Forum

ITD w akcji

Krótko po godzinie 7:00 na pętli "Police Osiedle Chemik" pojawił się radiowóz Inspekcji Transportu Drogowego oraz policji i rozpoczęły się kontrole autobusów. Łącznie zatrzymano dowody 8 pojazdów.

wysłane przez bartez 336

Posiadasz zdjęcie? Chciałbym zobaczyć Solarisa na linii 107:)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez BatiX  14

bartez napisał(a):

> Posiadasz zdjęcie? Chciałbym zobaczyć Solarisa na linii > 107:)

No mam, ale popelina okrutna, komórką robione jak stał na peronie F-ki na Rodła. Jak bardzo pragniesz tego widoku to się odezwij na priv.

wysłane przez gienix

Wiadomo może ile autobuusów skontrolowano? 8 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych to całkiem sporo, stąd ciekaw jestem czy był jakikolwiek skontrolowany autobus, któremu tego dowodu nie zatrzymano? No i za jakie usterki autobusy musiały zjechać z linii?

-- Be guided by Garmin

wysłane przez Luke_Police  163

gienix napisał(a):

> No i za jakie usterki autobusy > musiały zjechać z linii?

Dowiedziałem się od pasażera, że bodajże #758 lub #759 zdjęto z powodu braku poręczy przy ostatnich drzwiach i szyby ochronnej (chyba tej między siedzeniem, a drzwiami).

Technik serwisu :)

wysłane przez gienix

Luke_Police napisał(a):

> > Dowiedziałem się od pasażera, że bodajże #758 lub #759 > zdjęto z powodu braku poręczy przy ostatnich drzwiach i szyby > ochronnej (chyba tej między siedzeniem, a drzwiami).

Czyli w sumie nie jakaś ogromna tragedia. Mówiąc szczerze spodziewałem się, że przyczyny cofnięcia autobusów mogą być dużo poważniejsze, rzeczywiście zagrażające pasażerom. Zobaczymy, może pojawi się jakiś komentarz ze strony SPPK.

-- Be guided by Garmin

wysłane przez PiotrSzczecin

gienix napisał(a):

> Czyli w sumie nie jakaś ogromna tragedia. Mówiąc szczerze > spodziewałem się, że przyczyny cofnięcia autobusów mogą > być dużo poważniejsze, rzeczywiście zagrażające pasażerom.

Co do tego IMHO to zapewne jeszcze ITD wypatrzyła braki młotków do wybijania szyb i podobne.

> Zobaczymy, może pojawi się jakiś komentarz ze strony SPPK.

Na to bym nie liczył.

wysłane przez gienix

PiotrSzczecin napisał(a):

> > Na to bym nie liczył.

No nie byłbym tego taki pewien. Na polickim forum stosunkowo często głos zabiera p. G. Ufniarz, więc może i tym razem dowiemy się nieco więcej?

-- Be guided by Garmin

wysłane przez PiotrSzczecin

gienix napisał(a):

> No nie byłbym tego taki pewien. Na polickim forum stosunkowo często > głos zabiera p. G. Ufniarz, więc może i tym razem dowiemy się > nieco więcej?

A mi bardziej zależało na jakimś oficjalnym komunikacje prasowym.

wysłane przez gienix

PiotrSzczecin napisał(a):

> > A mi bardziej zależało na jakimś oficjalnym komunikacje prasowym.

Hm, na to faktycznie nie liczyłbym ;)

wysłane przez torwid  67

gienix napisał(a):

> PiotrSzczecin napisał(a):

> > > > A mi bardziej zależało na jakimś oficjalnym komunikacje prasowym. > > Hm, na to faktycznie nie liczyłbym ;)

Czemu? http://www.24kurier.pl/Art.aspx?a=30551 Komentarz nr 2 na moje oko można uznać za "oficjalny prasowy"

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez BatiX  14

Luke_Police napisał(a):

> Dowiedziałem się od pasażera, że bodajże #758 lub #759 > zdjęto z powodu braku poręczy przy ostatnich drzwiach i szyby > ochronnej (chyba tej między siedzeniem, a drzwiami).

Oba wymienione były dziś na 107, natomiast szyby między siedzeniami a IV drzwiami od pewnego czasu brakuje w 760. Dodatkowo jedna z połówek ostatnich drzwi ma na wierzchu zamek. Całość to pozostałości po "zaliczeniu" niezabezpieczonej studzienki w wakacje.

wysłane przez arko5 30

gienix napisał(a):

> Wiadomo może ile autobuusów skontrolowano? 8 zatrzymanych > dowodów rejestracyjnych to całkiem sporo, stąd ciekaw > jestem czy był jakikolwiek skontrolowany autobus, któremu > tego dowodu nie zatrzymano? No i za jakie usterki autobusy > musiały zjechać z linii?

W PR Szczecin mówili, że na 14 autobusów 8 straciło dowody. Uchybienia to: niesprawne hamulce, wycieki płynów, itp.

wysłane przez gienix

arko5 napisał(a):

> > W PR Szczecin mówili, że na 14 autobusów 8 straciło dowody.

No to sporo :( Ponad połowa kontrolowanych została wyeliminowana.

> Uchybienia to: niesprawne hamulce, wycieki płynów, itp.

Więc jednak nie było aż tak różowo i nie chodziło tylko o młotki. Wiem, że SPPK jest w trudnej sytuacji i radzi sobie w sumie całkiem nieźle, próbując wyjść z dołka, ale wyniki kontroli powinny dać do myślenia już nie tyle obecnym władzom spółki (te znają sytuację doskonale), czy pasażerom (panika nie jest wskazana ;) ), ile ZDiTMowi oraz gminie Police i miastu Szczecin. Albo damy SPPK zarobić (sensowna renegocjacja umowy), lub konkretnie dofinansujemy/oddłużymy tą firmę (Police + Szczecin), albo za chwilę stanie się ona poważnym zagrożeniem dla pasażerów. Tabor nie młodnieje, a wręcz przeciwnie, co w połączeniu z kiepskiej jakości serwisem daje efekty jakie na codzień widzimy na drogach i które potwierdza dzisiejszy nalot ITD.

Na marginesie - czasem się zastanawiam, czy nie lepiej byłoby dać wyzionąć ducha SPPK i na jego zgliszczach utworzyć nową firmę, zamiast reanimować trupa (dla jasności - jestem pełen szacunku dla ludzi którzy się tego zadania podjęli).

-- Be guided by Garmin

wysłane przez Kilofownikownia 13

> W PR Szczecin mówili, że na 14 autobusów 8 straciło dowody. > Uchybienia to: niesprawne hamulce, wycieki płynów, itp.

Tak. A najlepiej o profesjonalizmie ITD świadczyło to, że w którymś wozie zabrali dowód za wycieki płynów z osi napędowej. I wszystko byłoby super gdyby nie drobny szczegół: to był przegub a wyciek był z osi B. Chyba nawet sam MAN nie wiedział o tym, że produkują taki model autobusu :) Wiem również, że któryś autobus stracił dowód za niby zbyt łyse opony. Bo były starte do znacznika. Tylko, że znacznik był na 3,5 mm a nie na 1,6. Bo to po prostu opony przystosowane do autobusów które mają zrobioną tak zwaną "setkę".

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez BatiX  14

gienix napisał(a):

> czy był jakikolwiek skontrolowany autobus, któremu > tego dowodu nie zatrzymano?

Owszem, przykładem takiego autobusu jest 754.

wysłane przez Luke_Police  163

Linię pracowniczą nr 2 (na ogół przegubową) dziś obsłużył #3037. Jakiś białas 3G (przypuszczalnie #3034) pojawił się też dzisiaj na LS. Jeżeli ktoś widział bliżej numer tegoż wozu, prosiłbym o jego potwierdzenie.

Technik serwisu :)

wysłane przez BatiX  14

Luke_Police napisał(a):

> Linię pracowniczą nr 2 (na ogół przegubową) dziś > obsłużył #3037.

Bardzo mało prawdopodobne. 3037 był dziś bynajmniej do 20 na 63/3 i był w rękach właścicieli przez obie zmiany.

> Jakiś białas 3G (przypuszczalnie #3034) > pojawił się też dzisiaj na LS. Jeżeli ktoś widział > bliżej numer tegoż wozu, prosiłbym o jego potwierdzenie.

Potwierdzam - wóz podmienił 763 krótko po 16:00 na Chemiku, wczesniej obsługiwał bodajże pracowniczą. Możliwe, źe to właśnie ta "dwójka".

wysłane przez BatiX  14

BatiX napisał(a):

> Potwierdzam - wóz podmienił 763 krótko po 16:00 na Chemiku, > wczesniej obsługiwał bodajże pracowniczą. Możliwe, źe to > właśnie ta "dwójka".

Jeszcze sobie odpowiem - 3034 miał wyjechać na 1, max 2 okrążenia na LS, potem miał zostać podmieniony, jak tylko coś na 101/107 skończy. Nie wiem co było na drugim LS, ale wieczorem widzialem na LS 750.

wysłane przez Luke_Police  163

BatiX napisał(a):

> Potwierdzam - wóz podmienił 763 krótko po 16:00 na Chemiku, > wczesniej obsługiwał bodajże pracowniczą. Możliwe, źe to > właśnie ta "dwójka".

Czyli najprawdopodobniej zbyt szybko rzuciłem okiem na numer taborowy widząc znajomą osobę przy Kindze, a potem zapomniałem zawrócić i się przyjrzeć. Dlatego też nie pisałem tego w newsie, po prostu nie byłem pewien numeru, który w pośpiechu widziałem ;)

Inna sprawa. Wozy które podejrzewam o zdjęcie z linii 107: 753 (rano nim jechałem do pracy, po południu go nie widziałem), 756, 757, 760, 767, 768 (bardzo często są na 107, a wczoraj ich nie widziałem nigdzie). Oprócz tego mam wątpliwości odnośnie 764, 3020 i 3024, które mogły być na LS lub F. Nie pamiętam też, abym widział gdzieś 749, 750 i 751.

Technik serwisu :)

wysłane przez BatiX  14

Luke_Police napisał(a):

> Inna sprawa. Wozy które podejrzewam o zdjęcie z linii 107: 753 > (rano nim jechałem do pracy, po południu go nie widziałem), > 756, 757, 760, 767, 768 (bardzo często są na 107, a wczoraj ich > nie widziałem nigdzie). Oprócz tego mam wątpliwości odnośnie > 764, 3020 i 3024, które mogły być na LS lub F. Nie pamiętam > też, abym widział gdzieś 749, 750 i 751.

757 i 767 jeździły około południa na 107, 750 pojawił się na LS. Pozostałych nie widziałem na trasach.

wysłane przez LLUZNIAK

Swoją drogą to 3022 nie miał łatwego żywotu na 107... Pomijając już całkiem tłok w tym wozie, bo to chyba oczywiste to po godzinie 18 pojazd miał problemy z silnikiem, który potrafił sam z siebie zgasnąć w czasie postoju... Do tego dało się w nim wyczuć w całym wnętrzu (nawet z przodu) smród spalin... Dla zainteresowanych w porannym szczycie jeździł on na jednej z wielkopojemnych brygad 101.