Forum
Kontrakt na nowe tramwaje podpisany
wysłane przez M21 8
wysłane przez wiktor2115 0
> Trzeba dużego szampana otworzyć :D
Na wielkie świętowanie jeszcze trzeba poczekać,niech najpierw te tramwaje trafią do szczecina to dopiero będzie wielka uroczystość.Na razie musimy się uzbroić w cierpliwość i czekać na ten pierwszy skład który się pojawi na szczecińskich torach
wysłane przez M21 8
>[ciach]
Wieczne wasze narzekanie naprawdę może zmęczyć.
wysłane przez Jasiek 36
> Wieczne wasze narzekanie naprawdę może zmęczyć.
A gdzie dostrzegłeś wieczne narzekanie w poście użytkownika wiktor2115? Bo według mnie stwierdził tylko fakt, że świętowanie to będzie jak pierwsza Pesa przyjedzie. :)
-- lukas -> jasiek
wysłane przez end 52
> Trzeba dużego szampana otworzyć :D
Mi wystarczy czarna herbata bez cukru ;)
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez LinX 13
Na krzywych czyt. szczecińskich torach to nie jest żaden argument in plus, a nawet powiedział bym że minus.
wysłane przez xsxxxxx
wysłane przez torwid 67
> Oczywiście rozumiem, że artykuł jest skopiowany ze strony > Radia Szczecin, ale dobrze by było zaznaczyć, iż zawiera > delikatny błąd. Prezes PESA Bydgoszcz to Pan Tomasz > Zaboklicki, nie Zabłocki.
Admini mają wakacje albo z nieznanych powodów nie chcą ingerować w treść radiowej informacji. Wskazałem ten błąd w mailu do Redakcji Komisu wczoraj po 18. Reakcja jak widać - wciąż brak.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
> Może głupie pytanie... > Ale tramwaj ma ABS?
To określenie należy rozpatrywać w kategorii żargonu dziennikarskiego. Tramwaje mają szereg urządzeń elektronicznych zapewniających im pożądaną przyczepność i sterowność, ale fachowo nigdy nie są one nazywane ABS, czy ESP jak w samochodach, bo choć działają podobnie, są zupełnie inne.
120N Witaj w Szczecinie :)
> To określenie należy rozpatrywać w kategorii żargonu > dziennikarskiego.
N i skucha ;) Tego określenia kilkakrotnie użył prezes Pesy, zarówno w wypowiedziach dla mediów, jak i podczas krótkiej informacji nt. tramwajów produkowanych przez Pesę.
> 120N Witaj w Szczecinie :)
A to wciąż nie jest pewne ;) Nadal nie ma potwierdzenia modelu.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Luke_Police 163
> Tego określenia kilkakrotnie użył prezes Pesy, > zarówno w wypowiedziach dla mediów, jak i podczas krótkiej > informacji nt. tramwajów produkowanych przez Pesę.
Może mają na myśli coś w rodzaju układu antypoślizgowego Tatry, który w przypadku wykrycia poślizgu powoduje automatyczne pulsacyjne shamowywanie wagonu.
Technik serwisu :)
> Może mają na myśli coś w rodzaju układu antypoślizgowego Tatry, > który w przypadku wykrycia poślizgu powoduje automatyczne pulsacyjne > shamowywanie wagonu.
Może, nie mnie oceniać, co prezes miał na myśli. Zaprotestowałem, bo jednak nie zawsze winni są pismaki i cykliści :D
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
> > N i skucha ;) Tego określenia kilkakrotnie użył prezes Pesy, > zarówno w wypowiedziach dla mediów, jak i podczas krótkiej > informacji nt. tramwajów produkowanych przez Pesę.
No fakt, pewnie też już mu weszła w krew ta nowomowa :) > > > 120N Witaj w Szczecinie :) > > A to wciąż nie jest pewne ;) Nadal nie ma potwierdzenia modelu.
Według marketingu Pesy to będą właśnie 120N tyle, że z nową mordą :) Będę w Pesie we czwartek to jeszcze podpytam.
> Według marketingu Pesy to będą właśnie 120N tyle, że z nową > mordą :)
Z kiedy ta informacja, bo wcześniej też taką miałem jako jedyną słuszną. Ale niespełna tydzień temu naraziłem się paru osobom pytając wprost o model. Prezes nie zaprzeczył, że możliwa jest zmiana z opcją na SWINGA, ma to być przedmiotem ustaleń.
> Będę w Pesie we czwartek to jeszcze podpytam.
W takim razie czekam na wieści.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Bodek
> > W takim razie czekam na wieści.
No więc muszę odszczekać wcześniejsze rewelacje jakoby do naszego miasta miały trafić 120N. Dziś rozmawiałem w Pesie z szefem sprzedaży i dość szczegółowo opisał mi wszystko co chciałem wiedzieć.
Będziemy zatem mieli tramwaje 120Na. Od wersji warszawskiej i gdańskiej będą się różniły długością członów wiszących, które będą dłuższe łącznie o około 2 metry (tramwaj ma mieć 32 m).
Wersja 120N już nie będzie w ogóle produkowana, a jedynie jej rozwinięcie czyli właśnie 120Na i być może kolejne. 120Na od poprzednika różni się nie tylko "mordą" i długością członów, ale także nową konstrukcją wózków, drugim stopniem zawieszenia, ulepszonym sterowaniem, rozplanowaniem wnętrza i innymi niewidocznymi gołym okiem elementami. Generalnie powinien być to tramwaj bardziej niezawodny od 120N, gdyż wyeliminowano z niego podzespoły (zastąpiono je nowszymi rozwiązaniami), które w poprzedniej wersji sprawiały problemy eksploatacyjne. Pierwszy tramwaj Pesa zamierza dostarczyć Szczecinowi w połowie grudnia. Co ciekawe serwis tramwajów w Szczecinie ma zapewniać pewna niemiecka firma z Loeknitz.
Z innych ciekawostek mogę dodać, że dzisiaj do Warszawy jedzie już trzeci 120Na. Ponadto w różnych stadiach budowy na hali stało około 8 innych tramów, w tym pierwszy dla Gdańska. W najbliższym czasie do Wawy będzie wyjeżdżał jeden tramwaj tygodniowo, a pod koniec roku ilość ta się podwoi. Gdańsk może się w tym roku spodziewać dostawy od 3 do 5 pojazdów.
wysłane przez zack1989 12
> Będziemy zatem mieli tramwaje 120Na.(...)
W sumie ze strony technicznej fajnie, jednak ze strony pasażera szkoda, bo ta wersja jest węższa i ma mniej miejsc siedzących. Chyba, że i w tej kwestii wersja szczecińska będzie się różnić od warszawskiej. Oby tak ;-)
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez techno
> W sumie ze strony technicznej fajnie, jednak ze strony pasażera > szkoda, bo ta wersja jest węższa i ma mniej miejsc siedzących. > Chyba, że i w tej kwestii wersja szczecińska będzie się różnić > od warszawskiej. Oby tak ;-)
Będzie się różnić. Nasze tramwaje będą miały tyle miejsc siedzących, ile zażyczyły sobie TS.
-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
wysłane przez Phobos 17
> W sumie ze strony technicznej fajnie, jednak ze strony pasażera > szkoda, bo ta wersja jest węższa i ma mniej miejsc siedzących.
Jeśli tramwaje będą w wersji jak dla Warszawy to ja się wcale nie obrażę. Rząd podwójnych siedzeń w 120N był fajny, ale to efektowało baaaardzo wąskim przejściem. Z tego właśnie powodu TW zamówiło 120Na z pojedynczymi rzędami siedzeń.
-- Mieszkanie przy stacji A15 Ratusz Arsenał, praca przy A14 Świętokrzyska, a studia przy C15 Dworzec Wileński
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez torwid 67
> No więc muszę odszczekać wcześniejsze rewelacje jakoby do naszego > miasta miały trafić 120N.
(...)
No cóż, pozostaje mi się cieszyć, że moje źródła informacji jeszcze czasem coś potrafią :)
> Pierwszy tramwaj Pesa zamierza dostarczyć Szczecinowi w połowie > grudnia.
Obyś i tu się mylił :) Moi twierdzą, że bardzo realny jest październik, żeby jeszcze przed wyborami 1 sztuka pojeździła :D
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Bodek
> Bodek napisał(a):
> > > Pierwszy tramwaj Pesa zamierza dostarczyć Szczecinowi w połowie > > grudnia. > > Obyś i tu się mylił :) Moi twierdzą, że bardzo realny jest > październik, żeby jeszcze przed wyborami 1 sztuka pojeździła :D
No cóż, Pesoludki określiły termin dostawy, jako: "na gwiazdkę", więc października raczej na myśli nie mieli :)
wysłane przez Phobos 17
> 120Na od poprzednika różni się nie tylko "mordą"
Ale przede wszystkim tyłkiem :-( O ile przód 120Na można jeszcze przełknąć (łatwiej niż przód 120N) to tyłek to jakieś kompletne nieporozumienie na sklę wrocławskich tramwajów marki Skoda :-(
> Generalnie powinien być to tramwaj bardziej niezawodny od 120N, gdyż > wyeliminowano z niego podzespoły (zastąpiono je nowszymi > rozwiązaniami), które w poprzedniej wersji sprawiały problemy > eksploatacyjne.
Jak samo oznaczenie typu sugeruje :-) To miło, że PESA kontynuuje tradycyjne oznaczenia konstalowe :-)
> Co ciekawe serwis tramwajów w Szczecinie ma zapewniać pewna niemiecka > firma z Loeknitz.
Fajne :-) To miło, że dajemy pracę naszym pogrążonym w kryzysie zachodnim sąsiadom ;-)
-- Mieszkanie przy stacji A15 Ratusz Arsenał, praca przy A14 Świętokrzyska, a studia przy C15 Dworzec Wileński
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.