Forum

Tatry na raty

wysłane przez yoss83

"Do końca roku wszystkie powinny już wozić mieszkańców miasta"

Czyli wcześniej będą jeździły "niewszystkie"? Za tydzień będą pierwsze z nich, dwa tygodnie zejdzie na ich dostosowanie, może za miesiąc wyjadą?

wysłane przez nuevo

yoss83 napisał(a):

> Czyli wcześniej będą jeździły "niewszystkie"? Za > tydzień będą pierwsze z nich, dwa tygodnie zejdzie na ich > dostosowanie, może za miesiąc wyjadą?

Przecież jest w tekście napisane, że dostawy będą się odbywały partiami, 2 wozy na tydzień. Nie trudno policzyć ile będą trwały dostawawy wszystkich Tatr...W konsekwencji czego wszystkie wozy będą się mogły pojawić na trasach pod koniec roku.

Nienawidzę przerostu formy nad treścią...

wysłane przez t105n 49

nuevo napisał(a):

> W konsekwencji > czego wszystkie wozy będą się mogły pojawić na trasach pod > koniec roku.

Wierzysz w to, że tramwaj zjedzie z lawety, wrzuci się tablice i już śmiga w miasto? A informacja pasażerska (cenniki, regulaminy itp.), kasowniki? Wbrew pozorom to trochę czasu zabiera.

wysłane przez nuevo

t105n napisał > Wierzysz w to, że tramwaj zjedzie z lawety, wrzuci się tablice > i już śmiga w miasto? A informacja pasażerska (cenniki, > regulaminy itp.), kasowniki? Wbrew pozorom to trochę czasu > zabiera.

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi... Przecież ja nie napisałem, że wyjadą od razu na linie. Nie wykluczam, że komplet Tatr pojawi się na trasach dopiero w styczniu, a nie przed końcem roku.

Nienawidzę przerostu formy nad treścią...

wysłane przez t105n 49

nuevo napisał(a):

> Nie bardzo wiem o co Ci chodzi... Przecież ja nie napisałem, że > wyjadą od razu na linie. Nie wykluczam, że komplet Tatr pojawi > się na trasach dopiero w styczniu, a nie przed końcem roku.

No właśnie o to mi chodzi, że dostosowanie do ruchu trochę trwa. A choćby używki w SPAD - przyjechały na początku września, a jeszcze nie wszystkie wyjechały (chyba, ze się mylę...).

wysłane przez nuevo

t105n napisał(a):

> No właśnie o to mi chodzi, że dostosowanie do ruchu trochę trwa. > A choćby używki w SPAD - przyjechały na początku września, a > jeszcze nie wszystkie wyjechały (chyba, ze się mylę...).

Z moich obserwacji wynika, że nie wszystkie SPAD-owskie, wrześniowe nabytki wyjechały na linie. Ale z tego co pamiętam to Tatry nie będą przemalowywane w barwy miejskie, chyba, że ktoś poszedł po rozum do głowy i jednak je przemalują...

Nienawidzę przerostu formy nad treścią...

wysłane przez Phobos 17

> Ale z tego co pamiętam to Tatry nie > będą przemalowywane w barwy miejskie,

W barwy miejskie faktycznie nie...

> chyba, że ktoś poszedł po > rozum do głowy i jednak je przemalują...

Gorzej. Zgodnie z ustaleniami, wszystkie szczecińskie pojazdy mają mieć granatowo-czerwone pasy. Czeka nas zatem wysyp koszmarków do potęgi - żółte pudło BVG ze szczecińskimi pasami...

-- 8 października 2006 - Kolejowy KOMIS, odsłona pierwsza

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Luke_Police 151

Phobos napisał(a):

> Czeka nas zatem wysyp koszmarków po > potęgi - żółte pudło BVG ze szczecińskimi pasami...

To będzie dopiero kolorowy koszmarek =D. Lepiej wyglądałyby chyba z zielonymi pasami rodem z SPPK. Przynajmniej pasowałoby to do żółtych barw berlińskich.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Pepe 90

yoss83 napisał(a):

> Czyli wcześniej będą jeździły "niewszystkie"? Za > tydzień będą pierwsze z nich, dwa tygodnie zejdzie na ich > dostosowanie, może za miesiąc wyjadą?

Spokojnie. A zapomniałeś, że tatry mają byc najpierw dopasowane kolorystycznie (czyt. paski) do naszego miasta. Wizyta na WNT i takie tam inne spowoduje, że będzie dobrze jak na linie wyjadą w połowie grudnia. :(

wysłane przez kajetansz 65

man751 napisał(a):

> Spokojnie. A zapomniałeś, że tatry mają byc najpierw > dopasowane kolorystycznie (czyt. paski) do naszego miasta. > Wizyta na WNT i takie tam inne spowoduje, że będzie dobrze > jak na linie wyjadą w połowie grudnia. :(

Te dopasowanie kolorystyczne, czyli dodane paski to... poziom jaki jest w Rumunii. Bez komentarza.

Штирлиц

wysłane przez X

Stirlitz napisał(a):

> Te dopasowanie kolorystyczne, czyli dodane paski

Faktycznie może to wyglądać nieciekawie, ale póki ich nie zobaczę w "nowych barwach" to sie powstrzymam z komentarzem.

-- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez kajetansz 65

Romanas napisał(a):

> Faktycznie może to wyglądać nieciekawie, ale puki ich nie > zobaczę w "nowych barwach" to sie powstrzymam z komentarzem.

Nie chcę tu przywoływać tematu-bumerang, czyli nowe koncepcje barw miejskich, ale brak jednolitych barw miejskich jest błędem. Albo malujemy tramwaje na biało z paskami i tyłem czerwonym, albo robimy "koszmarka". A nie, że każdy tramwaj jest inny, bo takie jest stanowisko MZK i Tatrom damy paski a resztę zostawimy.

Poza tym nie spotkałem się z wieloma miastami, które zostawiają tramwaje w barwach poprzedniego użytkownika. Takie coś ma miejsce w Rumunii i Kazachstanie. Pomijam tu zabytkowe systemy amerykańskie, które chlubią się różnorodnością barw tramwajów, ale jest to forma zabytkowa.

Штирлиц

wysłane przez LLUZNIAK

Romanas napisał(a):

> Faktycznie może to wyglądać nieciekawie, ale puki ich nie > zobaczę w "nowych barwach" to sie powstrzymam z komentarzem.

Oj nieładnie Panie moderatorze :> Czyżby się nie znało ortografii ("puki")? Nie wskazywałbym tego rażącego błędu, gdyby nie Pańska funkcja i "czepialstwo" wobec innych. ;-)

wysłane przez X

LLUZNIAK napisał(a):

> Oj nieładnie Panie moderatorze :> Czyżby się nie znało ortografii > ("puki")?

Więc wszystkich za swój błąd przepraszam, ale jestem tylko człowiekiem i czasami pomyłki mi też się zdarzają

> Nie wskazywałbym tego rażącego błędu, gdyby nie Pańska funkcja > i "czepialstwo" wobec innych. ;-)

Bardzo dobrze zrobiłeś, że wskazałeś ten błąd.

-- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez LLUZNIAK

Romanas napisał(a):

> Więc wszystkich za swój błąd przepraszam, ale jestem tylko > człowiekiem i czasami pomyłki mi też się zdarzają

Ależ ja to świetnie rozumiem :P Sam dzięki takim uwagom zacząłem "luźniej" podchodzić do moderowania na innych forach ;-)

> Bardzo dobrze zrobiłeś, że wskazałeś ten błąd.

Dziękuję :)

wysłane przez Phobos 17

> Oj nieładnie Panie moderatorze :> Czyżby się nie znało ortografii > ("puki")? > Nie wskazywałbym tego rażącego błędu, gdyby nie Pańska funkcja > i "czepialstwo" wobec innych. ;-)

Jak długo jeszcze użytkownicy, współpracownicy, a nawet redaktorzy mają zamiar bawić się w grę pt. "Ustrzel moderatora lub admina"? Strach pisać, bo zaraz znajdzie się 30 osób wypominających nam błędy :-/

-- 8 października 2006 - Kolejowy KOMIS, odsłona pierwsza

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez yoss83

man751 napisał(a):

> Wizyta na WNT i takie tam inne spowoduje, że będzie dobrze > jak na linie wyjadą w połowie grudnia. :(

No właśnie dziś na stronie wyborczej jest napisane, że wyjadą pod koniec listopada.

wysłane przez mmm

yoss83 napisał(a):

> No właśnie dziś na stronie wyborczej jest napisane, że > wyjadą pod koniec listopada.

I napisali: " zastąpią wysłużone przegubowce typu 102 N jeżdżące m.in. na linii nr 4, 9, 11 i 12."

wysłane przez Luke_Police 151

mmm napisał(a):

> I napisali: " zastąpią wysłużone przegubowce typu 102 N > jeżdżące m.in. na linii nr 4, 9, 11 i 12."

Zwłaszcza na 11 to same 102N jeżdżą. Gratuluję znajomości tematu autorom tego artykułu.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez lhb178 17

Luke_Police napisał(a):

> > I napisali: " zastąpią wysłużone przegubowce typu 102 N > > jeżdżące m.in. na linii nr 4, 9, 11 i 12." > > Zwłaszcza na 11 to same 102N jeżdżą. Gratuluję znajomości > tematu autorom tego artykułu.

Może po prostu dowiedzieli się od MZK, na czym Tatry mają jeździć.

wysłane przez enka167 25

lhb178 napisał(a):

> Luke_Police napisał(a):

> > Zwłaszcza na 11 to same 102N jeżdżą. Gratuluję znajomości > > tematu autorom tego artykułu. > > Może po prostu dowiedzieli się od MZK, na czym Tatry mają jeździć.

Tak czy owak zanim się coś opublikuje powinno się dokładnie sprawdzić prawdziwość danych, które się chce ludziom przekazać.

wysłane przez yoss83

lhb178 napisał(a):

> Może po prostu dowiedzieli się od MZK, na czym Tatry mają jeździć.

No jeżeli serio na 4, 9, 11, 12 to by wiele tłumaczyło- remont torów na piastów i powstańców (choć wiem jak on wyglądał, ale zawsze), plotki przyszłości o GT6 na 3-ce. To układa się w logiczną całość, ale chyba wypadnie nam poczekać aż tatry pojawią się w mieście, to rozwieje wątpliwości...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Dziś w Berlinie odbyło się uroczyste podpisanie umowy na dostawę 23 wagonów. Pierwsze dwa wagony przyjadą do Szczecina 23.10, kolejne zaś w cyklu tygodniowym po 2 wagony. Dostawa tych wagonów ma się skończyc jeszcze w tym roku.

wysłane przez X

Dominik123 napisał(a):

> Dziś w Berlinie odbyło się uroczyste podpisanie umowy na > dostawę 23 wagonów.

23? A nie przypadkiem 21?

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez pawelp19 −3

Romanas napisał(a):

> 23? A nie przypadkiem 21?

no 21 wagonów ale tak patrze na kalendarz to Październik dobiega końca a tu o pierwszej parze Taterek ani widu, ani słychu.

wysłane przez Wojciech

pawelp19 napisał(a):

> no 21 wagonów ale tak patrze na kalendarz to Październik > dobiega końca a tu o pierwszej parze Taterek ani widu, ani > słychu.

Dostawa będzie tak jak zaplanowano bez opóżnień.

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez Robert 5

pawelp19 napisał(a):

> > no 21 wagonów ale tak patrze na kalendarz to Październik > dobiega końca a tu o pierwszej parze Taterek ani widu, ani > słychu.

Terminy dostawy wielokrotnie się przesuwały. Mimo to MZK spodziewa się do końca października dostawy czterech wagonów. Pierwsze dwa właśnie do nas jadą. :-)

wysłane przez yoss83

Nie rozumiem tylko z treści, czy kupimy nowe niskopodłogowcie i może jeszcze kiedyś używane, czy zasugerowano, że jeżeli kupimy, to właśnie używane, bo na 50%-owy wkład Szczecina nie stać....

wysłane przez Pepe 90

yoss83 napisał(a):

> Nie rozumiem tylko z treści, czy kupimy nowe > niskopodłogowcie i może jeszcze kiedyś używane, czy > zasugerowano, że jeżeli kupimy, to właśnie używane, bo > na 50%-owy wkład Szczecina nie stać....

Chyba raczej to drugie można wywnioskowac z tego artykułu, bo zanim zbiorą kasę na nowe to torów w Szczecinie nie będzie... :(

wysłane przez Luke_Police 151

"Założenia są takie, że wagony niskopodłogowe miałyby zastąpić kilkudziesięcioletnie 'helmuty'. "

Coś mi się wydaje, że jak tak dalej pójdzie to dobrze byłoby gdyby chociaż jeden Helmut dotrwał do czasu jak do Szczecina trafi niskopodłogowy tramwaj. Niestety ich stan ciągle się pogarsza, a zajezdnia Golęcin jakoś nie pali się z naprawami.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Pepe 90

Luke_Police napisał(a):

> Coś mi się wydaje, że jak tak dalej pójdzie to dobrze > byłoby gdyby chociaż jeden Helmut dotrwał do czasu jak do > Szczecina trafi niskopodłogowy tramwaj. Niestety ich stan > ciągle się pogarsza, a zajezdnia Golęcin jakoś nie pali > się z naprawami.

Dziś i wczoraj był śmiech na sali bo zamiast sześciu GT6 na "szóstce" kursowały tylko dwa... :(

wysłane przez Luke_Police 151

man751 napisał(a):

> Dziś i wczoraj był śmiech na sali bo zamiast sześciu GT6 na > "szóstce" kursowały tylko dwa... :(

No, a ja się dziwię dlaczego ostatnio na 11 w szczycie częściej widzę składy 105 niż GT6. Ostatnio nawet regularnie bulwy kursują na 11.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez yoss83

Luke_Police napisał(a):

> Coś mi się wydaje, że jak tak dalej pójdzie to dobrze > byłoby gdyby chociaż jeden Helmut dotrwał do czasu jak do > Szczecina trafi niskopodłogowy tramwaj

No Domyślać się można, że będzie to koło 2010 roku berliński GT6N. GT6 pojeździły 10 lat, pojeżdżą jeszcze cztery....

wysłane przez mike_1994

yoss83 napisał(a):

> No Domyślać się można, że będzie to koło 2010 roku > berliński GT6N. GT6 pojeździły 10 lat, pojeżdżą jeszcze > cztery....

.... plus sześć, żeby był jubileusz 60 lat, a następnego dnia impreza "Przyjdź z czymś metalowym i rozwal helmuta". :]

-- Słońce świeci, ptaszek śpiewa, a mnie w budzie krew zalewa.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez kajetansz 65

yoss83 napisał(a):

> No Domyślać się można, że będzie to koło 2010 roku > berliński GT6N. GT6 pojeździły 10 lat, pojeżdżą jeszcze > cztery....

W sumie to nie jest takie głupie. Berlin zamówił w czerwcu tego roku 148 niskopodłogowych 40-metrowych tramwajów z opcją na zamówienie kolejnych 58 wozów. Więc raczej zanim przyjadą te właśnie GT6N wspomniane należałoby oczekiwać kolejnych partii Tatr albo KT4D, bądź KT4Dt, a może T6A2D.

Należy też wspomnić o Poczdamie. Do końca 2008 roku mają tam trafić 32 sztuki tramwaju Combino. Więc odstawią trochę Tatr KT4D. Można próbować je przechwycić o ile tego nie zrobią Węgrzy z Szeged.

Drezno też odstawia swoje Tatry T4D, a one trafiają do Ałmat bądź do... Szeged.

Erfurt odstawia także swoje KT4D, a one trafiają do... Szeged, gdzie zmienia im się wózki z wąskotorowych na normalnotorowe.

Trzeba brać moi panowie, bo niedługo hossa się skończy. Kraków ma już używane niskopodłogowce N8S z Norymbergii.

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Od 2001 przez 5 lat nic nie kupiono. Teraz kupuje się z wielkim szumem 21 sztuk. Z tego co piszą to tylko te 21 sztuk i koniec dostaw z BVG Berlin. Czyli dostawa na wybory, żeby wyborcy docenili władzę. A potem chcą (może ?) zakupić niskopdłogowce po 7 mln za sztukę. Berlin do 2010 ma łącznie na zbyciu 99 KT4dt i 171KT4d i jeszcze 118 T6a2, 60 B6a2. Gdyby wziąć od nich przynajmniej część to można skasować wszystkie GT6 i 105N. Kosztowałoby po 0,5 mln za sztukę, a nie po 7 mln za 1 wóz. Czyli przykładowo 14 Tatr KT4Dt zamiast 1 niskopodlogowca !

wysłane przez kajetansz 65

mikro napisał(a):

> Od 2001 przez 5 lat nic nie kupiono. Teraz kupuje się z > wielkim szumem 21 sztuk. Z tego co piszą to tylko te 21 > sztuk i koniec dostaw z BVG Berlin. Czyli dostawa na wybory, > żeby wyborcy docenili władzę.

Temat Tatr i podejrzenia o robienie z nich "sukcesu wyborczego" był przerabiany już tutaj dawno. Poszukaj to sobie. A w wielkim skrócie to dostawa Tatr nie ma NIC wspólnego z wyborami!

Штирлиц

wysłane przez Bodek

Czy ktoś już się orientuje jak zostanie rozwiązana kwestia odmiennych (od stosowanych dotychczas w Szczecinie) sprzęgów w Tatrach? Z jednej strony chyba dobrze byłoby je pozostawić, bo umożliwiają łączenie kolejnych wagonów pod względem elektrycznym bez dodatkowych kabli i złacz. Z drugiej jednak, co będzie gdy np. Tatra padnie na trasie, a za nią będzie jechała stopiątka z klasycznym szczecińskim sprzęgiem? Paraliż chyba. Ciekaw jestem jak to rozwikłają.

wysłane przez konjo 4

Bodek napisał(a):

> Ciekaw jestem jak to rozwikłają.

Oby nie tak jak z drzwiami w używkach, czyli człowiek nigdy nie ma pewności jak działa system w danym busie. :>

So never mind the darkness.

wysłane przez kajetansz 65

Bodek napisał(a):

> Ciekaw jestem jak to rozwikłają.

Przejściówką. ;-)

Штирлиц

wysłane przez lhb178 17

Bodek napisał(a):

> Czy ktoś już się orientuje jak zostanie rozwiązana > kwestia odmiennych (od stosowanych dotychczas w Szczecinie) > sprzęgów w Tatrach?

Zapowiada się na demontaż, bo w Polsce wystające sprzęgi naruszają święte prawa samochodów.

> Z jednej strony chyba dobrze byłoby je pozostawić, bo > umożliwiają łączenie kolejnych wagonów pod względem > elektrycznym bez dodatkowych kabli i złacz. > Z drugiej jednak, co będzie gdy np. Tatra padnie na trasie, > a za nią będzie jechała stopiątka z klasycznym > szczecińskim sprzęgiem? Paraliż chyba.

Z helmutami, które niegdyś miały sprzęgi Scharfenberga z tyłu, jakoś sobie radzili :P (tak jak napisał Kajetan, czyli półsprzęgami).

wysłane przez enka167 25

lhb178 napisał(a):

> Zapowiada się na demontaż, bo w Polsce wystające sprzęgi > naruszają święte prawa samochodów.

A wielka szkoda, bo te sprzęgi mają więcej zalet niż wad. Wszysko w sprzęgu, bez wiszących kabli. Ale cóż u nas widać jeszcze tego rozwiązania nie doceniają:(

wysłane przez 105ngs

enka167 napisał(a):

> A wielka szkoda, bo te sprzęgi mają więcej zalet niż wad. > Wszysko w sprzęgu, bez wiszących kabli. Ale cóż u nas widać > jeszcze tego rozwiązania nie doceniają:(

Ano szkoda, ale u nas wielu rzeczy jeszcze nie widzą i nie doceniają. Patrz np. usuwanie gniazd w modernizacjach lub przy okazji napraw. A potem jak trzeba składy poprzełączać to nie ma czego z czym. :/