Forum

Z różnych serii używanych pojazdów marki MAN,...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Witam

Przyznaję że wyniki mnie częściowo zaskakują. To że wozy z Oslo są dobre i się nimi dobrze jeździ to się zgodzę (choć na nie nie głosowałem), dziwi mnie natomiast popularność MANideł z Norymbergi. Może mi ktoś wytłumaczyć fenomen tych gratów? Przecież to są jedne z najgorszych autobusów sprowadzonych, a tu zbierają takie "zaszczyty"

-- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> Przecież to są jedne z najgorszych autobusów sprowadzonych, a tu > zbierają takie "zaszczyty"

Fakt, do wozów z Cottbus czy Poczdamu to im daleko, wszak to jest normalny PKS we wnętrzu. ;) Wytłumaczeniem może być chyba tylko uwrażliwienie odpowiadających. Łatwo zauważyć, że coś co jest dość świeże na naszym lokalnym poletku bardzo odbija się w statystykach. Wystarczy zobaczyć w jak krótkim czasie zebrały się zdjęcia Tatr lub NG272. Druga sprawa to za pewne większość naszych użytkowników mieszka na Lewobrzeżu i nie ma żadnych interesów ani w Policach, ani po prawej stronie Odry...

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Fakt, do wozów z Cottbus czy Poczdamu to im daleko, wszak to > jest normalny PKS we wnętrzu. ;) Wytłumaczeniem może być

To już nawet nie tyle chodzi o to wnętrze (straszne) ile o to że te autobusy są już poprostu zajeżdżone (podobnie jak solówki z Braunschweigu).

> sprawa to za pewne większość naszych użytkowników mieszka > na Lewobrzeżu i nie ma żadnych interesów ani w Policach, ani > po prawej stronie Odry...

I właśnie z tego względu że nie mam przyjemności jeżdżenia norwegami (jechałem tylko raz) zagłosowałem na to co z tego (jakby nie było) złomowiska jest w najlepszym stanie - na berlińskie solówki.

-- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> I właśnie z tego względu że nie mam przyjemności jeżdżenia > norwegami (jechałem tylko raz) zagłosowałem na to co z tego > (jakby nie było) złomowiska jest w najlepszym stanie - na > berlińskie solówki.

Wiesz każdy bierze pod uwagę co innego jeden silniki, drugi zajeżdżenie, a trzeci, że tapicerka ma ładne kolory. :) Ja tam osobiście uważam, że szkoda, że SPAD-ówi bodajże MZK Konin podkupił 3 wozy z ViP Potsdam, bo z tych NG272 to wozy z Cottbus i Poczdamu są IMO najlepiej utrzymane.

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.
MC napisał(a):

> Przyznaję że wyniki mnie częściowo zaskakują. To że > wozy z Oslo są dobre i się nimi dobrze jeździ to się > zgodzę (choć na nie nie głosowałem), dziwi mnie natomiast > popularność MANideł z Norymbergi. Może mi ktoś > wytłumaczyć fenomen tych gratów? Przecież to są jedne z > najgorszych autobusów sprowadzonych, a tu zbierają takie > "zaszczyty"

Może się wytłumacze. Ja głosowałem na te graty. Jakoś jak nimi jade to zawsze jedzie się tak przyjemnie i miło, jeśli chodzi o używane przeguby to najczęściej mam przyjemność podróżowania nimi. Jeśli chodzi o stan techniczny wiek, bezapelacyjnie z wymienionych pojazdów najlepsze są Norwegi. Gdyby pytanie brzmiało "który pojazd jest wg Ciebie najlepszy" oczywiście zagłosowałbym na Norwegi, ale z wymienionych pojazdów najbardziej lubię pojazdy z Klonowica, a potem norwegi. Te klonowickie manidła mają po prostu ten swój, urok, klimat i duszę ;).

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]
lex napisał(a):

> Jeśli chodzi o stan techniczny wiek, > bezapelacyjnie z wymienionych pojazdów najlepsze są Norwegi. > Gdyby pytanie brzmiało "który pojazd jest wg Ciebie > najlepszy" oczywiście zagłosowałbym na Norwegi, ale z > wymienionych pojazdów najbardziej lubię pojazdy z Klonowica, > a potem norwegi. Te klonowickie manidła mają po prostu ten > swój, urok, klimat i duszę ;).

Norwegi rzeczywiście są bardzo dobre. Głównie dzięki temu, że mają niewielki przebieg w porównaniu z pozostałymi używkami. Ale są niewątpliwie ciepłe, mają wygodne siedzenia i ciche silniki. Gdy słyszę za oknem cichy silnik to albo jest to Norweg, albo NG/SG313. W klonowickich nabytkach rozwalają mnie kanapy :D Wygodne są napewno, ale nadają się bardziej na jazdę rodzinną niż tak po prostu na autobusy miejskie. Chociaż na linii 75 NG272 zagościły na dobre i to mi się podoba, coraz częściej na nie trafiam choć niekiedy wydaje mi się, że jest w nich za mało miejsca, choć akurat to jest wina głównie ich 3-drzwiowości i rozmieszczenia siedzeń w przyczepie. Norwegach pod względem braku miejsc stojących jest podobnie mimo innego rozmieszczenia siedzeń, ale to chyba ogólnie wada przegubowców 3-drzwiowych.

-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Norwegi rzeczywiście są bardzo dobre. Głównie dzięki temu, > że mają niewielki przebieg w porównaniu z pozostałymi > używkami. Ale są niewątpliwie ciepłe, mają wygodne siedzenia > i ciche silniki.

Tak jest! :). Dlatego oddałem głos na "Norwega" :), a dodam, że mieszkam na prawobrzeżu.
Luke_Police napisał(a):

> Norwegi rzeczywiście są bardzo dobre. Głównie dzięki temu, > że mają niewielki przebieg w porównaniu z pozostałymi > używkami. Ale są niewątpliwie ciepłe, mają wygodne > siedzenia i ciche silniki.

Prawda, decybele są na znośnym poziomie, nawet za ostatnimi drzwiami. Jednak z siedzeniami to bym polemizował... Wydaje mi się, że producentem jest ta sama firma, która robiła siedzenia dla ex-berlińskich NG312 - a one są nieraz strasznie niewygodne. Chodzi mi zwłaszcza o siedzenia, gdzie oparcia są ustawione tyłem do siebie. Powstaje kąt niemalże 90 stopni i o wygodzie można zapomnieć, zwłaszcza wtedy, gdy obicie zsuwa się z plastikowej obudowy siedzenia i ten plastik wbija się w plecy :|

> Gdy słyszę za oknem cichy silnik to albo jest to Norweg, > albo NG/SG313.

Ehe, to masz słabe uszczelnienie. Ja ich wcale nie słyszę :>

-- ...i po sprawie.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Luke_Police napisał(a):

> Norwegi rzeczywiście są bardzo dobre. Głównie dzięki temu, > że mają niewielki przebieg w porównaniu z pozostałymi > używkami.

Również na nie głosowałem. Jednak 325 000 km w "norwegu" a 630 000 w przegubowym "berlińczyku z Polic robi różnice, żeby nie wiem jak patrzec. :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> Również na nie głosowałem. Jednak 325 000 km w "norwegu" a > 630 000 w przegubowym "berlińczyku z Polic robi różnice, żeby > nie wiem jak patrzec. :)

A ponad milion w wozach z Braunschwiegu? Czasami się mocno zastanawiam czemu wzięli takie.

-- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> A ponad milion w wozach z Braunschwiegu? Czasami się mocno > zastanawiam czemu wzięli takie.

Bo niektóre busy znikają w 2-3 dni od ogłoszenia w Internecie :) i nie ma w czym przebierać. :(

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Bo niektóre busy znikają w 2-3 dni od ogłoszenia w Internecie :) i > nie ma w czym przebierać. :(

Ja tam na tej stronie widzę całkiem sporo autobusów różnych. W tym jeszcze jakieś solówki z 92 z Braunschweigu, przeguby norymberskie z normalniejszą tapicerką...

-- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> Ja tam na tej stronie widzę całkiem sporo autobusów różnych. W tym > jeszcze jakieś solówki z 92 z Braunschweigu, przeguby norymberskie z > normalniejszą tapicerką...

Z tej strony NeoMAN-a, to większość busów jest już akurat u nas zarówno przegubowe z VAG, jak i przegubowe i solowe z DSAG. :D

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lex napisał(a):

> Może się wytłumacze. Ja głosowałem na te graty. Jakoś jak

No proszę - zgadzamy się że to graty :)

> nimi jade to zawsze jedzie się tak przyjemnie i miło, jeśli

Niestety nie mam tak miłych wspomnień.

> a potem norwegi. Te klonowickie manidła mają po prostu ten > swój, urok, klimat i duszę ;).

Cóż - kwestia gustu...

-- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> > a potem norwegi. Te klonowickie manidła mają po prostu ten > > swój, urok, klimat i duszę ;). > > Cóż - kwestia gustu...

Istotnie kwestia gustu, bo jeżeli wymieniłoby się czerwoną tapicerkę na czerwoną dermę... byłoby jak w Zemunie. :>

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Ja myślę, że nie powinno się brać pod uwagę w jednej sondzie autobusów solowych i przegubowych. Mimo iż wyszły od tego samego producenta to znacznie się od siebie różnią, a podstawową różnicą jest właśnie ich długość i co dalej za tym idzie - przynależność do klasy MEGA lub MAXI. Uważam też że komfort jazdy jest troche inny i myślę, że powinno się w takim wypadku stworzyć dwie różne sondy - w jednej wybierałoby się autobusy solowe, w drugiej przeguby.

wysłane przez konjo 4

wocash napisał(a):

> Ja myślę, że nie powinno się brać pod uwagę w jednej > sondzie autobusów solowych i przegubowych. Mimo iż wyszły > od tego samego producenta to znacznie się od siebie > różnią, a podstawową różnicą jest właśnie ich > długość i co dalej za tym idzie - przynależność do > klasy MEGA lub MAXI.

No a poza długością? W zasadzie ta sama klasa nadwoziowa, seryjne niemieckie fotele, drzwi w większości Bode, ba nawet silniki serii D0826 w NG272, skrzynki same ZF-y... bardziej chodziło o trochę odmiany i małe głosowanie... zaraz przeciwnicy powiedzą, że tak w ogóle to nie lubią MAN-ów, miłośnicy tramwajów, że nie jeżdżą autobusem, a ktoś na końcu zarzuci, że zabrakło Dortmundów NG272 i Volvo B10L, akurat sonda ma maksymalnie 10 odpowiedzi i tak się stało, że jest 10 różnych klas MAN-ów. I to wszystko bez żadnych ukrytych podtekstów. :)

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> No a poza długością? W zasadzie ta sama klasa nadwoziowa, > seryjne niemieckie fotele, drzwi w większości Bode, ba nawet > silniki serii D0826 w NG272, skrzynki same ZF-y... bardziej

Zonk. Nie tylko. Berlińskie mają D2865 i Voith'a (żeby jeszcze były 4 biegi...)

> chodziło o trochę odmiany i małe głosowanie... zaraz > przeciwnicy powiedzą, że tak w ogóle to nie lubią MAN-ów,

Ależ oczywiście że z przyjemnością to powiem ;)

> końcu zarzuci, że zabrakło Dortmundów NG272 i Volvo B10L,

Dortmundów jak dortmundów ale tego Volvo to zabrakło ;)

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez konjo 4

MC napisał(a):

> Zonk. Nie tylko. Berlińskie mają D2865 i Voith'a (żeby > jeszcze były 4 biegi...)

Tak wiem o tym, ale po tym miłym przebłysku z zakupem 8-9 letnich wozów wszyscy wiemy co się stało dalej i jak są wyposażone nowsze (dla nas;), a w zasadzie starsze nabytki.

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Tak wiem o tym, ale po tym miłym przebłysku z zakupem 8-9 letnich > wozów wszyscy wiemy co się stało dalej i jak są wyposażone > nowsze (dla nas;), a w zasadzie starsze nabytki.

No niestety potem sie posypało. Natomiast musze pochwalić właściwie wszystkie solówki SPADu za kopa (nawet te zajeżdżone jeszcze jakoś idą). To trzeba im przyznać że ruszają całkiem ładnie - gorzej z przegubami ale co się dziwić jak tam takie lipne silniki.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

wysłane przez konjo 4

komak napisał(a):

> B10l można jeszcze kupić: > http://db.neoman-bus.com/index.php?c=2&v=3&l=pl&m=2&id=53794#

Tak, tylko, że pierwotna seria dla BVG rozeszła się jak ciepłe bułeczki. Z Volvo EN96 (B10L-SN12) 1154-1183 - czyli 30 sztuk: 12 poszło na Węgry do Székesfehérvár (Alba Volán), 8 do naszego SPAK-u, 7 do KLA Kalisz, natomiast 3 sztuki 1154, 1163 i 1166 gdzieś się rozpłynęły. Jeżeli dobrze przyjrzysz się zdjęciu tego wozu z ogłoszenia to jest tam numer taborowy 1842 i jest to inne seria wozów niż nasza. BVG dokupiło 12 sztuk z Pinnebergu pod Hamburgiem i jeden z takich pojazdów trafił pod numerem taborowym 120 do Kalisza. W PVG Pinneberg Volviaki miały numery 170-181, a w Berlinie otrzymały z zakresu 18xx. I to jest jeden z takich pojazdów.

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> otrzymały z zakresu 18xx. I to jest jeden z takich pojazdów.

Tylko że nie widzę żeby się czymś szczególnym (poza tapicerką) różnił od tych co są.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> No a poza długością? W zasadzie ta sama klasa nadwoziowa, > seryjne niemieckie fotele, drzwi w większości Bode, ba nawet > silniki serii D0826 w NG272, skrzynki same ZF-y... bardziej > chodziło o trochę odmiany i małe głosowanie...

No dobrze może wyraziłem się nieprecyzyjnie. Długość jest tutaj może złym przykładem ale weźmy pod uwagę, że np. siadając na końcu MANA NL202/262 #1702 są całkiem inne wrażenia z jazdy niż w MAN-ie NG272 1251, taka jest podstawowa różnica spowodowana długością pojazdu - na tyle przegubowca bardziej rzuca chociażby na zakrętach. I żeby nie było że mam zaraz za złe pomysłodawcy tej sondy ale takie jest moje skromne zdanie w tej kwestii :)

wysłane przez konjo 4

wocash napisał(a):

> I żeby nie było że mam zaraz za złe pomysłodawcy tej sondy ale takie jest > moje skromne zdanie w tej kwestii :)

No każdy ma własne zdanie i nikt tego nie zmieni, a rozerwać się klikając na którąś opcje też można i nikt nikomu nic nie ma za złe. :)

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

> No a poza długością?

Ja się w sumie zgadzam, że o solówki i przeguby powinniśmy pytać osobno. Uzasadnienie banalne - ja korzystając w większości z pojazdów solowych po prostu nie jestem w stanie ocenić, którego przegubowca lubię najbardziej... Z grzeczności pominę, że przez takie ściśnięcie wszystkiego, w sondzie nie wzięły udziału najlepsze używki, czyli Volvo B10L-SN12 :-P

-- Mourn the losses - because there are many, but celebrate the victories - because there are few

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Bauer

Phobos napisał(a):

>Z grzeczności pominę, że przez takie ściśnięcie wszystkiego, w sondzie nie >wzięły udziału najlepsze używki, czyli Volvo B10L-SN12 :-P

Czy ja wiem czy takie najlepsze...One często defektują w porównaniu z takimi gratami jak Many NL202 które jako tako jeżdżą bez awarii...