Forum

Pierwszy wyjazd "pływających ogrodów"

zdjęcie
Pierwszy wyjazd "moderusa" w ogrodowym malowaniu

wysłane przez paki

Pilnie strzeżona tajemnica MZK została sfotografowana;) Nareszcie widać postępy w pracach nad nowymi modernizacjami. Zdążą do stycznia czy prace się przedłużą?

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
paki napisał(a):

> Pilnie strzeżona tajemnica MZK została sfotografowana;) > Nareszcie widać postępy w pracach nad nowymi > modernizacjami. Zdążą do stycznia czy prace się > przedłużą?

Podstawową wersję może złożą na przełomie grudnia i stycznia, ale wiadomo jazdy próbne, poprawki to wszystko potrwa. Na linii to się nim przejedziemy nie wcześniej niż w lutym. Taki 1021 poprawiano 33 dni, a to jest coś bardziej skomplikowanego. ;)

wysłane przez paki

MAN751 napisał(a):

> a to jest coś bardziej skomplikowanego. ;)

No właśnie, nie wiem, czy może przegapiłem tę kwestię na forum, ale chciałem zapytać, czym będzie różnił się od dotychczasowych modernizacji od strony technicznej?

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
paki napisał(a):

> No właśnie, nie wiem, czy może przegapiłem tę kwestię na > forum, ale chciałem zapytać, czym będzie różnił się od > dotychczasowych modernizacji od strony technicznej?

Będzie po prostu tyrystorem z ręcznym zadajnikiem jazdy.
MAN751 napisał(a):

> Będzie po prostu tyrystorem z ręcznym zadajnikiem jazdy.

Szczerze mówiąc trochę zadziwia mnie fakt, że wciąż wagony dla Szczecina od strony sterowania opiera się o tyrystory. Obecnie w wielu miastach odchodzi się od tych elementów opierając falowniki o tranzystory IGBT. Może to kwestia "mody" lub przyzwyczajenia kadry technicznej MZK do tego typu elementów, ale rok temu, w Protramie podczas budowy bulw powiedziano mi, że obecnie takie rozwiązanie jest już "przestarzałe".

Technik serwisu :)

wysłane przez paki

Luke_Police napisał(a):

> Szczerze mówiąc trochę zadziwia mnie fakt, że wciąż wagony dla > Szczecina od strony sterowania opiera się o tyrystory. Obecnie w > wielu miastach odchodzi się od tych elementów opierając falowniki > o tranzystory IGBT. Może to kwestia "mody" lub przyzwyczajenia > kadry technicznej MZK do tego typu elementów, ale rok temu, w > Protramie podczas budowy bulw powiedziano mi, że obecnie takie > rozwiązanie jest już "przestarzałe".

Cóż, u nas wszystko przychodzi z dużym opóźnieniem. Nie mamy niskopodłogowców, żadna modernizacja wykonana przez CW/WNT nie ma rozruchu tyrystorowego, itp. Cieszmy sie ,że MZK w ogóle stara się nadganiać inne miasta w ostatnim czasie...

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
Luke_Police napisał(a):

> Szczerze mówiąc trochę zadziwia mnie fakt, że wciąż wagony dla > Szczecina od strony sterowania opiera się o tyrystory. Obecnie w > wielu miastach odchodzi się od tych elementów opierając falowniki > o tranzystory IGBT. Może to kwestia "mody" lub przyzwyczajenia > kadry technicznej MZK do tego typu elementów, ale rok temu, w > Protramie podczas budowy bulw powiedziano mi, że obecnie takie > rozwiązanie jest już "przestarzałe".

Jak na Szczecin to i tak dużo, zawsze mogli przecież oporowy rozruch zostawić. Tyrystory GTO już odchodzą jednak do lamusa i tak jak mówisz wchodzi sterowanie falownikami na tranzystorach IGBT. Tylko że rozruch impulsowy oparty o tyrystory GTO może współpracować z tradycyjnymi silnikami, a użycie falowników IGBT wymaga już użycia trójfazowych silników prądu przemiennego - asynchronicznych. Jednak taki układ jest jednak m. in. oszczędniejszy w zużyciu energii elektrycznej, łatwiejsze jest sterownie tranzystorami IGBT, w przeciwieństwie do sterowania tyrystorów GTO, w których układ sterowania jest bardziej skomplikowany, co za tym idzie bardziej awaryjny. Widać to było po przykładzie pierwszych modeli 106Na, gdzie tyrystory jak i ich system sterowania nie był do końca dopracowany.

Pozdrawiam LinX

wysłane przez hubertdz 38

Przedłużenie koloru zielonego (i jasnoniebieskiego pasa nad oknami) do ostatniego okna to działanie związane z poprawą malowania FG na tramwajach (które miał przejść 1021+1022; on zieleń ma tylko na tylnym skosie), czy też przypadkiem komuś się machnęło o jedno okno za daleko?

wysłane przez Pepe 235

hubertdz napisał(a):

> Przedłużenie koloru zielonego (i jasnoniebieskiego pasa nad > oknami) do ostatniego okna to działanie związane z poprawą > malowania FG na tramwajach

Tak, oczywiście. Sam się dziwie, że 1021 nie wylądował jeszcze na warsztatach. Raz, że TZG ma zdecydowanie mniejsze potrzeby taborowe, a dwa, że na warsztatach pustki i wagony z TZP potrzebujące drobnych napraw i poprawek je przechodzą bez problemu.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Moim zdaniem powinni zastąpić kolor biały tym zielonym odcieniem i na górze zostawić tylko kolor jasno niebieski lub granatowy. Białe tramwaje będą szybciej się brudziły. Widać to po Solarisach, dzisiaj jeździł na 75 i lewą stronę miał całą czarną od kurzu itp. He, nawet ładnie wyglądał w tym czarnym kolorze :D

wysłane przez mike_1994

lukaszek5 napisał(a):

> Moim zdaniem powinni zastąpić kolor biały tym zielonym > odcieniem i na górze zostawić tylko kolor jasno niebieski > lub granatowy. Białe tramwaje będą szybciej się > brudziły.

No gdyby tak je pomalować to chyba by się minęły z wizją Floating Garden. Co innego przedłużyć kolor czy też dać go trochę więcej, a co innego zmienić całkowicie układ kolorów.

> Widać to po Solarisach, dzisiaj jeździł na 75 i > lewą stronę miał całą czarną od kurzu itp. He, nawet > ładnie wyglądał w tym czarnym kolorze :D

To jest niezależne od koloru. Każdy autobus w okresie gdy temperatura sięga ok. 0 st. C jeździ brudny, gdyż po wyjeździe z myjni lakier mógłby ulec uszkodzeniu.

P.S. U nas jeszcze kratownicy nie widać :D http://phototrans.eu/14,212419,0.html http://phototrans.eu/14,212614,0.html http://phototrans.eu/14,92115,0.html

wysłane przez t105n  49

mike_1994 napisał(a):

> P.S. U nas jeszcze kratownicy nie widać :D > http://phototrans.eu/14,212419,0.html > http://phototrans.eu/14,212614,0.html

Czy te autobusy ze Świerklańca widziały szmatę i wodę w swoim życiu? Wodę to chyba tylko deszczówkę ;-) Ten syf to nie wygląda, że jest z jednego dnia.

wysłane przez paki

t105n napisał(a):

> Czy te autobusy ze Świerklańca widziały szmatę i wodę w > swoim życiu?

A my narzekamy na stan czystości naszego taboru...;)

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez MarcinB

paki napisał(a):

> A my narzekamy na stan czystości naszego taboru...;)

Oczywiście, że narzekamy! To, że inni przewoźnicy są większymi brudasami, nie oznacza, że mamy utrzymać taki status quo w Szczecinie, lub co gorsza równać do nich! A gdzie indziej są bardziej brudne autobusy i tramwaje, to nie jest argument.

-- http://www.youtube.com/watch?v=A3GEPkjNh6k

wysłane przez Mario  ?

mike_1994 napisał(a):

> P.S. U nas jeszcze kratownicy nie widać :D

Dziś widziałem Solarisa (nie pamiętam numeru tab.) jeżdżący na linii 75 i widoczna była kratownica od strony drzwi. Oczywiście Solniczka była brudna. :-D

-- Tatry T6A2D i Solarisy to moje ulubione pojazdy. :-)

wysłane przez mike_1994

Mario napisał(a):

> Dziś widziałem Solarisa (nie pamiętam numeru tab.) jeżdżący > na linii 75 i widoczna była kratownica od strony drzwi. > Oczywiście Solniczka była brudna. :-D

No niestety dziś również uświadczyłem tego widoku. Podobna sytuacja występuje tez na innych Solarisach. Może przynajmniej nie będzie tak, jak w PKM Świerklaniec :D