Forum

Co z tymi tramwajami?

Mylił się ten, kto uważał, że ostatecznie zakończyła się przetargowa batalia o tramwaje niskopodłogowe dla Szczecina. Kontrola Urzędu Zamówień Publicznych wykazała, że przetarg został przeprowadzony nieprawidłowo. Tramwaje Szczecińskie zgłosiły zastrzeżenia do wyniku kontroli, teraz spółka czeka na odpowiedź.

wysłane przez 662

"Kontrola miała na celu sprawdzenie, czy w czasie przetargu przestrzegane były przepisy prawa zamówień publicznych. Zdaniem UZP Tramwaje Szczecińskie naruszyły prawo nie dokonując oceny "Cegielskiego" oraz wprowadzając kryterium doświadczenia wykonawcy w budowaniu tramwajów niskopodłogowych. Kontrola stwierdziła, że tym samym naruszono zasady uczciwej konkurencji."

Czy w TS za takie złamanie prawa poleci głowa? To jest działanie na szkodę spółki i miasta Szczecin. Powinny być wyciągnięte za to surowe konsekwencje. Bardzo surowe.

wysłane przez LLUZNIAK

"Prezes UZP miał ustawowo 15 dni na odpowiedź. - Prezes podtrzymał stanowisko i obecnie zastrzeżania zostały skierowane do Krajowej Izby Odwoławczej, która w terminie 15 dni od otrzymana wyrazi w formie uchwały opinię w sprawie - mówi rzecznik UZP. - Opinia ta będzie wiążąca dla prezesa UZP."

wysłane przez Jasiek 36

LLUZNIAK napisał(a):

> "Prezes UZP miał ustawowo 15 dni na odpowiedź. - Prezes > podtrzymał stanowisko i obecnie zastrzeżenia zostały > skierowane do Krajowej Izby Odwoławczej, która w terminie > 15 dni od otrzymana wyrazi w formie uchwały opinię w > sprawie - mówi rzecznik UZP. - Opinia ta będzie wiążąca > dla prezesa UZP."

Czy UZP wie co robi, bo mi się zdaję że nie za bardzo. 1. Bierze pod uwagę znowu wymóg doświadczenia w produkcji tramwajów niskopodłogowych, który pomijając fakt, że powinien być w SIWZ, to TS i tak się dostosowało do wyroku KIO i skreśliło ten zapis. FPS przecież odpadło tym razem, za nieważność oferty, a mimo to UZP się czepia doświadczenia w produkcji tramwajów niskopodłogowych, przecież to śmieszne.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez LLUZNIAK

Jasiek napisał(a):

> CIACH

Ja tego też kompletnie nie rozumiem... Tak jakby brali starą SIWZ do nowego przetargu :-¦

wysłane przez Luke_Police  163

LLUZNIAK napisał(a):

> Ja tego też kompletnie nie rozumiem... Tak jakby brali starą > SIWZ do nowego przetargu :-

No właśnie coś mi tu nie gra i nie wiem czy autor artykułu coś pokręcił, czy zaszła jakaś pomyłka formalna. Z artykułu wynikałoby, że czepiają się o zapis z pierwszej wersji przetargu, który został przecież unieważniony.

Technik serwisu :)

wysłane przez Jasiek 36

LLUZNIAK napisał(a):

> Ja tego też kompletnie nie rozumiem... Tak jakby brali starą > SIWZ do nowego przetargu :-

Pozostaje zadać UZP pytanie: Ale o co chodzi? :P

wysłane przez ricardo78 0

Jasiek napisał(a):

> > Pozostaje zadać UZP pytanie: Ale o co chodzi? :P

Ja tam osobiście sądzę, że tutaj bez kopert pod zielonym stolikiem to się raczej nie obyło. Bo to już za dużo tych zbiegów okolicznosci. Albo ktos daje łapówy, albo komus zależy, by Szczecin nie dostał niskaczy w ogóle. Innego wyjscia nie widzę.

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...

wysłane przez Phobos 17

> 1. Bierze pod uwagę znowu wymóg doświadczenia w produkcji > tramwajów niskopodłogowych, który pomijając fakt, że > powinien być w SIWZ, to TS i tak się dostosowało do wyroku > KIO i skreśliło ten zapis. FPS przecież odpadło tym razem, > za nieważność oferty, a mimo to UZP się czepia > doświadczenia w produkcji tramwajów niskopodłogowych, > przecież to śmieszne.

Ja tym bardziej tego nie rozumiem, bo jakoś przetargi w innych miastach (gdzie wymóg doświadczenia był standardem, którego sąd nie podważył) jakoś przez kontrole przeszły :-/

-- Mieszkanie przy stacji A15 Ratusz Arsenał, praca przy A14 Świętokrzyska, a studia przy C15 Dworzec Wileński

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Krystian_Wawrzyniak

Witam, w związku z pojawiającymi się komentarzami dot. przebiegu kontroli uprzedniej przez UZP chciałbym uporządkować tą kwestie i podać wszystkie ważniejsze informacje jej dotyczące. 1. TS zwróciły się o przeprowadzenie kontroli uprzedniej do UZP na początku maja br. Uzp zamiast kontroli uprzedniej (zgodnie z art. 17O ustawy PZP o którą wnioskowały TS) przeprowadziło kontrolę doraźną zgodnie z art. 165. 2. W dniu 2 czerwca zostały wniesione do UZP wyjasnienia dotyczące złego trybu kontroli dokonanej przez UZP oraz umotywowane zastrzeżenia. 3. Uzp w trakcie kontroli zarzucił TS, iż: - niesłusznie "nieuwzgledniła" oferty Cegielskiego gdyż wg niej upłynięcie terminu zwiazania ofertą nie jest do tego podstawą. UZP nie przyjął wyjasnień TS, że cegielskiemu nie tylko wygasł termin związania ofertą ale również nie przedłużył on wadium, jak również nie skorzystał z środków ochrony prawnej tzn. nie złożył protestu. - uznał, że żadając jako doświadczenie 6 szt. tramwajów naruszył on uczciwą konkurencję. Nadmienie tylko, że ten warunek ten został wczesniej okreslony wyrokiem sadu okręgowego w Szczecinie.

TS w wyjasnieniach do UZP żądały wyjasnienia trybu kontroli jakiej dokonał UZP gdyz jej zdaniem mógł on naruszyc przepisy UZP. Dodatkowo TS przedstawiły wyroki KIO w których brak terminu zwiazania ofertą był podstawą do nieuwzgledniania oferty wykonawcy.

Problemem prawa zamówień publicznych jest brak jednolitej linii orzecznictwa. Analizując dany stan faktyczny KIO podejmuje różne decyzje. Np. w sprawie terminu zwiazania ofertą 50% wyroków KIO jest że ofertę nalezy odrzucić a 50%, że uwzględnić. Przykładem tego równiez może być utrwalona do 2009 r. linia orzecznictwa w sprawie doświadczenia (tzn wykonawca mógł żadać doświadczenia w dostarczeniu tego samego produktu i liczbie której kupuje). Począwszy od wyroku sądu szczecińskiego KIO zaczeła orzekać zupełnie odwrotnie. Jako ciekawstkę wskazuje linka do strony UZP: http://www.uzp.gov.pl/zagadnienia-merytoryczne/kontrola/opinie-kio-w-sprawie-zastrzezen-od-wynikow-kontroli/uchwa142y-kio-z-2010-r-ws-zastrzezen-do-wynikow-kontroli/ gdzie UZP w wyniku kontroli uprzedniej uznała ze żadanie przez MPK w Krakowie doswiadczenia w wykazaniu się dostarczeniu 24 szt. niskopodłogowych w Krakowie stanowi naruszenie uczciwej konkurencji!!!!. Trudno mi w to uwierzyć, gdyz MPK Kraków swoje racje wywalczył przed Sądem !!!. UZP krótko mówiąc podważa wyrok sądu.

Natomiast wracając do naszego podwórka nieprzyjęcie naszych wyjasnien i zastrzezen przez prezesa UZP skutkuje automatycznym przekazaniem ich do KIO, która rozpatrzy je ponownie w 15 dni. Pragne wszystkich uspokoić że wynik przetargu się nie zmieni.

Krystian Wawrzyniak

wysłane przez leks 17

Krystian_Wawrzyniak napisał(a):

> Pragne wszystkich uspokoić że wynik > przetargu się nie zmieni.

Wie Pan, jakoś trudno mi wierzyć w Pańskie zapewnienia, bowiem słyszymy je już wielokrotnie. Mało kto z nas zna się na prawie, by móc jednoznacznie odnieść się do tych całych perypetii. Przykro jest, że to tak się ciągnie i trochę jednoznacznie to rzutuje na opinie TS - chociaż chce wierzyć, że to pech i zrządzenie losu zdecydowało o takim losie przetargu, czy też rzeczywiście niesprawiedliwe orzecznictwo.

Ale to też dziwny przypadek, że niby tak ciągle na takich wrednych, nieprzychylnych i stronniczych sędziów trafiamy - takie jakieś nieprawdopodobne fatum...

Mówi Pan kolejny raz, że przetarg nie jest zagrożony. Tymczasem sprawa przedstawia się dramatycznie. KIO już nie raz nie było przychylne TS i trudno powstrzymać się od sporych obaw co do dalszych losów sprawy, aczkolwiek głęboko wierze, że w końcu się uda.

Mam do Pana jeszcze jedno pytanie. Jeśli jednak uda się, to czy tramwaj, który przyśle nam PESA to będzie już nowy model z najnowszym przodem i tyłem? Będzie to wersja Na czy N? Bo póki co to budzi spore wątpliwości.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w tej batalii.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MarcinB

Krystian_Wawrzyniak napisał(a):

[ciach]

Trochę pan uspokaja swoją wypowiedzią, ale rodzi się kilka pytań panie Prezesie. 1. Czy osoby, które przygotowywały SIWZ i ogólnie były odpowiedzialne za przetarg, zostały nagrodzone za jego szczęśliwe zakończenie, czy też może zostały ukarane za totalny brak kompetencji? 2. Czy kolejny przetarg, już ten większy, będą przygotowywały te same osoby? Ten przetarg będzie w dużej mierze współfinansowany przez UE i tu dopiero te osoby mogą trafić na mur, którego nie przeskoczą. 3. Dlaczego w innych miastach, przetargi odbywają się bez takich kłopotów jak w Szczecinie? Nie chce mi się wierzyć w spiskową teorię dziejów. Po prostu, warunki przetargu były tak "dziurawe", że Cegielski je na każdym kroku wytykał. To było jego prawo, a że miał dużo lepszych ekspertów, to efekty widzimy.

-- ...Jeśli nie potrafisz olśnić innych swoją inteligencją, oszołom ich swoją głupotą...