Forum

Za miesiąc tramwajów w tym miejscu nie będzie

zdjęcie
Za miesiąc tramwajów w tym miejscu nie będzie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A będą robić tylko skrzyżowanie ul. Arkońskiej z ul. Wszystkich Świąetych, czy całą Niemierzyńska i Arkońską? Zapewne linia nr 3 będzie kursować na trasie: Dw. Niebuszewo-Pomorzany
Zbyszek napisał(a):

> A będą robić tylko skrzyżowanie ul. Arkońskiej z ul. > Wszystkich Świąetych, czy całą Niemierzyńska i > Arkońską?

Niemierzyńska cała, Arkońska do pętli bez jej ruszania. Dodatkowo Krasińskiego od Wyzwolenia/Słowackiego do skrzyżowania z Niemcewicza.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A dokładny termin zamknięcia ulicy jest już znany?
Zbyszek napisał(a):

> A dokładny termin zamknięcia ulicy jest już znany?

Poniedziałek rano - odcinek od Wojciechowskiego do Bułgarskiej. KM pozostaje na razie na swoich miejscach, ale jeśli zrobią się korki na Wszystkich Świętych i Chopina (bo tamtędy wytyczono objazdy), to bez opóźnień się nie obejdzie.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
torwid napisał(a):

[ciach]

A kiedy zamknięta zostanie linia tramwajowa?
pioko17 napisał(a):

> A kiedy zamknięta zostanie linia tramwajowa?

Wstępnie 19 marca.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Ciekawe jaką trasę zrobią trójce? Pewnie Pomorzany-Plac Rodła

wysłane przez X

Shoffeqtzg napisał(a):

> Ciekawe jaką trasę zrobią trójce? Pewnie Pomorzany-Plac > Rodła

Ja obstawiam Pomorzany - Dw. Niebuszewo.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez t105n  49

X napisał(a):

> Ja obstawiam Pomorzany - Dw. Niebuszewo.

Ale będzie jazda na Niebuszewie: jednotor i 3 linie, w szczycie wyjdzie co 3 minuty tramwaj.

wysłane przez kajetansz 65

t105n napisał(a):

> Ale będzie jazda na Niebuszewie: jednotor i 3 linie, w szczycie > wyjdzie co 3 minuty tramwaj.

W dodatku w godzinach szczytu na pętli stoją dwie "dwunastki", a nieraz się zdarza, że i trzecia wjeżdża. Zacząłem też się nawet zastanawiać, że w trakcie remontu Arkońskiej/Niemierzyńskiej mogą pojawić się brygady łączone, gdzie przejście będzie następować na Dworcu Niebuszewo.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez Tatra108 10

X napisał(a):

> Ja obstawiam Pomorzany - Dw. Niebuszewo.

Moim zdaniem "trójka" mogłaby jeździć na trasie Pomorzany - Ludowa.

Argumenty świadczące moją teorię:

1. "Jedenastka" na pętli jest sama, na Niebuszewie są dwie linie. (Nie wliczam "szóstki", która przejeżdża obok pętli).

2. 11 jedzie przez Powstańców Wlkp., a 3 przez Kolumba. Punktem łączącym obie trasy jest Plac Rodła, dalej razem.

3. Przelot od Rodła do Ludowej jest mniej więcej wprost proporcjonalny do Lasu Arkońskiego.

4. Przez rok przeładowana pętla Dworzec Niebuszewo to tragedia.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez torwid  67

Tatra108 napisał(a):

> Moim zdaniem "trójka" mogłaby jeździć na trasie Pomorzany - > Ludowa.

Wydaje mi się, że byłaby to kolejna linia wożąca powietrze. Sensowniejszy jest powrót Rodła-pl. Żołnierza (tak już kiedyś było, albo faktycznie Dw. Niebuszewo. jeśli wytrzyma. Nie wiem jeszcze, jak będzie wyglądał wtedy dojazd do szpitala na Arkońskiej, ale należy pamiętać, by ludzie spoza Szczecina mieli jak najłatwiej (czyt. jak najmniejszy chaos i jak najmniej przesiadek).

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez DAWO

torwid napisał(a):

> Tatra108 napisał(a):

>  > > Moim zdaniem "trójka" mogłaby jeździć na trasie Pomorzany - > > Ludowa. >  > Wydaje mi się, że byłaby to kolejna linia wożąca powietrze. > Sensowniejszy jest powrót Rodła-pl. Żołnierza (tak już kiedyś > było, albo faktycznie Dw. Niebuszewo. jeśli wytrzyma. Nie wiem > jeszcze, jak będzie wyglądał wtedy dojazd do szpitala na > Arkońskiej, ale należy pamiętać, by ludzie spoza Szczecina > mieli jak najłatwiej (czyt. jak najmniejszy chaos i jak najmniej > przesiadek).

Dlaczego chcecie pastwić się nad ludźmi dojeżdżającymi do szpitala np. z dworca? W organizowaniu komunikacji zastępczej chodzi o zminimalizowanie uciążliwości związanych z powstałymi zmianami. Pomorzany - Dworzec Niebuszewo z przesiadką tam w "za tramwaj" do Lasu Arkońskiego to jedyne słuszne rozwiązanie. Kiedyś przerabialiśmy już wariant z 78 jeżdżącym do Lasku Arkońskiego jak trójka okazała się niepotrzebna. Przesadzanie ludzi z 3 do 2 czy 12 na Rodła a potem na Dworcu Niebuszewo z 2 czy 12 do 803 spowodowałoby, że pierwszego dnia sam Tomek pastwiłbyś się nad nami z powodu takich zmian.

wysłane przez djdark  0

DAWO napisał(a):

> Dlaczego chcecie pastwić się nad ludźmi dojeżdżającymi do > szpitala np. z dworca?

Nie chcemy.

> W organizowaniu komunikacji zastępczej chodzi > o zminimalizowanie uciążliwości związanych z powstałymi > zmianami. Pomorzany - Dworzec Niebuszewo z przesiadką tam w "za > tramwaj" do Lasu Arkońskiego to jedyne słuszne rozwiązanie.

A czy infrastruktura wytrzyma? W szczycie tramwaj co 3 minuty. Dodajmy że brak punktu socjalnego na Niebuszewie... Będzie fajnie. Motorniczowie "pokochają" te linie.

> Kiedyś przerabialiśmy już wariant z 78 jeżdżącym do Lasku > Arkońskiego jak trójka okazała się niepotrzebna. > Przesadzanie ludzi z 3 do 2 czy 12 na Rodła a potem na Dworcu > Niebuszewo z 2 czy 12 do 803 spowodowałoby, że pierwszego dnia sam > Tomek pastwiłbyś się nad nami z powodu takich zmian.

Wiadomo że i tak źle i tak niedobrze. Zobaczymy jak to będzie działać bo może nasze obawy są bezpodstawne, my zwracamy uwagę na fakt przeładowania pętli która posiada jeden tor, nie posiada socjalu a i przy aktualnym ruchu jest tam ciasno...

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Mareczek 5

djdark napisał(a):

> A czy infrastruktura wytrzyma? W szczycie tramwaj co 3 minuty.

A jak było 10 lat temu (albo i więcej?) 12 co 6, 2 co 6 i jakoś wszystko jeździło. Czemu teraz miałoby nie jeździć?

> Dodajmy > że brak punktu socjalnego na Niebuszewie... Będzie fajnie. > Motorniczowie "pokochają" te linie.

Taka sama linia jak 2, 8 czy 12, z jednym zapleczem.

> Wiadomo że i tak źle i tak niedobrze. Zobaczymy jak to będzie > działać bo może nasze obawy są bezpodstawne, my zwracamy uwagę na > fakt przeładowania pętli która posiada jeden tor, nie posiada > socjalu a i przy aktualnym ruchu jest tam ciasno...

Nie raz rozrywało rury i 3 musiała jeździć do Niebuszewa.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez djdark  0

Mareczek napisał(a):

> A jak było 10 lat temu (albo i więcej?) 12 co 6, 2 co 6 i jakoś > wszystko jeździło. Czemu teraz miałoby nie jeździć?

Bo to było 10 lat temu (albo i więcej?) infra od tego czasu się tam nie poprawiła :P. Mam nadzieję że będzie wszystko jeździć :D

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez kajetansz 65

Tatra108 napisał(a):

  > Argumenty świadczące moją teorię:

Argument obalający Twoją teorię: na odcinku od placu Rodła do ronda Giedroycia są bardzo duże przewozy pasażerów.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez mxk

kajetansz napisał(a):

> Argument obalający Twoją teorię: na odcinku od placu Rodła do > ronda Giedroycia są bardzo duże przewozy pasażerów.

To w takim wypadku nie będzie lepiej jak damy kilka brygad "trójki" na linie 2 i 12, a samą trójkę skierujemy przez plac Rodła - plac Żołnierza Polskiego, tak jak zaproponował torwid?

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez kajetansz 65

mxk napisał(a):

  > To w takim wypadku nie będzie lepiej jak damy kilka brygad "trójki" > na linie 2 i 12, a samą trójkę skierujemy przez plac Rodła - plac > Żołnierza Polskiego, tak jak zaproponował torwid?

Okaże się w praniu. Jednak będą musieli te brygady dać tak by nie rozwalić częstotliwości.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez mxk

kajetansz napisał(a):

> Okaże się w praniu. Jednak będą musieli te brygady dać tak by nie > rozwalić częstotliwości.

Jest to możliwe, ponieważ "trójce" dojechanie z Pomorzan na plac Rodła zajmuje ok. 17 minut, czyli prawie połowę całkowitego czasu przejazdy w jedną stronę. Tak więc bez zmniejszania częstotliwości samej trójki (na odcinku do placu Rodła) dałoby radę wyciąć ok. 40% brygad (uwzględniam posiłki), a zaoszczędzone wozy skierować (z zachowaniem częstotliwości, przynajmniej częściowym) na linie 2 i 12.

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez MQ ?

mxk napisał(a):

> Tak więc bez zmniejszania częstotliwości > samej trójki (na odcinku do placu Rodła) dałoby radę wyciąć ok. > 40% brygad (uwzględniam posiłki), a zaoszczędzone wozy skierować (z > zachowaniem częstotliwości, przynajmniej częściowym) na linie 2 i > 12.

Czas obiegu na "trójce" do placu Rodła to 48 minut. Przy częstotliwości 12 wychodzi obsługa przez 4 brygady. Normalnie "trójka" obsługiwana jest przez 7 pociągów, co daje nam 3 oszczędności. Trudno mówić o sensownym przeniesieniu ich na 2 albo 12 w sytuacji, gdy na "dwójce" jeździ 6 brygad, a na "dwunastce" 12.

wysłane przez Filip_Police

kajetansz napisał(a):

> Argument obalający Twoją teorię: na odcinku od placu Rodła do > ronda Giedroycia są bardzo duże przewozy pasażerów.

Wykorzystam ten post, ażeby wypisać ogólne zalety rozwiązania 803 Pl. Rodła Las Arkoński Owszem, ale przecież będzie te 803, które tę dziurę zapełnią. Owszem na początku może być pewien problem z przyzwyczajeniem się do nowych warunków, ale zauważ, że: A) Od Kołłątaja do Dw. Niebuszewo jest 0.89km/0.85km - w przeciągu całego remontu 2 wzkm na kółko razy tysiące kursów daje sporą ilość pieniędzy, które trzeba wydawać na wożenie powietrza, bo tramwaj nie ma gdzie zawrócić ... B) Wiele osób korzysta z linii 3, aby dostać się do szpitala. Często, gęsto, jadą oni "skądś" przez Rodła, tak więc nie powinno to sprawić większych problemów, czy pójść na przystanek tramwajowy, czy na autobusowy znajdujący się obok :) C) Przeraża mnie troszkę przesiadka na ulicy Boguchwały (o ile byłoby tak, jak przy wcześniejszych remontach). O wiele bezpieczniej przesiadać się na Pl. Rodła D) Autobus jest w stanie skorzystać z przystanków Odzieżowa i Kołłątaja niczym tramwaj - o wiele lepsza przesiadka dla pasażerów linii 2 i 12 (z czego trasa "dwójki" pokrywa się z deczka z trasą "trójki")

wysłane przez martines

Filip_Police napisał(a):

> Wykorzystam ten post, ażeby wypisać ogólne zalety rozwiązania > 803 Pl. Rodła Las Arkoński

Dobrze, że tacy ludzie jak Ty nie mają wpływu na to, jak 3 będzie jeździć. Najlepiej zrobić 803 od Pomorzan już, bo przecież będzie wygodniej - nie trzeba się będzie przesiadać a autobusy będą mogły się zatrzymywać na prawie wszystkich przystankach, prawda? A na remont Bramy Portowej to zróbmy 801, 802, 804, 807, 808... i w ogóle tramwaje zawiesimy. Komunikacja zastępcza powinna być możliwie najkrótsza, zapewniać dogodną przesiadkę i nie powinna dublować linii tramwajowych - takie warunki spełnia 3 na trasie Pomorzany-Dw. Niebuszewo. I nie rozumiem jakich to problemów infrastrukturalnych się wyszukujecie w tym, że na Niebuszewie pojawi się jedna linia więcej? Chyba tylko w tym, że jak ostatni skład się nie zmieści, to pasażerowie będą musieli chwile poczekać, aż się wszystko do przodu ruszy. Kwestia dobrego ułożenia zmienionego rozkładu 3, a przesiadka na Dworcu Niebuszewo do 803 będzie wygodna i spokojna.

wysłane przez t105n  49

martines napisał(a):

> Komunikacja zastępcza powinna być możliwie najkrótsza, zapewniać > dogodną przesiadkę i nie powinna dublować linii tramwajowych - takie > warunki spełnia 3 na trasie Pomorzany-Dw. Niebuszewo. I nie rozumiem > jakich to problemów infrastrukturalnych się wyszukujecie w tym, że > na Niebuszewie pojawi się jedna linia więcej? Chyba tylko w tym, że > jak ostatni skład się nie zmieści, to pasażerowie będą musieli > chwile poczekać, aż się wszystko do przodu ruszy.

I pogryzą motorniczego, jeśli przez ten czas odjedzie 803. Sam wiesz, jak ma się rozkład jazdy do rzeczywistości. Myślę, że najlepiej byłoby skrócić postoje na Niebuszewie, a wydłużyć na drugich pętlach (o ile da się to zgrać z innymi liniami).

-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyli :-(

wysłane przez martines

t105n napisał(a):

> I pogryzą motorniczego, jeśli przez ten czas odjedzie 803.

803 chyba nie odjedzie pusty? Wyraźnie powinien mieć zaznaczone w rozkładzie, że ma zaczekać na 3, skoro ją zastępuje...

wysłane przez Filip_Police

martines napisał(a):

> 803 chyba nie odjedzie pusty? Wyraźnie powinien mieć zaznaczone w > rozkładzie, że ma zaczekać na 3, skoro ją zastępuje...

Skomunikowania w Sz-nie to pojęcie względne ... 806 często nie czekało na 102, 103 i 106 (szczególnie) czasami nie poczeka na 1 i 9 ... Można by wymieniać :)

wysłane przez Mareczek 5

martines napisał(a):

> 803 chyba nie odjedzie pusty? Wyraźnie powinien mieć zaznaczone w > rozkładzie, że ma zaczekać na 3, skoro ją zastępuje...

Będą zaznaczone, tylko że czas dodatkowego oczekiwania też jest ograniczony (szczególnie przy częstotliwości co 20 minut).

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez lhb178 19

t105n napisał(a):

> Myślę, że najlepiej > byłoby skrócić postoje na Niebuszewie, a wydłużyć na drugich > pętlach (o ile da się to zgrać z innymi liniami).

Spoko, po zmianie rozkładów całej sieci - da się :] Ewentualnie można wprowadzić przebieranki w klimacie 51/78.

-- "...and not even a single pedestrian street."

wysłane przez Filip_Police

martines napisał(a):

> [ciach]

Owszem, ta linia zastępcza pokrywa się z liniami tramwajowymi, ale czy to stanowi znaczący problem? Po pewnych obliczeniach wychodzi, że to rozwiązanie jest po prostu tańsze i w zasadzie nie doprowadza do jakichkolwiek problemów dla mieszkańców, ba - nawet polepsza. SPAK, SPAD a nawet SPPK w sytuacji z nowymi Solarisami jest w stanie sprostać temu zadaniu (wpadło by im kilka groszy :p), z kolei TS-y nie odczują dyskomfortu z tytułu braku 3 brygad (będą mogli przeznaczyć do remontów 3 składy zjechanych przez "trójkę"). Zastanawia mnie jednak kilka rzeczy: a) dlaczego komunikacja zastępcza musi być jak najbardziej krótka? gdyby tylko tramwaj linii 3 mógł zawracać przy byłej Zaj. Niemierzyn, czy na Kołłątaja, to nie było by tematu :) b) dlaczego linia zastępcza "za tramwaj" musi być w momencie, gdzie nie dubluje się z innymi liniami tramwajowymi? gdyby przeprowadzano linie zastępczą za autobus i dublowałaby się z innymi liniami autobusowymi, to po co było 863 do Skolwina, skoro mogło być 806 Ludowa Gocław i 863 Dąbrówki Skolwin?

wysłane przez martines

Filip_Police napisał(a):

> z kolei TS-y > nie odczują dyskomfortu z tytułu braku 3 brygad (będą mogli > przeznaczyć do remontów 3 składy zjechanych przez "trójkę").

O czym Ty masz pojęcie? 3 brygady to sześć służb dziennie, sześć osób dziennie mniej potrzebnych czyli mniej pracy dla motorniczych. O jakich Ty remontach mówisz? Niech mnie ktoś oświeci, czy ktoś jeszcze remontuje u nas stopiątki? Chyba że remontem nazywasz kasację palnikiem...

wysłane przez Filip_Police

martines napisał(a):

> O czym Ty masz pojęcie? 3 brygady to sześć służb dziennie, sześć > osób dziennie mniej potrzebnych czyli mniej pracy dla motorniczych. O > jakich Ty remontach mówisz?

Ha, ha ... tutaj jest pies pogrzebany :) Jak Golęcin przestanie puszczać na 6 w weekendy składy, to wyjdzie na zero (przykład z sufitu, ale nie mogłem się powstrzymać :p). A jak TS-y radzą sobie, kiedy w wakacje nie jeździ czwórka i gdzie nie gdzie zmienia się częstotliwość na gorsze?

> Niech mnie ktoś oświeci, czy ktoś > jeszcze remontuje u nas stopiątki? Chyba że remontem nazywasz > kasację palnikiem...

Owszem, stopiątek się już nie remontuje, ale można zrobić im NB, bo przecież niektóre jeszcze u nas pojeżdżą (kiedy przewiduje się przyjazd nowych tramwajów zaraz po sześciu Swingach?

wysłane przez lhb178 19

Filip_Police napisał(a):

> Ha, ha ... tutaj jest pies pogrzebany :) Jak Golęcin przestanie > puszczać na 6 w weekendy składy, to wyjdzie na zero (przykład z > sufitu, ale nie mogłem się powstrzymać :p). A jak TS-y radzą sobie, > kiedy w wakacje nie jeździ czwórka i gdzie nie gdzie zmienia się > częstotliwość na gorsze?

Pewnie zupełnym przypadkiem większość wykorzystuje wtedy urlopy...

-- "...and not even a single pedestrian street."

wysłane przez Luke_Police  163

lhb178 napisał(a):

> Pewnie zupełnym przypadkiem większość wykorzystuje wtedy urlopy...

Oprócz tego podejrzewam, że wydawane jest również mniej zleceń na służby dla osób jeżdżących na umowę-zlecenie.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez Luke_Police  163

Filip_Police napisał(a):

> Owszem, stopiątek się już nie remontuje, ale można zrobić im NB, > bo przecież niektóre jeszcze u nas pojeżdżą (kiedy przewiduje się > przyjazd nowych tramwajów zaraz po sześciu Swingach?

Gdyby te NB chociaż było solidnie robione... W praktyce wygląda to tak, że jak już się wagony remontuje, często wiąże się to z pewnymi niedociągnięciami osób wykonujących remont. W efekcie na pierwszym przeglądzie, niedociągnięcia zostają zauważone, skład wraca na ER do poprawki. Potem skład wraca z poprawki i... Jeździ tydzień, dwa, a potem wychodzą kolejne niedociągnięcia, których w przeglądzie zauważyć się nie dało. Szczegółów nie zdradzę, ale #1029 przedwczoraj po raz drugi wrócił na warsztaty i nie jest to przypadek.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez Mario  ?

martines napisał(a):

> O czym Ty masz pojęcie? 3 brygady to sześć służb dziennie, sześć > osób dziennie mniej potrzebnych czyli mniej pracy dla motorniczych. O > jakich Ty remontach mówisz? Niech mnie ktoś oświeci, czy ktoś > jeszcze remontuje u nas stopiątki? Chyba że remontem nazywasz > kasację palnikiem...

Chyba tylko golęcińskie składy, tj: 1029+1030, 1009+1008, 1065+1066, 1067+1068. :-)

-- To już 5 lat...

wysłane przez Luke_Police  163

Mario napisał(a):

> 1029+1030,

Blacharka, malowanie i częściowa wymiana okablowania w podłodze i aparaturze. Poza tym regeneracja niektórych elementów.

> 1009+1008,

Tylko częściowa blacharka poprzedzona udawaniem Swinga i malowanie. Nie nazwałbym tego remontem.

> 1065+1066, 1067+1068.

Tych już nie pamiętam, ale zakres remontu chyba był podobny jak w 1029+1030.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez mxk

martines napisał(a):

> Niech mnie ktoś oświeci, czy ktoś jeszcze remontuje u nas stopiątki?

Pamiętaj o "moderusowych" remontach.

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez Jasiek 36

mxk napisał(a):

> Pamiętaj o "moderusowych" remontach.

Tyle, że to praktycznie nie remont, a zastąpienie. Po starych wozach nie zostają już nawet numery taborowe.

wysłane przez mxk

Jasiek napisał(a):

> Tyle, że to praktycznie nie remont, a zastąpienie. Po starych wozach > nie zostają już nawet numery taborowe.

Ale do samego zastąpienia jest potrzebny wagon (a raczej kilka jego części), a jeżeli on liniowo jeździ, to trudniej jest zaplanować wysyłkę tego pojazdu do ER.

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez DamTram

mxk napisał(a):

> Ale do samego zastąpienia jest potrzebny wagon (a raczej kilka jego > części), a jeżeli on liniowo jeździ, to trudniej jest zaplanować > wysyłkę tego pojazdu do ER.

A jakie to części są tak właściwie potrzebne?

wysłane przez mxk

DamTram napisał(a):

> A jakie to części są tak właściwie potrzebne?

"Belka grzbietowa", czy jakoś tak. Poza tym w pierwszym "moderusie" (501+502) są jeszcze stare wózki. W następnych będą nowe.

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez DamTram

mxk napisał(a):

> "Belka grzbietowa", czy jakoś tak. Poza tym w pierwszym "moderusie" > (501+502) są jeszcze stare wózki. W następnych będą nowe.

A to przypadkiem w 501 nie było tak, że belka pochodziła z jakiegoś poznańskiego tramwaju przeznaczonego do kasacji? Na 90% nie pochodziła ona od naszego, szczecińskiego wagonu. Poza tym drugi skład moderusów jest na ER. I niech mnie ktoś oświeci z jakich wagonów są niby te belki powyciągane? Pomijam fakt, że to tylko klasyczne 105N z rozrusznikiem miały ową słynną łamaną belkę grzbietową z obejściem na owy rozrusznik. W bulwach i moderusie, który jeździ po naszym mieście rozruch jest impulsowy i te wozy posiadają prostą belkę grzbietową, która jest o wiele łatwiejsza do odtworzenia i wydaje mi się, że cały moderus jest po prostu nowy (mówię tu teraz o 503+504). Zresztą dziwnym byłoby gdyby pocięli u nas wagon, a belkę grzbietową do poznania wieźli tylko po to aby na niej zbudować nowe pudło wagonu.

wysłane przez Luke_Police  163

DamTram napisał(a):

> Poza tym drugi > skład moderusów jest na ER. I niech mnie ktoś oświeci z jakich > wagonów są niby te belki powyciągane?

Jak kupili kompletne pudło wagonu, to była to cała konstrukcja pudła z belką grzbietową. Podejrzewam, że raczej jest nowa niż używana. Ewentualnie przetopiona w hucie ;)

> W bulwach i moderusie, > który jeździ po naszym mieście rozruch jest impulsowy i te wozy > posiadają prostą belkę grzbietową, która jest o wiele łatwiejsza > do odtworzenia i wydaje mi się, że cały moderus jest po prostu nowy > (mówię tu teraz o 503+504).

Tak, nawet wózki były do niego osobno zamawiane. Zresztą silniki do tego składu są mniejsze bo to silniki asynchroniczne. Klasyczna belka ze 105N by do takiego wagonu nie pasowała z uwagi na inny kształt koryta, wspomniany rozrusznik, zamiast którego w nowych wagonach jest falownik lub przekształtnik w zależności, o których konkretnie Moderusach mówimy.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez Luke_Police  163

Tatra108 napisał(a):

> 4. Przez rok przeładowana pętla Dworzec Niebuszewo to tragedia.

Taak niech się jeszcze zdarzy jakieś zatrzymanie po drodze i będzie dochodzić do sytuacji, że przykładowa 12 stojąca za 2 i 3 miała odjazd 5 minut temu, a pierwsza w kolejce 2-jka odjeżdża za 3 minuty. A na Niebuszewie zrobić kółeczka dookoła pętli się nie da.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez Wojtek 24

Luke_Police napisał(a):

> A na Niebuszewie zrobić kółeczka dookoła pętli > się nie da.

Czemu nigdy nie zrobiono tam zwrotnic, aby można było zrobić kółeczko? Infrastruktura budowlana/drogowa na to nie pozwala, czy brak funduszy?

wysłane przez LLUZNIAK

Wojtek napisał(a):

> Czemu nigdy nie zrobiono tam zwrotnic, aby można było zrobić > kółeczko? Infrastruktura budowlana/drogowa na to nie pozwala, czy > brak funduszy?

Ja bym raczej stawiał na brak myślenia... Wszak taki skręt nie dość że nieużywany liniowo i zbędny według MZK to jeszcze trzeba by go w jakimś tam stopniu utrzymywać! A przypomnę że TS są spadkobiercom MZK ze sporą częścią tych samych fachowców i myślicieli... Tfu, yntelektualystów...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez lhb178 19

LLUZNIAK napisał(a):

> Ja bym raczej stawiał na brak myślenia... Wszak taki skręt nie > dość że nieużywany liniowo i zbędny według MZK to jeszcze trzeba > by go w jakimś tam stopniu utrzymywać!

"A po roku nieużywania jak tramwaj wjedzie na taki skręt to się wykolei" :]

-- "...and not even a single pedestrian street."

wysłane przez t105n  49

Tatra108 napisał(a):

> Argumenty świadczące moją teorię:

Ekhm! Że co?

> 1. "Jedenastka" na pętli jest sama, na Niebuszewie są dwie > linie. (Nie wliczam "szóstki", która przejeżdża obok pętli).

Zastanów się, dlaczego jest sama. Może dlatego, że nie ma potrzeby pchania tam więcej linii.

> 3. Przelot od Rodła do Ludowej jest mniej więcej wprost > proporcjonalny do Lasu Arkońskiego.

To znaczy: im dłużej się jedzie na Ludową, tym dłużej się jedzie do Lasu...

-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyli :-(

wysłane przez lukaszenko 16

t105n napisał(a):

> Zastanów się, dlaczego jest sama. Może dlatego, że nie ma > potrzeby pchania tam więcej linii.

A może dlatego trzeba ją tam pchać, bo Ludowa ma 3 tory, z tego tylko jeden zajmowany przez 11, więc 3 by tam w ogóle nie przeszkadzała. Chociaż wolałbym taką trasę: Pomorzany - ... - Brama Portowa - Matejki - Plac Rodła (przystanek końcowy na zasadzie wymiany pasażerów i powrót) - Plac Żołnierza Polskiego - Brama Portowa - ... - Pomorzany. Po prostu jest bardziej dochodowa ze względu na większy ruch niż na Ludową.

-- Zapraszam na mojego Facebooka (Łukasz Trzeciak, Kargowa) oraz na mój profil na YouTube(jawor19961)

wysłane przez lhb178 19

lukaszenko napisał(a):

> A może dlatego trzeba ją tam pchać, bo Ludowa ma 3 tory, z tego > tylko jeden zajmowany przez 11, więc 3 by tam w ogóle nie > przeszkadzała.

W normalnych miastach tramwaje służą do wożenia ludzi, a nie do nieprzeszkadzania.

-- "...and not even a single pedestrian street."

wysłane przez M21 8

Tatra108 napisał(a):

> Moim zdaniem "trójka" mogłaby jeździć na trasie Pomorzany - > Ludowa.

To ja proponuję do Stoczni Szczecińskiej, a od stoczni 803 do Lasku (taki żarcik).

wysłane przez torwid  67

X napisał(a):

> Shoffeqtzg napisał(a):

> > Ciekawe jaką trasę zrobią trójce? Pewnie Pomorzany-Plac > > Rodła >  > Ja obstawiam Pomorzany - Dw. Niebuszewo.

Cytat z dzisiejszego Kuriera:

"Ale najgorsze jeszcze przed nami. 19 marca przestanie kursować tramwaj linii 3 - będzie jeździć do Dworca Niebuszewo".

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez t105n  49

torwid napisał(a):

> "Ale najgorsze jeszcze przed nami. 19 marca przestanie kursować > tramwaj linii 3 - będzie jeździć do Dworca Niebuszewo".

To przestanie kursować czy będzie jeździć do Niebuszewa? ;-) Tomek, kto takiego knota odwalił?

-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyli :-(

wysłane przez torwid  67

t105n napisał(a):

> To przestanie kursować czy będzie jeździć do Niebuszewa? ;-) > Tomek, kto takiego knota odwalił?

Mea culpa. Wyjąłem tylko to jedno zdanie z szerszego kontekstu, ograniczając się do tramwaju. W całości to było jakoś sensowniej.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Tatra108 10

Dużym plusem jest fakt, że na "trójce" na czas remontu będą jeździły "żółtki". Szykujemy aparaty ;D

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez pawelp19 −3

Tatra108 napisał(a):

> Dużym plusem jest fakt, że na "trójce" na czas remontu > będą jeździły "żółtki". Szykujemy aparaty ;D

Podejrzewam, że nie tylko na czas remontu, ale na stałe, bo po remoncie Niemierzyńskiej i Arkońskiej spokojnie będzie można Tatry tam puszczać :)

wysłane przez Tatra108 10

pawelp19 napisał(a):

> Podejrzewam, że nie tylko na czas remontu, ale na stałe, bo po > remoncie Niemierzyńskiej i Arkońskiej spokojnie będzie > można Tatry tam puszczać :)

Ale, żeby polepszyć komfort dojazdu do szpitala na Arkońskiej puszczą "świnki".

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez mxk

Tatra108 napisał(a):

> Ale, żeby polepszyć komfort dojazdu do szpitala na Arkońskiej > puszczą "świnki".

SEW i niewyremontowana pętla na Arkońskiej już czekają.

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"