Forum

Jezeli nie Tatry to gt8

wysłane przez M21 8

Dzisaj sie dowedziałem ze alternatywa dla tatr sa tramwaje typu GT8 jezli to prawda to nie bedzie zbyt fajnie . A tatry stoja po duzym znakiem zapytania nie tylko ze wzgledu na pienadze na ich zakup ale tez ze wzgledu na nikłe szanse na uzyskanie homologacji dla nich . :(

wysłane przez 105ngs

M21 napisał(a):

> Dzisaj sie dowedziałem ze alternatywa dla tatr sa tramwaje > typu GT8 jezli to prawda to nie bedzie zbyt fajnie .

Wow ! Skąd sie o tym dowiedziałeś ? :O GT8 chyba nikt o zdrowych zmysłach nie kupi, po doświadczeniach z GT6, a zwłaszcza zamiast Tatr.

wysłane przez M21 8

105ngs napisał(a):

> > Wow ! Skąd sie o tym dowiedziałeś ? :O > GT8 chyba nikt o zdrowych zmysłach nie kupi, po doświadczeniach > z GT6, a zwłaszcza zamiast Tatr.

A od takiego jednego pana na golencinie pan kierownik zdaje sie :P No wiesz jezli nie beda mieli wyjscia to kupia co bedzie pod renka :)

wysłane przez 105ngs

M21 napisał(a):

> A od takiego jednego pana na golencinie pan kierownik zdaje sie > :P No wiesz jezli nie beda mieli wyjscia to kupia co bedzie pod > renka :)

Nie wiem, nie chcę podważać autorytetu pana kierownika, ale to by była durnota. Przecież te GT8 za kilka lat wyglądałyby tak samo jak dzisiaj GT6. No chyba, że chodzi o którąś z nowszych wersji GT8, bo trzeba przyznać, że to bardzo ogólnikowe oznaczenie, pod którym może się kryć wszystko, co ósmioosiowe i przegubowe :)

wysłane przez M21 8

105ngs napisał(a):

> Nie wiem, nie chcę podważać autorytetu pana kierownika, ale to by > była durnota. Przecież te GT8 za kilka lat wyglądałyby tak samo jak > dzisiaj GT6. No chyba, że chodzi o którąś z nowszych wersji GT8, bo > trzeba przyznać, że to bardzo ogólnikowe oznaczenie, pod którym > może się kryć wszystko, co ósmioosiowe i przegubowe :)

Wiesz ja nei mówie ze to na 100 procent :) pisze tylko to co słyszałem i masz racje nie jest powiedziane ze chodzi o takie same gt8 jak nasze gt6 z wygladu .

wysłane przez kajetansz 65

M21 napisał(a):

> Wiesz ja nei mówie ze to na 100 procent :) pisze tylko to co > słyszałem i masz racje nie jest powiedziane ze chodzi o takie same > gt8 jak nasze gt6 z wygladu .

Frankfurt nad Menem pozbywa się swoich N8. Już niedługo pojadą do Krakowa. zaletą ich jest niska podłoga w części środkowej.

Штирлиц

wysłane przez torwid (gość)

M21 napisał(a):

> A od takiego jednego pana na golencinie pan kierownik zdaje sie > :P No wiesz jezli nie beda mieli wyjscia to kupia co bedzie pod > renka :)

Na GolĘcinie, pod rĘką... A źródło informacji pt. "taki jeden pan", mam nadzieję nie jest wiarygodne. Tym bardziej, że akurat Golęcin jest chyba najmniej w temacie.

wysłane przez techno

> Na GolĘcinie, pod rĘką... > A źródło informacji pt. "taki jeden pan", mam nadzieję nie jest > wiarygodne. Tym bardziej, że akurat Golęcin jest chyba najmniej w > temacie.

Dokładnie. Wszystko jest do przeskoczenia.

--- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez M21 8

torwid napisał(a):

Tym bardziej, że akurat Golęcin jest chyba najmniej w > temacie.

Bys sie zdziwił jak bardzo sa w temacie. Wedugł naj nowszej opcji na Golencin tarafiło by 5 tatr jezli takowe kupią

wysłane przez 105ngs

M21 napisał(a):

> Bys sie zdziwił jak bardzo sa w temacie. Wedugł naj nowszej opcji na > Golencin tarafiło by 5 tatr jezli takowe kupią

Wiesz, akurat tak to oni sobie mogą gadać - i tak nie od nich zależy decyzja. A to, że oni by chcieli mieć jak najwięcej Tatr u siebie to chyba zrozumiałe :>

wysłane przez M21 8

105ngs napisał(a):

=> > Wiesz, akurat tak to oni sobie mogą gadać - i tak nie od nich zależy > decyzja. A to, że oni by chcieli mieć jak najwięcej Tatr u siebie to > chyba zrozumiałe :>

Tu nie o to chodzi ze oni chca porostu taka jest podobna decyzja kierownictwa ze lezli cos to golencin tez dostanie .

wysłane przez Phobos 17

> Tu nie o to chodzi ze oni chca porostu taka jest podobna decyzja > kierownictwa ze lezli cos to golencin tez dostanie .

Kierownictwo nie ma nic do gadania. Decyduje dyrekcja, a nie podejrzewam ani dyrektorów Manduka i Turczyna o to, aby chcieli za 2 lata zezłomować wozy będące jeszcze własnośćią BVG.

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez 105ngs

Phobos napisał(a):

> Kierownictwo nie ma nic do gadania. Decyduje dyrekcja, a nie > podejrzewam ani dyrektorów Manduka i Turczyna o to, aby chcieli za 2 > lata zezłomować wozy będące jeszcze własnośćią BVG.

To prawda, choć o Tatrach na Golęcinie słychać z różnych źródeł, tylko nie sądzę, żeby (o ile w ogóle to się sprawdzi) było to aż 5 sztuk. Za tydzień ktoś na Golęcinie stwierdzi, że będzie tam 10 sztuk, bo to tylko takie zwykłe gadanie.

wysłane przez M21 8

105ngs napisał(a):

> > To prawda, choć o Tatrach na Golęcinie słychać z różnych źródeł, tylko > nie sądzę, żeby (o ile w ogóle to się sprawdzi) było to aż 5 sztuk. Za > tydzień ktoś na Golęcinie stwierdzi, że będzie tam 10 sztuk, bo to > tylko takie zwykłe gadanie

No wiesz nie chce byc nie uprzejmy ale pracownicy wiedza troche wiecej niz Miłosnicy . Prawda jest taka ze co ma byc to bedzie i opcja z GT8 jest starsza od Tatr . ;)

wysłane przez torwid (gość)

M21 napisał(a):

> Bys sie zdziwił jak bardzo sa w temacie. Wedugł naj nowszej opcji na > Golencin tarafiło by 5 tatr jezli takowe kupią

Zapomnij, albo dalej wierz w pobożne życzenia Golęcina. Kilkakrotnie już pisaliśmy: Tatry, po przybyciu do Szczecina, jeszcze przez kilka lat będą własnością Niemców. A oni stawiają ostre wymogi co do standardów i wyposażenia zajezdni, czego Golęcin raczej nie spełni. Tatry - wg proponowanego wariantu umowy i finansowania - będą należeć do MZK Szczecin, jeśli się nie mylę, dopiero w 2011 czy 2013 r. Wtedy można dać na Golęcin nawet wszystkie. Ale dopóki mają być niemieckie, to szans raczej nie widzę. No chyba, że ktoś nagle zainwestuje w TW III.

wysłane przez DamTram (gość)

torwid napisał(a):

[ciach] > No chyba, że ktoś nagle zainwestuje w TW > III.

Z tego co wiem to już nie jest TW-3 a ujakoś inaczej ale nie pamietam jak ;/

wysłane przez lhb178 19

DamTram napisał(a):

> Z tego co wiem to już nie jest TW-3 a ujakoś inaczej ale nie pamietam > jak > ;/

TZG zdaje się.

wysłane przez DamTram (gość)

lhb178 napisał(a):

> TZG zdaje się.

tak jest ;-)

wysłane przez MQ ?

M21 napisał(a):

> Bys sie zdziwił jak bardzo sa w temacie. Wedugł naj nowszej opcji na > Golencin tarafiło by 5 tatr jezli takowe kupią

Coś mi się wydaje, że w tym jest tyle prawdy, co w informacji, że po zamknięciu Niemierzyna golęcińskie bulwy pójdą na Pogodno.

wysłane przez yo (gość)

M21 napisał(a):

> Dzisaj sie dowedziałem ze alternatywa dla tatr sa tramwaje > typu GT8 cji dla nich

No nie załamujcie mnie, to może od razu przywrócić do łask 4N? Albo kupmy złom z Poznania (np. wspomniane gt8) oni się ucieszą, że ktoś chce to kupić, a przy okazji się z nas pośmieją...

wysłane przez M21 8

yo napisał(a):

> > No nie załamujcie mnie, to może od razu przywrócić do łask 4N? > Albo kupmy złom z Poznania (np. wspomniane gt8) oni się > ucieszą, że ktoś chce to kupić, a przy okazji się z nas > pośmieją...

No akóret pozek to sam sprowadza GT8 a złomuje GT6 ;)

wysłane przez yo (gość)

M21 napisał(a):

> No akóret pozek to sam sprowadza GT8 a złomuje GT6 ;)

Oj, z tego co wiem to ich już nie sprowadza, ale jeżeli jestem w błędzie to nich ktoś mnie sprostuje...

wysłane przez Piotr

yo napisał(a):

> Oj, z tego co wiem to ich już nie sprowadza, ale jeżeli jestem w > błędzie to nich ktoś mnie sprostuje...

Sprowadza, albo sprowadzał, ale tylko na części :>>>. Podobno w 2008r zakupią kolejną niską podłogę z myślą o drugiej nitce PST na Rataje, ale to już nie temat na nasze forum :>

wysłane przez yo (gość)

Piotr napisał(a):

> Sprowadza, albo sprowadzał, ale tylko na części :>>>. Podobno w 2008r > zakupią kolejną niską podłogę z myślą o drugiej nitce PST na Rataje, > ale to już nie temat na nasze forum :>

Niestety ;(

wysłane przez Piotr

M21 napisał(a):

> A tatry > stoja po duzym znakiem zapytania nie tylko ze wzgledu na > pienadze na ich zakup ale tez ze wzgledu na nikłe szanse na > uzyskanie homologacji dla nich . :(

z homologacją może być problem...Pamiętam, że rok temu kiedy Urząd Marszałkowski zakupił używane szynobusy z DB to przez parę miesięcy były uziemnione. Jeżeli Szczecin zakupi Tatry to nie ma co się bać, że w ogóle nie wyjadą, ale musimy być przygotowani na to, że tak naprawdę wyjadą nie wczesniej niż w listopadzie ;).

wysłane przez Titanic1912 5

Piotr napisał(a):

> z homologacją może być problem...Pamiętam, że rok temu kiedy > Urząd Marszałkowski zakupił używane szynobusy z DB to przez > parę miesięcy były uziemnione. Jeżeli Szczecin zakupi Tatry to > nie ma co się bać, że w ogóle nie wyjadą, ale musimy być > przygotowani na to, że tak naprawdę wyjadą nie wczesniej niż w > listopadzie ;).

To jest straszną głópotą czekanie tak długo na homologacje...do tego np szynobusy firmy Ola typu Talent...też w końcu nie dostały homolagacji...i w piątki gdy jedzie w strone Szczecina to przed granicą Polską trzeba się przesiadać do autobusu

--- Liczy się tylko Man:)

Liczy się tylko Man:)

wysłane przez lhb178 19

M21 napisał(a):

> Dzisaj sie dowedziałem ze alternatywa dla tatr sa tramwaje > typu GT8 jezli to prawda to nie bedzie zbyt fajnie .

GT8 fajny wózek, zwłaszcza gdy jest dwukierunkowy :)

wysłane przez M21 8

lhb178 napisał(a):

> > GT8 fajny wózek, zwłaszcza gdy jest dwukierunkowy :)

No 2 kierunkowy mi sie nie podba ale normlny jest super no i wygodniejszy od GT6 przynajmniej te poznanskie ;) .Zobaczymy co to bedzie :)

wysłane przez yo (gość)

M21 napisał(a):

> GT8 2 kierunkowy mi sie nie podba ale normlny jest super no i > wygodniejszy od GT6 przynajmniej te poznanskie ;) .Zobaczymy co > to bedzie :)

W czym jest wygodniejszy?

wysłane przez M21 8

yo napisał(a):

> W czym jest wygodniejszy?

No przedewszytkim GT8 przynajmniej te w pozku sa cichsze .Wygodniejszy jest przedziałdla pasazera (przynajmniej moim zdaniem) Ale najwiekszy argument to taki ze sa cichsze .

wysłane przez kajetansz 65

M21 napisał(a):

> No przedewszytkim GT8 przynajmniej te w pozku sa cichsze > .Wygodniejszy jest przedziałdla pasazera (przynajmniej moim zdaniem) > Ale najwiekszy argument to taki ze sa cichsze .

Bo są zadbane. Nasze helmuty na samym poczatku tez byly ciche. Teraz mozna o nich powiedziec, ze sa "najbezpieczniejszymi" tramwajami w Szczecinie. Jak jada slychac je z daleka.

Штирлиц

wysłane przez M21 8

Stirlitz napisał(a):

> > Bo są zadbane. Nasze helmuty na samym poczatku tez byly ciche.

No nie wiem ich GT6 tez chałasuja bardzo głosnio w przeciwenstwie własnie do GT8 A jakos mi sie nie chce wierzyc zeby mniej dbali o GT6 .

wysłane przez Piotr

M21 napisał(a):

> No nie wiem ich GT6 tez chałasuja bardzo głosnio w przeciwenstwie > własnie do GT8 A jakos mi sie nie chce wierzyc zeby mniej dbali o GT6.

Sprawa jest bardzo prosta...GT6 już od pewnego czasu jeżdzą po szczecińskich i poznańskich torach..Te poznańskie może są ciut bardziej zadbane niż nasze, ale i tak są dobite...Natomiast GT8 w Poznaniu są od niedawna? Hmm rok, dwa? Po prostu nie są jeszcze zajechane i tyle:). Ja dobrze pamiętam, że jak tylko w Szczecinie pojawiły się GT6 to były to najcichsze i najbardziej komfortowe tramwaje, które dosłownie pływały po naszych piastowskich torach :).

wysłane przez M21 8

Piotr napisał(a):

> >Natomiast GT8 w Poznaniu są od > niedawna? Hmm rok, dwa?

Pierwsze były juz w roku 1998 a sredni czas pobytu w pozku to 6 lat

wysłane przez Piotr

M21 napisał(a):

> Pierwsze były juz w roku 1998 a sredni czas pobytu w pozku to 6 lat

a ostatnie kiedy dostarczano? Może te ciche to z ostatniego rzutu :>

wysłane przez M21 8

Piotr napisał(a):

> a ostatnie kiedy dostarczano? Może te ciche to z ostatniego rzutu :>

Sęk w tym ze one sa wsztkie ciche . A uwierz mi duuuuuuuuuzo nimi jezdziłem ;)

wysłane przez DamTram (gość)

Stirlitz napisał(a):

> Bo są zadbane. Nasze helmuty na samym poczatku tez byly ciche. Teraz > mozna o nich powiedziec, ze sa "najbezpieczniejszymi" tramwajami w > Szczecinie. Jak jada slychac je z daleka.

Z daleka to 102Na słychać jak rusza z pomorzan to słychać ją na Kołłątaja!

wysłane przez (użytkownik usunięty)

a można prosić o jakąś fotkę tego modelu?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Dzięki:)))to się nazywa firma.

Ogólnie to jestem przeciwny.Wole TATRY nie wiem kto wpad na taki świetny pomysł. To znowu zakup 40 letniego złomu,zamiast poprawiać wizerunek miasta to czynią w drugą strone. Tragedia

wysłane przez DamTram (gość)

dyrdus napisał(a):

> Dzięki:)))to się nazywa firma. > > Ogólnie to jestem przeciwny.Wole TATRY nie wiem kto wpad na taki > świetny pomysł. > To znowu zakup 40 letniego złomu,zamiast poprawiać wizerunek miasta > to czynią w drugą strone. > Tragedia

A ja rozmawaijąc dzisiaj z motorniczym o tramach powiedział, że wli GT^ lub GT8 niż TATRY KT4Dt! i mi też się one nie podobają

wysłane przez konjo  4

DamTram napisał(a):

> A ja rozmawaijąc dzisiaj z motorniczym o tramach powiedział, że wli > GT^ lub GT8 niż TATRY KT4Dt! i mi też się one nie podobają

No wiesz zawsze się znajdzie taki co powie, że nie ma ochoty jechać MANem, bo się przyzwyczaił do Ikarusa. Pytanie tylko czy takich osób które stoją w opozycji do nowinek technicznych ułatwiajacych pracę jest większość czy też jest to swego rodzaju protest? Większość niestety będzie marudzić jaki to nowy tabor jest beznadziejny i w ogóle jak tam głupio piszczy komputer, ale mimo tego całego narzekania mało kto lubi jeździć starym rzęchem.

--- Gonna watch the big screen in my head.

So never mind the darkness.

wysłane przez DamTram (gość)

konjo napisał(a):

> No wiesz zawsze się znajdzie taki co powie, że nie ma ochoty jechać > MANem, bo się przyzwyczaił do Ikarusa. Pytanie tylko czy takich osób > które stoją w opozycji do nowinek technicznych ułatwiajacych pracę jest > większość czy też jest to swego rodzaju protest? Większość niestety > będzie marudzić jaki to nowy tabor jest beznadziejny i w ogóle jak tam > głupio piszczy komputer, ale mimo tego całego narzekania mało kto lubi > jeździć starym rzęchem.

To nie chodzi o to! mi chodzi o to, że ten tramwaj nie nadaje się do Szczecina! prędzej do Warszawy lub Poznania ale nie Szczecina!

wysłane przez konjo  4

DamTram napisał(a):

> To nie chodzi o to! > mi chodzi o to, że ten tramwaj nie nadaje się do Szczecina! prędzej do > Warszawy lub Poznania ale nie Szczecina!

Tak, oddajmy je Warszawie lub Poznaniowi. Czy jak już coś się udało w tym mieście to zawsze musi zewsząd dobiegać sprzeciw? Nie bój się dopóki będą niemieckie to nie będą katowane w trakcie meczy i po naszych "najlepszych" torowiskach. Wszak oni mają spore wymagania co do utrzymania tego taboru zanim się stanie naszą własnością. Ja bym powiedział, że Szczecin musi zabiegać o kolejne KT4Dt tudzież KT4D, właśnie, żeby inni ostrzący sobie zęby nie złapali większej partii.

--- A permanent vacation.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A to jeszcze ktoś jest zainteresowany pozyskaniem tych czeskich códek? Oczywiśćie chodzi mi o nasz kraj.

wysłane przez MQ ?

dyrdus napisał(a):

> A to jeszcze ktoś jest zainteresowany pozyskaniem tych czeskich códek? > Oczywiśćie chodzi mi o nasz kraj.

Gdańsk coś przebąkiwał. I Poznań.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Gdańsk coś przebąkiwał. I Poznań.

Czy oni muszą zgapiać od nas?Ale jak coś to my byliśmy pierwsi:)))

wysłane przez MQ ?

mkubien napisał(a):

> I Poznań.

Z tym Poznaniem to teraz zwątpiłem. Ale wydawało mi się, że jeszcze ktoś oprócz Gdańska się Tatrami interesował i że to właśnie Poznań był.

wysłane przez lhb178 19

mkubien napisał(a):

> mkubien napisał(a):

> > I Poznań. > > Z tym Poznaniem to teraz zwątpiłem.

Poznań był przed nami. Ale tamtejsi spece doszli do wniosku, że przy szerokości pudła 2200 będzie za duża przerwa między wagonem a krawędzią peronu przystankowego.

wysłane przez Andrzej (gość)

dyrdus napisał(a):

> A to jeszcze ktoś jest zainteresowany pozyskaniem tych czeskich códek? > Oczywiśćie chodzi mi o nasz kraj.

Gdańsk chce 40 sztuk.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Andrzej napisał(a):

> Gdańsk chce 40 sztuk.

A wiadom jak stoją z tematem rozów itd.?

wysłane przez DamTram (gość)

konjo napisał(a):

> Tak, oddajmy je Warszawie lub Poznaniowi. Czy jak już coś się udało w > tym mieście to zawsze musi zewsząd dobiegać sprzeciw? Nie bój się > dopóki będą niemieckie to nie będą katowane w trakcie meczy i po > naszych "najlepszych" torowiskach. Wszak oni mają spore wymagania co > do utrzymania tego taboru zanim się stanie naszą własnością. Ja bym > powiedział, że Szczecin musi zabiegać o kolejne KT4Dt tudzież KT4D, > właśnie, żeby inni ostrzący sobie zęby nie złapali większej partii.

TAK TAK TAK! moze i za Niemca w Szczecinie będą dobrea potem to będzie się staczać! i zobaczymy za 3 latacoś takiego jak teraz GT6 albo i 102Na (wiem wiem leasing jest do 213 (CHYBA)) :PP

wysłane przez konjo  4

DamTram napisał(a):

> TAK TAK TAK! moze i za Niemca w Szczecinie będą dobrea potem to będzie > się staczać! i zobaczymy za 3 latacoś takiego jak teraz GT6 albo i > 102Na (wiem wiem leasing jest do 213 (CHYBA)) :PP

I w związku z tym, że tobie się nie podobają, a i MZK różnie utrzymuje swój tabor całe życie mamy jeździć zdezelowanymi rzęchami? Ja tam się przeniosłem do pośpiesznych i już teraz staram się unikać jak mogę kontaktu z tramwajami, bo kojarzą mi się z brudem, zdezelowaniem, słabym utrzymaniem, hałasem, wstrząsami na krzywych szynach. Ogólnie rzecz biorąc wole autobusy SPADu, przynajmniej nie trzeba się obawiać, że coś z nich odpadnie. Niestety, ale wyniki spółek choć czasy są trudne i mało jest pieniędzy są miażdżące dla MZK. utrzymanie taboru i jego czystości jest na zupełnie innym poziomie.

--- A permanent vacation.

So never mind the darkness.

wysłane przez DamTram (gość)

konjo napisał(a):

[ciach]

i tu znowu potwierdzę tezę: " Golęcin lepszy od Pogodna" tj. dzisiaj jakis wóz z pogodna zgubil wal kardana miedzy I a II bramą CC :D:D:D:D:D:D i motorniczy z 8/2 wziął go i dzięki temu Golęcin ma dodatkowy sprawny wał :D:D (8/2 -jedyny lamaniec z golecina na linii 8) to tak jakby ktos niewiedzial

wysłane przez konjo  4

DamTram napisał(a):

> i tu znowu potwierdzę tezę: " Golęcin lepszy od Pogodna"

I z tej wyższości nad Pogodnem lubi sobie zmajstrować skład na dwóch patykach, dyktę w oknie itp. rozumiem...

--- A permanent vacation.

So never mind the darkness.

wysłane przez DamTram (gość)

konjo napisał(a):

> I z tej wyższości nad Pogodnem lubi sobie zmajstrować skład na dwóch > patykach, dyktę w oknie itp. rozumiem...

a moze tak "geniusz" pogodna zaczniemy ukazywć? Ja nie wiem ***** dlaczego wśród MKM-ów manuje takie właśnie zdanie!

wysłane przez konjo  4

DamTram napisał(a):

> a moze tak "geniusz" pogodna zaczniemy ukazywć? Ja nie wiem ***** > dlaczego wśród MKM-ów manuje takie właśnie zdanie!

Bo ludzie jeżdzą i mają porównanie?

Jak chcesz to ukazuj z chęcią poczytam, inni zapewne też.

--- A permanent vacation.

So never mind the darkness.

wysłane przez X

DamTram napisał(a):

> dzisiaj > jakis wóz z pogodna zgubil wal kardana

Za to Golęcin często gubi kabel WN.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez znawca (gość)

Romanas napisał(a):

> Za to Golęcin często gubi kabel WN.

Nie gupi a ktoś je przepala tzw. "kaszana" :D

wysłane przez M21 8

znawca napisał(a):

> Nie gupi a ktoś je przepala tzw. "kaszana" :D

Prosze nie plugawmy tego zacnego forum tą osoba :) . Na sama mysl ze to moze byc moja zmieniczka ciarki mnie przeszywaja :D

wysłane przez DamTram (gość)

M21 napisał(a):

> Prosze nie plugawmy tego zacnego forum tą osoba :) . Na sama mysl ze to > moze byc moja zmieniczka ciarki mnie przeszywaja :D

Teraz już nie ma stałych zmienników :PP wiec spotkasz ją raz na jakiś czas ;)

wysłane przez M21 8

DamTram napisał(a):

[ciach]

Ale i tak spotka tą wredote do entej potegi . On mi sie kojarzy z filmem sok z zuka :P

wysłane przez Pepe 235

M21 napisał(a):

> Prosze nie plugawmy tego zacnego forum tą osoba :) . Na sama mysl ze to > moze byc moja zmieniczka ciarki mnie przeszywaja :D

O proszę, kolega się dopiero uczy na motorowego, a już obeznany w środowisku psełdo motorowych :)

wysłane przez M21 8

man751 napisał(a):

> > O proszę, kolega się dopiero uczy na motorowego, a już obeznany w > środowisku psełdo motorowych :)

Heheheh ta pani to juz legenda na miescie .Duzo ludzi ja zna :) i nie powiedział bym zeby to były pozytywne doznania :P

wysłane przez Bodek

M21 napisał(a):

> A tatry stoja po duzym znakiem zapytania nie tylko ze wzgledu na > pienadze na ich zakup ale tez ze wzgledu na nikłe szanse na > uzyskanie homologacji dla nich . :(

A ja mam w związku z tym następujące pytania: Po 1: Czy problemy z homologacja wynikają z odmienności konstrukcji KT4Dt w stosunku do tramwajów eksploatowanych w PL? (myslę tu o wiszącym przegubie)

Po 2: Dlaczego wszyscy w Szczecinie uparli się na KT4Dt, zamiast np. również sprzedawanych przez BVG Berlin T6 i B6? KT4 ze względu na swoją konstrukcję wymaga stosunkowo dobrych torowisk, których w Szczecinie jak na lekarstwo (nawet na 8 nie jest tak różowo, jak niektórzy piszą), tymczasem T6 są konstrukcyjnie (w duzym uproszczeniu) bardzo zbliżone do dobrze sprawujących się na wertepiastych torach 105N i pochodnych. Rozumiem, że T6 i B6 sa o 3 - 4 lata młodsze od KT4Dt, więc zapewne i nieco droższe, kupmy więc na początek 15 zamiast 23 zestawów. IMO dają one większą gwarancję niezawodności i zapewnieniea płynności ruchu po naszych torach. Poniżej link do strony BVG raklamującej sprzedaż tramów: http://www.bvg.de/index.php/de/Common/Document/field/file/id/1100

wysłane przez M21 8

Bodek napisał(a):

> > Po 2: Dlaczego wszyscy w Szczecinie uparli się na KT4Dt, > zamiast np. również sprzedawanych przez BVG Berlin T6 i B6?

Widzisz to jest dobre pytanie miasto chyba sie zaptrzyło na T4 ze wzgledu na to ze to przegób a chca zastapic 102 . Uwzam ze T6 i B6 sa tez dobrym pomysłem .

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> Uwzam ze T6 > i B6 sa tez dobrym pomysłem .

Ale to chyba alternatywa dla nastarszych 105,bądz dla helmutów,ale raczej T6 i B6 można by było kupić i wycofać najgorsze 105 a znalazło by się pare takich eksponatów

wysłane przez M21 8

dyrdus napisał(a):

> > Ale to chyba alternatywa dla nastarszych 105,bądz dla helmutów,ale > raczej T6 i B6 można by było kupić i wycofać najgorsze 105 a > znalazło by się pare takich eksponatóW

No ok ale 105 mozna jeszcze wyremontowac . A nie jest powiedziane ze musimy miec przegóbowce w miescie .Np w Gdansku nie ma przegóbowców.

wysłane przez Piotr

M21 napisał(a):

> Np w Gdansku nie ma przegóbowców.

Masz na myśli, że nie ma 102Na? A Konstal 114Na i NGd99 to co to takiego? Przegub jak się patrzy :)

wysłane przez M21 8

Piotr napisał(a):

> Masz na myśli, że nie ma 102Na? A Konstal 114Na i NGd99 to co to > takiego? Przegub jak się patrzy :)

MI chodzi o dwu członowe przegóbowce ;) Nie badz taki hej do przodu :P

wysłane przez Piotr

M21 napisał(a):

> MI chodzi o dwu członowe przegóbowce ;) Nie badz taki hej do przodu :P

Ja tam nie wiem o czym pomyślałeś, ale napisałeś, że Gdańsk nie ma przegubowców :P. Co do B6 i T6 to ja nie wiem...Kolejna konstrukcja a la 105?:(. Krótki przegub jest nam potrzebny, ale niestety tam gdzie jest potrzebny nie ma odpowiedniego torowiska :/.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> A nie jest powiedziane ze > musimy miec przegóbowce w miescie .

Już kiedyś była gadka na ten temat.Ja też uważam że nie musimy miec przegubów.Ale to jest nie realne na ,niektórych liniach składy to za dużo a solówki to za mało i takie tam. Po zatym nawet mzk jak by miało same składy.To kto by im płacił za puszczanie składów np. na linie 4?Napewno nie ZDiTM. Wienc skąd wźiąść kasę? A po za tym napewno łatwiej jest utrzymywać pojedyńcze wagony.One się tak nie psują jak przeguby.

wysłane przez M21 8

dyrdus napisał(a):

{Ciach}

Ale tak naprawde to my tylko mozemy pogdybac prawda jest taka ze nie wiemy co sie stanie tak naprawde i co tak naprawde kupi miasto . Wiemy jedno stan 102 jest tragiczny i jezli czegos nie zrobi MZK to za 2 lata te tramwaje poprostu nie wyjada na miasto bo nie beda sie juz nadawały do przewozu ludzi . Wbrew pozora GT6 to dobre tramy (sam ostanio zmieniłem o nich zdanie) tylko trzeba o nie dbac .Tatry to by było cos ale nie oszukujmy sie na nasze tory to dosc kosztowny zakup . Przez juz 1 szego dnia sie rozpadały u nas a kursowały po wmiare dobrych torach .Ja jestem zdania ze nei ma co inwestowac w tabor niewodomo jak duzych pienedzy tylko pierw naprawic wszytkie tory .Nie mówie ze nie robic nic z taborem ale systematyczne NG (np w poznaniu wiekszosc taboru to 105 ale po generalnych remontach) Stan naszych tramwajów to jak juz nie raz tu było pisane to lata zaniedban. I w ciagu roku nie da sie doprowadzic wszytkiego do idealnego stanu . Ja uwazam ze i tak jest lepiej niz np 5 lat temu duzo odcinków torów zostało odnowionych mamy kilka dobrych modernizacji nowe 105 ki .Prawda jest taka ze przy tych sypiacych sie 102 kach nie widac pracy naszych mechaników i zmian na miescie az tak bardzo bo nawet na Krzywoustego 102 sie telepie a tory sa naprawde fajne do jazdy .

wysłane przez yo (gość)

M21 napisał(a):

> No ok ale 105 mozna jeszcze wyremontowac .

Ale romont 105 to poł miliona. A ile kosztuje wyremontowane t6?

wysłane przez MQ ?

Bodek napisał(a):

> Po 2: Dlaczego wszyscy w Szczecinie uparli się na KT4Dt, > zamiast np. również sprzedawanych przez BVG Berlin T6 i B6?

O Tatrach B6A2 możemy zapomnieć - są to wagony doczepne _bierne_, a MZK od dawna twierdzi, że takie wagony w Szczecinie sobie nie poradzą.

Co do T6A2 - moja hipoteza jest taka, że BVG dość niechętnie sprzedaje same wagony silnikowe, bo chyba nie marzy o tym, żeby zostać z halą pełną biernych doczep. Nie wiem, czy tak jest w rzeczywistości, strzelam.

wysłane przez LLUZNIAK

mkubien napisał(a):

> Co do T6A2 - moja hipoteza jest taka, że BVG dość niechętnie > sprzedaje same wagony silnikowe, bo chyba nie marzy o tym, żeby > zostać z halą pełną biernych doczep. Nie wiem, czy tak jest w > rzeczywistości, strzelam.

Zawsze mogą zorganizować promocję "T6A2 za pół miliona + B6A2 za ćwierć ceny" ;) Wyjdą na swoim, a ładnie brzmi dla potencjalnego nabywcy :p

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> O Tatrach B6A2 możemy zapomnieć - są to wagony doczepne _bierne_, > a MZK od dawna twierdzi, że takie wagony w Szczecinie sobie nie > poradzą.

Można jaśniej dlaczego sobie nie poradzą?W składach chyba nie ma problemu? To mozna zadać pytanie a jak wygląda sytuacja z doczepami do bólw? Też są bierne?

wysłane przez konjo  4

dyrdus napisał(a):

> To mozna zadać pytanie a jak wygląda sytuacja z doczepami do bólw? > Też są bierne?

105 i pochodne nie mają doczep biernych, bo ten stwór nie jest w stanie tego ciągnąc.

--- Gonna watch the big screen in my head.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> 105 i pochodne nie mają doczep biernych, bo ten stwór nie jest w > stanie tego ciągnąc.

Wery wery. A dlaczego doczepy bierne B6 sobie nie poradzą u nas?

wysłane przez MQ ?

dyrdus napisał(a):

> Można jaśniej dlaczego sobie nie poradzą?

Argument podnoszony przez MZK - zbyt duże nachylenia torowisk.

> W składach chyba nie ma > problemu?

No sama doczepa nie pojedzie. Jest problem ze składem motorowy+doczepa bierna.

> To mozna zadać pytanie a jak wygląda sytuacja z doczepami do bólw? > Też są bierne?

Doczep jeszcze nie ma, ale te, które zostaną kupione, będą doczepami czynnymi.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Istnieje możliwość prerobienia doczepy biernej w czynną? I jakie są zblizone koszta takiego zabiegu?

wysłane przez MQ ?

dyrdus napisał(a):

> Istnieje możliwość prerobienia doczepy biernej w czynną? > I jakie są zblizone koszta takiego zabiegu?

Myślę, że zbyt duże, żeby to się opłacało bardziej niż zakup od razu wagonu silnikowego. Konkretnych liczb nie znam.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Myślę, że zbyt duże, żeby to się opłacało bardziej niż zakup od razu > wagonu silnikowego. Konkretnych liczb nie znam.

Można zawsze się spróbować dogadać z BVG np.kupujemy od nich wszystkie T6iB6 ale oni muszą przerobic je do naszych warunków.(czy były takie rozmowy?)

wysłane przez lhb178 19

mkubien napisał(a):

> dyrdus napisał(a):

> > Można jaśniej dlaczego sobie nie poradzą? > > Argument podnoszony przez MZK - zbyt duże nachylenia torowisk.

No patrz, a GT6 z doczepą bierną sobie radziły, mimo 1 wózka tocznego.

wysłane przez MQ ?

lhb178 napisał(a):

> No patrz, a GT6 z doczepą bierną sobie radziły, mimo 1 wózka tocznego.

Mów to im, a nie mi :>

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lhb178 napisał(a):

> No patrz, a GT6 z doczepą bierną sobie radziły, mimo 1 wózka tocznego.

To co oni mają tam za szpeców w tym MZK.Tu gadają że skład z T6,B6 nie poradzi sobie ze względu na bierna doczępe a tu taki staruszek Gt6 z doczepką sobie radę dał. Po co krencić zamiast od razu powiedzieć że nie są zainteresowani wariantem T6,B6:)

wysłane przez lhb178 19

dyrdus napisał(a):

> staruszek Gt6 z > doczepką sobie radę dał.

Akurat patrzenie na wiek tramwaju w kontekście zdolności pokonywania spadków to nieporozumienie. Przypominam, że takie N-ki, Bremeny czy LHB ciągały po dwie doczepy, nie wspominając już o tym, ile więcej rzeczywiście potrafi N-ka uciągnąć :)

wysłane przez mmm

lhb178 napisał(a):

>> Akurat patrzenie na wiek tramwaju w kontekście zdolności pokonywania > spadków to nieporozumienie. Przypominam, że takie N-ki, Bremeny czy LHB > ciągały po dwie doczepy, nie wspominając już o tym, ile więcej > rzeczywiście potrafi N-ka uciągnąć.

Tak tu trzeba patrzeć na moc silników, mase pojazdu, przekładnie itp.

wysłane przez DamTram (gość)

lhb178 napisał(a):

> ... nie wspominając już o tym, ile więcej > rzeczywiście potrafi N-ka uciągnąć :)

Tasłyszałem ze na zajezdni ok. 10 wagonów 105N!?

wysłane przez lhb178 19

DamTram napisał(a):

> > ... nie wspominając już o tym, ile więcej > > rzeczywiście potrafi N-ka uciągnąć :) > > Tasłyszałem ze na zajezdni ok. 10 wagonów 105N!?

Ja o 10 wagonach N/ND.

wysłane przez Romek (gość)

Co to jest homologacja i do czego ona nam potrzebna??

wysłane przez konjo  4

Romek napisał(a):

> Co to jest homologacja i do czego ona nam potrzebna??

A tu taka definicja słownikowa:

homologacja sankcja, zatwierdzenie, orzeczenie o zdatności sprzętu, zwł. połączone z próbą działania prototypu, gł. w lotnictwie, sporcie samochodowym, narciarstwie.

Nie mam czasu się teraz zagłębiać w zawiłości, ale niektórzy forumowicze znający temat i przepisy pewnie chętni rozwiną wątek.

--- Gonna watch the big screen in my head.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

Romek napisał(a):

> Co to jest homologacja i do czego ona nam potrzebna??

Homologacja jest niezbędna, aby pojazd ( w tym przypadku tramwaj) mógł legalnie poruszać się po naszych torach, był zgodny z naszymi normami itd. Tutaj masz całą ustawę :

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2317.htm

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Mam pytanko a jak wygląda sytuacja cenowa pomiedzy zakupem KT4DT a T6?