Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pierwszy wyjazd "pływających ogrodów"
wysłane przez LinX 13
Luke_Police napisał(a):
> Szczerze mówiąc trochę zadziwia mnie fakt, że wciąż wagony dla > Szczecina od strony sterowania opiera się o tyrystory. Obecnie w > wielu miastach odchodzi się od tych elementów opierając falowniki > o tranzystory IGBT. Może to kwestia "mody" lub przyzwyczajenia > kadry technicznej MZK do tego typu elementów, ale rok temu, w > Protramie podczas budowy bulw powiedziano mi, że obecnie takie > rozwiązanie jest już "przestarzałe".
Jak na Szczecin to i tak dużo, zawsze mogli przecież oporowy rozruch zostawić. Tyrystory GTO już odchodzą jednak do lamusa i tak jak mówisz wchodzi sterowanie falownikami na tranzystorach IGBT. Tylko że rozruch impulsowy oparty o tyrystory GTO może współpracować z tradycyjnymi silnikami, a użycie falowników IGBT wymaga już użycia trójfazowych silników prądu przemiennego - asynchronicznych. Jednak taki układ jest jednak m. in. oszczędniejszy w zużyciu energii elektrycznej, łatwiejsze jest sterownie tranzystorami IGBT, w przeciwieństwie do sterowania tyrystorów GTO, w których układ sterowania jest bardziej skomplikowany, co za tym idzie bardziej awaryjny. Widać to było po przykładzie pierwszych modeli 106Na, gdzie tyrystory jak i ich system sterowania nie był do końca dopracowany.
Pozdrawiam LinX
> Szczerze mówiąc trochę zadziwia mnie fakt, że wciąż wagony dla > Szczecina od strony sterowania opiera się o tyrystory. Obecnie w > wielu miastach odchodzi się od tych elementów opierając falowniki > o tranzystory IGBT. Może to kwestia "mody" lub przyzwyczajenia > kadry technicznej MZK do tego typu elementów, ale rok temu, w > Protramie podczas budowy bulw powiedziano mi, że obecnie takie > rozwiązanie jest już "przestarzałe".
Jak na Szczecin to i tak dużo, zawsze mogli przecież oporowy rozruch zostawić. Tyrystory GTO już odchodzą jednak do lamusa i tak jak mówisz wchodzi sterowanie falownikami na tranzystorach IGBT. Tylko że rozruch impulsowy oparty o tyrystory GTO może współpracować z tradycyjnymi silnikami, a użycie falowników IGBT wymaga już użycia trójfazowych silników prądu przemiennego - asynchronicznych. Jednak taki układ jest jednak m. in. oszczędniejszy w zużyciu energii elektrycznej, łatwiejsze jest sterownie tranzystorami IGBT, w przeciwieństwie do sterowania tyrystorów GTO, w których układ sterowania jest bardziej skomplikowany, co za tym idzie bardziej awaryjny. Widać to było po przykładzie pierwszych modeli 106Na, gdzie tyrystory jak i ich system sterowania nie był do końca dopracowany.
Pozdrawiam LinX