Forum
Pierwszy wyjazd "pływających ogrodów"
wysłane przez paki
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez Pepe 235
> Pilnie strzeżona tajemnica MZK została sfotografowana;) > Nareszcie widać postępy w pracach nad nowymi > modernizacjami. Zdążą do stycznia czy prace się > przedłużą?
Podstawową wersję może złożą na przełomie grudnia i stycznia, ale wiadomo jazdy próbne, poprawki to wszystko potrwa. Na linii to się nim przejedziemy nie wcześniej niż w lutym. Taki 1021 poprawiano 33 dni, a to jest coś bardziej skomplikowanego. ;)
wysłane przez paki
> a to jest coś bardziej skomplikowanego. ;)
No właśnie, nie wiem, czy może przegapiłem tę kwestię na forum, ale chciałem zapytać, czym będzie różnił się od dotychczasowych modernizacji od strony technicznej?
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez Pepe 235
> No właśnie, nie wiem, czy może przegapiłem tę kwestię na > forum, ale chciałem zapytać, czym będzie różnił się od > dotychczasowych modernizacji od strony technicznej?
Będzie po prostu tyrystorem z ręcznym zadajnikiem jazdy.
wysłane przez Luke_Police 163
> Będzie po prostu tyrystorem z ręcznym zadajnikiem jazdy.
Szczerze mówiąc trochę zadziwia mnie fakt, że wciąż wagony dla Szczecina od strony sterowania opiera się o tyrystory. Obecnie w wielu miastach odchodzi się od tych elementów opierając falowniki o tranzystory IGBT. Może to kwestia "mody" lub przyzwyczajenia kadry technicznej MZK do tego typu elementów, ale rok temu, w Protramie podczas budowy bulw powiedziano mi, że obecnie takie rozwiązanie jest już "przestarzałe".
Technik serwisu :)
wysłane przez paki
> Szczerze mówiąc trochę zadziwia mnie fakt, że wciąż wagony dla > Szczecina od strony sterowania opiera się o tyrystory. Obecnie w > wielu miastach odchodzi się od tych elementów opierając falowniki > o tranzystory IGBT. Może to kwestia "mody" lub przyzwyczajenia > kadry technicznej MZK do tego typu elementów, ale rok temu, w > Protramie podczas budowy bulw powiedziano mi, że obecnie takie > rozwiązanie jest już "przestarzałe".
Cóż, u nas wszystko przychodzi z dużym opóźnieniem. Nie mamy niskopodłogowców, żadna modernizacja wykonana przez CW/WNT nie ma rozruchu tyrystorowego, itp. Cieszmy sie ,że MZK w ogóle stara się nadganiać inne miasta w ostatnim czasie...
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez LinX 13
> Szczerze mówiąc trochę zadziwia mnie fakt, że wciąż wagony dla > Szczecina od strony sterowania opiera się o tyrystory. Obecnie w > wielu miastach odchodzi się od tych elementów opierając falowniki > o tranzystory IGBT. Może to kwestia "mody" lub przyzwyczajenia > kadry technicznej MZK do tego typu elementów, ale rok temu, w > Protramie podczas budowy bulw powiedziano mi, że obecnie takie > rozwiązanie jest już "przestarzałe".
Jak na Szczecin to i tak dużo, zawsze mogli przecież oporowy rozruch zostawić. Tyrystory GTO już odchodzą jednak do lamusa i tak jak mówisz wchodzi sterowanie falownikami na tranzystorach IGBT. Tylko że rozruch impulsowy oparty o tyrystory GTO może współpracować z tradycyjnymi silnikami, a użycie falowników IGBT wymaga już użycia trójfazowych silników prądu przemiennego - asynchronicznych. Jednak taki układ jest jednak m. in. oszczędniejszy w zużyciu energii elektrycznej, łatwiejsze jest sterownie tranzystorami IGBT, w przeciwieństwie do sterowania tyrystorów GTO, w których układ sterowania jest bardziej skomplikowany, co za tym idzie bardziej awaryjny. Widać to było po przykładzie pierwszych modeli 106Na, gdzie tyrystory jak i ich system sterowania nie był do końca dopracowany.
Pozdrawiam LinX
wysłane przez hubertdz 38
wysłane przez Pepe 235
> Przedłużenie koloru zielonego (i jasnoniebieskiego pasa nad > oknami) do ostatniego okna to działanie związane z poprawą > malowania FG na tramwajach
Tak, oczywiście. Sam się dziwie, że 1021 nie wylądował jeszcze na warsztatach. Raz, że TZG ma zdecydowanie mniejsze potrzeby taborowe, a dwa, że na warsztatach pustki i wagony z TZP potrzebujące drobnych napraw i poprawek je przechodzą bez problemu.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez mike_1994
> Moim zdaniem powinni zastąpić kolor biały tym zielonym > odcieniem i na górze zostawić tylko kolor jasno niebieski > lub granatowy. Białe tramwaje będą szybciej się > brudziły.
No gdyby tak je pomalować to chyba by się minęły z wizją Floating Garden. Co innego przedłużyć kolor czy też dać go trochę więcej, a co innego zmienić całkowicie układ kolorów.
> Widać to po Solarisach, dzisiaj jeździł na 75 i > lewą stronę miał całą czarną od kurzu itp. He, nawet > ładnie wyglądał w tym czarnym kolorze :D
To jest niezależne od koloru. Każdy autobus w okresie gdy temperatura sięga ok. 0 st. C jeździ brudny, gdyż po wyjeździe z myjni lakier mógłby ulec uszkodzeniu.
P.S. U nas jeszcze kratownicy nie widać :D http://phototrans.eu/14,212419,0.html http://phototrans.eu/14,212614,0.html http://phototrans.eu/14,92115,0.html
wysłane przez t105n 49
> P.S. U nas jeszcze kratownicy nie widać :D > http://phototrans.eu/14,212419,0.html > http://phototrans.eu/14,212614,0.html
Czy te autobusy ze Świerklańca widziały szmatę i wodę w swoim życiu? Wodę to chyba tylko deszczówkę ;-) Ten syf to nie wygląda, że jest z jednego dnia.
wysłane przez paki
> Czy te autobusy ze Świerklańca widziały szmatę i wodę w > swoim życiu?
A my narzekamy na stan czystości naszego taboru...;)
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez MarcinB
> A my narzekamy na stan czystości naszego taboru...;)
Oczywiście, że narzekamy! To, że inni przewoźnicy są większymi brudasami, nie oznacza, że mamy utrzymać taki status quo w Szczecinie, lub co gorsza równać do nich! A gdzie indziej są bardziej brudne autobusy i tramwaje, to nie jest argument.
-- http://www.youtube.com/watch?v=A3GEPkjNh6k
wysłane przez Mario ?
> P.S. U nas jeszcze kratownicy nie widać :D
Dziś widziałem Solarisa (nie pamiętam numeru tab.) jeżdżący na linii 75 i widoczna była kratownica od strony drzwi. Oczywiście Solniczka była brudna. :-D
-- Tatry T6A2D i Solarisy to moje ulubione pojazdy. :-)
wysłane przez mike_1994
> Dziś widziałem Solarisa (nie pamiętam numeru tab.) jeżdżący > na linii 75 i widoczna była kratownica od strony drzwi. > Oczywiście Solniczka była brudna. :-D
No niestety dziś również uświadczyłem tego widoku. Podobna sytuacja występuje tez na innych Solarisach. Może przynajmniej nie będzie tak, jak w PKM Świerklaniec :D