Forum

Zamykanie drzwi w NG313

wysłane przez Lukasy

Hej!

Jak zapewne wszyscy wiedzą, zamykanie drzwi w NG313 (i nie tylko) poprzedza sygnał dźwiękowy. Teraz mam pytanie odnośnie numerów #758-#760. Dlaczego zdarza się, że przed zamknięciem drzwi, sygnał jest cztery razy a nie dwa, jak to zazwyczaj ma miejsce? Czymś to jest uwarunkowane?

Dorzucę jeszcze, że poczwórne piszczenie zaobserwowałem tylko wtedy, gdy drzwi były otwierane przez pasażera... a i to nie zawsze, bo nieraz także sygnał jest podwójny. Więc jak?

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez luki663719 17

Takie coś ma też 1202 i pare innych MANów z Klonowica. Nie wiem jak w Dąbiu.

wysłane przez MQ 0

Lukasy napisał(a):

> Dorzucę jeszcze, że poczwórne piszczenie zaobserwowałem > tylko wtedy, gdy drzwi były otwierane przez pasażera...

Jesteś blisko :-) Z tego, co zauważyłem, długość sygnału zależy od tego, czy kierowca już wyłączył pozwolenie na indywidualne otwieranie drzwi, czy nie. Jeśli kierowca najpierw wyłącza, a potem zamyka, to mamy dwa sygnały. Jeśli najpierw zamyka, a potem wyłącza - cztery.

Mnie bardziej ciekawi, od czego zależy istnienie bądź nie sygnału w "norwegach" ;-)

wysłane przez Lukasy

mkubien napisał(a):

> Jesteś blisko :-) Z tego, co zauważyłem, długość sygnału > zależy od tego, czy kierowca już wyłączył pozwolenie na > indywidualne otwieranie drzwi, czy nie. Jeśli kierowca > najpierw wyłącza, a potem zamyka, to mamy dwa sygnały. > Jeśli najpierw zamyka, a potem wyłącza - cztery.

To coś mi nie pasuje. Pamiętam, że któregoś razu w zimę na którymś postoju 107 (też numery j.w.) siedział kierowca i obsługiwał "ciepły przycisk". Drzwi były zamknięte, pasażer podchodził, pstrykał i wsiadał, potem kierowca zamykał. Były dwa sygnały... a pozwolenie chyba było cały czas włączone. Schemat się powtarzał, a drzwi cały czas piszczały tylko podwójnie. Kurczę, to mam zagwozdkę... albo jakieś urojenia od późnej pory :-|

Jak trafię na znajomego, to poproszę go o test... bo na razie to w kropce jestem.

> Mnie bardziej ciekawi, od czego zależy istnienie bądź nie > sygnału w "norwegach" ;-)

A zależy od czegoś? Może niektóre numery mają, a niektóre nie? A może po prostu jest jak w tych nowszych NG313?

-- Pzdr! ŁZ

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/