Forum

Problemy z tankowaniem radiowozów ZDiTM-u

Od kilku tygodni Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego boryka się z problemem tankowania 22 radiowozów.

wysłane przez 662

"ZDiTM planuje na paliwo do radiowozów wydać w tym roku 150 tys. złotych, a to ponad 20 tys. litrów benzyny i 11 tys. litrów oleju napędowego."

Co do benzyny to niech im będzie. A po co ZDiTM-owi ropa skoro mają pojazdy na benzynę? Nie widziałem żadnego pojazdu będącego własnością ZDiTM z silnikiem Diesla. Czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić po co tej instytucji tyle ropy (ponad połowa)?
662 napisał(a):

> Co do benzyny to niech im będzie. A po co ZDiTM-owi ropa > skoro mają pojazdy na benzynę? Nie widziałem żadnego > pojazdu będącego własnością ZDiTM z silnikiem Diesla.

Przejdź się, to zobaczysz ciężarówkę przejętą z MZGO. I zdaje się jest przetarg na następną.

-- ...tylko domek z kart
lhb178 napisał(a):

> Przejdź się, to zobaczysz ciężarówkę przejętą z MZGO. I > zdaje się jest przetarg na następną.

To co to za ciężarówka że potrzeba jej 11-tys. litrów rocznie?
662 napisał(a):

> > To co to za ciężarówka że potrzeba jej 11-tys. litrów > rocznie?

Są dwie ciężarówki przejęte od MZGO, a trzecia zostanie w najbliższym czasie zakupiona. Złożono oferty przetargowe. Ciężarówki są używane do robót publicznych więc nie dziwi zakup ropy. A czy to jest mało czy dużo w eksploatacji nie wiem.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez Daniel

662 napisał(a):

> To co to za ciężarówka że potrzeba jej 11-tys. litrów > rocznie?

Średnie spalanie paliwa na 100 kilometrów w cyklu miejskim to około 40-50 litrów (wartości zaniżone), z tego wychodzi, że:

45 litrów (załóżmy że przejeździ 100 kilometrów dziennie) x 250 dni w roku (zakładając że tyle razy wyjedzie na miasto) = 11250 litrów.

;)

-- #2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)