Forum
"Trójka" zderzyła się z samochodem osobowym
wysłane przez maciekos95 3
PS. Gorszego składu nie widziałem! Wstyd! :=(
wysłane przez mike_1994
> Dlaczego to zdjęcie nie podlega ocenie???
Bo to fota z wypadku? Co tu do oceniania? Jakość rozbicia samochodu? :P
wysłane przez maciekos95 3
> Bo to fota z wypadku? Co tu do oceniania? Jakość rozbicia > samochodu? :P
Raczej zajechanie wagonu!!! :)
wysłane przez Pepe 235
> Raczej zajechanie wagonu!!! :)
Wagon niedługo przestanie straszyc poprzez palnik, więc proponowałbym mniej takiego marudzenia.
wysłane przez Luke_Police 163
Z tym się chyba można zgodzić. Swego czasu tak wszyscy narzekali na składy z Golęcina, a tymczasem to Pogodno ma najstarsze i najgorsze wagony 105N. Ostatnio nagminnie mam to "szczęście" podróżować składem 688+685 na linii 12. Sądziłem, że zwłaszcza drugi wagon, to obraz nędzy i rozpaczy, ale ten skład ze zdjęcia Mariusza, to przechodzi już wszelkie granice zaniedbania taboru...
Technik serwisu :)
wysłane przez DamTram
> Z tym się chyba można zgodzić. Swego czasu tak wszyscy > narzekali na składy z Golęcina, a tymczasem to Pogodno ma > najstarsze i najgorsze wagony 105N. Ostatnio nagminnie mam to > "szczęście" podróżować składem 688+685 na linii 12. > Sądziłem, że zwłaszcza drugi wagon, to obraz nędzy i > rozpaczy, ale ten skład ze zdjęcia Mariusza, to przechodzi > już wszelkie granice zaniedbania taboru...
Wiesz... Wagony są jakie są i na to my zbyt dużego wpływu nie mamy. Natomiast lepiej, że go nie malują bo to wywalanie pieniędzy w błoto, jeżeli za jakieś 2-4 miesięcy zniknie z ulic naszego miasta.
-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]
wysłane przez Luke_Police 163
Raczej dociakałbym, jak to się mogło stać, że doprowadza się tramwaje do takiego stanu. Obecnie na Pogodnie panuje taktyka "to co najstarsze, o to się nie dba". Tak było ze 102Na, tak jest z wagonami 105N, tak będzie z Tatrami za kilka(naście?) lat. Tramwaje są wizytówką miasta. Wyobraź sobie, że mieszkasz w innym mieście, przyjeżdżasz do rodziny na święta do Szczecina, wysiadasz z pociągu, idziesz na przystanek tramwajowy przed dworcem na linię 3, a tu przyjeżdża tramwaj w takim stanie jak na zdjęciu... I co powiesz o naszej komunikacji miejskiej po czymś takim? Oczywiście, że pieniędzy na lakier w takim przypadku szkoda, ale myślę, że w ramach resocjalizacji wandali przyłapanych na dewastowaniu taboru i miasta możnaby zorganizować akcję "pędzel w łapę i maluj stare tramwaje".
Technik serwisu :)
wysłane przez mike_1994
> przystanek tramwajowy przed > dworcem na linię 3, a tu przyjeżdża
Jeżeli takowy przyjedzie, bo ostatnio trójki są "nieco" osłabione :) :P
wysłane przez Luke_Police 163
Jeżeli stan techniczny tych wagonów jest taki jak karoseria, to się wcale nie dziwię, że tak łatwo się psują, zwłaszcza na torach Arkońskiej/Niemierzyńskiej...
Technik serwisu :)
wysłane przez Pepe 235
> Jeżeli stan techniczny tych wagonów jest taki jak karoseria, to się > wcale nie dziwię, że tak łatwo się psują, zwłaszcza na torach > Arkońskiej/Niemierzyńskiej...
Tu Mike'owi chodzi o psucie, ale też o motorowych. Po południu brakowało 2 z 7 brygad "trójki". Około 13:30 zjechała też 2, 4 i 12 z powodu braku obsady. Sytuacja dramatyczna: jest sprawny tabor, nie ma komu go prowadzic. Aż żal... :(
wysłane przez pawko
> Sytuacja dramatyczna: jest sprawny tabor, nie > ma komu go prowadzic. Aż żal...
Sytuacja ta jest na własne życzenie. Może jednak warto coś więcej płacic motorniczym, bo niedługo wszystkie liniie(tramwajowe i autobusowe) będą miały duże braki P.S Ciekawe co by się działo, gdyby na 75 zabrakłoby powiedzmy dwóch brygad ;)
-- Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9
Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9
wysłane przez torwid 67
> Sytuacja ta jest na własne życzenie. Może jednak warto coś więcej > płacic motorniczym(...)
Na to realna szansa jest. Nie stanie się to z dnia na dzień i od razu, a wysokość podwyżek dla motorniczych tez może nie powali na kolana, ale ta właśnie grupa ma byc najszybciej i najbardziej doceniona. pod warunkiem, że załoga nie da sobie wmówić tego, co próbuja zrobić ziązki, czyli walczyć o to samo dla wszystkich. Jeśli ten wariant przejdzie, to znowu wszyscy dostaliby tyle samo i to po parę groszy, a MZK stanie na krawędzi. Tymczasem miasto stwarza szansę na poprawę kondycji finansowej wszystkich przewoxników. Pierwszym krokiem jest chocby umorzenie kar za nioewykonane kursy. Tylko w przypadku MZK jest to podobno 1 mln zł.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez wiesio33
Ciekawe komentarze do fotki zderzenia z samochodem poprzez wygląd tramwaju do zarobków motorniczych, zwłaszcza powyższy pogląd mnie zaciekawił. Czyżby dopisał się motorniczy? Niedobre związki, chcą dbać o wszystkich pracowników w firmie, a powinni tylko o motorniczych :)
(...) > Ciekawe komentarze do fotki zderzenia z samochodem poprzez wygląd > tramwaju do zarobków motorniczych, zwłaszcza powyższy pogląd mnie > zaciekawił. Czyżby dopisał się motorniczy? > Niedobre związki, chcą dbać o wszystkich pracowników w firmie, a > powinni tylko o motorniczych :)
Nie, nie jestem motorniczym, nie pracuje nawet w MZK, ani zadnym innym podmiocie z KM związanym. Ale o pewnych sprawach mam pojecie. I jesli do związków nie dotrze, że nalezy powstrzymać odpływ motorniczych (nikt w tej chwili nawet nie marzy o zwiekszeniu liczby zatridnionych w tej grupie), a to mozna zrobic tylko zauwazylnymi podwyżkami temat, bo w innych postach powraca, kierowcy też mają szanse na podwyżki w 2008. jest jednak jeszcze za wcześnie by mowic o jakichkolwiek szczegółach. Natomiast co do formy protestu są ciekawsze niż strajk, choc z pewnoscia dotkliwe i pokazujace ułomność naszej KM. Nie zostałem jednak upowazniony do ujawnienia pomysłów, które będą omawiane na zebraniu w SPA Klonowica na początku stycznia
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
> A co wszyscy chca wziąć jednodniowy urlop na żądanie?
Nie podpuszczaj, bo obiecałem, więc nie powiem. Ale tego nie brali jeszcze pod uwagę, więc podpowiem jako kolejna opcję :)
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez lhb178 19
> Na to realna szansa jest. Nie stanie się to z dnia na dzień i od > razu, a wysokość podwyżek dla motorniczych tez może nie powali na > kolana, ale ta właśnie grupa ma byc najszybciej i najbardziej > doceniona. pod warunkiem, że załoga nie da sobie wmówić tego, co > próbuja zrobić ziązki, czyli walczyć o to samo dla wszystkich.
Fajnie, znowu się stworzy grupa uprzywilejowana - tych, co są poszukiwani za zachodzie.
-- Flames to dust
wysłane przez Ralf
> P.S Ciekawe co by się działo, gdyby na 75 zabrakłoby powiedzmy > dwóch brygad ;)
Już kilka razy jednej nie było to na przystankach było tak tłoczno, że chodnika nie było widać...Ja czekam aż w końcu pracownicy KM się na prawde zdenerwują na taki stan taboru i wypłat i nadejdzie taki dzień kiedy nie zobaczymy ani jednego pojazdu na trasie. Może wtedy wszyscy przejrzą na oczy.
-- Czekam na tramwaj - powiadomcie rodzinę...
wysłane przez DamTram
> Ja czekam aż w końcu pracownicy KM > się na prawde zdenerwują na taki stan taboru i wypłat i nadejdzie > taki dzień kiedy nie zobaczymy ani jednego pojazdu na trasie. Może > wtedy wszyscy przejrzą na oczy.
Może zdażyć się to każdego dnia :>
-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]
wysłane przez Luke_Police 163
Dobrze, że dotyka to raczej szczytówek niż całodzienych brygad. Ogólnie na 75 często zdarzają się przestoje i komplikacje, po których na pewnym odcinku nie ma autobusu przez 15 minut, a potem jadą 3 w stadzie...
Technik serwisu :)
wysłane przez X
Nie zawsze, dziś 71/3, która jest brygadą całodzienną niestety nie jest obsługiwana. Myślałem, że tylko rano, ale po południu też zauważyłem to zjawisko :-(.
--
"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
wysłane przez DamTram
> Nie zawsze, dziś 71/3, która jest brygadą całodzienną niestety nie > jest obsługiwana. Myślałem, że tylko rano, ale po południu też > zauważyłem to zjawisko :-(.
To raczej normalne, że jak nie ma jakiejś brygady rano z powody braku kierowców to prawdopodobnie i popoludniu nie bedzie, tak przynajmniej na tramwajach jest, że starają dobrać sie służbę, która będzie najmniej uciązliwa dla pasażerów i jej w ogóle nie wysyłać.
-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]
wysłane przez Iwo
> To raczej normalne, że jak nie ma jakiejś brygady rano z powody braku > kierowców to prawdopodobnie i popoludniu nie bedzie, tak przynajmniej > na tramwajach jest, że starają dobrać sie służbę, która będzie > najmniej uciązliwa dla pasażerów i jej w ogóle nie wysyłać.
To chyba TZG praktykuje takie "kwiatki"
-- - Poprosze studencki!
- Nie ma :D
wysłane przez lhb178 19
> DamTram napisał(a):
> > > To raczej normalne, że jak nie ma jakiejś brygady rano z powody > braku > > kierowców to prawdopodobnie i popoludniu nie bedzie, tak > przynajmniej > > na tramwajach jest, że starają dobrać sie służbę, która > będzie > > najmniej uciązliwa dla pasażerów i jej w ogóle nie wysyłać. > > To chyba TZG praktykuje takie "kwiatki"
A TZP wcale nie, jak pokazuje ten m. in. news... :>
-- Flames to dust
wysłane przez alat57
> Sytuacja ta jest na własne życzenie. Może jednak warto coś więcej > płacic motorniczym, bo niedługo wszystkie liniie(tramwajowe i > autobusowe) będą miały duże braki
Rozumię że w MZK liczą się tylko motorniczowie, obsługa techniczna jest na drugim planie i ma inne żołądki. Co motorniczowie będą robić w przypadku porwanej sieci czy awarii podstacji? Stać po kilka godzin w zimnym tramwaju a MZK płacić za niewykonane kursy.
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
wysłane przez mmm
Po południu > brakowało 2 z 7 brygad "trójki". Około 13:30 zjechała też 2, 4 i > 12 z powodu braku obsady. Sytuacja dramatyczna: jest sprawny tabor, nie > ma komu go prowadzic. Aż żal... :(
Nurtuje mnie taka kwestia. Jeżli jak taka sytuacja jak wczoraj po południu to może warto zamiast wysyłac szczytówki na 7 i 12, tych motorniczych dac na te brygady dzienne które nie mają obsady. Czy dyspozytor może robić takie roszady?
wysłane przez Iwo
> Nurtuje mnie taka kwestia. Jeżli jak taka sytuacja jak wczoraj po > południu to może warto zamiast wysyłac szczytówki na 7 i 12, tych > motorniczych dac na te brygady dzienne które nie mają obsady. Czy > dyspozytor może robić takie roszady?
Nie może. Motorniczowie szczytówek pracowali już rano. Czas pracy w ciągu doby nie może przekroczyć 10 godzin. Robi się co innego, ściąga się skład ale całodzienny z jakiejś linii, pod warunkiem, że nie ma aż takich braków jak ostatnio, po 3 - 6 osób...
-- - Poprosze studencki!
- Nie ma :D
wysłane przez lhb178 19
> Nurtuje mnie taka kwestia. Jeżli jak taka sytuacja jak wczoraj po > południu to może warto zamiast wysyłac szczytówki na 7 i 12, tych > motorniczych dac na te brygady dzienne które nie mają obsady. Czy > dyspozytor może robić takie roszady?
Szczytówki nie jeżdżą tylko w szczycie (sam szczyt jest za krótki aby zapewnić sensowną długość służby), miałbyś mocno podziurawiony poranek.
-- Flames to dust
wysłane przez Luke_Police 163
Tak jak Olaf napisał, nie jest to proste, aczkolwiek braki na niektórych liniach są bardzo dotkliwe. Pamiętam jak tydzień temu brakowało jednej "jedynki" i na Piotra Skargi zrobił się niezły ścisk na przystanku pod wiatą, a jeszcze deszcz padał. Kiedy przyjechała następna brygada, było w niej bardzo ciasno... Tak sobie pomyślałem, że jeżeli już brakuje ludzi do obsadzenia "jedynki" może lepiej na następnej brygadzie dać od razu skład, żeby pasażerowie jakoś się pomieścili do niego? Tak dawniej robiło SPPK wiosną tego roku, gdy brakowało kierowców, zamiast 4 solówek na 109 puszczali 2 autobusy krótkie i jeden przegubowy, czasami nawet 2 przegubowe i krótki. Choć pamiętam sytuację, gdy w pewnego poranka brakowało dwóch szczytówek (wówczas 109/2 i 109/3), była 30-minutowa dziura w rozkładzie, wtedy po szczycie ściągnęli zjazdowe przegubowce z linii pracowniczych i F by obsłużyć chociaż kilka kursów na tych brygadach, które kończyły wówczas po godzinie 9...
Technik serwisu :)
wysłane przez Iwo
> Tak sobie > pomyślałem, że jeżeli już brakuje ludzi do obsadzenia "jedynki" > może lepiej na następnej brygadzie dać od razu skład, żeby > pasażerowie jakoś się pomieścili do niego?
Mhm, a skąd weźmiesz ten skład?
-- - Poprosze studencki!
- Nie ma :D
wysłane przez Luke_Police 163
> Mhm, a skąd weźmiesz ten skład?
Yhmmm... z zajezdni. Z tego co wiem taboru jest wystarczająca ilość, gorzej z ludźmi do jeżdżenia nim. Skoro dziennie brakuje po kilka składów na liniach typu 12, myślę, że wysłanie pozostałego składu na "jedynkę" nie byłoby jakimś wielkim problemem dla MZK. Wiem, że obecnie 6 składów bulw czeka na dopuszczenie doczep do ruchu, ale od Nowego Roku sytuacja powinna się zmienić... A jest jeszcze skład Tatr T6+T6.
Technik serwisu :)
wysłane przez Mareczek 5
> Yhmmm... z zajezdni.
Chyba co najwyżej siwka!
> Z tego co wiem taboru jest wystarczająca ilość,
A te solówki na 7 i 12 to co, myślisz że był to wybryk dyspozytora? Niestety nie.
> A jest > jeszcze skład Tatr T6+T6.
I co, bez ubezpieczenia będziesz woził ludzi?
-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Luke_Police 163
> A te solówki na 7 i 12 to co, myślisz że był to wybryk dyspozytora? > Niestety nie.
W przypadku gdy są obsłużone wszystkie brygady, to ok. Ale gdy kilka składów nie wyjeżdża z zajezdni, to w czym problem?
> I co, bez ubezpieczenia będziesz woził ludzi?
A kto mówił, że już od 1 stycznia? Jak będą wszystkie potrzebne papiery, wówczas będzie można mówić o wożeniu ludzi.
Technik serwisu :)
wysłane przez Mareczek 5
> W przypadku gdy są obsłużone wszystkie brygady, to ok. Ale gdy kilka > składów nie wyjeżdża z zajezdni, to w czym problem?
Czasami nie wszystkie brygady są obsłużone, a solówki są tam gdzie być ich nie powinno.
> > I co, bez ubezpieczenia będziesz woził ludzi? > > A kto mówił, że już od 1 stycznia? Jak będą wszystkie potrzebne > papiery, wówczas będzie można mówić o wożeniu ludzi.
Jeszcze trzeba odpowiedzieć KTO będzie woził tych ludzi. No przecież nie sterownik w Tatrze...
-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Luke_Police 163
Niestety bywa i tak... miałem na myśli sytuacje, kiedy składy pozostają w zajezdni. Bo tak też się zdarza.
> Jeszcze trzeba odpowiedzieć KTO będzie woził tych ludzi. No > przecież nie sterownik w Tatrze...
Nie da się ukryć, że braki kadrowe są obecnie największym problemem MZK (i spółek autobusowych także).
Technik serwisu :)
wysłane przez mike_1994
> Chyba co najwyżej siwka!
Gdyby MZK tak baaardzo chciałoby mieć wagony to #101 byłby w ruchu oraz 692+644 nie byłby odstawiony. Tak samo 202+201 oraz doczepki protramowe - jakby bardzo były potrzebne wagony to by już jeździły, ale niestety to wymaga z pewnością pieniędzy.
EDIT: Plus dodać jeszcze to, że nie ma wystarczającej ilości motorowych.
-- Feliz Navidad
wysłane przez Iwo
> oraz 692+644 nie byłby odstawiony.
Bogu dzięki, że stoi w krzakach...
wysłane przez Luke_Police 163
Kwestia tak ślimaczego tempa homologacji doczep wynika bardziej z powolnych procedur urzędniczych niż z samych pieniędzy...
Technik serwisu :)
wysłane przez Iwo
> Yhmmm... z zajezdni. Z tego co wiem taboru jest wystarczająca ilość,
Złomu nie nadającego się do jazdy owszem. Tu już cuda mechaników nie pomagają, niektóre padliny powinny być natychmiast skasowane.
> Wiem, że obecnie 6 składów bulw czeka na dopuszczenie doczep do > ruchu, ale od Nowego Roku sytuacja powinna się zmienić...
Powinna. Na razie największym problemem jest brak ludzi.
> A jest > jeszcze skład Tatr T6+T6.
Który jak na razie nie ma prawa wyjechać na miasto. Nie jest ubezpieczony, także proszę go traktować w kategoriach " nie ma "
-- - Poprosze studencki!
- Nie ma :D
wysłane przez DamTram
> Oczywiście, że pieniędzy na lakier w takim > przypadku szkoda, ale myślę, że w ramach resocjalizacji wandali > przyłapanych na dewastowaniu taboru i miasta możnaby > zorganizować akcję "pędzel w łapę i maluj stare tramwaje".
Takich przyłapać trudno bardzo, a i zdaża się to raz na psi rok...
-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]
wysłane przez Luke_Police 163
Wiesz, nie mówię wyłącznie o dewastowaniu tramwajów, ale ogólnie mienia miejskiego. Tłuczenie szyb we wiatach, mazania sprayami ścian budynków i inne tego typu przewinienia. Wiem, że zdarzają się sytuacja, kiedy policja jednak łapie tego typu łobuzów. Zresztą w poprawczakach młodocianych przestępców nie brakuje, zawsze można im takie zajęcie przydzielić.
Technik serwisu :)
wysłane przez 662
wysłane przez alat57
> Moi drodzy. To zdjęcie przedstawia wypadek jak się > później okazało śmiertelny, dlatego jak czytam niektóre > treści to mi się przykro robi. Jakby w tym aucie jechał > ktoś wam bliski to byście takich głupot nie pisali. > Zginął człowiek a tu czytam że wagon jest brudny czy > jakiś tam.(...) Trochę powagi.
Święta racja, może by tak podyskutować dlaczego i w jaki sposób doszło do takiego wypadku i tragedii.
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)