Forum

Swing w mieście

Swing - nowy szczeciński tramwaj niskopodłogowy jest już po pierwszych próbach poza zajezdnią. Te wypadły pomyślnie.

wysłane przez wiktor2115 0

No wreszcie doczekaliśmy się wyjazdu najnowszego dziecka Tramwajów Szczecińskich. Oby tylko się dobrze spisywał na trasie i nie był cały porysowany po kilku dniach eksploatacji.

wysłane przez Bodek

wiktor2115 napisał(a):

> Oby tylko się dobrze spisywał na > trasie i nie był cały porysowany po kilku dniach > eksploatacji.

O tramwaj się nie boję, ale raczej o to jak sobie poradzi np. na moście portowym i dalej na Gdańskiej oraz na Bramie Portowej. Oby nie było blamażu TS.

wysłane przez wiktor2115 0

> O tramwaj się nie boję, ale raczej o to jak sobie poradzi np. > na moście portowym i dalej na Gdańskiej oraz na Bramie > Portowej. > Oby nie było blamażu TS.

Zgodzę się z twoją wypowiedzią, tylko z tym że właśnie jak niedawno w którymś wątku pisałem żeby tylko nie rozkraczył się wogóle na trasie do Basenu Górniczego. Nie dziwię się jak na tej trasie rzuca starymi 105-tkami a co dopiero takim 32 metrowym Swingiem. Bo z pięciu członów się zrobi kilka nowych moderusów. A tak dla wtajemniczonych jak idą prace z nowymi Moderusami?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez torwid  67

wiktor2115 napisał(a):

(...)

A tak dla wtajemniczonych jak idą prace z nowymi > Moderusami?

Podobno jest szansa, że pierwszy skład będzie gotowy jeszcze w styczniu. Ale to tak luźno było rzucone, bez jakiegoś oficjalnego potwierdzania. Są na etapie montowania mechanizmów drzwiowych. -- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez alat57

wiktor2115 napisał: > Nie dziwię się jak > na tej trasie rzuca starymi 105-tkami a co dopiero takim 32 > metrowym Swingiem.

Nie bój się, wszystko będzie dobrze, wszystkie wymagania jakie spełnia 105X, również (a może lepiej) spełnia 120NaS i nie powinni cackać się z nim jak z jajkiem, tylko puścić go wreszcie na trasę.

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Re:

wysłane przez Moderator 0

alat57 napisał(a):

> [ciach!]

Ortografia i interpunkcja do weryfikacji. Kilkuzdaniowe posty, w których nie występują w ogóle wielkie litery nie będą przepuszczane.

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez alat57

Moderator napisał(a):

> alat57 napisał(a):

> > [ciach!]

" Nie bój się, wszystko będzie dobrze, wszystkie wymagania, jakie spełnia 105X, również (a może lepiej) spełnia 120NaS i nie powinni cackać się z nim jak z jajkiem, tylko puścić go wreszcie na trasę."

> Ortografia i interpunkcja do weryfikacji. Kilkuzdaniowe posty, w > których nie występują w ogóle wielkie litery nie będą > przepuszczane.

Nie rozumię, co w powyższym tekście jest nie tak?

Czepiasz bzdetów, a nie widzisz kardynalnych byków u forumowiczów z kilkonastoma zielonymi kartkami

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez Moderator 0

alat57 napisał(a):

> Nie rozumię, co w powyższym tekście jest nie tak?

Powyższy został już wymoderowany, natomiast inny został w ogóle odrzucony.

> Czepiasz bzdetów, a nie widzisz kardynalnych byków u forumowiczów z > kilkonastoma zielonymi kartkami

Mogę za to powiedzieć, że słów "rozumię" i "kilkonastoma" w użytych tu znaczeniach nie znajdziesz w słowniku, a zasady języka polskiego mówią coś o stawianiu choćby kropki na końcu zdania.

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez wiktor2115 0

alat57 napisał(a):

> Nie bój się, wszystko będzie dobrze, wszystkie wymagania jakie > spełnia 105X, również (a może lepiej) spełnia 120NaS i nie > powinni cackać się z nim jak z jajkiem, tylko puścić go > wreszcie na trasę.

Masz całkowitą rację, tylko z tym pytaniem trzeba się zwrócić do prezesa Tramwajów Szczecińskich, dlaczego tramwaj nie wyjeżdża na trasę. A po drugie, z tego co wszyscy wiemy, Pan Prezydent się wypowiadał, że tramwaj ma wyjechać już na linie 9 grudnia, a teraz mamy 15 stycznia i jakoś tramwaju nie widać, żeby jeździł na linii. I na dodatek nie ma jeszcze pełnej homologacji i nie jest jak na razie własnością Tramwajów Szczecińskich tylko Pesy.

wysłane przez wiktor2115 0

wysłane przez Sebastin821

No nareszcie wymienili mu te okna. Z przesuwanych na uchylne, no i zwiększyli ich ilość. ;)

Pozdrawiam Wszystkich Szpicli z SPA-Klonowica...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez zack1989 12

Sebastin821 napisał(a):

> No nareszcie wymienili mu te okna. Z przesuwanych na > uchylne, no i zwiększyli ich ilość. ;)

Nie wiem czy pierwszą część Twojego zdania zaliczyłbym na plus. Według mnie okna przesuwane zapewniają lepszą wentylację wnętrza. Jednak przy klimatyzacji wydaje się to obojętne. Chociaż wymienili je pewnie właśnie ze względu na klimę- w końcu łatwiej je zablokować.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez Helionpl 0

zack1989 napisał(a):

> Nie wiem czy pierwszą część Twojego zdania zaliczyłbym na > plus. Według mnie okna przesuwane zapewniają lepszą > wentylację wnętrza. Jednak przy klimatyzacji wydaje się to > obojętne. Chociaż wymienili je pewnie właśnie ze względu > na klimę- w końcu łatwiej je zablokować.

Nie tylko. Sam mechanizm otwierania tych okien przesuwnych (uchwyt, mocowanie itp) były dość... słabe, wydawało mi się że łatwo je wyłamać :D Nawet podzieliłem się tą uwagą z panem z firmy PESA, to w zamian dostałem pendrive'a i to jakiego! Szkoda tylko, że w barwach Tramwajów Warszawskich. :P

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Sebastin821 napisał(a):

> No nareszcie wymienili mu te okna. Z przesuwanych na > uchylne, no i zwiększyli ich ilość. ;)

Dlaczego wymieniali mu okna ? nie mogli od razu takich zamontować ?

wysłane przez Sebastin821

bus113 napisał(a):

> Dlaczego wymieniali mu okna ? nie mogli od razu takich > zamontować ?

Mogli ale nie zrobili. I tak go składali na szybkiego... W końcu, wybory.

Rozmawiałem z jednym z motorniczych. Cytat (nie dosłowny): "Jeżeli pojazd ma klimę (chodzi tylko o PESE, bo nie mówił jak z resztą) to musi mieć okna uchylne. Najlepsze to i tak będzie jak wyjedzie na trasę. Pesa liniowo, a za nim samochód techniczny i ekipa zbierająca części. Tak było w Warszawie."

Będzie bardzo duuużo się działo z tym tramwajem. :D

-- http://www.youtube.com/user/MaslanaLoczek Profil JuTube z udziałem Komunikacji Miejskiej // Podzrowienia Dla Miłośników KM-u

Pozdrawiam Wszystkich Szpicli z SPA-Klonowica...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A okna zostały wymieniane na własną rękę czy przeprowadziła to Pesa?

wysłane przez Mario  ?

HDS napisał(a):

> A okna zostały wymieniane na własną rękę czy > przeprowadziła to Pesa?

Oczywiście, że Pesa. :-)

wysłane przez Mareczek 5

HDS napisał(a):

> A okna zostały wymieniane na własną rękę czy > przeprowadziła to Pesa?

Gdyby były wymieniane na właśną rekę, zapewne pojawiłyby się okna ze 105-tki :)

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez t105n  49

Czekamy jeszcze na testy z założonymi osłonami na wózkach.

wysłane przez Sebastin821

t105n napisał(a):

> Czekamy jeszcze na testy z założonymi osłonami na > wózkach.

Dopóki śniegi i lody nie stopnieją... To jak wyjedzie w taką porę dnia jak teraz, to szybko części same się zdemontują. :D

-- http://www.youtube.com/user/MaslanaLoczek Profil JuTube z udziałem Komunikacji Miejskiej // Podzrowienia Dla Miłośników KM-u

Pozdrawiam Wszystkich Szpicli z SPA-Klonowica...

wysłane przez MarcinB

Sebastin821 napisał(a):

> Dopóki śniegi i lody nie stopnieją... To jak wyjedzie w taką > porę dnia jak teraz, to szybko części same się zdemontują. > :D

Sugerujesz, że w trakcie jazdy po zaśnieżonych torowiskach, Swingi będą jeździły bez osłon, czy też zostaną w zajezdni?

wysłane przez mxk

Mr_Reaper napisał(a):

> Sugerujesz, że w trakcie jazdy po zaśnieżonych torowiskach, > Swingi będą jeździły bez osłon, czy też zostaną w > zajezdni?

Poglądowo Gdańsk: http://www.phototrans.eu/14,461972,0,Pesa_120NaG_1011.html

W Warszawie też tak od czasu do czasu jeżdżą ;)

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez Sebastin821

mxk napisał(a):

> Poglądowo Gdańsk: > http://www.phototrans.eu/14,461972,0,Pesa_120NaG_1011.html >  > W Warszawie też tak od czasu do czasu jeżdżą ;)

No to będzie niezła jazda :D Będzie można zobaczyć na spokojnie "cały" wózek i jego ruchome części, o ile nie będzie jechał 30-70km/h :D

-- http://www.youtube.com/user/MaslanaLoczek Profil JuTube z udziałem Komunikacji Miejskiej // Podzrowienia Dla Miłośników KM-u

Pozdrawiam Wszystkich Szpicli z SPA-Klonowica...

wysłane przez paki

Sebastin821 napisał(a):

> No to będzie niezła jazda :D Będzie można zobaczyć na spokojnie > "cały" wózek i jego ruchome części, o ile nie będzie jechał > 30-70km/h :D

Nie wiem, próbuję znaleźć powód, co jest takiego podniecającego w osłonach Swingów, a raczej ich braku, ale coś mi to nie wychodzi. "Stopiątki" od wieków nie mają osłon, jeden KS też jeździ/ł bez osłon, "żółtki" nie mają osłon i porządek świata przez to się nie zawalił. Swing bez osłon nadal jest tramwajem, bezpieczeństwo pasażerów jest niezagrożone, więc o co chodzi?

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez (użytkownik usunięty)

paki napisał(a):

> Nie wiem, próbuję znaleźć powód, co jest takiego podniecającego w > osłonach Swingów, a raczej ich braku, ale coś mi to nie wychodzi. > "Stopiątki" od wieków nie mają osłon, jeden KS też jeździ/ł bez > osłon, "żółtki" nie mają osłon i porządek świata przez to się > nie zawalił. Swing bez osłon nadal jest tramwajem, bezpieczeństwo > pasażerów jest niezagrożone, więc o co chodzi?

Chodzi o estetykę i trochę mniej się brudzą mechanizmy, tak mi się wydaje.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez paki

HDS napisał(a):

> Chodzi o estetykę i trochę mniej się brudzą mechanizmy, tak mi się > wydaje.

Aha, więc estetyka i brud na mechanizmach jest ważniejsza od bezpieczeństwa pasażerów? Niech ta osłona się urwie od śniegu na jakimś przystanku i przejedzie ludziom po nogach, będzie świetnie!

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez (użytkownik usunięty)

paki napisał(a):

> Aha, więc estetyka i brud na mechanizmach jest ważniejsza od > bezpieczeństwa pasażerów? Niech ta osłona się urwie od śniegu na > jakimś przystanku i przejedzie ludziom po nogach, będzie świetnie!

To będzie wina nie odśnieżonych torowisk.

wysłane przez paki

HDS napisał(a):

> To będzie wina nie odśnieżonych torowisk.

A więc mamy tą prozaiczną przyczynę, problem, z którym tak bogate miasta jak Warszawa czy Gdańsk nie potrafią sobie poradzić.

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Luke_Police  163

paki napisał(a):

> A więc mamy tą prozaiczną przyczynę, problem, z którym tak bogate > miasta jak Warszawa czy Gdańsk nie potrafią sobie poradzić.

W Warszawie jak pierwszy Swing wyjechał, to zgubił osłony w śniegu. Kilka dni szukali i nie wiem czy wreszcie znaleźli, bo wtedy cały czas padało i było coraz bardziej biało ;) U nas najwyraźniej uczą się na błędach stolicy, a więc: jest śnieg - zdejmujemy osłony.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Musimy brać przykład z innych miast?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Phobos 17

Luke_Police napisał(a):

> W Warszawie jak pierwszy Swing wyjechał, to zgubił osłony w śniegu.

A kto ci takich bzdur nagadał? Pierwszy wagon 102Na wyjechał na torowiska na dłuuuuugo przed pierwszym śniegiem.

> Kilka dni szukali i nie wiem czy wreszcie znaleźli, bo wtedy cały > czas padało i było coraz bardziej biało ;) U nas najwyraźniej uczą > się na błędach stolicy, a więc: jest śnieg - zdejmujemy osłony.

Obawiam się, że i tu nie masz racji. Osłony były zdejmowane dużo wcześniej niż pierwszy śnieg tej zimy. Wszystko zaczęło się od jednego przystanku na którym krawężnik był za blisko szyn. Wagony najnormalniej ocierały się osłonami o ten przystanek, a plotka głosi, że jeden z nich nawet osłonę zgubił. Przystanek został skorygowany, ale jeszcze przez jakiś czas niektóre 120Na jeździły bez osłon na wszelki wypadek. Zanim je wszystkie znów założyli przyszedł śnieg więc zrezygnowano z ponownego zakładania też na wszelki wypadek.

-- Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Luke_Police  163

Phobos napisał(a):

> A kto ci takich bzdur nagadał? Pierwszy wagon 102Na wyjechał na > torowiska na dłuuuuugo przed pierwszym śniegiem.

No dobra, może nie był to pierwszy, ale jakiś inny Swing, który wyjechał po raz pierwszy, akurat wówczas, gdy zaczął się pierwszy atak zimy w grudniu 2010.

> Obawiam się, że i tu nie masz racji.

Możliwe, przytaczałem zasłyszane informacje z komentarzy pod jednym z warszawskich zdjęć na takiej jednej ogólnopolskiej fotogalerii ;).

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez mxk

paki napisał(a):

[ciach]

To po co kupować rzeczy, które są nieprzydatne? ;D

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez MarcinB

mxk napisał(a):

> To po co kupować rzeczy, które są nieprzydatne? ;D

Po to, by było co demontować. To dużo tańsze i szybsze rozwiązanie niż prawidłowe odśnieżenie torowiska, o jego wyrównaniu juz nawet nie mówiąc ;)

wysłane przez paki

mxk napisał(a):

> To po co kupować rzeczy, które są nieprzydatne? ;D

Racja, w następnym przetargu prosimy o zakup Swingów bez osłon :D

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez zack1989 12

paki napisał(a):

> Racja, w następnym przetargu prosimy o zakup Swingów bez osłon :D

Są bardziej niskopodłogowe tramwaje, jak ULF, które nie mają jako takiej osłony dla wózków, ale za to wózki ma schowane pod pudłem. A po śniegu jakoś udaje im się jeździć.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez Phobos 17

Czas najwyższy obalić pewien mit, który co chwila słyszy się w mediach - żeby później nie było lamentu takiego samego jak w przypadku obiecanego terminu pierwszego wyjazdu 120Na na miasto. Nie wszystkie wagony zostaną dostarczone do Szczecina do końca marca. http://wawkom.waw.pl/forum/download.php?id=3114 Pod tym adresem znajduje się oficjalny harmonogram dostaw wagonów 120Na do poszczególnych odbiorców na cały rok 2011. Jak widać - do Szczecina ostatni wagon trafi dopiero w czerwcu. Plik przekazał jednemu z warszawskich miłośników rzecznik Pesy.

-- Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez zack1989 12

Phobos napisał(a):

(...) Było mówione, że harmonogram się zmienił. Chyba na skyscrapercity.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez Phobos 17

zack1989 napisał(a):

> Było mówione, że harmonogram się zmienił. Chyba na > skyscrapercity.

No tak - to jest ten zmieniony. Jeden wagon mniej na Węgry (przeszedł na Częstochowę), a szczeciński jeden przesunięty z maja na luty.

Tutaj masz wątek na wawkomie: http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=14&postdays=0&postorder=asc&start=2850 Polecam post z 7 grudnia z harmonogramem. Plik, który tutaj wrzuciłem jest z dziś.

-- Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez torwid  67

Phobos napisał(a):

  > Tutaj masz wątek na wawkomie: > http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=14&postdays=0&postorder=asc&start=2850 > Polecam post z 7 grudnia z harmonogramem. Plik, który tutaj > wrzuciłem jest z dziś.

Z moich informacji wynika, że trwa montaż 4 szt. dla Szczecina. Biorąc pod uwagę, że Pesie zajmuje to średnio 21 dni, do tego dorzuć z tydzień czy dwa na jazdy próbne i pierwsze papiery, to do końca lutego 4 szt. powinny śmigać po Szczecinie. I jak dotąd nikt nie informował TS o zmianie harmonogramu dostaw, więc 6 szt. do marca jest wciąż wersją oficjalną. A będąc w fabryce w Bydgoszczy odniosłem wrażenie, że firma nie należy doi tych, które lubią płacić kary umowne za opóźnienia w realizacji kontraktów. Zatem nadal trzymam się wersji optymistycznej.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Phobos 17

torwid napisał(a):

> I jak > dotąd nikt nie informował TS o zmianie harmonogramu dostaw, więc > 6 szt. do marca jest wciąż wersją oficjalną.

I tego TS serdecznie życzę. Żeby tylko nie okazało się, że będą dumnie stać na zajezdni ;-) Swoją drogą, z nieznanego mi powodu Administracja pominęła jeden z najśmieszniejszych tekstów traktujących o 120Na jaki ukazał się ostatnio w Wyborczej :-) http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34939,8956826,Tram_wpopszek_ulicy__Syslaw_o_pierwszym_niskopodlogowcu.html

-- Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez torwid  67

Phobos napisał(a):

(...)

> Swoją drogą, z nieznanego mi powodu Administracja pominęła jeden > z najśmieszniejszych tekstów traktujących o 120Na jaki ukazał > się ostatnio w Wyborczej :-)

Nie jestem Administracją, ale mam wrażenie, że w ramach prasówki zamieszczane są jedynie artykuły/informacje. Felietony, komentarze i inne formy dziennikarstwa w tych ramach się nie mieszczą.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez MQ ?

torwid napisał(a):

> Felietony, komentarze i > inne formy dziennikarstwa w tych ramach się nie mieszczą.

I takie rzeczy czasem publikujemy, ale poziom "malkontenta dyżurnego" jest tak żenujący, że dla jego wypocin nie ma tu miejsca. Dlatego proponuję zakończyć dyskusję na ten temat na tym forum, a kontynuować ją ewentualnie na forum "Gazety".

wysłane przez wiktor2115 0

A wiadomo kiedy dokładnie przyjedzie drugi Swing?