Forum

Źle się dzieje w ZDiTM

W Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie źle się dzieje. I to na różnych polach firma zbiera kiepskie opinie. Prokuratorskie śledztwo w sprawie o korupcję, odwoływane przetargi z braku pieniędzy, konflikty pracowników i związków zawodowych z dyrekcją nie mogą dawać pozytywnego obrazu ZDiTM.

wysłane przez zenobiusz (gość)

wybory idą... czas zacząć się kopać poniżej pasa

wysłane przez warszewianin (gość)

zenobiusz napisał(a):

> wybory idą... czas zacząć się kopać poniżej pasa My pasażerowie z Warszewa odczuwamy że przez te nic nie robienie dla tej dzielnicy przecież rozwojowej że wy widzicie problemy wewnątrz i to sa wasze rozgrywki a dobro pasażerów was nic nie obchodzi bo miasto da pieniądze zawsze.Kiedy 57 bis na podbórzańską ile trzeba pytać i zero odpowiedzi , nigdy nie interesowali was pasażerowie pracujecie jak spółka z poprzedniej epoki taki jest odbiór społeczny. Kiedy do was dotrze że dla was powinni być najważniejszy pasażerowie , bo z nich żyjecie może jak wam miasto odetnie fundusze to i bedziecie musieli się starać to wymusi u was myślenie

wysłane przez zenobiusz (gość)

Drogi Warszewianinie, trzeba sie tak zorganizowac jak jeden z radnym z Wielgowa... To bys mial u siebie dwie linie autobusowe... + pospieszna. Niestety jak nie ma pieniedzy to jest tak, ze tylko z poparciem politycznym da sie uruchomic cos nowego. Jeden radny ma 3 linie w Wielgowie, a byla juz radna wywalczyla linie "turystyczna"... Wiec dobrze popatrz wsrod mieszkancow dzielnicy, kto w radzie moglby wywalczyc przedluzenie linii nie dajac na to pieniedzy... Pozdrawiam

wysłane przez torwid 64

zenobiusz napisał(a):

> Drogi Warszewianinie, trzeba sie tak zorganizowac jak jeden z > radnym z Wielgowa... To bys mial u siebie dwie linie > autobusowe... + pospieszna.

I może nawet nocną, która wozi 3 (słownie: trzy) osoby w tygodniu). Przynajmniej tak ZDiTM nieoficjalnie komentował pewne ruchy w RM. I proponował nawet wzorem niemiecko-austriackim przetarg na taksówki, które wożą pasażerów z takich odległych dzielnic na zlecenie i koszt miasta, ale u nas oczywiście nie przeszło.

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez mmm

warszewianin napisał(a):

> Kiedy 57 bis na > podbórzańską ile trzeba pytać i zero odpowiedzi

Na Warszewie sie nie znam, ale czy Podbórzańska to nie jest ta ulica o fatalnej nawierzchnii?

wysłane przez luki663719 17

> ile trzeba pytać i zero odpowiedzi

Tak samo 74. W szczycie kursuje co 20 minut a poza szczytem co 40 minut. Jest to stanowczo za mało. W szczycie autobusy jeżdżą przepełnione. Kiedyś radni walczyli o zmianę częstotliwości jazdy tej lini ale bez skutku. Z zditm się nie wygra, dlatego teraz już sobie dali spokój.

wysłane przez zenobiusz (gość)

> przepełnione. Kiedyś radni walczyli o zmianę częstotliwości jazdy > tej lini ale bez skutku. Z zditm się nie wygra, dlatego teraz już > sobie dali spokój.

Spytaj sie radnych, czy chcieli dac na zwiekszenie czestotliwoscie pieniadze... Wielgowo ma 3 linie i mniejsza czestotliwosc. A na Bezrzecze czy Lukasinskiego zeby cos dodac, to trzeba gdzies uciac. No a na ciecia oczywiscie nikt sie nie zgodzi, bo znowu bedzie afera. Niestety... A z pustego i Salomon nie naleje...

wysłane przez luki663719 17

> > Spytaj sie radnych, czy chcieli dac na zwiekszenie czestotliwoscie > pieniadze... Wielgowo ma 3 linie i mniejsza czestotliwosc. A na > Bezrzecze czy Lukasinskiego zeby cos dodac, to trzeba gdzies uciac. > No a na ciecia oczywiscie nikt sie nie zgodzi, bo znowu bedzie afera. > Niestety... A z pustego i Salomon nie naleje...

Kupić kolejne używki z niemiec...

wysłane przez zenobiusz (gość)

> Kupić kolejne używki z niemiec...

A co maja uzywki do kasy na przewozy? Dla wyjasnienia - uzywki maja obnizyc koszty przewoznikow by jakos zaoszczedzic, a nie zditm, ktory placi za przewozy.

wysłane przez śmigus (gość)

zenobiusz napisał(a):

> Spytaj sie radnych, czy chcieli dac na zwiekszenie czestotliwoscie > pieniadze... Wielgowo ma 3 linie i mniejsza czestotliwosc. A na > Bezrzecze czy Lukasinskiego zeby cos dodac, to trzeba gdzies uciac. > No a na ciecia oczywiscie nikt sie nie zgodzi, bo znowu bedzie afera. > Niestety... A z pustego i Salomon nie naleje...

I tu się zgadzam, nie ZDiTM decyduję o częstotliwości jazdy lini autobusowych i tworzenia nowych tylko radni, którzy uchwalają budżet na komunikację. Miasto daje tyle ile ma w uchwalonym budżecie i nic więcej. I jak widać, to nie do organizatora komunikacji trzeba mieć pretensje ale do radnych. Radnych nie ineresują pasażerowie, a przypominają sobie o nich jak zbliża sie okres wyborów. Wtedy obiecują gruszki na wierzbie.

wysłane przez Administracja 0

Ten post to chyba trafił w niewłaściwe miejsce.

wysłane przez MQ 0

luki663719 napisał(a):

> Tak samo 74. W szczycie kursuje co 20 minut a poza szczytem co 40 > minut. Jest to stanowczo za mało.

Tłumaczyłem już kiedyś, od czego zależy częstotliwość linii podmiejskich i co PKS na to. Nie chcę się powtarzać, więc sobie poszukaj odpowiedniego wątku.

wysłane przez bezrzeczanin (gość)

mkubien napisał(a):

> luki663719 napisał(a):

> > Tak samo 74. W szczycie kursuje co 20 minut a poza szczytem co 40 > > minut. Jest to stanowczo za mało. > > Tłumaczyłem już kiedyś, od czego zależy częstotliwość linii > podmiejskich i co PKS na to.

A od kiedy 74 jest linią podmiejską? Podmiejska jest PKSowska 5.

wysłane przez MQ 0

bezrzeczanin napisał(a):

> A od kiedy 74 jest linią podmiejską? Podmiejska jest PKSowska 5.

Tak, tak. A pętla na Bezrzeczu to pewnie w granicach Szczecina jest?

wysłane przez bezrzeczanin (gość)

mkubien napisał(a):

> Tak, tak. A pętla na Bezrzeczu to pewnie w granicach Szczecina jest?

Nie no ok pętla jest poza granicami a kawałek, ale oddalona od granicy miasta o AŻ 900metrów. I nie sądze żeby przez to można było ją nazwać linią podmiejską. A jeżeli tak to proponuję jeszcze zrobienie strefy na odcinku tych 2 przystanków.....

wysłane przez MQ 0

bezrzeczanin napisał(a):

> Nie no ok pętla jest poza granicami a kawałek, ale oddalona od granicy > miasta o AŻ 900metrów.

Nie ma znaczenia, czy to 100 metrów czy 10 kilometrów. Linia wychodzi poza granicę Szczecina, więc jest współfinansowana przez Gminę Dobra. A to, czy ją nazwiesz podmiejska, miejska czy jakoś inaczej, nie ma żadnego znaczenia.

wysłane przez bezrzeczanin (gość)

mkubien napisał(a):

> Nie ma znaczenia, czy to 100 metrów czy 10 kilometrów. Linia wychodzi > poza granicę Szczecina, więc jest współfinansowana przez Gminę Dobra.

Na 100%?? Dobra finansowałaby 2 linie kursujące na tej samej trasie?

> czy ją nazwiesz podmiejska, miejska czy jakoś inaczej, nie ma > żadnego znaczenia.

No chyba mam bo ZDiTM zajmuje się transportem MIEJSKIM:

Statut Zakładu Budżetowego pn. "Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego" w Szczecinie Rozdział III – Przedmiot i zakres działalności

wysłane przez MQ 0

bezrzeczanin napisał(a):

> Na 100%?? Dobra finansowałaby 2 linie kursujące na tej samej trasie?

Myślę, że nawet na 1000. Dobra z chęcią by się pozbyła PKS-u, tylko zostali postawieni pod ścianą. Gdyby nie finansowali 74, to najpewniej by ono kończyło na Krzekowie, albo by kluczyło gdzieś w szczecińskiej części Bezrzecza.

> No chyba mam bo ZDiTM zajmuje się transportem MIEJSKIM: [...] > 1) organizowanie i koordynacja regularnego transportu publicznego na > terenie Szczecina oraz sterowanie ruchem wszystkich jednostek > transportu miejskiego

W świetle tego fragmentu, który wkleiłeś, nie mają prawa istnieć linie 74 i 527 na terenie gminy Dobra, 101, 102, 103, 106, 107, 109, 111, F, 524 i 526 na terenie gminy Police oraz 81 na terenie gminy Kołbaskowo. A jednak istnieją i na pewno nie jest bezzasadne nazywanie ich podmiejskimi. Zresztą nie widzę najmniejszego sensu czepiania się nomenklatury, bo nie zmienia to zasad funkcjonowania tych linii. Tak samo, jak nie widzę sprzeczności w tym, żeby w ramach systemu komunikacji miejskiej funkcjonowały linie podmiejskie.

wysłane przez bezrzeczanin (gość)

mkubien napisał(a):

> Gdyby nie finansowali 74, to najpewniej > by ono kończyło na Krzekowie, albo by kluczyło gdzieś w szczecińskiej > części Bezrzecza.

Nie kończyło by się na Krzekowie tylko jak już zlikwidowali by całkiem bo pętla na Łukasińskiego też jest na terenie Gminy Dobra. A co do zakończenia w części szczecińskiej bezrzecza(bez żadnego kluczenia) to by na pewno zrobili tak jak było zaraz po likwidacji lini 105 czyli za przystankiem Rozmarynowa w prawo i Kaperską do przystanku Zaściankowa...

wysłane przez MQ 0

bezrzeczanin napisał(a):

> Nie kończyło by się na Krzekowie tylko jak już zlikwidowali by całkiem > bo pętla na Łukasińskiego też jest na terenie Gminy Dobra.

Szczerze mówiąc wszystkie plany miasta, jakie mam (włącznie z planem na stronie Urzędu Miasta) twierdzą, że pętla jest w Szczecinie. Zgodnie z nimi granica przebiega po drugiej stronie ulicy niż znajduje się pętla.

wysłane przez t105n 49

mmm napisał(a):

> Na Warszewie sie nie znam, ale czy Podbórzańska to nie jest ta > ulica o fatalnej nawierzchnii?

To właśnie ta z nawierzchnią typu "kocie łby". Dopiero tuż przed lasem jest asfalt.

wysłane przez torwid 64

mmm napisał(a):

> Na Warszewie sie nie znam, ale czy Podbórzańska to nie jest ta > ulica o fatalnej nawierzchnii?

No chyba nie, bo kilka lat temu kosztem bodajże ponad 500 tys. zł wyremontowano nawierzchnię tej ulicy w celu ułatwienia dojazdu do zapomnianego wysypiska odpadów komunalnych, które miało być reaktywowane, a prędzej i później trzeba tam będzie wozić albo śmieci, albo piasek, gruz i ziemię. Wysypisko oczywiście nie ruszyło, ale droga została.

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Phobos 17

> No chyba nie,

No jednak tak. Przedłużenie Szczecińskiej w kierunku północnym do nowych osiedli. Podbórzańska z nawierzchnią, która z powodzeniem mogłaby zagrać w jakimś filmie o Cesarstwie Rzymskim ;-)

--- "Najbardziej gorzkie łzy przelejesz na łożu śmierci nad słowami, których nie wypowiedziałeś i czynami, których nie dokonałeś" - Langri

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez t105n 49

Phobos napisał(a):

> No jednak tak. Przedłużenie Szczecińskiej w kierunku północnym do > nowych osiedli. Podbórzańska z nawierzchnią, która z powodzeniem > mogłaby zagrać w jakimś filmie o Cesarstwie Rzymskim ;-)

Ale przynajmniej ma porządny chodnik ;-) Asfalt jest przez pierwsze kilkadziesiąt metrów od krzyżówki Szczecińska / Kredowa / Zagórskiego. Potem asfalt pojawia się za skrzyżowaniem z ul.Dolomitów (tej nie ma nawet na nowych planach miasta) i tam już chodnika nie ma.

wysłane przez Phobos 17

> Kiedy 57 bis na > podbórzańską ile trzeba pytać i zero odpowiedzi

Jeśli masz potwierdzenie, że ZDiTM otrzymał pismo w jakiejkolwiek sprawie, a nie dostałeś odpowiedzi (czytaj - ZDiTM nie ma na to dowodu) to możesz złożyć skargę w tytułu niezrealizowania przepisów KPA.

O tym dlaczego 57 bis nie jeździ przez Podbórzańską już kilka osób napisało. Nie po raz pierwszy zresztą, bo tłumaczone to było już setki razy.

--- "Najbardziej gorzkie łzy przelejesz na łożu śmierci nad słowami, których nie wypowiedziałeś i czynami, których nie dokonałeś" - Langri

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez mmm

Phobos napisał(a):

> Jeśli masz potwierdzenie, że ZDiTM otrzymał pismo w jakiejkolwiek > sprawie, a nie dostałeś odpowiedzi (czytaj - ZDiTM nie ma na to > dowodu) to możesz złożyć skargę w tytułu niezrealizowania > przepisów KPA.

Może chodzi o to że warszewianin sporo udzielał sie na szczecińskim forum GW. W prawie każdym wątku o KM był post o Warszewie

> O tym dlaczego 57 bis nie jeździ przez Podbórzańską już kilka > osób napisało.

Tym bardziej że 57bis miał tam jeżdzić docelowo ale stan nawierzchni jest taki że ZDiTM musiałby ogłosić przetarg na dowóz osinobusem lub ciągnikiem z bonanzą. Zresztą mieszkańcy Slawociesza też czekali długo na 73. Jak poprawili nawierzchnie Przylesia i Przytorza to autobus zaczął jeździć. Tak wieć trzeba atakowac w tej sprawie wydziały infrastruktury drogowej ZDITM-u.

wysłane przez MQ 0

mmm napisał(a):

> Może chodzi o to że warszewianin sporo udzielał sie na szczecińskim > forum GW. W prawie każdym wątku o KM był post o Warszewie

A mówić można jak do słupa, bo żadne argumenty nie docierają :-| Ja w pewnym momencie już odpuściłem.