Forum

Debiut polickich Solarisów Urbino 18

wysłane przez Lutek

"Wóz nie posiada kleksów na szybach"

Mam nadzieję, że tak już zostanie.

Kolej żelazna potrafi być przyjazna.

wysłane przez t105n  49

Lutek napisał(a):

> "Wóz nie posiada kleksów na szybach" >  > Mam nadzieję, że tak już zostanie.

Ja też! Przynajmniej można podróżować w warunkach godnych, a nie godnych pożałowania.

-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyli :-(

wysłane przez Jasiek 36

Lutek napisał(a):

> [ciach]

Jako że taksówki też zalicza się pod transport publiczny, mam coś dla wielbicieli barw fg: http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Szczecin/Pierwsze-biale-taksowki Zadebiutowały przed kilkoma dniami i o kleksów nie posiadają. :P

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Kilofownikownia 13

Jasiek napisał(a):

> Jako że taksówki też zalicza się pod transport publiczny, > mam coś dla wielbicieli barw fg: > http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Szczecin/Pierwsze-biale-taksowki > Zadebiutowały przed kilkoma dniami i o kleksów nie > posiadają. :P

Ale dlaczego one są białe? Przecież powinny być w kilku kolorach. A już najgorszy jest brak niebieskiego paska nad szybą czołową. Szczecin sam robi bałagan we własnym malowaniu.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez MlodyS53 78

Ja tylko dodam, że posiadają tak jak mówiłem niebieskie (obowiązujące w SPPK) numery taborowe oraz to, że trzeci debiutant SU18 #773 jeździ (a przynajmniej powinien) na 101/2.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Luke_Police  163

MlodyS53 napisał(a):

> Ja tylko dodam, że posiadają tak jak mówiłem niebieskie > (obowiązujące w SPPK) numery taborowe oraz to, że trzeci > debiutant SU18 #773 jeździ (a przynajmniej powinien) na > 101/2.

W środku zupełnie jak w Klonowickich, tylko trochę inna kolorystyka rurek i automatu. 2 pary wyświetlaczy pod sufitem, miękkie siedzenia z tapicerką FG. Nie zauważyłem monitora LCD, czyli pewnie takowego nie ma. #774 miał rano ciekawą usterkę związaną z czujnikiem drogi, modułem ASD-1 i zapowiadaniem przystanków. Zapowiedzi nie są jeszcze wgrane, ale "następny przystanek" zapowiada. Od Osiedla Chemik do przystanku Mścięcino Krzyżówka tekst "następny przystanek" wybrzmiewał średnio co 15 sekund, aby w Mścięcinie został wyemitowany komunikat "koniec trasy". Potem już gadaczka się nie odezwała. Na popołudniowych kursach była już wyłączona. Prawdopodobnie źle ustawiony jest przelicznik impulsów w ASD-1. Możliwe też, że autokomputer nalicza z tego powodu wielokrotnie więcej kilometrów niż autobus faktycznie przejechał. I zarejestrowana prędkość jazdy może być kosmiczna ;) Zakładam, że mamy do czynienia z urządzeniami R&G.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez MarcinB

Luke_Police napisał(a):

> w Mścięcinie został > wyemitowany komunikat "koniec trasy". Potem już gadaczka się > nie odezwała.

A co miała gadać, jak się trasa skończyła? ;)

wysłane przez MlodyS53 78

Luke_Police napisał(a):

> Zakładam, że mamy do czynienia z > urządzeniami R&G.

I dobrze zakładasz. O tyle dobrze że wszystko w autobusie jest R&G. Nie trzeba np. osobno programować wyświetlaczy na każdym końcowym (tak jak w helmutach czy NL263).

A jechałem popołudniu 774 i też miał ten problem z tym, że podawał samo "następny przystanek", też nie było nazwy przystanku, ale za to działało to co każdy przystanek (nie tak jak piszesz, Luke).

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Luke_Police  163

MlodyS53 napisał(a):

> I dobrze zakładasz. O tyle dobrze że wszystko w autobusie jest > R&G. Nie trzeba np. osobno programować wyświetlaczy na każdym > końcowym (tak jak w helmutach czy NL263).

No bo komputer tym steruje. W R&G to jest fajne, że wszystkie urządzenia śmigają na jednej magistrali. Można podłączyć kasownik do gniazda wyświetlacza lub na odwrót i nie ma to znaczenia dla techniki działania systemu jako całości. Jak jest w komputerze ustawiona kursówka, to w ogóle kierowca może zapomnieć, że jego autobus ma wyświetlacze.

> A jechałem popołudniu 774 i też miał ten problem z tym, że > podawał samo "następny przystanek", też nie było nazwy > przystanku, ale za to działało to co każdy przystanek (nie tak > jak piszesz, Luke).

Może kierowca zgłosił i przywieźli #743 przestawiony ASD-1 na wymianę. To tylko 2 śrubki do odkręcenia i jedna wtyczka do wyjęcia, a ASD-1 mieści się w kieszeni w sumie.

Zapomniałbym, warto dodać, że wozy są monitorowane i posiadają stosowną nalepkę przy drzwiach na szybach. Silnik oczywiście w zabudowie wieżowej...

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez MlodyS53 78

Luke_Police napisał(a):

> Silnik oczywiście w > zabudowie wieżowej...

I przez ten że silnik obsługa myjni ma problemy z Osralisami (mowa o wystającym kominie). Czujniki myjni widzą że pojazd jest za wysoki i myjnia głupieje.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
774

wysłane przez MQ ?

Moje obserwacje z wieczornego kursu 774: - w czasie blokady kasowników zablokowany jest również automat biletowy. Jako powód podawana jest kontrola biletów, tylko że ja nie wiem, co ma na celu uniemożliwienie zakupu biletu podczas kontroli. Podczas postoju na placu Rodła kierowcy standardowo blokują kasowniki, co oznacza, że nie ma możliwości kupienia biletu na spokojnie, tylko dopiero obijając się o poręcze podczas jazdy; - jak już wcześniej napisano, zapowiadanie głosowe szwankuje. Gdy jechałem, głośniki nie wydawały z siebie żadnego dźwięku; - doświetlenie przystanków było wykorzystywane na wszystkich przystankach.

wysłane przez Luke_Police  163

mkubien napisał(a):

> - doświetlenie przystanków było wykorzystywane na > wszystkich przystankach.

Istotnie tak jak piszesz, nawet w pełnym słońcu.

Technik serwisu :)

wysłane przez MlodyS53 78

mkubien napisał(a):

> Moje obserwacje z wieczornego kursu 774: > - w czasie blokady kasowników zablokowany jest również > automat biletowy. Jako powód podawana jest kontrola > biletów, tylko że ja nie wiem, co ma na celu > uniemożliwienie zakupu biletu podczas kontroli. Podczas > postoju na placu Rodła kierowcy standardowo blokują > kasowniki, co oznacza, że nie ma możliwości kupienia > biletu na spokojnie, tylko dopiero obijając się o poręcze > podczas jazdy;

W ogóle to jest poroniony pomysł z tym blokowaniem kasowników. Potem kierowca zapomni odblokować i zaczynają drzeć pieczarki że czemu zablokowane, kiedyś nie trzeba było i jakoś wszyscy żyli. Wytłumaczcie mi proszę co ma na celu blokowanie kasowników na końcowym?

> - doświetlenie przystanków było wykorzystywane na > wszystkich przystankach.

Ponieważ jest automatyczne po otwarciu drzwi, w MAN-ach było pół-automatyczne (po wciśnięciu guzika się zapalało, a gasło samoczynnie po spuszczeniu przystankowego).

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Kilofownikownia 13

> W ogóle to jest poroniony pomysł z tym blokowaniem > kasowników. Potem kierowca zapomni odblokować i zaczynają > drzeć pieczarki że czemu zablokowane, kiedyś nie trzeba > było i jakoś wszyscy żyli. Wytłumaczcie mi proszę co ma na > celu blokowanie kasowników na końcowym?

Były skargi pasażerów na to, że on wsiadł i skasował bilet a autobus stał jeszcze 20 minut i wyszła ważność biletu. Więc po skargach ktoś wymyślił nakaz blokowania kasowników + 300 zł premii dla kierowcy od NR jak stwierdzą, że nie zablokowane kasowniki. No i oczywiście rozrywka dla kierowcy polegająca na wysłuchiwaniu od pasażerów dlaczego kasowniki są zablokowane na postoju i że my to na pewno złośliwie robimy:/

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez MlodyS53 78

Kilofownikownia napisał(a):

> Były skargi pasażerów na to, że on wsiadł i skasował bilet > a autobus stał jeszcze 20 minut i wyszła ważność biletu. > Więc po skargach ktoś wymyślił nakaz blokowania kasowników + > 300 zł premii dla kierowcy od NR jak stwierdzą, że nie > zablokowane kasowniki. No i oczywiście rozrywka dla kierowcy > polegająca na wysłuchiwaniu od pasażerów dlaczego kasowniki > są zablokowane na postoju i że my to na pewno złośliwie > robimy:/

Czyli głównym powodem było to, że ludziki mają głowę tylko po to żeby do szyi nie leciała woda. To jest "chyba" oczywiste - kasuję bilet, gdy autobus rusza z przystanku, a nie gdy wsiadam do autobusu. To teraz zaczynam pisać skargi na kierowców, że złośliwie blokują kasowniki i skazują mnie swoimi wybrykami na wysłuchiwanie żali "kochanych" pasażerów, że kasowniki są zablokowane - nie muszę mieć przyjemności wysłuchiwania jęków ludzików znajdujących się w autobusie i nie zadowolonych z sytuacji.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez MarcinB

MlodyS53 napisał(a):

> To jest "chyba" oczywiste - > kasuję bilet, gdy autobus rusza z przystanku, a nie gdy wsiadam do > autobusu.

To nie jest tak oczywiste dla ludzi, którzy ściśle przestrzegają wszystkich przepisów i regulaminów. Regulamin przewozu osób mówi tak: §10 1. Pasażer zobowiązany jest po wejściu do pojazdu bezzwłocznie skasować bilet. Tak zapis jest również na samych biletach, a głupota jak na razie nie jest prawnie zakazana i karana. Biletomaty powinny być jednak odblokowane w czasie postoju na pętlach, a ich odłączenie od kasowników, nie powinna chyba nastręczać kłopotów.

> To teraz zaczynam pisać skargi na kierowców,

A czym oni Ci zawinili?

wysłane przez MlodyS53 78

MarcinB napisał(a):

> To nie jest tak oczywiste dla ludzi, którzy ściśle przestrzegają > wszystkich przepisów i regulaminów. Regulamin przewozu osób mówi > tak: >  §10 > 1. Pasażer zobowiązany jest po wejściu do pojazdu bezzwłocznie > skasować bilet. > Tak zapis jest również na samych biletach, a głupota jak na razie > nie jest prawnie zakazana i karana. Biletomaty powinny być jednak > odblokowane w czasie postoju na pętlach, a ich odłączenie od > kasowników, nie powinna chyba nastręczać kłopotów.   Nie no bo ciężko pomyśleć że autobus stoi na pętli a ważność biletu jest od skasowania nie od ruszenia autobusu. Jak widać głupich nie sieją, sami się rodzą.

> > To teraz zaczynam pisać skargi na kierowców, >  > A czym oni Ci zawinili?

Po pierwsze primo - sarkazm Po drugie primo - Tym że "specjalnie" blokują kasowniki w celu zapewnienia sobie rozrywki w postaci "uprzykrzania życia" pasażerów poprzez wymienione przed chwilą blokowanie kasowników na końcowym. Przy okazji też poskarżę się na sklerozę która powoduje nie odblokowanie kasowników zaraz po ruszeniu.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Filip_Police

mkubien napisał(a):

> - jak już wcześniej napisano, zapowiadanie głosowe > szwankuje. Gdy jechałem, głośniki nie wydawały z siebie > żadnego dźwięku;

Podobno na dzień przed debiutem były problemy z elektryką i autokomputerem :) Ogólnie, to jest jakiś problem z modułem jazdy (Luke, jak źle piszę, to popraw mnie:P), bo na Piłsudskiego w Policach dowiedziałem się, że moja aktualna trasa nadal zaczyna się na Placu Rodła :)

wysłane przez Luke_Police  163

Filip_Police napisał(a):

> Podobno na dzień przed debiutem były problemy z elektryką i > autokomputerem :) Ogólnie, to jest jakiś problem z modułem > jazdy (Luke, jak źle piszę, to popraw mnie:P), bo na > Piłsudskiego w Policach dowiedziałem się, że moja aktualna > trasa nadal zaczyna się na Placu Rodła :)

O, czyli już zaprogramowano zapowiedzi. Podejrzewam, że problem wynika z niewłaściwego wyboru przelicznika impulsów czujnika drogi na przejechane metry w module ASD-1 (czy to się nazywa modułem jazdy, tego nie wiem, bo jest jeszcze coś takiego jak moduł drogi i może też o to chodzić). Inna możliwość to zakłócenia sygnału, tylko skąd one by się brały w autobusie?

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)
Jednak jeśli chodzi o numery taborowe, to pogrubiony Times New Roman w kolorze granatowym pasuje lepiej do FG, niż szara Tahoma.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Tatra108 napisał(a):

> niż szara Tahoma.

A nie jakieś Myriad Pro to się nazywa?
Tatra108 napisał(a):

> Jednak jeśli chodzi o numery taborowe, to pogrubiony Times > New Roman

Zasadniczo to czcionka szeryfowa, a taką jest Times, nie pasuje do tego typu zastosowań. Nadaje się do publikacji książkowych (czy ogólnie papierowych), ale do niczego więcej.

> w kolorze granatowym pasuje lepiej do FG, niż > szara Tahoma.

W schemacie malowania FG nie ma Tahomy. Jest Myriad Pro (a docelowo Calibri).
Myślę, że najważniejsze jest to aby wszystkie pojazdy w jednakowych barwach miały jednakowe nr. taborowe, bo jak na razie to nasza komunikacja wygląda tragicznie. Co pojazd to inny kolor, inna czcionka itd...
tabor3377 napisał(a):

> Myślę, że najważniejsze jest to aby wszystkie pojazdy w > jednakowych barwach miały jednakowe nr. taborowe, bo jak na razie > to nasza komunikacja wygląda tragicznie. Co pojazd to inny > kolor, inna czcionka itd...

Rzeczywiście tragedia, tylko wziąć sznur i pętla na szyję... Ludzie zachowujecie się jak dzieci które szukają dziury w całym.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Dla mnie jest to problem, bo wizerunek KM jeżdżącej po naszym mieście jest opłakany. Jeszcze niech jakiś władny wpadnie na pomysł zmiany malowania na jeszcze inny to już w ogóle będziemy mieli mix nad mixy.
tabor3377 napisał(a):

> Myślę, że najważniejsze jest to aby wszystkie pojazdy w > jednakowych barwach miały jednakowe nr. taborowe, bo jak na razie > to nasza komunikacja wygląda tragicznie. Co pojazd to inny > kolor, inna czcionka itd...

Takie zróżnicowanie jest pozytywne. Przychodzisz na przystanek i do końca nie wiesz, jaki pojazd przyjedzie. A przez pojęcie „tragiczny wygląd komunikacji” należy rozumieć co innego.
tabor3377 napisał(a):

> Myślę, że najważniejsze jest to aby wszystkie pojazdy w > jednakowych barwach miały jednakowe nr. taborowe, bo jak na razie > to nasza komunikacja wygląda tragicznie. Co pojazd to inny > kolor, inna czcionka itd...

Dokładnie. SPPK pokazało, że nawet prawidłowo nie potrafi oznakować autobusów. Niektórzy powołują się na kompromis ze strony SPPK. Kompromis to byłby wtedy gdyby te 3 SU 18 były prawidłowo pomalowane (także we wnętrzu) i oznakowane według wytycznych FG. A tak to mamy zwykłe lekceważenie, a nie kompromis. Chcą realizować swoje wizje to niech eksperymentują na 8 SU 12.

-- lukas -> jasiek
mkubien napisał(a):

> W schemacie malowania FG nie ma Tahomy. Jest Myriad Pro (a > docelowo Calibri).

Opcjonalnie (chyba) Arial - popatrz na lewy bok Tatry #205. ;-)

wysłane przez pioko17 38

Dlaczego w polickich SU poręcze są wykonane w kolorze żółtym? Rozumiem, że to nie jest szczeciński autobus, ale co jak co, ale Police od zawsze miały zielone barierki.

Ciekawe, jaki kolor barierek będą miały SU12. ;)

wysłane przez matiuszek

pioko17 napisał(a):

> Ciekawe, jaki kolor barierek będą miały SU12. ;)

Jaki? Czerwony, żeby komponował się do norweskiego Mana :P

wysłane przez Luke_Police  163

pioko17 napisał(a):

> Police od zawsze miały zielone barierki.

Nie od zawsze tylko przez krótki czas. Przyszedł #754 który miał być dla innego miasta i dlatego miał zielone poręcze. Po nim jeszcze 8 autobusów kupili z zielonymi rurkami. Od 2003 wrócili jednak do żółtych i od tamtego czasu wszystkie nowe autobusy mają żółte rurki. Dodam, że przed zakupem #754 we wcześniejszych wozach również poręcze były żółte.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez Mario  ?

Uuuu... Jakie przepalone zdjęcie... ;-(

wysłane przez tabor3377

I to jest idealny przykład na to że jak możesz dodać bezpośrednio zdjęcie to najgorsze wciśniesz. Już chyba czas na to aby szanowna redakcja zrobiła równouprawnienie dla wszystkich, bo jak narazie to są równi i równiejsi. Żle to wygląda!!!!!!!

wysłane przez MQ ?

Nie rzucaj się tak, bo na zawał zejdziesz.

wysłane przez tabor3377

Proponowałbym Ci wrócić do szkoły i nauczyć się kultury dialogu. Widze że nie tylko jest problem z uczciwym zamieszczaniem zdjęć ale i z wychowaniem i to samego redaktora naczelnego. Określenie wstyd to najdelikatniejsze!!!! Mam nadzieje że opublikuje Pan Maciej krytyke na swój temat? Na tym serwisie są ludzie w różnym wieku więc jak nie znasz Pan osobiście to pohamuj swoje zapędy!!!!!

wysłane przez MQ ?

Przepraszam, ale Twoje krzyki nie robią na mnie najmniejszego wrażenia. Nie jesteś pierwszy, ani zapewne ostatni, który czuje się dyskryminowany i uciskany przez adminów.

A jeśli chcesz dalej pokrzyczeć, to zapraszam na GG. Na forum daj sobie już spokój.

wysłane przez PiotrSekula

Mogli przynajmniej użyć tego samego kroju na numer tab. co SPAD/K. Times New Roman, nawet błękitny, nie wygląda tak 'nowocześnie' jak czcionka z szczecińskich wozów.

Pasażer uciekającego pojazdu jest pasażerem:
a) w przypadku rzadkiej linii - innej linii,
b) w przypadku korku - poprzedniej brygady, która została wyprzedzona przez tą, co uciekła.

wysłane przez Mareczek 5

PiotrSekula napisał(a):

> Mogli przynajmniej użyć tego samego kroju na numer tab. co > SPAD/K. Times New Roman, nawet błękitny, nie wygląda tak > 'nowocześnie' jak czcionka z szczecińskich wozów.

SPPK zastosowało czcionkę jaką posiada cała flota spółki. I chwała im za to!

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez tabor3377

Tylko barwy Solarisa im się nie zgadzają - ot taki mały szczególik prawie nie widoczny???

wysłane przez PiotrSekula

Mareczek napisał(a):

  > SPPK zastosowało czcionkę jaką posiada cała flota spółki. > I chwała im za to!

Jak FG, to FG na całego... Myriad Pro chyba jest bardziej "pływający" od Times New Roman.

Pasażer uciekającego pojazdu jest pasażerem:
a) w przypadku rzadkiej linii - innej linii,
b) w przypadku korku - poprzedniej brygady, która została wyprzedzona przez tą, co uciekła.

wysłane przez Jasiek 36

Mareczek napisał(a):

> SPPK zastosowało czcionkę jaką posiada cała flota spółki. > I chwała im za to!

A niech sobie używają swojej na autobusach w barwach polickich. Pojazdy w FG mają swoje wytyczne i to na pewno nie są te. Kiedyś czytałem posty o narzekaniach, że co spółka to inne malowanie i inne szczegóły. Teraz jak zaczęto ujednolicać to widzę, że już niektórym się znudziło i podoba się różnorodność. Nie dziwię się, że ludzie zawodowo zajmujący się km, mają miłośników za osoby, które same nie wiedzą czego chcą.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez mxk

Jasiek napisał(a):

[ciach]

Tutaj się z Tobą zgodzę, jednak nie uważam, że przez inne naklejki autobus jeździ wolniej, czy jest gorzej wyposażony. ;P

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez Jasiek 36

mxk napisał(a):

> Tutaj się z Tobą zgodzę, jednak nie uważam, że przez inne > naklejki autobus jeździ wolniej, czy jest gorzej wyposażony. ;P

No co Ty, a myślałem że szybciej. Jeśli ktoś kto nie rozumie idei jednolitego wyglądu pojazdów km to ja nie mam z nim o czym rozmawiać. Powołujecie się na transport publiczny w Europie Zachodniej, tylko przypatrzcie się mu dokładniej. Na przykład taki Berlin. Zresztą Warszawa i ZTM też świeci przykładem.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez mxk

Jasiek napisał(a):

> No co Ty, a myślałem że szybciej.

Wyluzuj ;P

> Zresztą Warszawa i ZTM też świeci przykładem.

Szczególnie zabawą w stylu: "wywalamy jamniki - przywracamy jamniki".

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez tabor3377

Jasiek 100% popieram widze że jeszcze sa ludzie na tym serwisie którym zależy na wizerunku naszej KM i miasta. Dodam jeszcze tylko że Kraków też jest jednolity.

wysłane przez t105n  49

Jasiek napisał(a):

> Zresztą Warszawa i ZTM też świeci przykładem.

I toleruje 3 MANy NGxx3 w gdańskim malowaniu - MZA #3382-3384, jeśli dobrze pamiętam.

wysłane przez Mareczek 5

Jasiek napisał(a):

> A niech sobie używają swojej na autobusach w barwach polickich. > Pojazdy w FG mają swoje wytyczne i to na pewno nie są te. > Kiedyś czytałem posty o narzekaniach, że co spółka to inne > malowanie i inne szczegóły. Teraz jak zaczęto ujednolicać to > widzę, że już niektórym się znudziło i podoba się > różnorodność.

Przepraszam, ale SPPK było jedyną spółką, która w 90-95% posiadała tabor UJEDNOLICONY, SPÓJNY, ZGODNY z marką przedsiębiorstwa. Jeżeli Szczecin tak bardzo chce zaznaczyć swój "akcent", ok, logo Szczecina by starczyło. A teraz? Będzie 7 FG, reszta polickich i już nigdy w tej spółce nie osiągniemy wspólnych barw dla całej floty, chyba że Police zrzekłyby się wszystkich udziałów w spółce (a o tym możemy zapomnnieć). Się Szczecin wpakował to i wyszło szambo.

> Nie dziwię się, że ludzie zawodowo > zajmujący się km, mają miłośników za osoby, które same nie > wiedzą czego chcą.

Chyba jesteś śmieszny, że mam mieć takie same zdanie jak Twoje.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> Przepraszam, ale SPPK było jedyną spółką, która w 90-95% > posiadała tabor UJEDNOLICONY, SPÓJNY, ZGODNY z marką > przedsiębiorstwa.

Już nie przesadzaj. Używki w kolorach tęczy, a nawet przy ich przemalowywaniu w barwy SPPK robiono wariacje na temat schematu malowania (vide białe pasy nadokienne w berlińczykach). 749 też ma tyłek pomalowany inaczej niż cała reszta.

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

  > Już nie przesadzaj. Używki w kolorach tęczy

No chyba mi nie powiesz, że spółka ma malować autobusy, jeżeli ledwo co wiąże koniec z końcem?

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> No chyba mi nie powiesz, że spółka ma malować autobusy, jeżeli > ledwo co wiąże koniec z końcem?

Przecież tego nie powiedziałem. Mówię o tym, że owa wielka spójność w SPPK jest i była fikcją. Ikarusów też nie potrafili jednakowo pomalować. Dorzucam do tego eksploatację całej masy taboru w dziwnych biało-czerwonych barwach (i bynajmniej nie w czasach, gdy spółka ledwo wiązała koniec z końcem).

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

> Przecież tego nie powiedziałem. Mówię o tym, że owa wielka > spójność w SPPK jest i była fikcją. Ikarusów też nie potrafili > jednakowo pomalować. Dorzucam do tego eksploatację całej masy taboru > w dziwnych biało-czerwonych barwach (i bynajmniej nie w czasach, gdy > spółka ledwo wiązała koniec z końcem).

Ikarusy były do wycięcia (te "niepolickie") i je wycięli. Gdyby nie problemy, na pewno byś miał owe białasy i 3038 w policakich barwach.

PS. W SPAD czerwone Ikarusy też jeździły do samego końca eksploatacji (poza 2252 i nie wiem czy aby czymś jeszcze).

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez tabor3377

Popraw trochę swoją wiedze bo w SPAD większość Ikarusów została przemalowana. Ostały się tylko chyba 4 albo 6 sztuk.

wysłane przez Mareczek 5

tabor3377 napisał(a):

> Popraw trochę swoją wiedze bo w SPAD większość Ikarusów została > przemalowana. Ostały się tylko chyba 4 albo 6 sztuk.

Czyli przemalowali te, które jeszcze nieco pojeździły. Ale 255, 293 i 303 nawet nie tykneli palcem (wycofane jakieś 7 lat po wprowadzeniu barw miejskich).

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez t105n  49

Mareczek napisał(a):

> Czyli przemalowali te, które jeszcze nieco pojeździły. Ale 255, 293 > i 303 nawet nie tykneli palcem (wycofane jakieś 7 lat po wprowadzeniu > barw miejskich).

Przemalowano wszystkie z zakresu #20xx, #21xx i #22xx. Ostatnim przemalowanym był #2252. Do 1998 roku jeździło całe stado Ikarusów z numerami #2xx i trochę #3xx, których nigdy nie przemalowano w barwy miejskie. Po dostawie Volvo z roczników 1981-1984 zostały pojedyncze sztuki. Klonowica przemalowało trochę staroci w barwy miejskie, często przy malowaniu w reklamę. Pamiętam przemalowane #72, #73, #75, #77, #78, #97, #105, #121.

-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyły :-(

wysłane przez MlodyS53 78

mkubien napisał(a):

> białe pasy nadokienne w berlińczykach

To było zaakcentowanie tego że w pojeździe jest klimatyzacja. Nie tylko w Poliach zostawiali takie białe pasy po przemalowaniu w barwy miejskie.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez MQ ?

MlodyS53 napisał(a):

> To było zaakcentowanie tego że w pojeździe jest klimatyzacja.

Nie wpadłem przez tyle lat, że to ma jakieś głębsze znaczenie. A po co akcentować coś, co ostatnio działało w Berlinie?

wysłane przez MlodyS53 78

mkubien napisał(a):

> MlodyS53 napisał(a):

> > To było zaakcentowanie tego że w pojeździe jest klimatyzacja. >  > Nie wpadłem przez tyle lat, że to ma jakieś głębsze znaczenie. A > po co akcentować coś, co ostatnio działało w Berlinie?

Cieszę się że pomogłem Ci to zrozumieć.

Co do pytania numer dwa to zażalenia do kierownika zaplecza technicznego SPPK że nie robił nic w kierunku uruchomienia klimatyzacji w tych wozach (mimo że zaraz po sprowadzeniu owa klimatyzacja działała w minimum jednym z helmutów (3030)).

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez t105n  49

MlodyS53 napisał(a):

> To było zaakcentowanie tego że w pojeździe jest klimatyzacja. Nie > tylko w Poliach zostawiali takie białe pasy po przemalowaniu w barwy > miejskie.

Czy raczej to było na zasadzie "eee, nie warto u góry malować" i na żółtym kolorze z Berlina naklejono (może namalowano?) zielone paski, zakrywając przy okazji szary pas u dołu?

-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyły :-(

wysłane przez Luke_Police  163

mkubien napisał(a):

> 749 też ma > tyłek pomalowany inaczej niż cała reszta.

Ostatnio był lakierowany 754. Efekt bardzo ładny, tylko brakuje czarnej listwy od strony drzwi. Dodam, że tych listew od czasu pierwszych wozów 3G już nie dają, więc 754 z zewnątrz sprawia wrażenie nowocześniejszego niż jest ;)

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez MlodyS53 78

Czy pod każdym zdjęciem o Polickich Solarisach w FG będziecie płakać że cyferki są nie tego kroju, nie tego koloru i może troszkę krzywo lub ze zbyt dużym odstępem od siebie?

Ludzie, opanujcie się!

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez tabor3377

Widocznie tylko Tobie bez różnicy, co widzisz, co Cię wozi i jak wygląda.
tabor3377 napisał(a):

> Widocznie tylko Tobie bez różnicy, co widzisz, co Cię wozi i > jak wygląda.

Nie tylko jemu.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez t105n  49

tabor3377 napisał(a):

> Widocznie tylko Tobie bez różnicy, co widzisz, co Cię wozi i > jak wygląda.

Sądzisz, że dla pasażera, który nie odróżnia MANa od Volvo jest jakaś różnica w czcionce numeru taborowego czy malowaniu wozu?

-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyły :-(

wysłane przez pioko17 38

Jakoś tak łyso bez tego flołtingowego gryfa na masce. :P

wysłane przez mxk

Oto VIN #775: SUU341211BB009437. Mam nadzieję, że dobrze sczytałem. ;)

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez mateusz123

Solarisy już dzisiaj jeżdżą. Ktoś tu ma złe informacje.

wysłane przez dinek4541

mateusz123 napisał(a):

> Solarisy już dzisiaj jeżdżą. Ktoś tu ma złe informacje.

Przecież news ma datę wczorajszą i informacja jest jak najbardziej poprawna.

wysłane przez tabor3377

Informacja o debiucie jest poprawna. Natomiast niepoprawna jest czcionka numeru taborowego do barw autobusu FG. Jestem ciekaw czym jeszcze zaskoczą poszczególne spółki przewozowe. Narazie to tabor wygląda jak pozbierany ze śmietnika co pojazd to inny kolor itd....

wysłane przez MlodyS53 78

tabor3377 napisał(a):

> Narazie > to tabor wygląda jak pozbierany ze śmietnika co pojazd to inny > kolor itd....

Jak już pisałem w innym temacie. Tylko wziąć sznura i założyć sobie pętlę na szyję.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Jeśli dla ciebie nowy wóz wygląda jak ze śmietnika to gratuluje. A ta czcionka na pewno wpłynie na ich punktualność i tempo brudzenia się. A pomyślałeś jaką tragedią jest inna kabina kierowcy niż w reszcie solarisów? Bo ja przez to spać nie mogę tak mnie to drażni. Chyba sam ją przerobię a potem jeszcze okleję w stylu dąbia.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez MlodyS53 78

Kilofownikownia napisał(a):

> Chyba sam ją przerobię a potem jeszcze > okleję w stylu dąbia.

A co tam w stylu Dąbia. Wypracuj swój styl, bardziej awangardowy. Po co zakleić pół szyby jednym kolorem. Lepiej zakleić 3/4 szyby w 10 kolorach*. To będzie coś :D

*pod jednym warunkiem - dasz mi w nim posiedzieć i zrobić sobie "słit focię" na NK.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez tabor3377

Czytanie ze zrozumieniem? Chodziło mi oto, że ogólny wizerunek taboru, który jeździ po naszym mieście wizualnie wygląda jak ze śmietnika. Przykłady: malowanie, nr.taborowe, brak ujednolicenia. Dotyczy to zarówno autobusów jak i tramwajów w szczególności. Mnie to razi. Chcemy doganiać zachód, ale nie ta mentalność z tego, co widzę. Może za kilka pokoleń coś się zmieni?
Gwarantuje ci, że zdecydowana większość ludzi korzystających z KM ma ciekawsze zmartwienia niż czcionka i kolor numerów taborowych. I z zapatrywaniem się i "gonieniem" zachodu też bym nie przesadzał. Takie SVF (Frankfurt/Oder) też nakleja numery taborowe nie do końca idealnie. A do tego często mają reklamy całopojazdowe z obklejonymi szybami po obu stronach pojazdu.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez Jasiek 36

Kilofownikownia napisał(a):

> Gwarantuje ci, że zdecydowana większość ludzi korzystających z KM > ma ciekawsze zmartwienia niż czcionka i kolor numerów taborowych.

To że ma problemy z czym innym to nie znaczy, że nie należy zwracać uwagę na takie szczegóły jak numery taborowe, czy inne brakujące elementy oznaczenia pojazdów FG.

> Takie SVF (Frankfurt/Oder) też nakleja numery taborowe nie do końca > idealnie. A do tego często mają reklamy całopojazdowe z obklejonymi > szybami po obu stronach pojazdu.

Podaliśmy przykłady, gdzie jednak tego się pilnuje, ba nawet ZTM Warszawa za źle umiejscowiony i niezgodny z zasadami numer taborowy wlepia kary przewoźnikom. Tak więc o czym my tu rozmawiamy. Widzę że część z Was popiera byle jakość i to przejawia się na przykładzie malowania. I nie pisz, że są sprawy ważniejsze. Bo oznaczenia pojazdów można załatwić od ręki, tylko trzeba chcieć. SPPK też sobie wbrew umowie z Zditm nic nie robi z reklamy na #3022, który posiada takową także na oknach po stronie z drzwiami.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez mxk

Jasiek napisał(a):

> Podaliśmy przykłady, gdzie jednak tego się pilnuje, ba nawet ZTM > Warszawa za źle umiejscowiony i niezgodny z zasadami numer taborowy > wlepia kary przewoźnikom.

Za to ma problemy z innymi nalepkami... Tak więc jest to niespecjalny przykład.

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez Jasiek 36

mxk napisał(a):

> Za to ma problemy z innymi nalepkami... Tak więc jest to niespecjalny > przykład.

Zielony jamnik to nie znak ZTM tylko Solarisa. Zresztą zostaje tylko, że podobno na boku.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez mxk

Jasiek napisał(a):

> Zielony jamnik to nie znak ZTM tylko Solarisa. Zresztą zostaje tylko, > że podobno na boku.

Najpierw kazali wszystkie "jamniki" zlikwidować i zastąpić je "panem bilecikiem" czy jakoś tak, a potem pozwolili na ponowne naklejenie jamników. Cyrk na kółkach, większy niż nasze dywagacje o 3 (słowem: trzech) pojazdach.

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez MlodyS53 78

Jasiek napisał(a):

> To że ma problemy z czym innym to nie znaczy, że nie należy zwracać > uwagę na takie szczegóły jak numery taborowe, czy inne brakujące > elementy oznaczenia pojazdów FG.

To naprawdę takie tragiczne, że trzeba się nad tym użalać na forum. Tacy super mega "miłośnicy" co to tylko narzekają. Najpierw, że kleksy zasłaniają i biedny pasażer ma za mało okien, żeby patrzeć przez inne. A teraz, że tych problemowych kleksów brak też płaczecie. Normalnie istni "miłośnicy" szukający dziury w całym.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez konjo  4

MlodyS53 napisał(a):

> To naprawdę takie tragiczne, że trzeba się nad tym użalać na forum. > Tacy super mega "miłośnicy" co to tylko narzekają. Najpierw, że > kleksy zasłaniają i biedny pasażer ma za mało okien, żeby patrzeć > przez inne. A teraz, że tych problemowych kleksów brak też > płaczecie. Normalnie istni "miłośnicy" szukający dziury w całym.

Spokojnie, to normalne objawy. Cofnij się o 2-3 lata i zobaczysz co się działo wraz z wdrożeniem marki. A teraz, to najlepiej jakby zielono, granatowe było wszystko... włącznie z chodnikiem i krawężnikami...

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez MlodyS53 78

konjo napisał(a):

> Spokojnie, to normalne objawy. Cofnij się o 2-3 lata i zobaczysz co > się działo wraz z wdrożeniem marki. A teraz, to najlepiej jakby > zielono, granatowe było wszystko... włącznie z chodnikiem i > krawężnikami...

Aha czyli w UM też trzeba wdrożyć markę i dać prezydentowi (w pierwszej kolejności) biało-niebiesko-granatowo-zielony garnitur i koszulę w kratkę a krawat w paski i oczywiście duże logo Floating Garden Ststsetsin 2050 na plecach.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Jasiek 36

MlodyS53 napisał(a):

> Najpierw, że > kleksy zasłaniają i biedny pasażer ma za mało okien, żeby patrzeć > przez inne. A teraz, że tych problemowych kleksów brak też > płaczecie.

Przeanalizuj proszę moje wszystkie posty dotyczące malowania FG, a później się wypowiadaj. Nie będę tego tłumaczył ponownie, bo po pierwsze to już było, a po drugie moderatorzy mogliby zwrócić uwagę, że to nie ten wątek na prowadzenie tego typu rozmów. Na koniec jest schemat malowania pojazdów w FG, obowiązujący w SPAD, SPAK i TS itd.? Jeśli jest to o co Ci chodzi? Ja go nie wymyśliłem, a SPPK uprawia sobie własne widzimisię i koniec tematu.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez konjo  4

Jasiek napisał(a):

> To że ma problemy z czym innym to nie znaczy, że nie należy zwracać > uwagę na takie szczegóły jak numery taborowe, czy inne brakujące > elementy oznaczenia pojazdów FG.

Pewnie cześć z pasażerów ma inne problemy niż wdrażanie FG...

> Podaliśmy przykłady, gdzie jednak tego się pilnuje, ba nawet ZTM > Warszawa za źle umiejscowiony i niezgodny z zasadami numer taborowy > wlepia kary przewoźnikom. Tak więc o czym my tu rozmawiamy.

Np. O tym, że tenże ZTM wydał zgodę na warunkowe poruszanie się 3 MAN-ów w barwach gdańskich po Warszawie. :D

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez MarcinB

konjo napisał(a):

> Pewnie cześć z pasażerów ma inne problemy niż wdrażanie FG...

Dokładnie. Mnie np. martwi przesiadka z autobusu na tramwaj na przystankach "Wyszyńskiego". Trzymając się przepisów i sygnalizacji nie ma szans, by zdążyć na tramwaj jadący w kierunku Bramy Portowej. Choć z drugiej strony, jeżeli zdecydowano się na wprowadzenie marki FG, to powinno się trzymać jej założeń.

wysłane przez Luke_Police  163

Czwarty dzień eksploatacji. Już nie świeci jedna świetlówka w #774 i jedna czerwona lampka blokady otwierania drzwi przez pasażera... Ciekawe czy przynajmniej na przeglądach będą takie rzeczy naprawiać.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez Lukasy

Będzie dobrze, póki jest gwarancja. Później... się zobaczy.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez MQ ?

Luke_Police napisał(a):

> Czwarty dzień eksploatacji. Już nie świeci jedna > świetlówka w #774

Być może ten wóz sam z siebie dąży do obowiązujących w SPPK standardów. Jeździsz wczesną porą, to zwróć uwagę, jak działa oświetlenie w MAN-ach.

wysłane przez Luke_Police  163

mkubien napisał(a):

> Być może ten wóz sam z siebie dąży do obowiązujących w > SPPK standardów. Jeździsz wczesną porą, to zwróć uwagę, > jak działa oświetlenie w MAN-ach.

Mizernie działa. W niektórych co druga lampa nie świeci. W SPPK najwyraźniej brakuje zapasowych świetlówek albo nie ma kto stateczników naprawiać. Z kolei w #771 ostatnia lampa nie ma osłony i płytka statecznika jest na wierzchu. Jakby kogoś z pasażerów ręce swędziały i chciał dotknąć, to uprzedzam, że po stronie wtórnej transformatora jest ponad 100V napięcia zmiennego o częstotliwości ponad-akustycznej.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez BatiX  14

Luke_Police napisał(a):

> W SPPK najwyraźniej brakuje zapasowych świetlówek albo nie ma > kto stateczników naprawiać.

Nikt ich nie naprawia, wymienia się je na nowe... Lampy w MAN-ach mają trochę bardziej zagmatwany system sterowania, bo w przypadkach stwierdzenia awarii ładowania wyłączane są przez komputer niektóre odbiorniki o znaczeniu mało strategicznym, między innymi część oświetlenia wnętrza. Takie przypadki na dzień dzisiejszy występują wśród wozów. Nie, żebym uważał, że to jest OK, że takie egzemplarze jeżdżą do późnej nocy :)

wysłane przez Luke_Police  163

BatiX napisał(a):

> Nikt ich nie naprawia, wymienia się je na nowe... Lampy w MAN-ach > mają trochę bardziej zagmatwany system sterowania, bo w > przypadkach stwierdzenia awarii ładowania wyłączane są przez > komputer niektóre odbiorniki o znaczeniu mało strategicznym, > między innymi część oświetlenia wnętrza.

Masz na myśli sytuację, kiedy alternator daje mniej prądu niż odbiorniki w autobusie pobierają z akumulatora? Hmmm włączenie jednej krótkiej świetlówki to tylko 1A przy zasilaniu rzędu 24V, sama świetlówka pobiera 20W. Dłuższe mają aktualnie 36W, bo 40-watowych zdaje się od jakiegoś czasu nie produkują już. W porównaniu z przykładowym ogrzewaniem, taki pobór mocy jest raczej niewielki.

> Takie przypadki na > dzień dzisiejszy występują wśród wozów. Nie, żebym uważał, > że to jest OK, że takie egzemplarze jeżdżą do późnej nocy :)

Ciekawe. Gdy w tramwaju wysiądzie odpowiednik alternatora (przetwornica), natychmiast zjeżdża on do zajezdni. Raz się zdarzyło, że pewien nieświadomy dyspozytor powiedział motorniczemu telefonicznie, aby kontynuował jazdę składem T6A2D mimo palącej się kontrolki usterki przetwornicy, którą ten zgłosił. Skończyło się to kilkunastominutowym zatrzymaniem, a następnie ściąganiem drugiego wagonu jako doczepy biernej do zajezdni przez pierwszy wagon...

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez BatiX  14

Luke_Police napisał(a):

> Masz na myśli sytuację, kiedy alternator daje mniej prądu niż > odbiorniki w autobusie pobierają z akumulatora? Hmmm włączenie > jednej krótkiej świetlówki to tylko 1A przy zasilaniu rzędu 24V, > sama świetlówka pobiera 20W. Dłuższe mają aktualnie 36W, bo > 40-watowych zdaje się od jakiegoś czasu nie produkują już. W > porównaniu z przykładowym ogrzewaniem, taki pobór mocy jest raczej > niewielki.

Konkretnie, to mam na myśli sytuację, kiedy komputer uznaje, że akumulatorom brak ładowania przy włączonym silniku. Bardzo możliwe, że ogrzewanie także jest ograniczane.

wysłane przez LLUZNIAK

BatiX napisał(a):

> Konkretnie, to mam na myśli sytuację, kiedy komputer uznaje, że > akumulatorom brak ładowania przy włączonym silniku. Bardzo możliwe, > że ogrzewanie także jest ograniczane.

Nie jest, bo nie jest elektryczne ;-) Jedynie nawiewy przy niektórych modelach nagrzewnic (jeśli te są w ogóle włączone) odpowiednio nie pracują, lub pracują na niskich obrotach, nie wchodząc na średnie, ani wysokie.

wysłane przez BatiX  14

LLUZNIAK napisał(a):

> Nie jest, bo nie jest elektryczne ;-) Jedynie nawiewy przy niektórych > modelach nagrzewnic (jeśli te są w ogóle włączone) odpowiednio nie > pracują, lub pracują na niskich obrotach, nie wchodząc na średnie, > ani wysokie.

Właśnie nagrzewnice miałem na myśli, nie "orurowanie" :)

wysłane przez MlodyS53 78

Luke_Police napisał(a):

>  w #771 ostatnia lampa nie > ma osłony i płytka statecznika jest na wierzchu. Jakby kogoś z > pasażerów ręce swędziały i chciał dotknąć, to uprzedzam, > że po stronie wtórnej transformatora jest ponad 100V napięcia > zmiennego o częstotliwości ponad-akustycznej.

Dziś wpisane w księgę.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Luke_Police  163

MlodyS53 napisał(a):

> Dziś wpisane w księgę.

Ciekawe. Dziś nim jechałem i nic się nie zmieniło.

Technik serwisu :)

wysłane przez MlodyS53 78

Luke_Police napisał(a):

> Ciekawe. Dziś nim jechałem i nic się nie zmieniło.

Jak to nic? Kolejny wpis :D

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez lhb178 19

Luke_Police napisał(a):

> Jakby kogoś z > pasażerów ręce swędziały i chciał dotknąć, to uprzedzam, > że po stronie wtórnej transformatora jest ponad 100V napięcia > zmiennego o częstotliwości ponad-akustycznej.

Przy takiej częstotliwości to tylko podgrzeje ;>

-- "...and not even a single pedestrian street."

wysłane przez Kilofownikownia 13

Spokojnie, spokojnie. Jak nim jedziesz to szukaj leżących śrubek itp. Bo wczoraj ładnie sobie leżała jakaś nowa podkładka na fotelu pasażera. Ale nie udało mi się ustalić skąd odpadła.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Ostatnimi dniami mam wrażenie, że z trójki polickich Solarisów na liniach jeżdżą tylko dwa... zdaje mi się, czy coś jest na rzeczy?

wysłane przez MlodyS53 78

sliwka napisał(a):

> Ostatnimi dniami mam wrażenie, że z trójki polickich > Solarisów na liniach jeżdżą tylko dwa... zdaje mi się, > czy coś jest na rzeczy?

Częściowo masz rację. Autobusy mają problemy (opisywane już gdzieś na forum). Ale zarówno wczoraj jak i dzisiaj jeździły wszystkie trzy. Wczoraj 3szt. na 107, dziś dwa na 107 i jeden na F.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

MlodyS53 napisał(a):

> Częściowo masz rację. Autobusy mają problemy (opisywane > już gdzieś na forum). > Ale zarówno wczoraj jak i dzisiaj jeździły wszystkie trzy. > Wczoraj 3szt. na 107, dziś dwa na 107 i jeden na F.

I jeszcze kilkanaście minut temu jeden z Solarisów jechał na czternastce - czyli linii pracowniczej.

wysłane przez Kilofownikownia 13

> I jeszcze kilkanaście minut temu jeden z Solarisów jechał na > czternastce - czyli linii pracowniczej.

Bo ona jest do 107 przyczepiona.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez Luke_Police  163

sliwka napisał(a):

> I jeszcze kilkanaście minut temu jeden z Solarisów jechał na > czternastce - czyli linii pracowniczej.

Poranne i wieczorne 13 i 14 są łączone ze 107, więc pojawienie się tam Solarisa nie jest czymś nadzwyczajnym. Natomiast ciekawa sytuacja była w ostatnią niedzielę, kiedy Solarisa 773 wystawiono na popołudniową 14-tkę, obsługiwaną zazwyczaj przez autobusy 12-metrowe. Te służby są również łączone ze 107 w dni wolne, ale tylko dla kierowców, nie dla autobusów. Tymczasem ten sam Solaris ostatniej niedzieli po skończeniu 14-tki przeszedł na 107 podmieniając jakiś inny wóz.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)