Forum

Czy będą pieniądze na tory i tramwaje?

W ciągu najbliższych lat miasto zamierza wydać kilkaset milionów złotych na gruntowne przebudowy torów i zakup nowych tramwajów.

wysłane przez Robert 5

- Jednak chcemy zwiększyć jego wartość do około 400 milionów. Trzeba korzystać z szansy, która daje program "Infrastruktura i środowisko".

Cieszy mnie, że miasto to dostrzegło i chce wykorzystać. Oby nie były to puste słowa.

- Przy takiej konkurencji trzeba napisać wniosek tak dobry, żeby wygrał konkurs. [...] Gdy tych pieniędzy nie dostaniemy, będziemy musieli poprawiać komunikację tramwajową w o wiele mniejszym zakresie, korzystając z funduszy budżetu miasta.

Paradoksalnie naszym dużym atutem w porównaniu z innymi sieciami tramwajowymi w Polsce powinien być katastrofalny stan szczecińskich torowisk, dużo gorszy niż w niemal wszystkich innych polskich sieciach tramwajowych. Jeśli jednak tej dotacji nie dostaniemy, to mam nadzieję, że pieniądze uszykowane przez miasto na sieć tramwajową (a mówimy o kwocie co najmniej 120 mln zł) nie pójdą na inne cele, zaś przy następnej możliwej okazji miasto znowu będzie startować o dotacje - aż do skutku.

Miasto zakłada, że w pierwszej kolejności przebudowane będą tory.

To jest bezdyskusyjne.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Volunteer

Robert napisał(a):

> Cieszy mnie, że miasto to dostrzegło i chce wykorzystać. > Oby nie były to puste słowa.

Będą puste, jak związkowcy dopną swego i postawią MZK na kołkach. Stracą wszyscy. Poza związkowcami.

wysłane przez alat57

Volunteer napisał(a):

> Będą puste, jak związkowcy dopną swego i postawią MZK na > kołkach. Stracą wszyscy. Poza związkowcami.

...a malkontent jak zwykle swoje i do tego nie w temacie.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez 662

"Obok wyremontowanych, bardzo dobrych niemieckich wagonów jeżdżą stare wysłużone tramwaje, w których latem kaloryfery dogrzewają pasażerów, a zimą jest zimno."

Od kiedy w tramwaju są kaloryfery? Może jeszcze płynie w nich ciepła woda. Zimą jest zimno bo drzwi się otwierają na przystanku - to chyba logiczne.
662 napisał(a):

> > Od kiedy w tramwaju są kaloryfery? Może jeszcze płynie w > nich ciepła woda. Zimą jest zimno bo drzwi się otwierają > na przystanku - to chyba logiczne.

Pasażera nie musi interesować rodzaj systemu ogrzewania i wentylacji (ew. klimatyzacji) zastosowany w danym pojeździe. Pasażer ma prawo się domagać, by latem w pojeździe nie było za gorąco, a zimą za zimno. :-) A takie kwiatki, jak dmuchanie gorącym powietrzem z przetwornicy do wnętrza wagonu w upalny dzień nie należą chyba do zjawisk, które pasażer powinien potulnie zaakceptować "bo tak musi być".

wysłane przez DamTram

Robert napisał(a):

> A takie kwiatki, jak dmuchanie gorącym powietrzem z > przetwornicy do wnętrza wagonu w upalny dzień nie należą > chyba do zjawisk, które pasażer powinien potulnie > zaakceptować "bo tak musi być".

Przecież ciepło, które daje przetwornica i rozrusznik zawsze w jakimś stopniu trafiają do wnętrza pojazdu i nic już się z tym takiego nie zorbi...

-- Koniec końca końców końcowych których końca nie widać bo są wykońcowane
DamTram napisał(a):

> Przecież ciepło, które daje przetwornica i rozrusznik zawsze w > jakimś stopniu trafiają do wnętrza pojazdu i nic już się z > tym takiego nie zorbi...

Ale jest znaczna różnica między otwartym nawiewiem z przetwornicy a zamkniętym i o to pewnie chodziło Robertowi.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez DamTram

Mareczek napisał(a):

> Ale jest znaczna różnica między otwartym nawiewiem z > przetwornicy a zamkniętym i o to pewnie chodziło Robertowi.

Zgadza się. Często jest to jednak mylone z włączonym, wg. pasażerów specjalnie, ogrzewaniem aby zrobić na złość.

-- Koniec końca końców końcowych których końca nie widać bo są wykońcowane