Forum

Są ogłoszenia o przetargach

Zarówno Tramwaje Szczecińskie, jak i SPA Dąbie ogłosiły przetargi na dostawę nowego taboru.

wysłane przez end 52

Przeglądając SIWZ SPADu, a szczególnie zapisy dotyczące silnika stojącego + szyby przedniej dzielonej, można dojść do następujących wniosków. - MAN nie ma szans ze względu na silnik stojący, - Mercedes nie ma szans ze względu na szybę przednią dzieloną, - Volvo chyba też nie ma szans ze względu na szybę dzieloną (i normy EEV?)... Wiadomo co zostało... chyba że coś jeszcze pominąłem :/ Ciekawe czy będą protesty. :]

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
andekalbin napisał(a):

[ciach] > - MAN nie ma szans ze względu na silnik stojący,

Dlaczego nie ma? Oferują przecież silniki stojące. Wg mnie MAN nie powinien mieć większych problemów ze skompletowaniem autobusu pasującego do tej specyfikacji.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez end 52

kilofownikownia napisał(a):

> Dlaczego nie ma? Oferują przecież silniki stojące. Wg mnie > MAN nie powinien mieć większych problemów ze skompletowaniem > autobusu pasującego do tej specyfikacji.

Ale z tego co mi wiadomo, to tylko w solówkach. :/ Przynajmniej tak wynika z ich strony internetowej. A może jednak widział ktoś przegubowego MAN-a z silnikiem stojącym? :O

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez LLUZNIAK

andekalbin napisał(a):

> Ale z tego co mi wiadomo, to tylko w solówkach. :/ Przynajmniej > tak wynika z ich strony internetowej. > A może jednak widział ktoś przegubowego MAN-a z silnikiem > stojącym? :O

Dokładnie, stojące silniki występują wyłącznie w przypadku solowych pojazdów - MAN nie posiada przegubowca o takiej konstrukcji. Z resztą ich 12 metrowa solówka jest delikatnie mówiąc mało konkurencyjna cenowo jak na polskie warunki, więc i tu nie mieliby raczej większych szans - no chyba że przez ostatni rok zmienili politykę cenową.

wysłane przez BatiX  14

LLUZNIAK napisał(a):

> Z resztą ich 12 metrowa solówka jest delikatnie > mówiąc mało konkurencyjna cenowo jak na polskie warunki, więc i > tu nie mieliby raczej większych szans - no chyba że przez ostatni > rok zmienili politykę cenową.

Jak patrzę na specyfikację to ogarnia mnie trochę rozpacz. Z tego co pamiętam zamówienia publiczne wprowadzono z tego powodu, żeby zwiększyć konkurencję i ułatwić wybór najlepszego kontrahenta. U nas robi się przetarg w ten sposób, że przystąpić do niego może tylko jedna firma, a pozostałe eliminuje się wg mnie wątpliwymi argumentami (coś na zasadzie wyższości świąt Wielkanocnych nad świętami Bożego Narodzenia). Poza tym kryterium cenowe 100%... Kiedyś chociaż dawali z 10% na zaplecze techniczne (serwisy, itp.). Może przemawia przeze mnie niechęć do Solarisa, ale po prostu odczuwam niesmak z powodu manewrowania SIWZ w kierunku wykluczenia praktycznie całej konkurencji.

wysłane przez end 52

BatiX napisał(a):

> [ciach]

Zgadzam się w 100%. Może chociaż SPAK w kolejnym przetargu ułoży bardziej liberalne SIWZ. Bo ostatnio (w przetargu na 4 solówki) nie było tak źle.

-- nie idę tylko w prawo :P :P :P

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez Wojciech

andekalbin napisał(a):

> - MAN nie ma szans ze względu na silnik stojący,

I chyba silników z normą EEV nie mają w ofercie?

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez end 52

Wojciech napisał(a):

> I chyba silników z normą EEV nie mają w ofercie?

Mają. :) Mercedes również ma.

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez blue87

"(...) W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy (lub konsorcja wykonawców), którzy wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, dostawę minimum 6 tramwajowych wagonów pasażerskich dostarczonych łącznie lub w odrębnych dostawach (bez określania wysokości ich podłogi). (...)"

Czyli Solaris odpada ?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Piotr

blue87 napisał(a):

> Czyli Solaris odpada ?

Solaris był w konsorcjum więc chyba pozostanie, ale niech się wypowie ktoś bardziej obyty w tych sprawach :).

wysłane przez swiderski

Piotr napisał(a):

> blue87 napisał(a):

> > Czyli Solaris odpada ? > > Solaris był w konsorcjum więc chyba pozostanie, ale niech > się wypowie ktoś bardziej obyty w tych sprawach :).

Solaris występował w konsorcjum razem z kanadyjskim Bombardierem. To pewnie pozostanie bez zmian. Ciekawe, czy PESA po wygranie przetargu dla Warszawy pokusi się u udział w Szczecinie....

wysłane przez leks 17

Piotr napisał(a):

> Solaris był w konsorcjum więc chyba pozostanie, ale niech > się wypowie ktoś bardziej obyty w tych sprawach :).

Jeśli nie wykluczyli go poprzednio to teraz Solarisowi też nic nie grozi. Ale jest ciekawsza sprawa: Zmiana zapisów SIWZ sprawi, że prawdopodobnie realne szanse na zwycięstwo zyska Protram, Cegielski, Modertans ( chyba wyprodukowali 6 ) Tak więc walka będzie zacięta, ale raczej Ci mniejsi producenci nie będą w stanie zrobić tego najtaniej. Solaris nadal walczy o swoje wejście na rynek więc cena pewnie będzie niska, a może i niższa więc Szczecin ma szansę skorzystać. Ale na litość... jak TS spieprzyło i ten przetarg to idzie się załamać. Ale trzeba ich pochwalić, że aż 30% dali za czas dostawy. Według mnie bardzo dobre rozwiązanie i pozwoli przyspieszyć dostawy. Kryterium mogłoby być nawet silniejsze, bo o cene martwić się zbytnio raczej nie musimy.

-- Może kiedyś przyjdą lepsze czasy...

wysłane przez Luke_Police  163

leks napisał(a):

> Ale jest ciekawsza sprawa: Zmiana zapisów SIWZ sprawi, że > prawdopodobnie realne szanse na zwycięstwo zyska Protram, > Cegielski, Modertans ( chyba wyprodukowali 6 ) Tak więc walka > będzie zacięta, ale raczej Ci mniejsi producenci nie będą w > stanie zrobić tego najtaniej.

Pod względem cenowym z pewnością walka będzie między tymi producentami, którym najbardziej zależy by wejść na krajowy rynek, a więc właśnie Cegielski, Protram, a także Solaris. Modertrans dostarczył już 20 wagonów dla Poznania, więc także może stanąć do przetargu. Wyższe ceny zapewne zaproponuje Pesa i Skoda. Z pewnością oferentów będzie więcej, co niestety zwiększa prawdopodobieństwo ewentualnych protestów po wyborze najlepszego...

-- Szczecin, czy Wrocław - gdziekolwiek jestem, zawsze chętnie zajrzę na Komis :)

Technik serwisu :)

wysłane przez Piotr

leks napisał(a):

> Ale jest ciekawsza sprawa: Zmiana zapisów SIWZ sprawi, że > prawdopodobnie realne szanse na zwycięstwo zyska Protram, > Cegielski, Modertans ( chyba wyprodukowali 6 )

Ale jest nowy wymóg :). Tramwaj ma być w 100% niskopodłogowy. Wcześniej było 60-70%? Ile ma Puma? Coś koło 60%? Modertrans musiałby skonstruować coś zupełnie nowego, a za czas realizacji można zdobyć dodatkowe punkty. Wątpię, aby w ogóle wystartowali w tym przetargu. Protram niby coś tam rzeźbi z niską podłogą, ale na jakim są etapie?

wysłane przez Mario  ?

Piotr napisał(a):

> Protram niby coś tam rzeźbi z > niską podłogą, ale na jakim są etapie?

Jeśli chodzi o ich nowy model 206WrAs to będzie miał 70% niskiej podłogi. Więc też odpada.

-- Tatry T6A2D i Solarisy to moje ulubione pojazdy. :-)

wysłane przez Luke_Police  163

Piotr napisał(a):

> Tramwaj ma być w 100% niskopodłogowy.

Obawiam się, że takiego tramwaju jeszcze nikt nigdy nie wyprodukował... Niestety nawet Skoda 16T ma ze 20% podwyższonej podłogi (jeden stopień) w skrajnych członach. Silniki elektryczne napędzające wózki mają na tyle duże rozmiary, że nie sposób zbudować tramwaju bez choćby lekkiego podwyższenia podłogi nad silnikami. No chyba, że ktoś odważy się budować elektryczną wersję wieżowej zabudowy silnika znanej nam z autobusów.

> Protram niby coś tam rzeźbi z > niską podłogą, ale na jakim są etapie?

Projekt mają ukończony od dawna. 206WrAs miałby 70% niskiej podłogi, jednak dotychczas nikt jeszcze nie zamówił takiego tramwaju, więc fizycznie nie istnieje żaden wyprodukowany egzemplarz.

-- Szczecin, czy Wrocław - gdziekolwiek jestem, zawsze chętnie zajrzę na Komis :)

Technik serwisu :)

wysłane przez Filip94

Luke_Police napisał(a):

> Piotr napisał(a):

> > Tramwaj ma być w 100% niskopodłogowy. > > Obawiam się, że takiego tramwaju jeszcze nikt nigdy nie > wyprodukował... Niestety nawet Skoda 16T ma ze 20% podwyższonej > podłogi (jeden stopień) w skrajnych członach. Silniki elektryczne > napędzające wózki mają na tyle duże rozmiary, że nie sposób > zbudować tramwaju bez choćby lekkiego podwyższenia podłogi nad > silnikami. No chyba, że ktoś odważy się budować elektryczną > wersję wieżowej zabudowy silnika znanej nam z autobusów.

Jeżeli chodzi o skodę, to posiada ona model w 100% niskopodłogowy, chodzi o model 15T Forcity, jest to 3- członowy tramwaj, lecz jest dość szeroki, i to może być problem ;(

wysłane przez kajetansz 65

Filip94 napisał(a):

> Jeżeli chodzi o skodę, to posiada ona model w 100% niskopodłogowy, > chodzi o model 15T Forcity, jest to 3- członowy tramwaj, lecz jest > dość szeroki, i to może być problem ;(

Inna sprawa to odległość między wózkami. Jest większa niż w eksploatowanych tramwajach w Szczecinie, więc może być problem z zachodzeniem na łukach.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez bartol011

Filip94 napisał(a):

> Jeżeli chodzi o skodę, to posiada ona model w 100% niskopodłogowy, > chodzi o model 15T Forcity, jest to 3- członowy tramwaj, lecz jest > dość szeroki, i to może być problem ;(

Przód ma kształt jakby trapezu, więc zależy jak policzą tą szerokość, jeżeli od dołu to będzie dużo za szeroka, jeżeli od góry to będzie na styk albo za wąska... Tak więc Skoda prawdopodobnie odpada... Zostaje Solaris i Pesa; teraz pytanie czy Solarisowi zaliczą konsorcjum bo w SIWZ nic o konsorcjum nie widzę...

-- Uwaga! Zarzuca na 1.2 metra! (Wrocław, Ikarus 280)

Uwaga! Zarzuca na 1.2 metra! (Wrocław, Ikarus 280)

wysłane przez Kilofownikownia 13

Dlaczego nie ma 100% niskopodłogowych? Jeśli nie liczyć lekkich skosów podłogi to we Frankfurcie nad Odrą jeżdżą takie tramwaje. Od początku do końca mają niską podłogę. Ale modelu nie podam bo nie wiem co to za jeden

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez paki

kilofownikownia napisał(a):

> Dlaczego nie ma 100% niskopodłogowych? Jeśli nie liczyć lekkich > skosów podłogi to we Frankfurcie nad Odrą jeżdżą takie tramwaje. > Od początku do końca mają niską podłogę. Ale modelu nie podam bo > nie wiem co to za jeden

GT6M prawdopodobnie (innych niskopodłogowych tam nie ma).

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Kilofownikownia 13

Możliwe. Tam dwa typy tramwajów tylko zauważyłem. Te niskopodłogowe i Tatry wysokopodłogowe. No chyba, że to nie są Tatry (ale bardzo podobne do naszych Szczecińskich są).

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez paki

kilofownikownia napisał(a):

> Możliwe. Tam dwa typy tramwajów tylko zauważyłem. Te > niskopodłogowe i Tatry wysokopodłogowe. No chyba, że to nie są > Tatry (ale bardzo podobne do naszych Szczecińskich są).

Tak, "katówki" i GT6M, poza tym parę wozów historycznych- tak wygląda ich tabor;)

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez t105n  49

Luke_Police napisał(a):

> Obawiam się, że takiego tramwaju jeszcze nikt nigdy nie > wyprodukował...

W Cityrunnerach oraz Pesach nie zauważyłem żadnego stopnia wewnątrz ani w drzwiach. Są tylko podwyżeszenia podłogi nad wózkami, ale przejście odbywa się łagodnie bez stopni.

> 206WrAs miałby 70% niskiej > podłogi, jednak dotychczas nikt jeszcze nie zamówił takiego > tramwaju, więc fizycznie nie istnieje żaden wyprodukowany > egzemplarz.

"Pumy" też jeszcze nikt nie zamówił, a egzemplarz istnieje.

wysłane przez Filip94

t105n napisał(a):

> "Pumy" też jeszcze nikt nie zamówił, a egzemplarz istnieje.

A w Poznaniu to Puma przypadkiem nie jeździ ;) ??

wysłane przez paki

Filip94 napisał(a):

> A w Poznaniu to Puma przypadkiem nie jeździ ;) ??

Jeździ, ale chyba na zasadzie wypożyczenia.

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez mike_1994

paki napisał(a):

> Jeździ, ale chyba na zasadzie wypożyczenia.

A dokładniej na zasadzie 4-letniej dzierżawy przez MPK Poznań. Przynajmniej dla FPSu jest ten plus, że podjęli się wyprodukowania takiego wagonu oraz nie stoi w miejscu, przez co można wyeliminować różne wady przy ew. następnych modelach. Tyle, że to jest 70% niskiej podłogi...