Forum
ITD w akcji
wysłane przez bartez 336
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez BatiX 14
> Posiadasz zdjęcie? Chciałbym zobaczyć Solarisa na linii > 107:)
No mam, ale popelina okrutna, komórką robione jak stał na peronie F-ki na Rodła. Jak bardzo pragniesz tego widoku to się odezwij na priv.
wysłane przez gienix
-- Be guided by Garmin
wysłane przez Luke_Police 163
> No i za jakie usterki autobusy > musiały zjechać z linii?
Dowiedziałem się od pasażera, że bodajże #758 lub #759 zdjęto z powodu braku poręczy przy ostatnich drzwiach i szyby ochronnej (chyba tej między siedzeniem, a drzwiami).
Technik serwisu :)
wysłane przez gienix
> > Dowiedziałem się od pasażera, że bodajże #758 lub #759 > zdjęto z powodu braku poręczy przy ostatnich drzwiach i szyby > ochronnej (chyba tej między siedzeniem, a drzwiami).
Czyli w sumie nie jakaś ogromna tragedia. Mówiąc szczerze spodziewałem się, że przyczyny cofnięcia autobusów mogą być dużo poważniejsze, rzeczywiście zagrażające pasażerom. Zobaczymy, może pojawi się jakiś komentarz ze strony SPPK.
-- Be guided by Garmin
wysłane przez PiotrSzczecin
> Czyli w sumie nie jakaś ogromna tragedia. Mówiąc szczerze > spodziewałem się, że przyczyny cofnięcia autobusów mogą > być dużo poważniejsze, rzeczywiście zagrażające pasażerom.
Co do tego IMHO to zapewne jeszcze ITD wypatrzyła braki młotków do wybijania szyb i podobne.
> Zobaczymy, może pojawi się jakiś komentarz ze strony SPPK.
Na to bym nie liczył.
wysłane przez gienix
> > Na to bym nie liczył.
No nie byłbym tego taki pewien. Na polickim forum stosunkowo często głos zabiera p. G. Ufniarz, więc może i tym razem dowiemy się nieco więcej?
-- Be guided by Garmin
wysłane przez PiotrSzczecin
> No nie byłbym tego taki pewien. Na polickim forum stosunkowo często > głos zabiera p. G. Ufniarz, więc może i tym razem dowiemy się > nieco więcej?
A mi bardziej zależało na jakimś oficjalnym komunikacje prasowym.
wysłane przez gienix
> > A mi bardziej zależało na jakimś oficjalnym komunikacje prasowym.
Hm, na to faktycznie nie liczyłbym ;)
wysłane przez torwid 67
> PiotrSzczecin napisał(a):
> > > > A mi bardziej zależało na jakimś oficjalnym komunikacje prasowym. > > Hm, na to faktycznie nie liczyłbym ;)
Czemu? http://www.24kurier.pl/Art.aspx?a=30551 Komentarz nr 2 na moje oko można uznać za "oficjalny prasowy"
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez BatiX 14
> Dowiedziałem się od pasażera, że bodajże #758 lub #759 > zdjęto z powodu braku poręczy przy ostatnich drzwiach i szyby > ochronnej (chyba tej między siedzeniem, a drzwiami).
Oba wymienione były dziś na 107, natomiast szyby między siedzeniami a IV drzwiami od pewnego czasu brakuje w 760. Dodatkowo jedna z połówek ostatnich drzwi ma na wierzchu zamek. Całość to pozostałości po "zaliczeniu" niezabezpieczonej studzienki w wakacje.
wysłane przez arko5 30
> Wiadomo może ile autobuusów skontrolowano? 8 zatrzymanych > dowodów rejestracyjnych to całkiem sporo, stąd ciekaw > jestem czy był jakikolwiek skontrolowany autobus, któremu > tego dowodu nie zatrzymano? No i za jakie usterki autobusy > musiały zjechać z linii?
W PR Szczecin mówili, że na 14 autobusów 8 straciło dowody. Uchybienia to: niesprawne hamulce, wycieki płynów, itp.
wysłane przez gienix
> > W PR Szczecin mówili, że na 14 autobusów 8 straciło dowody.
No to sporo :( Ponad połowa kontrolowanych została wyeliminowana.
> Uchybienia to: niesprawne hamulce, wycieki płynów, itp.
Więc jednak nie było aż tak różowo i nie chodziło tylko o młotki. Wiem, że SPPK jest w trudnej sytuacji i radzi sobie w sumie całkiem nieźle, próbując wyjść z dołka, ale wyniki kontroli powinny dać do myślenia już nie tyle obecnym władzom spółki (te znają sytuację doskonale), czy pasażerom (panika nie jest wskazana ;) ), ile ZDiTMowi oraz gminie Police i miastu Szczecin. Albo damy SPPK zarobić (sensowna renegocjacja umowy), lub konkretnie dofinansujemy/oddłużymy tą firmę (Police + Szczecin), albo za chwilę stanie się ona poważnym zagrożeniem dla pasażerów. Tabor nie młodnieje, a wręcz przeciwnie, co w połączeniu z kiepskiej jakości serwisem daje efekty jakie na codzień widzimy na drogach i które potwierdza dzisiejszy nalot ITD.
Na marginesie - czasem się zastanawiam, czy nie lepiej byłoby dać wyzionąć ducha SPPK i na jego zgliszczach utworzyć nową firmę, zamiast reanimować trupa (dla jasności - jestem pełen szacunku dla ludzi którzy się tego zadania podjęli).
-- Be guided by Garmin
wysłane przez Kilofownikownia 13
Tak. A najlepiej o profesjonalizmie ITD świadczyło to, że w którymś wozie zabrali dowód za wycieki płynów z osi napędowej. I wszystko byłoby super gdyby nie drobny szczegół: to był przegub a wyciek był z osi B. Chyba nawet sam MAN nie wiedział o tym, że produkują taki model autobusu :) Wiem również, że któryś autobus stracił dowód za niby zbyt łyse opony. Bo były starte do znacznika. Tylko, że znacznik był na 3,5 mm a nie na 1,6. Bo to po prostu opony przystosowane do autobusów które mają zrobioną tak zwaną "setkę".
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez BatiX 14
> czy był jakikolwiek skontrolowany autobus, któremu > tego dowodu nie zatrzymano?
Owszem, przykładem takiego autobusu jest 754.
wysłane przez Luke_Police 163
Technik serwisu :)
wysłane przez BatiX 14
> Linię pracowniczą nr 2 (na ogół przegubową) dziś > obsłużył #3037.
Bardzo mało prawdopodobne. 3037 był dziś bynajmniej do 20 na 63/3 i był w rękach właścicieli przez obie zmiany.
> Jakiś białas 3G (przypuszczalnie #3034) > pojawił się też dzisiaj na LS. Jeżeli ktoś widział > bliżej numer tegoż wozu, prosiłbym o jego potwierdzenie.
Potwierdzam - wóz podmienił 763 krótko po 16:00 na Chemiku, wczesniej obsługiwał bodajże pracowniczą. Możliwe, źe to właśnie ta "dwójka".
wysłane przez BatiX 14
> Potwierdzam - wóz podmienił 763 krótko po 16:00 na Chemiku, > wczesniej obsługiwał bodajże pracowniczą. Możliwe, źe to > właśnie ta "dwójka".
Jeszcze sobie odpowiem - 3034 miał wyjechać na 1, max 2 okrążenia na LS, potem miał zostać podmieniony, jak tylko coś na 101/107 skończy. Nie wiem co było na drugim LS, ale wieczorem widzialem na LS 750.
wysłane przez Luke_Police 163
> Potwierdzam - wóz podmienił 763 krótko po 16:00 na Chemiku, > wczesniej obsługiwał bodajże pracowniczą. Możliwe, źe to > właśnie ta "dwójka".
Czyli najprawdopodobniej zbyt szybko rzuciłem okiem na numer taborowy widząc znajomą osobę przy Kindze, a potem zapomniałem zawrócić i się przyjrzeć. Dlatego też nie pisałem tego w newsie, po prostu nie byłem pewien numeru, który w pośpiechu widziałem ;)
Inna sprawa. Wozy które podejrzewam o zdjęcie z linii 107: 753 (rano nim jechałem do pracy, po południu go nie widziałem), 756, 757, 760, 767, 768 (bardzo często są na 107, a wczoraj ich nie widziałem nigdzie). Oprócz tego mam wątpliwości odnośnie 764, 3020 i 3024, które mogły być na LS lub F. Nie pamiętam też, abym widział gdzieś 749, 750 i 751.
Technik serwisu :)
wysłane przez BatiX 14
> Inna sprawa. Wozy które podejrzewam o zdjęcie z linii 107: 753 > (rano nim jechałem do pracy, po południu go nie widziałem), > 756, 757, 760, 767, 768 (bardzo często są na 107, a wczoraj ich > nie widziałem nigdzie). Oprócz tego mam wątpliwości odnośnie > 764, 3020 i 3024, które mogły być na LS lub F. Nie pamiętam > też, abym widział gdzieś 749, 750 i 751.
757 i 767 jeździły około południa na 107, 750 pojawił się na LS. Pozostałych nie widziałem na trasach.
wysłane przez LLUZNIAK