Forum

chorwackie tramwaje

wysłane przez Piotr

Po przeczytaniu wiadomości z kraju, a dokładniej o przetargu dla Łodzi, postanowiłem zainteresować się chorwacją firmą Koncar. Znalazłem ciekawy tram, który według mnie nadaje się na nasze tory ;). Co prawda jest to konstrukcja wysokopodłogowa, ale przeguba. Ja takie tramy chciałbym na linii 7 i 8 :)

zapraszam:

http://www.railfaneurope.net/pix/hr/trams/Zagreb/2100/zg_tram_2101_02.jpg

wysłane przez Piotr

i jeszcze nispodlogowa konstrukcja:

http://www.railfaneurope.net/pix/hr/trams/Zagreb/2200/pix.html

bardzo ciekawe futurystyczne wnętrze :)

wysłane przez kajetansz 65

Piotr napisał(a):

> i jeszcze nispodlogowa konstrukcja: > > http://www.railfaneurope.net/pix/hr/trams/Zagreb/2200/pix.html > > bardzo ciekawe futurystyczne wnętrze :)

Tramwaj ten jest cholernie zaawansowany informatycznie. Jego wszystkie wózki są obrotowe, a nie sztywne. Całe działanie tramwaju kontroluje ponad 30 komputerów. Może się mylę, ale sądzę, że na naszym torowisku te komputery by zgłupiały. ;-)

Штирлиц

wysłane przez DamTram (gość)

Stirlitz napisał(a):

> Tramwaj ten jest cholernie zaawansowany informatycznie. Jego > wszystkie wózki są obrotowe, a nie sztywne. Całe działanie > tramwaju kontroluje ponad 30 komputerów. Może się mylę, ale > sądzę, że na naszym torowisku te komputery by zgłupiały. ;-)

CO oznacze że byłby to kolejny tramwaj, który uprościmy (z KSW -> N)

wysłane przez techno

> na nasze tory ;). Co prawda jest to konstrukcja > wysokopodłogowa, ale przeguba. Ja takie tramy chciałbym na > linii 7 i 8 :)

Ciekawe, ciekawe :) Ale powiem wprost, jeżeli mamy kupować nowe tramwaje, to już tylko niskopodłogowe, a przez najbliższe lata wykupić wszystkie możliwe tatry z Berlina. Dlaczego? Tramwaje kupuje się na conajmniej 30 lat. A jak teraz zaczniemy kupować nowe wysokopodłogowce w dużych ilościach, to w 2030 będziemy jednym z ostatnich miast w Polsce, które posiada stosunkowo młody tabor wysokopodłogowy. Nie można się uwsteczniać. A jeżeli chodzi o tory, to jest to nasz obowiązek, by doprowadzić je do porządnego stanu. Pzdr

--- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez LLUZNIAK

techno napisał(a):

> A jeżeli chodzi o tory, to jest to nasz obowiązek, by > doprowadzić je do porządnego stanu.

To kiedy idziemy do spawarek na czyn społeczny? ;-)

wysłane przez techno

> To kiedy idziemy do spawarek na czyn społeczny? ;-)

Jak zrobię uprawnienia ;) Ładne zdanie mi wyszło. Oczywiście chodziło o obowiązek miasta. :)

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Piotr

techno napisał(a):

> Ciekawe, ciekawe :) Ale powiem wprost, jeżeli mamy kupować nowe > tramwaje, to już tylko niskopodłogowe,

Ehhh no patrz, ale Warszawa zamówiła jeszcze wysokopodłogowe wagony :>>>, a i my pokusiliśmy się o 6 doczep ;).

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> Ehhh no patrz, ale Warszawa zamówiła jeszcze wysokopodłogowe > wagony :>>>

Jakie kupili wysokie? Coś mieli kupić poza przetargiem Pesy?

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Jakie kupili wysokie? Coś mieli kupić poza przetargiem Pesy?

hmmm zdaje się, że całkiem niedawno zamawiali wysoką podłogę i wygrał Cegielski? Chyba, że coś mi się miesza :>

wysłane przez techno

> > Jakie kupili wysokie? Coś mieli kupić poza przetargiem Pesy? > hmmm zdaje się, że całkiem niedawno zamawiali wysoką podłogę i wygrał > Cegielski? Chyba, że coś mi się miesza :>

Nikomu się nie miesza :) Był taki przetarg, tylko nie wiem dokładnie na ile wagonów, ale coś mi świta, że wygrał go właśnie Cegielski.

No ale tak to jest już z tymi tramwajami. Zakup jednego niskopodłogowca pojemnościowo odpowiada zakupowi bulwy z doczepą. Może trochę więcej się do niskopodłogowca wmieści ludzików. I w tym wypadku już się nie myśli, że za tą niższą cenę będziemy mieli dwa wagonu a tutaj tylko jeden. To jest różnica w komforcie, dla której (przy odpowiednich torowiskach i utrzymaniu taboru) warto wydać te 2-3 mln złotych więcej (6-7 mln za niską podłogę i 4,5 mln zł za skład bulw). I właśnie dlatego trzeba walczyć o środki z funduszy UE na lata 2007-2013, bo przy walce o nowy tabor, gdybyśmy napisali wniosek o wysokopodłogowce, to wszystkie inne miasta by nas automatycznie zakasowały wnioskami o niską podłogę i w rankingu spadamy na koniec. A z ostatniego miejsca ciężko wyciągnąć łapkę po euro...

--- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez konjo  4

techno napisał(a):

> Nikomu się nie miesza :) Był taki przetarg, tylko nie wiem dokładnie na > ile wagonów, ale coś mi świta, że wygrał go właśnie Cegielski.

Ale człowiek się jednak ciągle czegoś uczy, myślałem, że Wawka tylko kombinowała z niskimi, ale jednak oprócz 15 120N z Pesy kupują jeszcze 30 wynalazków pokroju 105 z HCP. Nic nikt nie pisze o żadnej zgodności ze 105N2k. Podobno wg pierwszych ustaleń prototyp już powinien być dawno w stolicy, ale jak łatwo się domyślić fabryka która nie produkowała za dużo tramwajów złapała poślizg i chyba pojawi się w lecie. Dostawy mają zaplanowane od jesieni 2006 do 2007 roku. Ciekawe czy to da się dopiąć do bulwy, bo wyjdzie na to, że jeszcze my będziemy takimi jeździć.

--- Gonna watch the big screen in my head.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

M21 napisał(a):

> http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Praha/14T/14Tb.jpg > http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Praha/14T/14Tc.jpg > > a co wy na to ??

Takie Skody chyba będą we Wrocławiu...Według mnie kiczowata linia :(

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> Takie Skody chyba będą we Wrocławiu...Według mnie kiczowata > linia :(

Błeee, straszny. Popieram w całej rozciągłości, ściany przednia i tylna to jakby spuchnięte odpowiedniki z Bulwy, a te szybki skośne to chyba przypadkiem ktoś wkleił. To już Alstom lepiej się potrafi popisać.

--- Gonna watch the big screen in my head.

So never mind the darkness.

wysłane przez kajetansz 65

konjo napisał(a):

> Błeee, straszny. Popieram w całej rozciągłości, ściany przednia i > tylna to jakby spuchnięte odpowiedniki z Bulwy, a te szybki > skośne to chyba przypadkiem ktoś wkleił. To już Alstom lepiej się > potrafi popisać.

Narzekacie na jego wygląd a problem leży gdzie indziej. Ekspoatacja tego tramwaju w Pradze od stycznia 2006 ujawniła szereg błędów m. in. - za bardzo zaawansowane oprogramowanie (tramwaj nie posiadu klasycznego prędkościomierza; prędkość wyświetla się na ekranie na pulpicie sterowniczym motorniczego - niewygodne przejścia dla pasażerów w członie z wózkiem (znajduje się tam 6 siedzisk na przeciwko siebie i jeśli chce się przejść depcze się ludziom po nogach)

Skoda obiecała się te błędy w następnych partiach dostaw poprawić. Od siebie dodam, że układ krzeseł w tramwaju to 2 i 1,5.

Штирлиц

wysłane przez Phobos 17

> Popieram w całej rozciągłości, ściany przednia i > tylna to jakby spuchnięte odpowiedniki z Bulwy, a te szybki > skośne to chyba przypadkiem ktoś wkleił.

Jakbyś zgadł - jest tam gdzieś zdjęcie wykonane na wprost tramwaju - czuło ma dokładnie te same rysy co bulwa :-)

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

a to według mnie najładniejszy tramaj :) takiego to na pewno nigdy u nas nie zobaczymy ;)

http://www.railfaneurope.net/pix/it/trams/Milano/7000-Eurotram/7019-testi_pulci.jpg

wysłane przez Phobos 17

Wózek pod kabiną motorniczego? Ciekawe rozwiązanie zwiększające ilosć miejsca w przedziale pasażerskim. Ale ogólne wrażenie estetyczne mam negatywne :-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> Wózek pod kabiną motorniczego? Ciekawe rozwiązanie zwiększające > ilosć miejsca w przedziale pasażerskim.

może to wersja "górska" ;) na podjazdach nigdzie nie zahaczy :>>>

wysłane przez DamTram (gość)