Forum

Bez niespodzianek - SU18 dla SPAK

SPA Klonowica na swojej stronie internetowej ogłosiło wynik przetargu na dostawę 8 sztuk niskopodłogowych autobusów przegubowych. Wygrała firma Solaris, uzyskując maksymalną liczbę 300 punktów. Niewiele mniej uzyskał drugi oferent - Volvo - 297 punktów.

wysłane przez zack1989 12

Za rok, może dwa Volvo zawojuje Szczecin. Na razie znowu "solą" po oczach ;-)

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez end 52

zack1989 napisał(a):

> Za rok, może dwa Volvo zawojuje Szczecin. Na razie znowu > "solą" po oczach ;-)

Jeśli nie w SPAK, to może w SPAD :P. W końcu niedługo w SPAD jest otwarcie ofert. Jeśli Volvo wykombinuje coś z szybą czołową, to ma szansę bytu w tym przetargu...

-- nie idę tylko w prawo :P :P :P

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez Jasiek 36

zack1989 napisał(a):

> Za rok, może dwa Volvo zawojuje Szczecin. Na razie znowu > "solą" po oczach ;-)

No może następnym razem się uda, Volvo mogło zejść jeszcze bardziej z ceną, jak widać w warunkach techniczno-eksploatacyjnych Solaris równa się Volvo, choć może mogłyby być bardziej szczegółowe. Volvo chcąc powrócić na szczeciński rynek i nie tylko musi jak widać walczyć ceną. A co do Solarisów mam nadzieję, że przyjadą autobusy warte swojej ceny, przynajmniej takie jak ostatnie Solarisy ze SPAK, z którymi nie było chyba tylu problemów co z modelami ze SPAD. A i brawa dla SPAK za ujawnienie sposobu oceny obu ofert.

-- lukas -> jasiek
Jasiek napisał(a):

> A i brawa dla SPAK za ujawnienie sposobu oceny obu ofert.

A to można tak sobie tego nie ujawniać? Sposób oceny podawany jest chyba w SIWZ...

wysłane przez Jasiek 36

Robert napisał(a):

> A to można tak sobie tego nie ujawniać? Sposób oceny podawany > jest chyba w SIWZ...

No dobrze, ale mi chodziło o szczegółowe wyniki z tych ocen, które są obliczane przy wyborze przysłanych ofert. Na podstawie SIWZ to raczej sam nie wyliczysz sumy pkt, choćby za właściwości techniczno-eksploatacyjne.

-- lukas -> jasiek
Jasiek napisał(a):

> > No dobrze, ale mi chodziło o szczegółowe wyniki z tych ocen, > które są obliczane przy wyborze przysłanych ofert. Na podstawie > SIWZ to raczej sam nie wyliczysz sumy pkt, choćby za > właściwości techniczno-eksploatacyjne.

No i wydawało mi się właśnie, że te wyniki są ujawniane w podsumowaniu złożonych ofert.

wysłane przez Jasiek 36

Robert napisał(a):

> No i wydawało mi się właśnie, że te wyniki są ujawniane w > podsumowaniu złożonych ofert.

Po sprawdzeniu faktycznie masz rację, zapomniało mi się, że przy kryterium 100% cena takie wyniki także były ujawniane. Żeby nie było tak kolorowo to minus dla SPAK za kolejne brakujące śmietniczki w nowych autobusach. SPAD jakoś potrafi zamówić takowe do swoich Solarisów.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Wojciech

zack1989 napisał(a):

> Za rok, może dwa Volvo zawojuje Szczecin. Na razie znowu > "solą" po oczach ;-)

To, że przetarg wygrał Solaris nie oznacza w 100%, że będą Solarisy :] Do czasu podpisania umowy jest czas na składanie ewentualnych protestów. Sądząc po tak minimalnej różnicy w ofertach złożonych przez obie firmy, można spodziewać się oprotestowania. Lepiej poczekać do czasu zawarcia umowy.

-- "Co dla wszystkich nienormalne, u nas staje się realne" - Szczecińskie Tramwaje

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo  4

Wojciech napisał(a):

> To, że przetarg wygrał Solaris nie oznacza w 100%, że będą > Solarisy :] Do czasu podpisania umowy jest czas na składanie > ewentualnych protestów. Sądząc po tak minimalnej różnicy w > ofertach złożonych przez obie firmy, można spodziewać się > oprotestowania.

No i co oprotestują? Kryterium techniczne po 60 pkt jednakowo, a cena minimalnie, ale jednak była wyższa... i liczby nie kłamią.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez bartez 336

A więc Volvo te 3pkt straciło na niewiele wyższej cenie od Solarisa.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez man1995 55

Szkoda,że MAN nie ma zbyt dużych szans w przetargach,może byśmy mieli lwy w Szczecinie,swoją drogą jadąc warszawskim Lwem to miałem lepsze wrażenia niż SU18.

wysłane przez pawko

man1995 napisał(a):

> Szkoda,że MAN nie ma zbyt dużych szans w przetargach,może > byśmy mieli lwy w Szczecinie,swoją drogą jadąc > warszawskim Lwem to miałem lepsze wrażenia niż SU18.

Skoro Volvo może wygrywać ,to dlaczego MAN nie może?

-- Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9

wysłane przez man1995 55

pawko napisał(a):

> Skoro Volvo może wygrywać ,to dlaczego MAN nie może?

Mogę się mylić, ale chyba chodzi o silnik w pionie.

wysłane przez Michal 2

man1995 napisał(a):

> Mogę się mylić, ale chyba chodzi o silnik w pionie.

To szkoda, bo osobiście lepiej mi się jeździ autobusami z leżącym silnikiem, w moim odczuciu estetycznym lepiej to wygląda.

-- 60 przez Zawadzkiego i Szafera to jedyne sensowne dla ludzi rozwiązanie.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Luke_Police  163

Michal napisał(a):

> To szkoda, bo osobiście lepiej mi się jeździ autobusami z > leżącym silnikiem, w moim odczuciu estetycznym lepiej to > wygląda.

Leżący silnik, to wysoki tył, a wysoki tył, to brak dostępu do tylnych siedzeń z poziomu niskiej podłogi. Przewoźnik w przetargu określił, że silnik ma być stojący, MAN nie posiada w swojej ofercie przegubowców z takowym silnikiem, więc nie startował w przetargu.

Technik serwisu :)

wysłane przez Michal 2

Luke_Police napisał(a):

> Leżący silnik, to wysoki tył, a wysoki tył, to brak dostępu do > tylnych siedzeń z poziomu niskiej podłogi.

Dlatego napisałem, że to moje osobiste odczucie. Jeśli już chodzi o moje upodobania, to wole podwyższoną podłogę, jaśniejsze wnętrze i ładny widok z tyłu, niż wspinanie się na wysokie siedzenia z niskiej podłogi. Tak już lubię. :-) A wózki raczej nie korzystają z ostatnich drzwi.

-- 60 przez Zawadzkiego i Szafera to jedyne sensowne dla ludzi rozwiązanie.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez end 52

Luke_Police napisał(a):

> Leżący silnik, to wysoki tył, a wysoki tył, to brak dostępu do > tylnych siedzeń z poziomu niskiej podłogi. Przewoźnik w przetargu > określił, że silnik ma być stojący, MAN nie posiada w swojej > ofercie przegubowców z takowym silnikiem, więc nie startował w > przetargu.

Chwila moment. :P

MAN miał w SPAK przecież zielone światło. W SPAK nie było wymogu silnika stojącego. Zresztą widać jakie marki premiował SPAK w wymaganiach technicznych - Solarisa, MANa i Volvo.

Tylko SPAD określa w SIWZ zawsze, że silnik ma być stojący i w SPADzie MAN nie ma szans z przegubami. Do SPAKu jak najbardziej może startować, ale widać nie był zaintresowany tym przetargiem.

-- nie idę tylko w prawo :P :P :P

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez Jasiek 36

andekalbin napisał(a):

> Tylko SPAD określa w SIWZ zawsze, że silnik ma być stojący i w > SPADzie MAN nie ma szans z przegubami. Do SPAKu jak najbardziej może > startować, ale widać nie był zaintresowany tym przetargiem.

Dokładnie SPAK nie zakładał w SIWZ wymogu zastosowania silnika stojącego. A więc MAN chyba miał bezproblemowy dostęp do tego przetargu. No chyba, że trochę osłabiał ofertę MAN-a wymóg silnika o pojemności 10 dm3, bo z tego co pamiętam MAN składał protest w poprzednim przetargu, gdyż niby przeguby oferowali z silnikiem powyżej 10 dm3. Ale zawsze mogli nadrobić innymi pkt. Pewnie po prostu MAN widząc, że wszystkie przetargi w obu szczecińskich spółkach zgarnia Solaris i mając dużo zamówień z zagranicy postanowili sobie odpuścić rynek szczeciński i innych miast w Polsce.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Luke_Police  163

Jasiek napisał(a):

> Pewnie po prostu MAN widząc, że wszystkie przetargi w obu > szczecińskich spółkach zgarnia Solaris i mając dużo zamówień z > zagranicy postanowili sobie odpuścić rynek szczeciński i innych > miast w Polsce.

Może chodziło o ilość pojazdów. Zapewne w wielu miastach za granicą ogłaszane są przetargi na większe ilości pojazdów, więc 8 czy 10 niskaczy dla Szczecina to nie jest oferta o którą wartoby zaciekle walczyć. Choć z drugiej strony patrząc, przeczy temu Stargard Szczeciński, tamtejsze MZK zakupiło 2 przegubowce serii Lion's City. Jak dotychczas jest to miasto zupełnie niezdobyte przez Solarisa...

Technik serwisu :)

wysłane przez end 52

Michal napisał(a):

> To szkoda, bo osobiście lepiej mi się jeździ autobusami z > leżącym silnikiem, w moim odczuciu estetycznym lepiej to > wygląda.

Nie tylko w Twoim odczuciu. Ale to akurat temat rzeka i polemika z wyznawcami Solarisa i silników stojących. :P

-- nie idę tylko w prawo :P :P :P

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew