Forum
Bez niespodzianek - SU18 dla SPAK
wysłane przez zack1989 12
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez end 52
> Za rok, może dwa Volvo zawojuje Szczecin. Na razie znowu > "solą" po oczach ;-)
Jeśli nie w SPAK, to może w SPAD :P. W końcu niedługo w SPAD jest otwarcie ofert. Jeśli Volvo wykombinuje coś z szybą czołową, to ma szansę bytu w tym przetargu...
-- nie idę tylko w prawo :P :P :P
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Jasiek 36
> Za rok, może dwa Volvo zawojuje Szczecin. Na razie znowu > "solą" po oczach ;-)
No może następnym razem się uda, Volvo mogło zejść jeszcze bardziej z ceną, jak widać w warunkach techniczno-eksploatacyjnych Solaris równa się Volvo, choć może mogłyby być bardziej szczegółowe. Volvo chcąc powrócić na szczeciński rynek i nie tylko musi jak widać walczyć ceną. A co do Solarisów mam nadzieję, że przyjadą autobusy warte swojej ceny, przynajmniej takie jak ostatnie Solarisy ze SPAK, z którymi nie było chyba tylu problemów co z modelami ze SPAD. A i brawa dla SPAK za ujawnienie sposobu oceny obu ofert.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez Robert 5
> A i brawa dla SPAK za ujawnienie sposobu oceny obu ofert.
A to można tak sobie tego nie ujawniać? Sposób oceny podawany jest chyba w SIWZ...
wysłane przez Jasiek 36
> A to można tak sobie tego nie ujawniać? Sposób oceny podawany > jest chyba w SIWZ...
No dobrze, ale mi chodziło o szczegółowe wyniki z tych ocen, które są obliczane przy wyborze przysłanych ofert. Na podstawie SIWZ to raczej sam nie wyliczysz sumy pkt, choćby za właściwości techniczno-eksploatacyjne.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez Robert 5
> > No dobrze, ale mi chodziło o szczegółowe wyniki z tych ocen, > które są obliczane przy wyborze przysłanych ofert. Na podstawie > SIWZ to raczej sam nie wyliczysz sumy pkt, choćby za > właściwości techniczno-eksploatacyjne.
No i wydawało mi się właśnie, że te wyniki są ujawniane w podsumowaniu złożonych ofert.
wysłane przez Jasiek 36
> No i wydawało mi się właśnie, że te wyniki są ujawniane w > podsumowaniu złożonych ofert.
Po sprawdzeniu faktycznie masz rację, zapomniało mi się, że przy kryterium 100% cena takie wyniki także były ujawniane. Żeby nie było tak kolorowo to minus dla SPAK za kolejne brakujące śmietniczki w nowych autobusach. SPAD jakoś potrafi zamówić takowe do swoich Solarisów.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez Wojciech
> Za rok, może dwa Volvo zawojuje Szczecin. Na razie znowu > "solą" po oczach ;-)
To, że przetarg wygrał Solaris nie oznacza w 100%, że będą Solarisy :] Do czasu podpisania umowy jest czas na składanie ewentualnych protestów. Sądząc po tak minimalnej różnicy w ofertach złożonych przez obie firmy, można spodziewać się oprotestowania. Lepiej poczekać do czasu zawarcia umowy.
-- "Co dla wszystkich nienormalne, u nas staje się realne" - Szczecińskie Tramwaje
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
wysłane przez konjo 4
> To, że przetarg wygrał Solaris nie oznacza w 100%, że będą > Solarisy :] Do czasu podpisania umowy jest czas na składanie > ewentualnych protestów. Sądząc po tak minimalnej różnicy w > ofertach złożonych przez obie firmy, można spodziewać się > oprotestowania.
No i co oprotestują? Kryterium techniczne po 60 pkt jednakowo, a cena minimalnie, ale jednak była wyższa... i liczby nie kłamią.
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez bartez 336
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
> Szkoda,że MAN nie ma zbyt dużych szans w przetargach,może > byśmy mieli lwy w Szczecinie,swoją drogą jadąc > warszawskim Lwem to miałem lepsze wrażenia niż SU18.
Skoro Volvo może wygrywać ,to dlaczego MAN nie może?
-- Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9
Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9
> Mogę się mylić, ale chyba chodzi o silnik w pionie.
To szkoda, bo osobiście lepiej mi się jeździ autobusami z leżącym silnikiem, w moim odczuciu estetycznym lepiej to wygląda.
-- 60 przez Zawadzkiego i Szafera to jedyne sensowne dla ludzi rozwiązanie.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Luke_Police 163
> To szkoda, bo osobiście lepiej mi się jeździ autobusami z > leżącym silnikiem, w moim odczuciu estetycznym lepiej to > wygląda.
Leżący silnik, to wysoki tył, a wysoki tył, to brak dostępu do tylnych siedzeń z poziomu niskiej podłogi. Przewoźnik w przetargu określił, że silnik ma być stojący, MAN nie posiada w swojej ofercie przegubowców z takowym silnikiem, więc nie startował w przetargu.
Technik serwisu :)
> Leżący silnik, to wysoki tył, a wysoki tył, to brak dostępu do > tylnych siedzeń z poziomu niskiej podłogi.
Dlatego napisałem, że to moje osobiste odczucie. Jeśli już chodzi o moje upodobania, to wole podwyższoną podłogę, jaśniejsze wnętrze i ładny widok z tyłu, niż wspinanie się na wysokie siedzenia z niskiej podłogi. Tak już lubię. :-) A wózki raczej nie korzystają z ostatnich drzwi.
-- 60 przez Zawadzkiego i Szafera to jedyne sensowne dla ludzi rozwiązanie.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez end 52
> Leżący silnik, to wysoki tył, a wysoki tył, to brak dostępu do > tylnych siedzeń z poziomu niskiej podłogi. Przewoźnik w przetargu > określił, że silnik ma być stojący, MAN nie posiada w swojej > ofercie przegubowców z takowym silnikiem, więc nie startował w > przetargu.
Chwila moment. :P
MAN miał w SPAK przecież zielone światło. W SPAK nie było wymogu silnika stojącego. Zresztą widać jakie marki premiował SPAK w wymaganiach technicznych - Solarisa, MANa i Volvo.
Tylko SPAD określa w SIWZ zawsze, że silnik ma być stojący i w SPADzie MAN nie ma szans z przegubami. Do SPAKu jak najbardziej może startować, ale widać nie był zaintresowany tym przetargiem.
-- nie idę tylko w prawo :P :P :P
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Jasiek 36
> Tylko SPAD określa w SIWZ zawsze, że silnik ma być stojący i w > SPADzie MAN nie ma szans z przegubami. Do SPAKu jak najbardziej może > startować, ale widać nie był zaintresowany tym przetargiem.
Dokładnie SPAK nie zakładał w SIWZ wymogu zastosowania silnika stojącego. A więc MAN chyba miał bezproblemowy dostęp do tego przetargu. No chyba, że trochę osłabiał ofertę MAN-a wymóg silnika o pojemności 10 dm3, bo z tego co pamiętam MAN składał protest w poprzednim przetargu, gdyż niby przeguby oferowali z silnikiem powyżej 10 dm3. Ale zawsze mogli nadrobić innymi pkt. Pewnie po prostu MAN widząc, że wszystkie przetargi w obu szczecińskich spółkach zgarnia Solaris i mając dużo zamówień z zagranicy postanowili sobie odpuścić rynek szczeciński i innych miast w Polsce.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez Luke_Police 163
> Pewnie po prostu MAN widząc, że wszystkie przetargi w obu > szczecińskich spółkach zgarnia Solaris i mając dużo zamówień z > zagranicy postanowili sobie odpuścić rynek szczeciński i innych > miast w Polsce.
Może chodziło o ilość pojazdów. Zapewne w wielu miastach za granicą ogłaszane są przetargi na większe ilości pojazdów, więc 8 czy 10 niskaczy dla Szczecina to nie jest oferta o którą wartoby zaciekle walczyć. Choć z drugiej strony patrząc, przeczy temu Stargard Szczeciński, tamtejsze MZK zakupiło 2 przegubowce serii Lion's City. Jak dotychczas jest to miasto zupełnie niezdobyte przez Solarisa...
Technik serwisu :)
> To szkoda, bo osobiście lepiej mi się jeździ autobusami z > leżącym silnikiem, w moim odczuciu estetycznym lepiej to > wygląda.
Nie tylko w Twoim odczuciu. Ale to akurat temat rzeka i polemika z wyznawcami Solarisa i silników stojących. :P
-- nie idę tylko w prawo :P :P :P
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew