Forum

Kontrakt na nowe tramwaje podpisany

Pierwsze niskopodłogowe tramwaje wyposażone w klimatyzację, ABS i monitoring trafią do Szczecina pod koniec roku.

wysłane przez M21 8

Trzeba dużego szampana otworzyć :D
10231024 napisał(a):

> Trzeba dużego szampana otworzyć :D

Na wielkie świętowanie jeszcze trzeba poczekać,niech najpierw te tramwaje trafią do szczecina to dopiero będzie wielka uroczystość.Na razie musimy się uzbroić w cierpliwość i czekać na ten pierwszy skład który się pojawi na szczecińskich torach
wiktor2115 napisał(a):

>[ciach]

Wieczne wasze narzekanie naprawdę może zmęczyć.
10231024 napisał(a):

> Wieczne wasze narzekanie naprawdę może zmęczyć.

A gdzie dostrzegłeś wieczne narzekanie w poście użytkownika wiktor2115? Bo według mnie stwierdził tylko fakt, że świętowanie to będzie jak pierwsza Pesa przyjedzie. :)

-- lukas -> jasiek

wysłane przez end 52

10231024 napisał(a):

> Trzeba dużego szampana otworzyć :D

Mi wystarczy czarna herbata bez cukru ;)

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez LinX 13

"(...)Mnóstwo elektroniki - podkreśla Zabłocki."

Na krzywych czyt. szczecińskich torach to nie jest żaden argument in plus, a nawet powiedział bym że minus.

wysłane przez xsxxxxx

Oczywiście rozumiem, że artykuł jest skopiowany ze strony Radia Szczecin, ale dobrze by było zaznaczyć, iż zawiera delikatny błąd. Prezes PESA Bydgoszcz to Pan Tomasz Zaboklicki, nie Zabłocki.

wysłane przez torwid  67

xsxxxxx napisał(a):

> Oczywiście rozumiem, że artykuł jest skopiowany ze strony > Radia Szczecin, ale dobrze by było zaznaczyć, iż zawiera > delikatny błąd. Prezes PESA Bydgoszcz to Pan Tomasz > Zaboklicki, nie Zabłocki.

Admini mają wakacje albo z nieznanych powodów nie chcą ingerować w treść radiowej informacji. Wskazałem ten błąd w mailu do Redakcji Komisu wczoraj po 18. Reakcja jak widać - wciąż brak.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
ABS

wysłane przez dj_rychu

Może głupie pytanie... Ale tramwaj ma ABS?

wysłane przez Bodek

dj_rychu napisał(a):

> Może głupie pytanie... > Ale tramwaj ma ABS?

To określenie należy rozpatrywać w kategorii żargonu dziennikarskiego. Tramwaje mają szereg urządzeń elektronicznych zapewniających im pożądaną przyczepność i sterowność, ale fachowo nigdy nie są one nazywane ABS, czy ESP jak w samochodach, bo choć działają podobnie, są zupełnie inne.

120N Witaj w Szczecinie :)

wysłane przez torwid  67

Bodek napisał(a):

> To określenie należy rozpatrywać w kategorii żargonu > dziennikarskiego.

N i skucha ;) Tego określenia kilkakrotnie użył prezes Pesy, zarówno w wypowiedziach dla mediów, jak i podczas krótkiej informacji nt. tramwajów produkowanych przez Pesę.

> 120N Witaj w Szczecinie :)

A to wciąż nie jest pewne ;) Nadal nie ma potwierdzenia modelu.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Luke_Police  163

torwid napisał(a):

> Tego określenia kilkakrotnie użył prezes Pesy, > zarówno w wypowiedziach dla mediów, jak i podczas krótkiej > informacji nt. tramwajów produkowanych przez Pesę.

Może mają na myśli coś w rodzaju układu antypoślizgowego Tatry, który w przypadku wykrycia poślizgu powoduje automatyczne pulsacyjne shamowywanie wagonu.

Technik serwisu :)

wysłane przez torwid  67

Luke_Police napisał(a):

> Może mają na myśli coś w rodzaju układu antypoślizgowego Tatry, > który w przypadku wykrycia poślizgu powoduje automatyczne pulsacyjne > shamowywanie wagonu.

Może, nie mnie oceniać, co prezes miał na myśli. Zaprotestowałem, bo jednak nie zawsze winni są pismaki i cykliści :D

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Bodek

torwid napisał(a):

>  > N i skucha ;) Tego określenia kilkakrotnie użył prezes Pesy, > zarówno w wypowiedziach dla mediów, jak i podczas krótkiej > informacji nt. tramwajów produkowanych przez Pesę.

No fakt, pewnie też już mu weszła w krew ta nowomowa :) >  > > 120N Witaj w Szczecinie :) >  > A to wciąż nie jest pewne ;) Nadal nie ma potwierdzenia modelu.

Według marketingu Pesy to będą właśnie 120N tyle, że z nową mordą :) Będę w Pesie we czwartek to jeszcze podpytam.

wysłane przez torwid  67

Bodek napisał(a):

> Według marketingu Pesy to będą właśnie 120N tyle, że z nową > mordą :)

Z kiedy ta informacja, bo wcześniej też taką miałem jako jedyną słuszną. Ale niespełna tydzień temu naraziłem się paru osobom pytając wprost o model. Prezes nie zaprzeczył, że możliwa jest zmiana z opcją na SWINGA, ma to być przedmiotem ustaleń.

> Będę w Pesie we czwartek to jeszcze podpytam.

W takim razie czekam na wieści.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Bodek

torwid napisał(a):

>  > W takim razie czekam na wieści.

No więc muszę odszczekać wcześniejsze rewelacje jakoby do naszego miasta miały trafić 120N. Dziś rozmawiałem w Pesie z szefem sprzedaży i dość szczegółowo opisał mi wszystko co chciałem wiedzieć.

Będziemy zatem mieli tramwaje 120Na. Od wersji warszawskiej i gdańskiej będą się różniły długością członów wiszących, które będą dłuższe łącznie o około 2 metry (tramwaj ma mieć 32 m).

Wersja 120N już nie będzie w ogóle produkowana, a jedynie jej rozwinięcie czyli właśnie 120Na i być może kolejne. 120Na od poprzednika różni się nie tylko "mordą" i długością członów, ale także nową konstrukcją wózków, drugim stopniem zawieszenia, ulepszonym sterowaniem, rozplanowaniem wnętrza i innymi niewidocznymi gołym okiem elementami. Generalnie powinien być to tramwaj bardziej niezawodny od 120N, gdyż wyeliminowano z niego podzespoły (zastąpiono je nowszymi rozwiązaniami), które w poprzedniej wersji sprawiały problemy eksploatacyjne. Pierwszy tramwaj Pesa zamierza dostarczyć Szczecinowi w połowie grudnia. Co ciekawe serwis tramwajów w Szczecinie ma zapewniać pewna niemiecka firma z Loeknitz.

Z innych ciekawostek mogę dodać, że dzisiaj do Warszawy jedzie już trzeci 120Na. Ponadto w różnych stadiach budowy na hali stało około 8 innych tramów, w tym pierwszy dla Gdańska. W najbliższym czasie do Wawy będzie wyjeżdżał jeden tramwaj tygodniowo, a pod koniec roku ilość ta się podwoi. Gdańsk może się w tym roku spodziewać dostawy od 3 do 5 pojazdów.

wysłane przez zack1989 12

Bodek napisał(a):

> Będziemy zatem mieli tramwaje 120Na.(...)

W sumie ze strony technicznej fajnie, jednak ze strony pasażera szkoda, bo ta wersja jest węższa i ma mniej miejsc siedzących. Chyba, że i w tej kwestii wersja szczecińska będzie się różnić od warszawskiej. Oby tak ;-)

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez techno

zack1989 napisał(a):

> W sumie ze strony technicznej fajnie, jednak ze strony pasażera > szkoda, bo ta wersja jest węższa i ma mniej miejsc siedzących. > Chyba, że i w tej kwestii wersja szczecińska będzie się różnić > od warszawskiej. Oby tak ;-)

Będzie się różnić. Nasze tramwaje będą miały tyle miejsc siedzących, ile zażyczyły sobie TS.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Phobos 17

zack1989 napisał(a):

> W sumie ze strony technicznej fajnie, jednak ze strony pasażera > szkoda, bo ta wersja jest węższa i ma mniej miejsc siedzących.

Jeśli tramwaje będą w wersji jak dla Warszawy to ja się wcale nie obrażę. Rząd podwójnych siedzeń w 120N był fajny, ale to efektowało baaaardzo wąskim przejściem. Z tego właśnie powodu TW zamówiło 120Na z pojedynczymi rzędami siedzeń.

-- Mieszkanie przy stacji A15 Ratusz Arsenał, praca przy A14 Świętokrzyska, a studia przy C15 Dworzec Wileński

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez torwid  67

Bodek napisał(a):

> No więc muszę odszczekać wcześniejsze rewelacje jakoby do naszego > miasta miały trafić 120N.

(...)

No cóż, pozostaje mi się cieszyć, że moje źródła informacji jeszcze czasem coś potrafią :)

> Pierwszy tramwaj Pesa zamierza dostarczyć Szczecinowi w połowie > grudnia.

Obyś i tu się mylił :) Moi twierdzą, że bardzo realny jest październik, żeby jeszcze przed wyborami 1 sztuka pojeździła :D

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Bodek

torwid napisał(a):

> Bodek napisał(a):

>  > > Pierwszy tramwaj Pesa zamierza dostarczyć Szczecinowi w połowie > > grudnia. >  > Obyś i tu się mylił :) Moi twierdzą, że bardzo realny jest > październik, żeby jeszcze przed wyborami 1 sztuka pojeździła :D

No cóż, Pesoludki określiły termin dostawy, jako: "na gwiazdkę", więc października raczej na myśli nie mieli :)

wysłane przez Phobos 17

Bodek napisał(a):

> 120Na od poprzednika różni się nie tylko "mordą"

Ale przede wszystkim tyłkiem :-( O ile przód 120Na można jeszcze przełknąć (łatwiej niż przód 120N) to tyłek to jakieś kompletne nieporozumienie na sklę wrocławskich tramwajów marki Skoda :-(

> Generalnie powinien być to tramwaj bardziej niezawodny od 120N, gdyż > wyeliminowano z niego podzespoły (zastąpiono je nowszymi > rozwiązaniami), które w poprzedniej wersji sprawiały problemy > eksploatacyjne.

Jak samo oznaczenie typu sugeruje :-) To miło, że PESA kontynuuje tradycyjne oznaczenia konstalowe :-)

> Co ciekawe serwis tramwajów w Szczecinie ma zapewniać pewna niemiecka > firma z Loeknitz.

Fajne :-) To miło, że dajemy pracę naszym pogrążonym w kryzysie zachodnim sąsiadom ;-)

-- Mieszkanie przy stacji A15 Ratusz Arsenał, praca przy A14 Świętokrzyska, a studia przy C15 Dworzec Wileński

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.