Forum

modernizacje 105Nx - propozycja

wysłane przez leks 15

Mam pewną propozycje w zasadzie adresowaną do MZK lecz chciałbym abyście skomentowali ją. Mi się wydaje, że tramwaj w środku wyglądałby na nowocześniejszy i bardziej komfortowy oraz przystosowany do potrzeb pasażerów. Konstrukcja 105tki jest bowiem nieco przestarzała zarówno z wyglądu jak i z zastosowanych rozwiązań lecz jak się okazuje dobra, prosta i bardzo podatna na przeróbki itp.

* 105Ng/S * http://img165.imageshack.us/img165/8486/prezentacja1ir7.jpg

Nie wiem czy miasto będzie się decydować jeszcze na te modernizacje - nie jestem pewien czy te zapowiadane na przyszły rok z klimatyzacją dla pasażerów to będzie wersja 105Na czy 105Ng/S. Więc jak widzimy na obrazku chodzi mi o dodanie dodatkowych siedzeń i rzeźni. Ma to kilka zalet - teraz łatwiej będzie przewozić wózki z dziećmi, a inwalidzi będą mieli już wyznaczone miejsce. Dodatkowa sprawa to w przypadku inwalidów siedzenie z tylu pojazdu. Jeżeli by była taka możliwośc wartoby umieścić tam coś przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jako, że dodana została tzw. rzeźnia w środku pojazdu dodano również miejsc siedzących. Mamy tutaj ich aż 27. Z takiego rozwiązania bardzo zadowolone byłyby osoby starsze, które jak wiemy nie powinny już stać, lecz siedzenie wpłyną również po prostu na komfort pasażerów! Dodatkowo jeszcze proponowałbym w takim przypadku całkowitą zmiane rozmieszczenia poręczy - nie wiem czy to widac dobrze.

* 105Na - propozycja pierwsza * http://img425.imageshack.us/img425/3420/prezentacja3dz0.jpg

Tu chyba nie musze tak dużo pisac, bo właściwie wypadałoby wkleić tekst pierwszy. Po prostu są tu dodatkowe drzwi i rząd siedzeń jak w wersji poprzedniej. Jak łatwo się domyślić w tej wersji usiądzie 25 pasażerów.

* 105Na - wersja druga * http://img425.imageshack.us/img425/500/prezentacja2pn3.jpg

Tutaj siedzeń jest można powiedzieć względem poprzedniej wersji tylko 23, ale i to przecież jest więcej niż w zwykłym wagonie 105Na, a dodajmy, że jest jeszcze rzeźnia. Usunięto po prostu dwa siedzenia. Właściwie po to jakby się "komuś nie podobała" wersja poprzednia i po to, by w razie potrzeby zwiększyć liczbe miejsc stojących.

Czekam na Wasze opinie na ten temat :).

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/
lex napisał(a):

> Mam pewną propozycje w zasadzie adresowaną do MZK [ciach]

W zasadzie, jeżeli byłoby to adresowane do MZK, to umieściłbym te pomysły w dziale Inicjatywy... no ale to juz w rękach Administracji KOMIS-u. :)

> Czekam na Wasze opinie na ten temat :).

Moje zdanie jest takie, że większa ilość siedzeń zmniejsza ilość miejsc stojących, czyli pojemność tramwaju uległaby zmniejszeniu, więc na niektóre linie w Szczecinie tego typu modernizacje przestałyby się nadawać z uwagi na niemożliwość wejścia do tramwaju całego tłumu pasażerów czekającego na przystanku.

Ale jeżeli chodzi o stanowiska dla osób niepełnosprawnych, to jestem za, tyle tylko, że i tak dopóki nie mamy tramwajów niskopodłogowych, to pożytek z nich byłby nienajwiększy. Co z tego, że możesz przypiąć wózek pasem bezpieczeństwa, skoro nie możesz tym wózkiem wjechać do tramwaju bez pomocy osób z zewnątrz.

Technik serwisu :)

wysłane przez leks 15

Luke_Police napisał(a):

> W zasadzie, jeżeli byłoby to adresowane do MZK, to umieściłbym > te pomysły w dziale Inicjatywy... no ale to juz w rękach > Administracji KOMIS-u. :)

No właśnie w tym celu właśnie starałem się też "udręczać" czy jak to tam Pan admin nazwał - właśnie owego na komunikatorze gg. Administrator jednak skupił się na grożeniu mi tym, że jeśli użyje do tego jego rysunku zostane zbanowany i zgłoszony organom ścigania. Postanowiłem działać sam i założyć temat na forum.

> Moje zdanie jest takie, że większa ilość siedzeń zmniejsza > ilość miejsc stojących, czyli pojemność tramwaju uległaby > zmniejszeniu, więc na niektóre linie w Szczecinie tego typu > modernizacje przestałyby się nadawać z uwagi na niemożliwość > wejścia do tramwaju całego tłumu pasażerów czekającego na > przystanku.

Oczywiście, że będzie się nadawał na każdą linie miejsc stojących jednocześnie przybędzie i ubyje, dlatego nie ma żadnego problemu. Jeszcze nie szacowałem ile osób wejdzie, ale jeśli będzie to nawet 20 osób mniej to dużego problemu z tego na pewno nie ma, przynajmniej takie moje zdanie :P

> Co z tego, że możesz przypiąć wózek pasem bezpieczeństwa, skoro nie > możesz tym wózkiem wjechać do tramwaju bez pomocy osób z > zewnątrz.

Hmmm, a czemu, by w cywilizowanym mieście takim jak Szczecin nie podjąć, by się montażu czegoś co pomogło, by inwalidom? W tych czasach istnieją różnego typu urządzenia - wiadomo kosztowne, ale nie mamy żadnego wagonu przystosowanego do osób niepełnosprawnych. Nawet jak się okazuje nowoczesne wagony typu 105N2k nie mają wydzielonego miejsca choćby do przewozu wózków!

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/

wysłane przez Szczeciniak (gość)

Podoba mi sie pomysłz miejscem na samym końcu i rzeźni. Jednak z podwujnych siedzeń bym zrezygnował, ponieważ w szczycie panował by duży ścisk. Na rysunku widać że by było dużo miejsca ale w rzecywistości tak by nie było.

wysłane przez leks 15

Szczeciniak napisał(a):

> Podoba mi sie pomysłz miejscem na samym końcu i rzeźni. Jednak > z podwujnych siedzeń bym zrezygnował, ponieważ w szczycie > panował by duży ścisk. Na rysunku widać że by było dużo miejsca > ale w rzecywistości tak by nie było.

Testowaliśmy Tatry, mamy HELMUTY, o ile w przypadku Tatry zdania co do "ciasnoty" były podzielone to w Helmutach chyba każdy przyzna, że miejsca jest dużo. Helmut z tego co wiem ma praktycznie tą samą szerokośc co 105Na a jest nawet węższy! - dlaczego więc 105tce ma być ciasno. Inne miasta np. Wrocław budowały podobne wagony i z tego co wiem nie ma z tym żadnego problemu. Nasze MZK zaczęło wkońcu poważniej ingerować w wygode pasażerów montując chociażby nowe siedzenia, czemu, by w następnych klimatyzowanych modelach nie zadbać bardziej o ich wygode, komfort podrózowania i przyjaznośc dla osób starszych i niepełnosprawnych.

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/

wysłane przez Mario ?

lex napisał(a):

> Inne miasta np. Wrocław budowały podobne wagony i z tego co wiem > nie ma z tym żadnego problemu.

A na przykład Poznań ma kilka takich tramwajów, gdzie siedzenia mają podwójne w jednym rzędzie. Kilka, bo uznali, że jest właśnie za ciasno. Następne modernizacje robią tak, jak w 738. A jeśli chodzi o Tatry na testach, to nie zapominaj, że jeżdziły jako skład. Więc pasażrowie mieli więcej miejsca :p

--- Moim ulubionym składem jest: 1003+1004 i 1047+1048

wysłane przez leks 15

Bella napisał(a):

> A na przykład Poznań ma kilka takich tramwajów, gdzie siedzenia > mają podwójne w jednym rzędzie.

... na całej długości pojazdu?

> nie zapominaj, że jeżdziły jako > skład. Więc pasażrowie mieli więcej miejsca :p

Skład czy nie skład - nie ma to żadnego znaczenia.

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/

wysłane przez X

lex napisał(a):

> Skład czy nie skład - nie ma to żadnego znaczenia.

Czyli pewnie nie widzisz rówież różnicy, pomiędzy solówką a składem.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez leks 15

Romanas napisał(a):

> Czyli pewnie nie widzisz rówież różnicy, pomiędzy solówką a składem.

Przecież tego nie powiedziałem! Czuje sie jak w jakimś tandetnym sądzie "Wesołowskiej" też wmawiają ludziom, że coś myślą, gdzieś byli itd. :].

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/
> Przecież tego nie powiedziałem! Czuje sie jak w jakimś tandetnym sądzie > "Wesołowskiej" też wmawiają ludziom, że coś myślą, gdzieś byli itd.

No to że myślałeś to prawda bo jakoś swój projekt musiałeś zaprojektowac :) Pozatym wypraszam sobie bo ja ten "tandetny" sąd oglądam :>

wysłane przez mmm

lex napisał(a):

towaliśmy Tatry, mamy HELMUTY, o ile w przypadku Tatry zdania > co do "ciasnoty" były podzielone to w Helmutach chyba każdy > przyzna, że miejsca jest dużo.

Nie każdy. Wg mnie w hemutach jest dużo miejsca, ale tam gdzie są siedzenia pojedyńcze. Przy podwójnych szczególnie w drugim członie jest niewygodnie.

> Inne miasta np. Wrocław budowały podobne wagony i z tego co wiem > nie ma z tym żadnego problemu.

803N w Łodzi tez mają powdwójne siedzenia, ale to nie znaczy że tak ma byc też u nas.

wysłane przez leks 15

mmm napisał(a):

> 803N w Łodzi tez mają powdwójne siedzenia, ale to nie znaczy że tak > ma byc też u nas.

Bo ty tak twierdzisz, byle tylko skrytykować moją propozycje?

wysłane przez Szczeciniak (gość)

A tak wracając do Wrocławia to raczej nie ma tam tramwajów z podwójnymi siedzeniami. Jeżdże tam co roku (od kilkunastu lat) i nigdy tak owego tramwaju nie widziałem. Jeżdże nimi codziennie gdy tam jestem.