modernizacja made by PESA.

> no i oczywiście zamontować dobre oczojebne wyświetlacze :>.

wypadałoby. :-P

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez Kriz8 (gość)

> Taaa jakby nasze były lepsze ;) (z zewnątrz)

No oczywiście że nasze są lepsze, wyglądają jak normalne tramwaje, a nie z doczepioną szczęką pitbulla. Zmianę wyglądu też trzeba przeprowadzić z głową, jak się ingeruje to porządnie, jak np. Protram, bardzo ładnie się prezentują. Bo takie doczepienie laminatów z przodu i z tyłu urody nie dodaje a nawet wygląda okrutnie i wprowadzanie "nowoczesności" na siłę jest niepotrzebne.

wysłane przez konjo  4

Kriz8 napisał(a):

> Bo takie doczepienie laminatów z przodu i z tyłu urody nie > dodaje a nawet wygląda okrutnie i wprowadzanie "nowoczesności" na siłę > jest niepotrzebne.

Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości. Polska moda na doklejanie coraz to bardziej fantastycznych ścian do przestarzałych konstrukcji jest poprostu bezguściem. Takich przykładów jest wiele: Jelcze 11/110/120 z oknami osadzonymi na gumach + wklejana szyba przednia i wielki wyświetlacz, Autosany H9 przerabiane na pseudo Trampy i ostatnio wkraczająca moda na NG Ikarusów z wykorzystaniem podrobionych ścian a'la seria Classic C80/C63/C60. Na szczęście w przypadku tramwajów nie ma tylu wariacji, ale faktem jest, że gustownych modernizacji pojazdów można szukać ze świecą.

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez kajetansz 65

Piotr napisał(a):

> http://leeloo.moo.pl/~vredota/tabor/images/jeden_dwa_trzy_osiem.htm

Od siebie dodam, ze komfort podrozowania tego typu skladem nie rozni sie zbytnio od komfortu podrozowania naszymi modernizacjami. Jedyny plus na poczet tego wozu to okna przesuwno-odsuwne, ktore w czasie upalnego lipcowego dnia w czasie mojego pobytu w Gdansku byly nieodzowne.

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez 105ngs (gość)

Piotr napisał(a):

> http://leeloo.moo.pl/~vredota/tabor/images/jeden_dwa_trzy_osiem.htm

Toż to to paskudztwo jest ! To jest zwykły 105N(a) z doczepionym plastikiem z przodu ! Nawet drzwi zostały stare, z dolnymi okienkami, a między wagonami (prawie) nic się nie zmieniło, bo tył pierwszego wozu i przód drugiego już nie ma laminatu. A i komfort jazdy (moim skromnym zdaniem) nie jest za wysoki, bo Łodzianom nie chciało się nawet zmienić przetwornicy z wirowej na statyczną.

Nasze modernizacje wyglądają lepiej od tych, bo nie są przekombinowane. Nikt na szczęście nie próbował na siłę zrobić ze starego tramwaju pojazdu na miarę Combino czy Bomabardiera.

A tak w ogóle ze zmodernizowanych sto-/osiemsetpiątek najlepiej wypada bydgoski 805NM. To przynajmniej ma ręce i nogi, bo wagony są gruntownie zmodernizowane, stanowią jakąś całość i nie wyglądają jak małżeństwo szybkowca z "bulwą".

wysłane przez Piotr

przykład warszwski :), czyli bulwiasty skład:

http://www.przegubowiec.com/galeria/displayimage.php?album=12&pos=10

wysłane przez pter (gość)

Czy nowe tramwaje nie mogą być takie jak: Citadis 100 w katowicach lub w Gdańsku lepiej chyba kupić mniej tramwaji ale za to z niską podłogą

wysłane przez LLUZNIAK

pter napisał(a):

> Czy nowe tramwaje nie mogą być takie jak: > Citadis 100 w katowicach lub w Gdańsku lepiej chyba kupić > mniej tramwaji ale za to z niską podłogą

Czyli rozumiem wolisz mieć 1-2 tramy LF, a na pozostałych brygadach wszystkich linii większość kursów wykonywanych solówkami (optymistyczna inaczej wizja szczecińskiej komunikacji tramwajowej za kilka lat przy utrzymaniu dotychczasowego poziomu finansowania i wspomnianej przez pter'a inwestycji) ;)

--- I wish I were...

wysłane przez MQ ?

pter napisał(a):

> Czy nowe tramwaje nie mogą być takie jak: > Citadis 100 w katowicach lub w Gdańsku lepiej chyba kupić > mniej tramwaji ale za to z niską podłogą

Gdzieś na forum szwenda się wątek na ten temat. Poszukaj sobie, to poznasz wszystkie "za" i "przeciw". Dodam, że tych drugich jest więcej.

wysłane przez kajetansz 65

pter napisał(a):

> Czy nowe tramwaje nie mogą być takie jak: > Citadis 100 w katowicach lub w Gdańsku lepiej chyba kupić > mniej tramwaji ale za to z niską podłogą

mogą być, ale na to potrzeba dużo kasiorki. :-(

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez torwid (gość)

pter napisał(a):

> Czy nowe tramwaje nie mogą być takie jak: > Citadis 100 w katowicach lub w Gdańsku lepiej chyba kupić > mniej tramwaji ale za to z niską podłogą

Można, jak się ma kasę. W tym wypadku nie można nic zmienić, nawet jak nagle ktoś wypuści niskopodłogowce po 1 mln zł. Kasa idzie ze ZPORR i nie może być wydana na nic innego, niż zapisano we wniosku. A do wniosku władze Szczecina wpisały po konsultacjach z MZK "6 wagonów doczepnych zgodnych ze standartem 105N2k/2000". Jeśli więc chcemy z tej kasy skorzystać musimy kupic 6 doczep dowolnego producenta, które bedzie mozna połączyć z bulwami. I nawet jeśli po otwarciu ofert okaże się, że stac nas na 7, 9 czy 12, prawdopodobnie nic nie zrobimy. Stąd też remont smiesznych 180 m toru, bo UE w ramach ZPORR nie dawała na odnowę taboru. Trzeba było coś wymyślić, żeby podciągnąć pod modernizację infrastruktury. A czemu tak głupio wykalkulowano, że tylko na 180 m bedzie, to już nie wiem. I - prawdę mówiąc - też bym chętnie ponarzekał, ale z drugioej strony zdaję sobie sprawę, że gdyby nie kasa ze ZPORR, nie byłoby ŻADNYCH zakupów nowego taboru. Bo o Tatrach na razie oficjalnie też się nie mówi.

wysłane przez Andrzej (gość)

Te kupowane 6 sztuk to nazywając po imieniu kpina "władzy" z pasażerów. Cały 2005 rok pisano o tym zakupie, teraz będzie trąbienie w roku 2006 i 2007. Czyżby ktoś osiągał sukces medialny ? ! Obecnie w Szczecinie jeździ najstarszy i najgorzej utrzymany tabor w Polsce (poza GOP). Według władz i mediów pasażerowie chyba powinni skakać z radości, że na koniec 2007 roku będą mieli 6 nowych doczep czynnych i około 120 innych wozów kwalifikujących się na złom. I do tego te śmieszne 180 metrów torowiska . . . Rewelacja ! Ta cała inwestycja to prawdziwy (pseudo)sukces.

wysłane przez ~K (gość)

dokladnie... LUDZIE !! 180 m nowych szyn przy calej sieci okolo 110 km, to jest 0,16 % !! :(( , KPINA !!, gdyby 18 km to byloby cos :)) sa jeszcze odcinki pamietajace Gomulke, tory bez podkladow: Arkonska, Niemierzynska, NArutowicza, Potulicka, a nie wspomne o 'falach na morzu' na Boh. Warszawy. Nie bede uzywal niecenzuralnych slow, ale wlodarze tego miasta niech sie stukna w te swoje łby, jezeli w nich cos jeszcze maja... :((

wysłane przez kajetansz 65

~K napisał(a):

> ale wlodarze tego miasta niech sie > stukna w te swoje łby, jezeli w nich cos jeszcze maja... :((

Bedzie wtedy gluche echo.

Штирлиц

wysłane przez 105ngs (gość)

~K napisał(a):

> dokladnie... LUDZIE !! 180 m nowych szyn przy calej sieci okolo > 110 km, to jest 0,16 % !! :(( , KPINA !!, gdyby 18 km to byloby > cos :)) sa jeszcze odcinki pamietajace Gomulke, tory bez > podkladow: Arkonska, Niemierzynska, NArutowicza, Potulicka, a > nie wspomne o 'falach na morzu' na Boh. Warszawy. Nie bede > uzywal niecenzuralnych slow, ale wlodarze tego miasta niech sie > stukna w te swoje łby, jezeli w nich cos jeszcze maja... :((

Całkowicie się zgadzam, to jest kpina. Władza już nie raz wypinała się na nas, sugerując kolejne "genialne" propozycje poprawy jakości szczecińskiej KM i snując wielkie plany na przyszłość, z których g... wychodziło. Tylko, że w naszej sytuacji lepsze jest te 180 metrów niż nic. Gdyby nie robili nic to już w ogóle wszystko by się posypało, a tak chociaż na tym jednym włosku się trzyma. To samo z nowymi tramwajami - zawsze te 6 sztuk. Chociaż kilka złomów będzie można ściąć.

wysłane przez becia (gość)

> I do tego te śmieszne 180 metrów torowiska . . . Rewelacja ! > Ta cała inwestycja to prawdziwy (pseudo)sukces. >

tak to 180 metrów torowiska to poprostu rewelacja,nawet nikt nie odczuje różnicy miedzy nowym a starym torowiskiem,a po drugie nie można tego było zrobić jak była zamknięta ul. Krzywoustego i tak wtedy "8" nie jeżdziły a teraz znowu zamkną ku słońcu i następne pieniądze wyrzucą na komunikacje zastępczą.

wysłane przez konjo  4

becia napisał(a):

> > > I do tego te śmieszne 180 metrów torowiska . . . Rewelacja ! > > Ta cała inwestycja to prawdziwy (pseudo)sukces. > > > >

Prosimy nie rozciągać zbędnie postów enterami.

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez TCT (gość)

becia napisał(a):

> nie można tego było zrobić jak była zamknięta ul. > Krzywoustego i tak wtedy "8" nie jeżdziły a teraz znowu > zamkną ku słońcu i następne pieniądze wyrzucą na komunikacje > zastępczą.

A dałabyś pieniądze żeby wtedy to zrobili? Najlepiej jest krytykować, jasne po co wogóle remontować...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

ciekawe kiedy beda te nowe tramawajew

wysłane przez Piotr

mario napisał(a):

> ciekawe kiedy beda te nowe tramawaje

Przeciez juz na samym poczatku masz napisane "Do końca 2007 roku do Szczecina powinno trafić sześć nowych wagonów tramwajowych"

wysłane przez kajetansz 65

Piotr napisał(a):

> Przeciez juz na samym poczatku masz napisane "Do końca 2007 > roku do Szczecina powinno trafić sześć nowych wagonów > tramwajowych"

zobacz słowo "powinno"

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц