Forum

Nitras o SST- co myślcie o tym geniuszu??? ;)

wysłane przez yo (gość)

Sławomir Nitras: "Połączenie tramwajowe powinno przebiegać od Polic przez prawobrzeże do Stargardu" (GW)
yo napisał(a):

> Sławomir Nitras: "Połączenie tramwajowe powinno przebiegać > od Polic przez prawobrzeże do Stargardu" (GW)

Z odgałezieniem do Gryfic i Goleniowa. Jakis dyplom trzeba mu dac.

Litwiński był bardziej rezolutny.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mmm napisał(a):

> Z odgałezieniem do Gryfic i Goleniowa. Jakis dyplom trzeba mu > dac.

W końcu idźmy na całosc! Ja proponuję jeszcze pociągnąc SST do Koszalina, a nawet do Poznania. Kto wie moze w przyszłosci... do Warszawy? :-]
yo napisał(a):

> Sławomir Nitras: "Połączenie tramwajowe powinno przebiegać > od Polic przez prawobrzeże do Stargardu" (GW)

Przecież można wykorzystać obecny układ torów kolejowych. Można stworzyć coś na kształt gdańskiego SKMu z biletami jak za KM, czyli po prostu zintegrowany transport. Tylko wciąganie w to Polic to może być niewypał, bo obecnie autobus dojeżdza do samego serca blokowiska...(z drugiej strony autobusy powinny dowozić ludzi do najbliższych węzłów z przesiadką na tramwaj). Poza tym połączenie aglomeracji (obenie są to po prostu podmiejskie pociągi) nie powinno kolidować z rozwojem lokalnej sieci...Generalnie dużo się mówi, ale nikt nawet nie zrobił konkretnych badań w jakim kierunku należy rozwijać naszą komunikacje...Chyba należałoby dokonać badań więźby nie tylko na terenie Szczecina i Polic, ale całej aglomeracji :). Wtedy byłaby podstawa do planowań, a nawet i ew. działań ;)
> Przecież można wykorzystać obecny układ torów kolejowych.

Er.... a niby w jaki sposób? Połącznie "starych" Polic ze Słonecznym z przesiadką w Dąbiu i pominięciem centrum miasta to chyba dość mizerny pomysł...

> Można > stworzyć coś na kształt gdańskiego SKMu z biletami jak za KM, > czyli po prostu zintegrowany transport.

Czy tylko ja mam deja vu? :->

> Chyba należałoby dokonać badań więźby nie tylko > na terenie Szczecina i Polic, ale całej aglomeracji :).

A co? Chcesz, aby ZDiTM fundował PKP PR rewolucje komunikacyjna, czy jak?

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> Er.... a niby w jaki sposób? Połącznie "starych" Polic ze > Słonecznym z przesiadką w Dąbiu i pominięciem centrum miasta to > chyba dość mizerny pomysł...

Sorry, ale chyba napisałem, że połączenie aglomeracyjne nie musi kolidować z rozwojem lokalnej sieci :). Poza tym skoro już SST tak zaplanowano, że Ci z Bukowego i Struga i tak będą dojeżdzać do najbliżego punktu przesiadkowego to dlaczego nie można zrobić połączeń dowożących gdzieś w okolicy Zdrojów? (w przypadku wykorzystania obecnych torów kolejowych) Albo nawet w okolicy wiaduktu nad ul. Struga (tak tylko zakładam)

> A co? Chcesz, aby ZDiTM fundował PKP PR rewolucje komunikacyjna, > czy jak?

W trójmieście będzie wspólny bilet, więc chyba można się dogadać i podzielić kosztami, nieprawdaż? Na przewozy regionale pieniądze pochodzą z Urzędu Marszałkowskiego, ten sam Urząd zakupił zarówno używane jak i nowe szynobusy. Wspólnymi siłami można coś zdziałać-tylko trzeba chcieć :).
> Sorry, ale chyba napisałem, że połączenie aglomeracyjne nie musi > kolidować z rozwojem lokalnej sieci :).

Ale powiedz mi co to za połączenie aglomeracyjne, które nie dojeżdżałoby _nigdzie_ tam, gdzie jest najbardizej potrzebne?

> Poza tym skoro już SST tak > zaplanowano, że Ci z Bukowego i Struga i tak będą dojeżdzać do > najbliżego punktu przesiadkowego to dlaczego nie można zrobić > połączeń dowożących gdzieś w okolicy Zdrojów? (w przypadku > wykorzystania obecnych torów kolejowych)

No i gdzie tą koleją dojedziesz? Do Dworca Głównego. I co dalej? Kolejna przesiadka... Mam głupie wrażenie, że jeśli w samym centrum trasa linii tramwajowej kursującej po SST będzie miała większy sens, niż te obecne, to ludzie jednak wybiorą jedną przesiadkę autobus<->tramwaj na prawobrzeżu niż dwie - autobus<->pociąg i pociąg<->tramwaj na Dworcu.

> > A co? Chcesz, aby ZDiTM fundował PKP PR rewolucje komunikacyjna, > > czy jak? > > W trójmieście będzie wspólny bilet,

A "tylko w Łodzi jeździ 13" jak to ktoś dziś napisał. A czy to jest argument? A w Warszawie mają metro - i co z tego? A w GOPie zamykają zajezdnie i likwidują linie - i co z tego?

> więc chyba można się dogadać i > podzielić kosztami, nieprawdaż?

Jakimi znów kosztami i co to ma do badań więźby?

> Na przewozy regionale pieniądze > pochodzą z Urzędu Marszałkowskiego, ten sam Urząd zakupił zarówno > używane jak i nowe szynobusy. Wspólnymi siłami można coś > zdziałać-tylko trzeba chcieć :).

A ja w dalszym ciągu nie widze powodu, dla którego ZDiTM miałby robić badania więźby na kolei...

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
yo napisał(a):

> Sławomir Nitras: "Połączenie tramwajowe powinno przebiegać > od Polic przez prawobrzeże do Stargardu" (GW)

Do Stalowej Woli jeszcze niech dochodzi, bez urazy dla Stalowej Woli ;-). Mieszkańcy Stargardu jakoś sobie radzą z dojazdami, jest PKP, PKS, busiarze też jeżdżą, 40km jazdy tramwajem raczej im niepotrzebne. Przebąkiwał też o aktywizacji terenu między Kijewem a Stargardem dzięki wydłużeniu SST, ale narazie wystarczą tam obecne drogi, a poza tym nie ma tam póki co potoków na tramwaj.

SN c.d. "Obawiam się, że może to być połączenie deficytowe. Być może lepiej byłoby zbudować zwykłe połączenie tramwajowe na prawobrzeże, nowoczesne, a znacznie tańsze" (GW)

A komunikacja miejska nie jest przypadkiem deficytowa już teraz? SST z założenia ma poprawić dojazd do centrum mieszkańcom Prawobrzeża, a nie przynosić dochody. Przy odpowiednim zorganizowaniu całego systemu może nastąpić przypływ pasażerów, którzy porzucą samochody na rzecz szybkiego tramwaju, i może koszty eksploatacji SST będą niższe niż utrzymywanie stadka autobusów pospiesznych. A zwykłe połączenie tramwajowe mija się z celem, ani ono nowoczesne, ani szybkie.

--- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...
Kriz8 napisał(a):

> Przy odpowiednim zorganizowaniu całego systemu może nastąpić > przypływ pasażerów, którzy porzucą samochody na rzecz szybkiego > tramwaju, i może koszty eksploatacji SST będą niższe niż > utrzymywanie stadka autobusów pospiesznych.

Nie robiłbym sobie nadziei na to że ludzie kiedykolwiek porzucą samochody na rzecz komunikacji miejskiej, czy nawet szybkiego tramwaju. Zawsze znajdą się osoby, które będą twierdziły że np. "ich 20 letni Polonez szybciej jedzie i jest tańszy od takiego tramwaju" <---- autentyczna wypowiedź mojego sąsiada na temat wyższości samochodu nad komunikacją miejską i pociągami...
marko napisał(a):

> Nie robiłbym sobie nadziei na to że ludzie kiedykolwiek porzucą > samochody na rzecz komunikacji miejskiej,czy nawet szybkiego > tramwaju.

Widzisz np poznanska pestka jest wiecznie zatłoczona o której byś nią nie jechał . Jak by nasz szybki tramwaj tez kursował do centróm ludzie napewno by korzystali z tramwaju .Jeśli jednak bedzie do Basenu górniczego jak to kiedyś było w założeniu to to bedzie parodia jedna wielka a nie szybki tramwaj. Przy dzisejszych cenach benzyny ludzie naprawde przezucaja sie na KM tylko jak wiadomo nasza Km to ruina .Więc jak potencjalny pasażer a dziejszy kierowca ma do wyboru KM ( która kursuje co 12 min i jest wiecznie zatłoczona wiem kursuja w szczycie co 6 min ale nasze wozy to syf wiec może pierw NG wozów a potem SST ) albo sówj samochód to wybierze samochód.

Ale moge się mylić.

> Zawsze znajdą się osoby, które będą twierdziły że np. > "ich 20 letni Polonez szybciej jedzie i jest tańszy od takiego > tramwaju" <---- autentyczna wypowiedź mojego sąsiada na temat > wyższości samochodu nad komunikacją miejską i pociągami...

No oszołomy są wszedzie (bez urazy dla sąsiada)

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)
M21 napisał(a):

> Widzisz np poznanska pestka jest wiecznie zatłoczona o której byś > nią nie jechał . Jak by nasz szybki tramwaj tez kursował do centrum > ludzie napewno by korzystali z tramwaju .Jeśli jednak bedzie do > Basenu górniczego jak to kiedyś było w założeniu to to bedzie > parodia jedna wielka a nie szybki tramwaj.

Tu całkowicie się zgadzam, w Poznaniu się udało i na niedobór pasażerów nie narzekają. A u nas wedle ostatnich planów SST ma być włączony w sieć konwencjonalną co jest rozwiązaniem dobrym, bo odseparowanie go i przesiadka na Basenie Górniczym z miejsca dyskwalifikuje ten projekt. I chciałbym jeszcze żeby SST był naprawdę szybki: równocześnie przydałaby się modernizacja i "odkolizyjnienie" ;-) odcinka Wyszyńskiego-Basen Górniczy (kładki nad Gdańską, wiadukt na wysokości przystanku Kotwiczna, likwidacja przystanków tramwajowych 'Parnica' i 'Kotwiczna' a zarazem wyciągnięcie 56 do Tkackiej celem obsługi w/w zlikwidowanych przystanków), umożliwi to skrócenie czasu dojazdu na całej trasie Prawobrzeże-Centrum, a nie tylko do Basenu Górniczego. No ale to są tylko moje marzenia ;-).

--- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...
Kriz8 napisał(a):

[Ciach]

Fajny pomysł . Bo dzisaj duzo ludz z Bukowego Słonecznego Majowego itd.Jeździ samochodami bo maja do wyboru albo wiele przesoadek i bieganie z autobusu do tramwaju bądz pośpieszny który jest dość drogi wiec wybieraja samochód .Co do tego 56 zawsze można w puzniejszych latach zbudować nitke do dąbia .

Ale o czy my piszemy . Nawet nie zaczęto budowy . Tramaje to złomy .Nie ma nawet na bierzace naprawy a co dopiero na budowe nowej lini . Fajnie by było jak by coś w koncu zrobili tylko jakie wozy wtedy tam puszczać albo co kupic .

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)
M21 napisał(a):

> Co do tego 56 zawsze można w puzniejszych > latach zbudować nitke do dąbia .

Z tym 56 chodziło mi bardziej o obsługę terenów wzdłuż Gdańskiej, po ewentualnej likwidacji przystanków tramwajowych, w pewnych porach potoki są tam dość spore. Nie musi to być akurat 56, ale 56 ma dość dobrą częstotliwość.

> Ale o czy my piszemy . Nawet nie zaczęto budowy . Tramaje to złomy .Nie > ma nawet na bierzace naprawy a co dopiero na budowe nowej lini . Fajnie > by było jak by coś w koncu zrobili tylko jakie wozy wtedy tam puszczać > albo co kupic .

Na MPSie środkowa nitka jest przecież pod tramwaj już zrobiona ;-), coś koło 40 mln PLNów na nią poszło, wiec powinna być kontynuacja, bo w przeciwnym wypadku te pieniądze będą wyrzucone w błoto..i ile wozów za tą kasę możnaby wyremontować/zakupić. A po ewentualnym otwarciu SST może się okazać że nie ma czym jeździć (w sensie za mało taboru), a pewna nadwyżka autobusów zostanie i też nie będzie wiadomo co z nimi zrobić. Możliwe że do tego czasu torowiska się tak posypią że te autobusy wykorzysta się jako wieczne zatramwaje ;-).

--- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...
Kriz8 napisał(a):

[ciach]

Złe tory sa na Lasku Arkońskim Boch Warszawy Piastów i na trasie do Potulickiej .Reszta torów jest naprawde w nieżłym stanie spujrz sobie na tory w Gopie Łodzi czy Gdańsku . Tam to dopiero jest horror .

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)
M21 napisał(a):

> Kriz8 napisał(a):

> > [ciach] > > Złe tory sa na Lasku Arkońskim Boch Warszawy Piastów i na trasie do > Potulickiej .Reszta torów jest naprawde w nieżłym stanie

Rzeczywiście, na Nocznickiego-Stalmacha-Lubeckiego czy Żołnierskiej jest ograniczenie tylko do 20...

> spujrz

Ała!
lhb178 napisał(a):

> Rzeczywiście, na Nocznickiego-Stalmacha-Lubeckiego czy Żołnierskiej > jest ograniczenie tylko do 20...

Ale tam jest to ograniczenie dlatego że prewna pani motornicza jechała podobno 30 na godzine i sie wbiła w stocznie, to zrobili nam 20km\h

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)
> Ale tam jest to ograniczenie dlatego że prewna pani motornicza jechała > podobno 30 na godzine i sie wbiła w stocznie, to zrobili nam 20km\h

Nie przypominam sobie żadnej stoczni przy ulicy Żołnierskiej.

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> Nie przypominam sobie żadnej stoczni przy ulicy Żołnierskiej.

Mówie o Lubeckiego
> > Nie przypominam sobie żadnej stoczni przy ulicy Żołnierskiej. > > Mówie o Lubeckiego

Ale piszesz o stoczni pod fragmentem tyczącym się też Żołnierskiej. Poprostu tnij cytaty.

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
yo napisał(a):

> Sławomir Nitras: "Połączenie tramwajowe powinno przebiegać > od Polic przez prawobrzeże do Stargardu" (GW)

czy wy nie wiecie, że politykom nie należy wierzyć??

Штирлиц
Stirlitz napisał(a):

> czy wy nie wiecie, że politykom nie należy wierzyć??

--> Taaa ja również sobie moge powiedzieć. Lepiej niech cwaniak mówi skąd wziąść na to pieniądze, aaaa i niech jeszcze powie co robił przez ostatnie lata? Teraz dopiero jak wybory i się boi o posadke to wspaniałe pomysły do głowy przychodzą... . Jakby się tak mądrzył jak budowa z jego inicjatywy była by rozpoczęta to bym go zrozumiał, ale na razie za pewne nie ma nawet projektu... Zanim myśleć o Policach musimy myśleć o naprawie i rozbudowie szczecinskiego torowiska jak i zakupie nowoczesnego taboru. Osobiście, też uważam, że: - Na prawobrzeże ( Dąbie, Zdroje ) powinna być zwykła nitka tramwajowa dobrej jakości, a szybki tramwaj należało by zorganizować torami kolejowymi tak by podróż ze Szczecina do np. Polic była odczuwalnie dużo szybsza niż obecnie autobusami.

A tymczasem powinniśmy przypomnieć polityką jakim taborem autobusowym podróżujemy w Szczecinie, bo jakieś zakupy by się przydały - może tu się wykażą, wystarczą tylko pieniądze...
> - Na prawobrzeże ( Dąbie, Zdroje ) powinna być zwykła nitka > tramwajowa dobrej jakości

Możesz rozwinąć o co chodzi ze "zwykłą nitką tramwajową dobrej jakości"? I którędy by ona miała biegnąć? Zwykła nitka nie da skrócenia czasu dojazdu, a o to głównie chodzi w budowie SST.

> a szybki tramwaj należało by > zorganizować torami kolejowymi tak by podróż ze Szczecina do np. > Polic była odczuwalnie dużo szybsza niż obecnie autobusami.

Chyba trochę mylisz pojęcia. Szybki tramwaj to "szybki tramwaj", na wydzielonym torowisku, bez kolizji z innymi trasami, ulicami itp. Na tory kolejowe conajwyżej można wpuścić tramwaje dwusystemowe (różne napięcie w sieci tramwajowej i kolejowej) a to stwarza dodatkowe koszty. Popatrz też na plan miasta gdzie przebiega linia kolejowa, autobus jedzie prosto do celu, pociąg wije się dookoła centrum krąży po różnych dzielnicach, droga jest dużo dłuższa. A poza tym linia kolejowa ma mniejszą przepustowość niż linia tramwajowa to to raz, dwa że kursują na niej również pociągi towarowe, a trzy-plan i profil linii kolejowej do Polic jest wybitnie nieodpowiedni do rozwijania większych prędkości niżli ~60km/h. I dochodzi jeszcze fakt omijania przez linię kolejową większych skupisk ludzi i niedocieranie do głównych osiedli w Policach. Wielokrotnie już były przedstawiane argumenty podważające sens wykorzystania linii kolejowej do ruchu aglomeracyjnego, ale jakoś uparcie dalej sporo osób tego nie widzi i rozpoczyna kolejne dyskusje. W latach 70tych projektowana była szczecińska SKM i wogóle nie opierała się na sieci kolejowej (poza marginalnymi przypadkami). I podsumowując, tramwaj (lub inne ustrojstwo) podążający do Polic istniejącymi torami kolejowymi nie da odczuwalnego skrócenia czasu podróży w stosunku do autobusów.

--- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...
lex napisał(a):

> mówi skąd wziąść na to pieniądze, aaaa i niech jeszcze powie co > robił przez ostatnie lata? Teraz dopiero jak wybory i się boi o > posadke to wspaniałe pomysły do głowy przychodzą...

No on o podsadke martwić się nie musi bo grzeje stołek w sejmie, no chyba że na prezydenta by już chciał...
kapil napisał(a):

> No on o podsadke martwić się nie musi bo grzeje stołek w sejmie, no > chyba że na prezydenta by już chciał...

--> Oby nie ! Mam nadzieje, że Pan Runowicz powróci na urząd, to był dobry prezydent a na pewno lepszy od Pana Mariana. Jak coś to głosować na Runowicza :P, a tak w ogóle to kiedy dokładnie te wybory?
lex napisał(a):

> a tak w ogóle to kiedy dokładnie > te wybory?

A tak w ogóle to jest to forum samorządowe czy forum Miłośników Komunikacji Miejskiej??

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
Romanas napisał(a):

> A tak w ogóle to jest to forum samorządowe czy forum Miłośników > Komunikacji Miejskiej??

W Polsce polityka miesza się ze wszystkimi dziedzinami życia i nic na to nie można poradzić. :D
> W Polsce polityka miesza się ze wszystkimi dziedzinami życia i nic na > to nie można poradzić. :D

Owszem - można. Nazywa się do blokowaniem dyskusji politycznych na forum ;-)

A na poważnie - wkrótce admini ustalą, do jakiego stopnia na naszym forum będzie można dyskutować na tematy polityczne w związku z wyborami. Oczywiście granice te będą dość płynne i opierały się głównie na zdrowym rozsądku :-)

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> A na poważnie - wkrótce admini ustalą, do jakiego stopnia na naszym > forum będzie można dyskutować na tematy polityczne w związku z > wyborami.

Czy jakieś pokazowe procesy polityczne będą?? Jeśli tak to czy mogę zgłosić swoją chęć bycia sędzią w takim pokazowym procesie. :-P :-P

Штирлиц
lex napisał(a):

> Jak coś to głosować na Runowicza :P, a tak w ogóle to kiedy dokładnie > te wybory?

Pewnie niedługo, bo jak już się pojawiają tematy związane z budową SST tzn. że wybory są już blisko.