Forum

Pierwszy "lew" na linii 107 podczas przerwy na posiłek

zdjęcie
Pierwszy "lew" na linii 107 podczas przerwy na posiłek
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez michalSPAK

Coś mu wyświetlacz szwankuje
michalSPAK napisał(a):

> Coś mu wyświetlacz szwankuje

Zapewne wyświetlacze nie obsługują jeszcze polskich znaków.:-)

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
Romanas napisał(a):

> Zapewne wyświetlacze nie obsługują jeszcze polskich > znaków.:-)

Dlatego właśnie dzisiaj nastawiłem się na jego zdjecie w stronę Rodła. Jak powiedział nam kierowca, ekipa zajmująca się programowaniem wyświetlaczy miała być w tym tygodniu. Widocznie dopiero się pojawią.

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #740.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Dlatego właśnie dzisiaj nastawiłem się na jego zdjecie w stronę Rodła.

A spróbujmy sobie teraz wyobrazić, jakie krzaki wychodzą np.na "Kołłątaja":-)

-- "Koła w rowku"- (c) DamTram.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
Romanas napisał(a):

> A spróbujmy sobie teraz wyobrazić, jakie krzaki wychodzą np.na > "Kołłątaja":-)

Jak dyspozytor skieruje nam "Lwa" na linię 63, to będziemy mieli okazję to zobaczyć :)

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #740.

Technik serwisu :)

wysłane przez Pepe 235

Czy dziś ktoś z was miał okazję przejechac się nówką na 107 czy F? Osobiście zaliczyłem kilka przystanków i tak jak każdy model MAN-a ma swoje plusy i minusy. Te pierwsze to: wbrew pozorom duża pakownośc nowych nabytków (kurs 107 o 15:48 z Rodła zabrał z przystanków wszystkich chętnych, co ostatnimi czasy nie jest takie normalne); otwieranie luków dachowych przez pasażerów; duża ilośc młotków, dośc dobre ogrzewanie, znośne przyspieszenie. Minusy: brak jakiegokolwiek dzwonka przy zamykaniu drzwi, słaba widocznośc kierowcy na przedział pasażerski (potwierdzone u zainteresowanego), i spora dawka decybeli silnika przy 3 drzwiach. Zwykli pasażerowie także nieco zmieszani. Pierwsze ich wrażenia: "Ojej, jaki on wysoki...". :)

wysłane przez torwid  67

man751 napisał(a):

> Czy dziś ktoś z was miał okazję przejechac się nówką > na 107 czy F? Osobiście zaliczyłem kilka przystanków i tak > jak każdy model MAN-a ma swoje plusy i minusy....

A poręcze wymontowali, czy matka z wózkiem czeka na następny kurs? :D

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Pepe 235

torwid napisał(a):

> A poręcze wymontowali, czy matka z wózkiem czeka na następny > kurs? :D

W wozie, który był dziś na 107 poręcze wymontowane. :)

wysłane przez Luke_Police  163

man751 napisał(a):

> Osobiście zaliczyłem kilka przystanków i tak > jak każdy model MAN-a ma swoje plusy i minusy.

A czy te wozy mają gadaczki? Czy słyszałeś dzisiaj zapowiedzi przystanków?

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #740.

Technik serwisu :)

wysłane przez Luke_Police  163

Robiąc zdjęcia zauważyłem, że wyświetlacze w nowych MAN-ach są sterowane dynamicznie, czyli migoczą. Jestem ciekawy jak będą wychodzić zdjecia latem w pełnym słońcu, przy krótkich czasach ekspozycji (nie oszukujmy się, że te MAN-y nie mają jeszcze zdjęcia w galerii zrobionego przy słonecznej pogodzie). Może się okazać, że ciężko będzie uchwycić zawartość wyświetlacza. Mówiąc czysto elektronicznie, zależy to od współczynnika wypełnienia przebiegu sterującego, czyli stosunku czasu, w którym wyświetlacz jest zapalony, do pełnego okresu (czyli sumy czasu zapalonenia i wygaszenia). Ponieważ robiąc serię zdjęć z czasem ekspozycji 1/200 znalazły się takie klatki na których wyświetlacz był całkowicie wygaszony, wywnioskować można, że częstotliwość przebiegu sterującego jest mniejsza niż (lub równa co jest mało prawdopodobne) 200Hz. Jeżeli by przyjąć że jest równa 200Hz wówczas przy wypełnieniu 50% wyświetlacz przez 1/200 sekundy się świeci, a przez 1/200 nie, czyli prawdopodobieństwo wykonania zdjęcia z zapalonym wyświetlaczem wynosi 50% (zakładając że czas ekspozycji jest nieskończenie krótki lub przynajmniej dużo krótszy niż 1/200 sekundy). Gorzej to wygląda dla niższych współczynników wypełnienia 1/10 ... 1/8. Wtedy czas zapalenia wynosi 1/(10*200) ... 1/(8*200) czyli ciężko zrobić zdjęcie z informacją na wyświetlaczu. Dlatego mam nadzieję, że nie zmieniano ich konstrukcji względem wyświetlaczy w NG313 gdzie współczynnik wypełnienia przebiegu sterującego jest około 50% i zdjęcia w dzień jednak wychodzą. Rozpisałem się, ale mam nadzieję, że ktoś zrozumiał mój wywód :)

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #740.

Technik serwisu :)

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> Robiąc zdjęcia zauważyłem, że wyświetlacze w nowych > MAN-ach są sterowane dynamicznie, czyli migoczą. Jestem > ciekawy jak będą wychodzić zdjecia latem w pełnym > słońcu, przy krótkich czasach ekspozycji (nie oszukujmy > się, że te MAN-y nie mają jeszcze zdjęcia w galerii > zrobionego przy słonecznej pogodzie). Może się okazać, > że ciężko będzie uchwycić zawartość wyświetlacza. > Mówiąc czysto elektronicznie, zależy to od współczynnika > wypełnienia przebiegu sterującego, czyli stosunku czasu, w > którym wyświetlacz jest zapalony, do pełnego okresu (czyli > sumy czasu zapalonenia i wygaszenia).

Jak to każde "diodówki" z założenia :) W końcu to jest jednym ze źródeł ich energooszczędności :>

wysłane przez Luke_Police  163

LLUZNIAK napisał(a):

> Jak to każde "diodówki" z założenia :) W końcu to jest > jednym ze źródeł ich energooszczędności :>

Dokładnie o to chodzi. Dynamiczne sterowanie pozwala oszczędzać energię. Stosując częstotliwość około 300Hz (teoretycznie wystarczy 28Hz) dzięki bezwładności oka ludzkiego widzimy efekt ciągłego świecenia. A gdyby porównać moc elektryczną wydzielaną przez wyświetlacz przy sterowaniu statycznym oraz dynamicznym, przy jednakowej jasności z punktu widzenia obserwatora, moc pobierana przy sterowaniu dynamicznym jest mniejsza. Tym mniejsza im mniejszy współczynnik wypełnienia. Pamiętam, że kiedy miałem z tego laboratorium na studiach to przy 25% wypełnienia zysk energetyczny wynosił około 50%, dla wypełnienia 16,6% jakoś 63%, a dla 12,5% coś koło 70%.

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #740.

Technik serwisu :)

wysłane przez Piotr

Luke_Police napisał(a):

> Ponieważ robiąc > serię zdjęć z czasem ekspozycji 1/200 znalazły się takie > klatki na których wyświetlacz był całkowicie wygaszony,

to zrób sobie najwyższą liczbę przesłon przy dłuższym otwarciu migawki ;), a naświetli Ci się ;)

wysłane przez LLUZNIAK

Piotr napisał(a):

> to zrób sobie najwyższą liczbę przesłon przy dłuższym > otwarciu migawki ;), a naświetli Ci się ;)

...a i ostrość będzie lepsza ;)

wysłane przez mike_1994

Mam takie pytanie czy dziś jeżdżą jakieś MANy SG313? Na 107 lub innej linii?

P.S. Niech Sz. Administracja i Moderatorzy nie wstawiają mi za to czerwonej kartki.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MQ ?

mike_1994 napisał(a):

> Mam takie pytanie czy dziś jeżdżą jakieś MANy SG313? Na > 107 lub innej linii?

Jeżdżą trzy albo cztery sztuki na 107.

wysłane przez Pepe 235

mkubien napisał(a):

> Jeżdżą trzy albo cztery sztuki na 107.

Wszystkie cztery na 107. :)