Forum
Debiut polickich Solarisów Urbino 18
- Mijanka "jamnika" z "lwem"
- Zadebiutowały
- Dzisiejszy debiutant
- Od dzisiaj częsty widok na trasie Police - Szczecin
- Jutro Solarisy na 101 i 107
wysłane przez Lutek
Mam nadzieję, że tak już zostanie.
Kolej żelazna potrafi być przyjazna.
wysłane przez t105n 49
> "Wóz nie posiada kleksów na szybach" > > Mam nadzieję, że tak już zostanie.
Ja też! Przynajmniej można podróżować w warunkach godnych, a nie godnych pożałowania.
-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyli :-(
wysłane przez Jasiek 36
> [ciach]
Jako że taksówki też zalicza się pod transport publiczny, mam coś dla wielbicieli barw fg: http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Szczecin/Pierwsze-biale-taksowki Zadebiutowały przed kilkoma dniami i o kleksów nie posiadają. :P
-- lukas -> jasiek
wysłane przez Kilofownikownia 13
> Jako że taksówki też zalicza się pod transport publiczny, > mam coś dla wielbicieli barw fg: > http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Szczecin/Pierwsze-biale-taksowki > Zadebiutowały przed kilkoma dniami i o kleksów nie > posiadają. :P
Ale dlaczego one są białe? Przecież powinny być w kilku kolorach. A już najgorszy jest brak niebieskiego paska nad szybą czołową. Szczecin sam robi bałagan we własnym malowaniu.
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez MlodyS53 78
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Luke_Police 163
> Ja tylko dodam, że posiadają tak jak mówiłem niebieskie > (obowiązujące w SPPK) numery taborowe oraz to, że trzeci > debiutant SU18 #773 jeździ (a przynajmniej powinien) na > 101/2.
W środku zupełnie jak w Klonowickich, tylko trochę inna kolorystyka rurek i automatu. 2 pary wyświetlaczy pod sufitem, miękkie siedzenia z tapicerką FG. Nie zauważyłem monitora LCD, czyli pewnie takowego nie ma. #774 miał rano ciekawą usterkę związaną z czujnikiem drogi, modułem ASD-1 i zapowiadaniem przystanków. Zapowiedzi nie są jeszcze wgrane, ale "następny przystanek" zapowiada. Od Osiedla Chemik do przystanku Mścięcino Krzyżówka tekst "następny przystanek" wybrzmiewał średnio co 15 sekund, aby w Mścięcinie został wyemitowany komunikat "koniec trasy". Potem już gadaczka się nie odezwała. Na popołudniowych kursach była już wyłączona. Prawdopodobnie źle ustawiony jest przelicznik impulsów w ASD-1. Możliwe też, że autokomputer nalicza z tego powodu wielokrotnie więcej kilometrów niż autobus faktycznie przejechał. I zarejestrowana prędkość jazdy może być kosmiczna ;) Zakładam, że mamy do czynienia z urządzeniami R&G.
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
Technik serwisu :)
wysłane przez MarcinB
> w Mścięcinie został > wyemitowany komunikat "koniec trasy". Potem już gadaczka się > nie odezwała.
A co miała gadać, jak się trasa skończyła? ;)
wysłane przez MlodyS53 78
> Zakładam, że mamy do czynienia z > urządzeniami R&G.
I dobrze zakładasz. O tyle dobrze że wszystko w autobusie jest R&G. Nie trzeba np. osobno programować wyświetlaczy na każdym końcowym (tak jak w helmutach czy NL263).
A jechałem popołudniu 774 i też miał ten problem z tym, że podawał samo "następny przystanek", też nie było nazwy przystanku, ale za to działało to co każdy przystanek (nie tak jak piszesz, Luke).
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Luke_Police 163
> I dobrze zakładasz. O tyle dobrze że wszystko w autobusie jest > R&G. Nie trzeba np. osobno programować wyświetlaczy na każdym > końcowym (tak jak w helmutach czy NL263).
No bo komputer tym steruje. W R&G to jest fajne, że wszystkie urządzenia śmigają na jednej magistrali. Można podłączyć kasownik do gniazda wyświetlacza lub na odwrót i nie ma to znaczenia dla techniki działania systemu jako całości. Jak jest w komputerze ustawiona kursówka, to w ogóle kierowca może zapomnieć, że jego autobus ma wyświetlacze.
> A jechałem popołudniu 774 i też miał ten problem z tym, że > podawał samo "następny przystanek", też nie było nazwy > przystanku, ale za to działało to co każdy przystanek (nie tak > jak piszesz, Luke).
Może kierowca zgłosił i przywieźli #743 przestawiony ASD-1 na wymianę. To tylko 2 śrubki do odkręcenia i jedna wtyczka do wyjęcia, a ASD-1 mieści się w kieszeni w sumie.
Zapomniałbym, warto dodać, że wozy są monitorowane i posiadają stosowną nalepkę przy drzwiach na szybach. Silnik oczywiście w zabudowie wieżowej...
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
Technik serwisu :)
wysłane przez MlodyS53 78
> Silnik oczywiście w > zabudowie wieżowej...
I przez ten że silnik obsługa myjni ma problemy z Osralisami (mowa o wystającym kominie). Czujniki myjni widzą że pojazd jest za wysoki i myjnia głupieje.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Luke_Police 163
> - doświetlenie przystanków było wykorzystywane na > wszystkich przystankach.
Istotnie tak jak piszesz, nawet w pełnym słońcu.
Technik serwisu :)
> Moje obserwacje z wieczornego kursu 774: > - w czasie blokady kasowników zablokowany jest również > automat biletowy. Jako powód podawana jest kontrola > biletów, tylko że ja nie wiem, co ma na celu > uniemożliwienie zakupu biletu podczas kontroli. Podczas > postoju na placu Rodła kierowcy standardowo blokują > kasowniki, co oznacza, że nie ma możliwości kupienia > biletu na spokojnie, tylko dopiero obijając się o poręcze > podczas jazdy;
W ogóle to jest poroniony pomysł z tym blokowaniem kasowników. Potem kierowca zapomni odblokować i zaczynają drzeć pieczarki że czemu zablokowane, kiedyś nie trzeba było i jakoś wszyscy żyli. Wytłumaczcie mi proszę co ma na celu blokowanie kasowników na końcowym?
> - doświetlenie przystanków było wykorzystywane na > wszystkich przystankach.
Ponieważ jest automatyczne po otwarciu drzwi, w MAN-ach było pół-automatyczne (po wciśnięciu guzika się zapalało, a gasło samoczynnie po spuszczeniu przystankowego).
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Kilofownikownia 13
Były skargi pasażerów na to, że on wsiadł i skasował bilet a autobus stał jeszcze 20 minut i wyszła ważność biletu. Więc po skargach ktoś wymyślił nakaz blokowania kasowników + 300 zł premii dla kierowcy od NR jak stwierdzą, że nie zablokowane kasowniki. No i oczywiście rozrywka dla kierowcy polegająca na wysłuchiwaniu od pasażerów dlaczego kasowniki są zablokowane na postoju i że my to na pewno złośliwie robimy:/
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
> Były skargi pasażerów na to, że on wsiadł i skasował bilet > a autobus stał jeszcze 20 minut i wyszła ważność biletu. > Więc po skargach ktoś wymyślił nakaz blokowania kasowników + > 300 zł premii dla kierowcy od NR jak stwierdzą, że nie > zablokowane kasowniki. No i oczywiście rozrywka dla kierowcy > polegająca na wysłuchiwaniu od pasażerów dlaczego kasowniki > są zablokowane na postoju i że my to na pewno złośliwie > robimy:/
Czyli głównym powodem było to, że ludziki mają głowę tylko po to żeby do szyi nie leciała woda. To jest "chyba" oczywiste - kasuję bilet, gdy autobus rusza z przystanku, a nie gdy wsiadam do autobusu. To teraz zaczynam pisać skargi na kierowców, że złośliwie blokują kasowniki i skazują mnie swoimi wybrykami na wysłuchiwanie żali "kochanych" pasażerów, że kasowniki są zablokowane - nie muszę mieć przyjemności wysłuchiwania jęków ludzików znajdujących się w autobusie i nie zadowolonych z sytuacji.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
> To jest "chyba" oczywiste - > kasuję bilet, gdy autobus rusza z przystanku, a nie gdy wsiadam do > autobusu.
To nie jest tak oczywiste dla ludzi, którzy ściśle przestrzegają wszystkich przepisów i regulaminów. Regulamin przewozu osób mówi tak: §10 1. Pasażer zobowiązany jest po wejściu do pojazdu bezzwłocznie skasować bilet. Tak zapis jest również na samych biletach, a głupota jak na razie nie jest prawnie zakazana i karana. Biletomaty powinny być jednak odblokowane w czasie postoju na pętlach, a ich odłączenie od kasowników, nie powinna chyba nastręczać kłopotów.
> To teraz zaczynam pisać skargi na kierowców,
A czym oni Ci zawinili?
> To nie jest tak oczywiste dla ludzi, którzy ściśle przestrzegają > wszystkich przepisów i regulaminów. Regulamin przewozu osób mówi > tak: > §10 > 1. Pasażer zobowiązany jest po wejściu do pojazdu bezzwłocznie > skasować bilet. > Tak zapis jest również na samych biletach, a głupota jak na razie > nie jest prawnie zakazana i karana. Biletomaty powinny być jednak > odblokowane w czasie postoju na pętlach, a ich odłączenie od > kasowników, nie powinna chyba nastręczać kłopotów. Nie no bo ciężko pomyśleć że autobus stoi na pętli a ważność biletu jest od skasowania nie od ruszenia autobusu. Jak widać głupich nie sieją, sami się rodzą.
> > To teraz zaczynam pisać skargi na kierowców, > > A czym oni Ci zawinili?
Po pierwsze primo - sarkazm Po drugie primo - Tym że "specjalnie" blokują kasowniki w celu zapewnienia sobie rozrywki w postaci "uprzykrzania życia" pasażerów poprzez wymienione przed chwilą blokowanie kasowników na końcowym. Przy okazji też poskarżę się na sklerozę która powoduje nie odblokowanie kasowników zaraz po ruszeniu.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
> - jak już wcześniej napisano, zapowiadanie głosowe > szwankuje. Gdy jechałem, głośniki nie wydawały z siebie > żadnego dźwięku;
Podobno na dzień przed debiutem były problemy z elektryką i autokomputerem :) Ogólnie, to jest jakiś problem z modułem jazdy (Luke, jak źle piszę, to popraw mnie:P), bo na Piłsudskiego w Policach dowiedziałem się, że moja aktualna trasa nadal zaczyna się na Placu Rodła :)
wysłane przez Luke_Police 163
> Podobno na dzień przed debiutem były problemy z elektryką i > autokomputerem :) Ogólnie, to jest jakiś problem z modułem > jazdy (Luke, jak źle piszę, to popraw mnie:P), bo na > Piłsudskiego w Policach dowiedziałem się, że moja aktualna > trasa nadal zaczyna się na Placu Rodła :)
O, czyli już zaprogramowano zapowiedzi. Podejrzewam, że problem wynika z niewłaściwego wyboru przelicznika impulsów czujnika drogi na przejechane metry w module ASD-1 (czy to się nazywa modułem jazdy, tego nie wiem, bo jest jeszcze coś takiego jak moduł drogi i może też o to chodzić). Inna możliwość to zakłócenia sygnału, tylko skąd one by się brały w autobusie?
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
Technik serwisu :)
wysłane przez Tatra108 10
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez BatiX 14
> niż szara Tahoma.
A nie jakieś Myriad Pro to się nazywa?
wysłane przez MQ ?
> Jednak jeśli chodzi o numery taborowe, to pogrubiony Times > New Roman
Zasadniczo to czcionka szeryfowa, a taką jest Times, nie pasuje do tego typu zastosowań. Nadaje się do publikacji książkowych (czy ogólnie papierowych), ale do niczego więcej.
> w kolorze granatowym pasuje lepiej do FG, niż > szara Tahoma.
W schemacie malowania FG nie ma Tahomy. Jest Myriad Pro (a docelowo Calibri).
wysłane przez tabor3377
wysłane przez MlodyS53 78
> Myślę, że najważniejsze jest to aby wszystkie pojazdy w > jednakowych barwach miały jednakowe nr. taborowe, bo jak na razie > to nasza komunikacja wygląda tragicznie. Co pojazd to inny > kolor, inna czcionka itd...
Rzeczywiście tragedia, tylko wziąć sznur i pętla na szyję... Ludzie zachowujecie się jak dzieci które szukają dziury w całym.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez tabor3377
wysłane przez Mariusz_W
> Myślę, że najważniejsze jest to aby wszystkie pojazdy w > jednakowych barwach miały jednakowe nr. taborowe, bo jak na razie > to nasza komunikacja wygląda tragicznie. Co pojazd to inny > kolor, inna czcionka itd...
Takie zróżnicowanie jest pozytywne. Przychodzisz na przystanek i do końca nie wiesz, jaki pojazd przyjedzie. A przez pojęcie „tragiczny wygląd komunikacji” należy rozumieć co innego.
wysłane przez Jasiek 36
> Myślę, że najważniejsze jest to aby wszystkie pojazdy w > jednakowych barwach miały jednakowe nr. taborowe, bo jak na razie > to nasza komunikacja wygląda tragicznie. Co pojazd to inny > kolor, inna czcionka itd...
Dokładnie. SPPK pokazało, że nawet prawidłowo nie potrafi oznakować autobusów. Niektórzy powołują się na kompromis ze strony SPPK. Kompromis to byłby wtedy gdyby te 3 SU 18 były prawidłowo pomalowane (także we wnętrzu) i oznakowane według wytycznych FG. A tak to mamy zwykłe lekceważenie, a nie kompromis. Chcą realizować swoje wizje to niech eksperymentują na 8 SU 12.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez t105n 49
> W schemacie malowania FG nie ma Tahomy. Jest Myriad Pro (a > docelowo Calibri).
Opcjonalnie (chyba) Arial - popatrz na lewy bok Tatry #205. ;-)
wysłane przez matiuszek
> Ciekawe, jaki kolor barierek będą miały SU12. ;)
Jaki? Czerwony, żeby komponował się do norweskiego Mana :P
wysłane przez Luke_Police 163
> Police od zawsze miały zielone barierki.
Nie od zawsze tylko przez krótki czas. Przyszedł #754 który miał być dla innego miasta i dlatego miał zielone poręcze. Po nim jeszcze 8 autobusów kupili z zielonymi rurkami. Od 2003 wrócili jednak do żółtych i od tamtego czasu wszystkie nowe autobusy mają żółte rurki. Dodam, że przed zakupem #754 we wcześniejszych wozach również poręcze były żółte.
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
Technik serwisu :)
wysłane przez Mario ?
wysłane przez tabor3377
wysłane przez MQ ?
wysłane przez tabor3377
wysłane przez MQ ?
A jeśli chcesz dalej pokrzyczeć, to zapraszam na GG. Na forum daj sobie już spokój.
wysłane przez PiotrSekula
Pasażer uciekającego pojazdu jest pasażerem:
a) w przypadku rzadkiej linii - innej linii,
b) w przypadku korku - poprzedniej brygady, która została wyprzedzona przez tą, co uciekła.
wysłane przez Mareczek 5
> Mogli przynajmniej użyć tego samego kroju na numer tab. co > SPAD/K. Times New Roman, nawet błękitny, nie wygląda tak > 'nowocześnie' jak czcionka z szczecińskich wozów.
SPPK zastosowało czcionkę jaką posiada cała flota spółki. I chwała im za to!
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez tabor3377
wysłane przez PiotrSekula
> SPPK zastosowało czcionkę jaką posiada cała flota spółki. > I chwała im za to!
Jak FG, to FG na całego... Myriad Pro chyba jest bardziej "pływający" od Times New Roman.
Pasażer uciekającego pojazdu jest pasażerem:
a) w przypadku rzadkiej linii - innej linii,
b) w przypadku korku - poprzedniej brygady, która została wyprzedzona przez tą, co uciekła.
wysłane przez Jasiek 36
> SPPK zastosowało czcionkę jaką posiada cała flota spółki. > I chwała im za to!
A niech sobie używają swojej na autobusach w barwach polickich. Pojazdy w FG mają swoje wytyczne i to na pewno nie są te. Kiedyś czytałem posty o narzekaniach, że co spółka to inne malowanie i inne szczegóły. Teraz jak zaczęto ujednolicać to widzę, że już niektórym się znudziło i podoba się różnorodność. Nie dziwię się, że ludzie zawodowo zajmujący się km, mają miłośników za osoby, które same nie wiedzą czego chcą.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez mxk
[ciach]
Tutaj się z Tobą zgodzę, jednak nie uważam, że przez inne naklejki autobus jeździ wolniej, czy jest gorzej wyposażony. ;P
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez Jasiek 36
> Tutaj się z Tobą zgodzę, jednak nie uważam, że przez inne > naklejki autobus jeździ wolniej, czy jest gorzej wyposażony. ;P
No co Ty, a myślałem że szybciej. Jeśli ktoś kto nie rozumie idei jednolitego wyglądu pojazdów km to ja nie mam z nim o czym rozmawiać. Powołujecie się na transport publiczny w Europie Zachodniej, tylko przypatrzcie się mu dokładniej. Na przykład taki Berlin. Zresztą Warszawa i ZTM też świeci przykładem.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez mxk
> No co Ty, a myślałem że szybciej.
Wyluzuj ;P
> Zresztą Warszawa i ZTM też świeci przykładem.
Szczególnie zabawą w stylu: "wywalamy jamniki - przywracamy jamniki".
-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez tabor3377
wysłane przez t105n 49
> Zresztą Warszawa i ZTM też świeci przykładem.
I toleruje 3 MANy NGxx3 w gdańskim malowaniu - MZA #3382-3384, jeśli dobrze pamiętam.
wysłane przez Mareczek 5
> A niech sobie używają swojej na autobusach w barwach polickich. > Pojazdy w FG mają swoje wytyczne i to na pewno nie są te. > Kiedyś czytałem posty o narzekaniach, że co spółka to inne > malowanie i inne szczegóły. Teraz jak zaczęto ujednolicać to > widzę, że już niektórym się znudziło i podoba się > różnorodność.
Przepraszam, ale SPPK było jedyną spółką, która w 90-95% posiadała tabor UJEDNOLICONY, SPÓJNY, ZGODNY z marką przedsiębiorstwa. Jeżeli Szczecin tak bardzo chce zaznaczyć swój "akcent", ok, logo Szczecina by starczyło. A teraz? Będzie 7 FG, reszta polickich i już nigdy w tej spółce nie osiągniemy wspólnych barw dla całej floty, chyba że Police zrzekłyby się wszystkich udziałów w spółce (a o tym możemy zapomnnieć). Się Szczecin wpakował to i wyszło szambo.
> Nie dziwię się, że ludzie zawodowo > zajmujący się km, mają miłośników za osoby, które same nie > wiedzą czego chcą.
Chyba jesteś śmieszny, że mam mieć takie same zdanie jak Twoje.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez MQ ?
> Przepraszam, ale SPPK było jedyną spółką, która w 90-95% > posiadała tabor UJEDNOLICONY, SPÓJNY, ZGODNY z marką > przedsiębiorstwa.
Już nie przesadzaj. Używki w kolorach tęczy, a nawet przy ich przemalowywaniu w barwy SPPK robiono wariacje na temat schematu malowania (vide białe pasy nadokienne w berlińczykach). 749 też ma tyłek pomalowany inaczej niż cała reszta.
wysłane przez Mareczek 5
> Już nie przesadzaj. Używki w kolorach tęczy
No chyba mi nie powiesz, że spółka ma malować autobusy, jeżeli ledwo co wiąże koniec z końcem?
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez MQ ?
> No chyba mi nie powiesz, że spółka ma malować autobusy, jeżeli > ledwo co wiąże koniec z końcem?
Przecież tego nie powiedziałem. Mówię o tym, że owa wielka spójność w SPPK jest i była fikcją. Ikarusów też nie potrafili jednakowo pomalować. Dorzucam do tego eksploatację całej masy taboru w dziwnych biało-czerwonych barwach (i bynajmniej nie w czasach, gdy spółka ledwo wiązała koniec z końcem).
wysłane przez Mareczek 5
> Przecież tego nie powiedziałem. Mówię o tym, że owa wielka > spójność w SPPK jest i była fikcją. Ikarusów też nie potrafili > jednakowo pomalować. Dorzucam do tego eksploatację całej masy taboru > w dziwnych biało-czerwonych barwach (i bynajmniej nie w czasach, gdy > spółka ledwo wiązała koniec z końcem).
Ikarusy były do wycięcia (te "niepolickie") i je wycięli. Gdyby nie problemy, na pewno byś miał owe białasy i 3038 w policakich barwach.
PS. W SPAD czerwone Ikarusy też jeździły do samego końca eksploatacji (poza 2252 i nie wiem czy aby czymś jeszcze).
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez tabor3377
wysłane przez Mareczek 5
> Popraw trochę swoją wiedze bo w SPAD większość Ikarusów została > przemalowana. Ostały się tylko chyba 4 albo 6 sztuk.
Czyli przemalowali te, które jeszcze nieco pojeździły. Ale 255, 293 i 303 nawet nie tykneli palcem (wycofane jakieś 7 lat po wprowadzeniu barw miejskich).
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez t105n 49
> Czyli przemalowali te, które jeszcze nieco pojeździły. Ale 255, 293 > i 303 nawet nie tykneli palcem (wycofane jakieś 7 lat po wprowadzeniu > barw miejskich).
Przemalowano wszystkie z zakresu #20xx, #21xx i #22xx. Ostatnim przemalowanym był #2252. Do 1998 roku jeździło całe stado Ikarusów z numerami #2xx i trochę #3xx, których nigdy nie przemalowano w barwy miejskie. Po dostawie Volvo z roczników 1981-1984 zostały pojedyncze sztuki. Klonowica przemalowało trochę staroci w barwy miejskie, często przy malowaniu w reklamę. Pamiętam przemalowane #72, #73, #75, #77, #78, #97, #105, #121.
-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyły :-(
wysłane przez MlodyS53 78
> białe pasy nadokienne w berlińczykach
To było zaakcentowanie tego że w pojeździe jest klimatyzacja. Nie tylko w Poliach zostawiali takie białe pasy po przemalowaniu w barwy miejskie.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez MQ ?
> To było zaakcentowanie tego że w pojeździe jest klimatyzacja.
Nie wpadłem przez tyle lat, że to ma jakieś głębsze znaczenie. A po co akcentować coś, co ostatnio działało w Berlinie?
wysłane przez MlodyS53 78
> MlodyS53 napisał(a):
> > To było zaakcentowanie tego że w pojeździe jest klimatyzacja. > > Nie wpadłem przez tyle lat, że to ma jakieś głębsze znaczenie. A > po co akcentować coś, co ostatnio działało w Berlinie?
Cieszę się że pomogłem Ci to zrozumieć.
Co do pytania numer dwa to zażalenia do kierownika zaplecza technicznego SPPK że nie robił nic w kierunku uruchomienia klimatyzacji w tych wozach (mimo że zaraz po sprowadzeniu owa klimatyzacja działała w minimum jednym z helmutów (3030)).
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez t105n 49
> To było zaakcentowanie tego że w pojeździe jest klimatyzacja. Nie > tylko w Poliach zostawiali takie białe pasy po przemalowaniu w barwy > miejskie.
Czy raczej to było na zasadzie "eee, nie warto u góry malować" i na żółtym kolorze z Berlina naklejono (może namalowano?) zielone paski, zakrywając przy okazji szary pas u dołu?
-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyły :-(
wysłane przez Luke_Police 163
> 749 też ma > tyłek pomalowany inaczej niż cała reszta.
Ostatnio był lakierowany 754. Efekt bardzo ładny, tylko brakuje czarnej listwy od strony drzwi. Dodam, że tych listew od czasu pierwszych wozów 3G już nie dają, więc 754 z zewnątrz sprawia wrażenie nowocześniejszego niż jest ;)
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
Technik serwisu :)
wysłane przez MlodyS53 78
Ludzie, opanujcie się!
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez tabor3377
wysłane przez Kilofownikownia 13
> Widocznie tylko Tobie bez różnicy, co widzisz, co Cię wozi i > jak wygląda.
Nie tylko jemu.
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez t105n 49
> Widocznie tylko Tobie bez różnicy, co widzisz, co Cię wozi i > jak wygląda.
Sądzisz, że dla pasażera, który nie odróżnia MANa od Volvo jest jakaś różnica w czcionce numeru taborowego czy malowaniu wozu?
-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyły :-(
wysłane przez pioko17 38
wysłane przez mxk
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez mateusz123
wysłane przez dinek4541
> Solarisy już dzisiaj jeżdżą. Ktoś tu ma złe informacje.
Przecież news ma datę wczorajszą i informacja jest jak najbardziej poprawna.
wysłane przez tabor3377
wysłane przez MlodyS53 78
> Narazie > to tabor wygląda jak pozbierany ze śmietnika co pojazd to inny > kolor itd....
Jak już pisałem w innym temacie. Tylko wziąć sznura i założyć sobie pętlę na szyję.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Kilofownikownia 13
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez MlodyS53 78
> Chyba sam ją przerobię a potem jeszcze > okleję w stylu dąbia.
A co tam w stylu Dąbia. Wypracuj swój styl, bardziej awangardowy. Po co zakleić pół szyby jednym kolorem. Lepiej zakleić 3/4 szyby w 10 kolorach*. To będzie coś :D
*pod jednym warunkiem - dasz mi w nim posiedzieć i zrobić sobie "słit focię" na NK.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez tabor3377
wysłane przez Kilofownikownia 13
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez Jasiek 36
> Gwarantuje ci, że zdecydowana większość ludzi korzystających z KM > ma ciekawsze zmartwienia niż czcionka i kolor numerów taborowych.
To że ma problemy z czym innym to nie znaczy, że nie należy zwracać uwagę na takie szczegóły jak numery taborowe, czy inne brakujące elementy oznaczenia pojazdów FG.
> Takie SVF (Frankfurt/Oder) też nakleja numery taborowe nie do końca > idealnie. A do tego często mają reklamy całopojazdowe z obklejonymi > szybami po obu stronach pojazdu.
Podaliśmy przykłady, gdzie jednak tego się pilnuje, ba nawet ZTM Warszawa za źle umiejscowiony i niezgodny z zasadami numer taborowy wlepia kary przewoźnikom. Tak więc o czym my tu rozmawiamy. Widzę że część z Was popiera byle jakość i to przejawia się na przykładzie malowania. I nie pisz, że są sprawy ważniejsze. Bo oznaczenia pojazdów można załatwić od ręki, tylko trzeba chcieć. SPPK też sobie wbrew umowie z Zditm nic nie robi z reklamy na #3022, który posiada takową także na oknach po stronie z drzwiami.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez mxk
> Podaliśmy przykłady, gdzie jednak tego się pilnuje, ba nawet ZTM > Warszawa za źle umiejscowiony i niezgodny z zasadami numer taborowy > wlepia kary przewoźnikom.
Za to ma problemy z innymi nalepkami... Tak więc jest to niespecjalny przykład.
-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez Jasiek 36
> Za to ma problemy z innymi nalepkami... Tak więc jest to niespecjalny > przykład.
Zielony jamnik to nie znak ZTM tylko Solarisa. Zresztą zostaje tylko, że podobno na boku.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez mxk
> Zielony jamnik to nie znak ZTM tylko Solarisa. Zresztą zostaje tylko, > że podobno na boku.
Najpierw kazali wszystkie "jamniki" zlikwidować i zastąpić je "panem bilecikiem" czy jakoś tak, a potem pozwolili na ponowne naklejenie jamników. Cyrk na kółkach, większy niż nasze dywagacje o 3 (słowem: trzech) pojazdach.
-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez MlodyS53 78
> To że ma problemy z czym innym to nie znaczy, że nie należy zwracać > uwagę na takie szczegóły jak numery taborowe, czy inne brakujące > elementy oznaczenia pojazdów FG.
To naprawdę takie tragiczne, że trzeba się nad tym użalać na forum. Tacy super mega "miłośnicy" co to tylko narzekają. Najpierw, że kleksy zasłaniają i biedny pasażer ma za mało okien, żeby patrzeć przez inne. A teraz, że tych problemowych kleksów brak też płaczecie. Normalnie istni "miłośnicy" szukający dziury w całym.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez konjo 4
> To naprawdę takie tragiczne, że trzeba się nad tym użalać na forum. > Tacy super mega "miłośnicy" co to tylko narzekają. Najpierw, że > kleksy zasłaniają i biedny pasażer ma za mało okien, żeby patrzeć > przez inne. A teraz, że tych problemowych kleksów brak też > płaczecie. Normalnie istni "miłośnicy" szukający dziury w całym.
Spokojnie, to normalne objawy. Cofnij się o 2-3 lata i zobaczysz co się działo wraz z wdrożeniem marki. A teraz, to najlepiej jakby zielono, granatowe było wszystko... włącznie z chodnikiem i krawężnikami...
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez MlodyS53 78
> Spokojnie, to normalne objawy. Cofnij się o 2-3 lata i zobaczysz co > się działo wraz z wdrożeniem marki. A teraz, to najlepiej jakby > zielono, granatowe było wszystko... włącznie z chodnikiem i > krawężnikami...
Aha czyli w UM też trzeba wdrożyć markę i dać prezydentowi (w pierwszej kolejności) biało-niebiesko-granatowo-zielony garnitur i koszulę w kratkę a krawat w paski i oczywiście duże logo Floating Garden Ststsetsin 2050 na plecach.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Jasiek 36
> Najpierw, że > kleksy zasłaniają i biedny pasażer ma za mało okien, żeby patrzeć > przez inne. A teraz, że tych problemowych kleksów brak też > płaczecie.
Przeanalizuj proszę moje wszystkie posty dotyczące malowania FG, a później się wypowiadaj. Nie będę tego tłumaczył ponownie, bo po pierwsze to już było, a po drugie moderatorzy mogliby zwrócić uwagę, że to nie ten wątek na prowadzenie tego typu rozmów. Na koniec jest schemat malowania pojazdów w FG, obowiązujący w SPAD, SPAK i TS itd.? Jeśli jest to o co Ci chodzi? Ja go nie wymyśliłem, a SPPK uprawia sobie własne widzimisię i koniec tematu.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez konjo 4
> To że ma problemy z czym innym to nie znaczy, że nie należy zwracać > uwagę na takie szczegóły jak numery taborowe, czy inne brakujące > elementy oznaczenia pojazdów FG.
Pewnie cześć z pasażerów ma inne problemy niż wdrażanie FG...
> Podaliśmy przykłady, gdzie jednak tego się pilnuje, ba nawet ZTM > Warszawa za źle umiejscowiony i niezgodny z zasadami numer taborowy > wlepia kary przewoźnikom. Tak więc o czym my tu rozmawiamy.
Np. O tym, że tenże ZTM wydał zgodę na warunkowe poruszanie się 3 MAN-ów w barwach gdańskich po Warszawie. :D
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez MarcinB
> Pewnie cześć z pasażerów ma inne problemy niż wdrażanie FG...
Dokładnie. Mnie np. martwi przesiadka z autobusu na tramwaj na przystankach "Wyszyńskiego". Trzymając się przepisów i sygnalizacji nie ma szans, by zdążyć na tramwaj jadący w kierunku Bramy Portowej. Choć z drugiej strony, jeżeli zdecydowano się na wprowadzenie marki FG, to powinno się trzymać jej założeń.
wysłane przez Luke_Police 163
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
Technik serwisu :)
wysłane przez Lukasy
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez MQ ?
> Czwarty dzień eksploatacji. Już nie świeci jedna > świetlówka w #774
Być może ten wóz sam z siebie dąży do obowiązujących w SPPK standardów. Jeździsz wczesną porą, to zwróć uwagę, jak działa oświetlenie w MAN-ach.
wysłane przez Luke_Police 163
> Być może ten wóz sam z siebie dąży do obowiązujących w > SPPK standardów. Jeździsz wczesną porą, to zwróć uwagę, > jak działa oświetlenie w MAN-ach.
Mizernie działa. W niektórych co druga lampa nie świeci. W SPPK najwyraźniej brakuje zapasowych świetlówek albo nie ma kto stateczników naprawiać. Z kolei w #771 ostatnia lampa nie ma osłony i płytka statecznika jest na wierzchu. Jakby kogoś z pasażerów ręce swędziały i chciał dotknąć, to uprzedzam, że po stronie wtórnej transformatora jest ponad 100V napięcia zmiennego o częstotliwości ponad-akustycznej.
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
Technik serwisu :)
wysłane przez BatiX 14
> W SPPK najwyraźniej brakuje zapasowych świetlówek albo nie ma > kto stateczników naprawiać.
Nikt ich nie naprawia, wymienia się je na nowe... Lampy w MAN-ach mają trochę bardziej zagmatwany system sterowania, bo w przypadkach stwierdzenia awarii ładowania wyłączane są przez komputer niektóre odbiorniki o znaczeniu mało strategicznym, między innymi część oświetlenia wnętrza. Takie przypadki na dzień dzisiejszy występują wśród wozów. Nie, żebym uważał, że to jest OK, że takie egzemplarze jeżdżą do późnej nocy :)
wysłane przez Luke_Police 163
> Nikt ich nie naprawia, wymienia się je na nowe... Lampy w MAN-ach > mają trochę bardziej zagmatwany system sterowania, bo w > przypadkach stwierdzenia awarii ładowania wyłączane są przez > komputer niektóre odbiorniki o znaczeniu mało strategicznym, > między innymi część oświetlenia wnętrza.
Masz na myśli sytuację, kiedy alternator daje mniej prądu niż odbiorniki w autobusie pobierają z akumulatora? Hmmm włączenie jednej krótkiej świetlówki to tylko 1A przy zasilaniu rzędu 24V, sama świetlówka pobiera 20W. Dłuższe mają aktualnie 36W, bo 40-watowych zdaje się od jakiegoś czasu nie produkują już. W porównaniu z przykładowym ogrzewaniem, taki pobór mocy jest raczej niewielki.
> Takie przypadki na > dzień dzisiejszy występują wśród wozów. Nie, żebym uważał, > że to jest OK, że takie egzemplarze jeżdżą do późnej nocy :)
Ciekawe. Gdy w tramwaju wysiądzie odpowiednik alternatora (przetwornica), natychmiast zjeżdża on do zajezdni. Raz się zdarzyło, że pewien nieświadomy dyspozytor powiedział motorniczemu telefonicznie, aby kontynuował jazdę składem T6A2D mimo palącej się kontrolki usterki przetwornicy, którą ten zgłosił. Skończyło się to kilkunastominutowym zatrzymaniem, a następnie ściąganiem drugiego wagonu jako doczepy biernej do zajezdni przez pierwszy wagon...
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
Technik serwisu :)
wysłane przez BatiX 14
> Masz na myśli sytuację, kiedy alternator daje mniej prądu niż > odbiorniki w autobusie pobierają z akumulatora? Hmmm włączenie > jednej krótkiej świetlówki to tylko 1A przy zasilaniu rzędu 24V, > sama świetlówka pobiera 20W. Dłuższe mają aktualnie 36W, bo > 40-watowych zdaje się od jakiegoś czasu nie produkują już. W > porównaniu z przykładowym ogrzewaniem, taki pobór mocy jest raczej > niewielki.
Konkretnie, to mam na myśli sytuację, kiedy komputer uznaje, że akumulatorom brak ładowania przy włączonym silniku. Bardzo możliwe, że ogrzewanie także jest ograniczane.
wysłane przez LLUZNIAK
> Konkretnie, to mam na myśli sytuację, kiedy komputer uznaje, że > akumulatorom brak ładowania przy włączonym silniku. Bardzo możliwe, > że ogrzewanie także jest ograniczane.
Nie jest, bo nie jest elektryczne ;-) Jedynie nawiewy przy niektórych modelach nagrzewnic (jeśli te są w ogóle włączone) odpowiednio nie pracują, lub pracują na niskich obrotach, nie wchodząc na średnie, ani wysokie.
wysłane przez BatiX 14
> Nie jest, bo nie jest elektryczne ;-) Jedynie nawiewy przy niektórych > modelach nagrzewnic (jeśli te są w ogóle włączone) odpowiednio nie > pracują, lub pracują na niskich obrotach, nie wchodząc na średnie, > ani wysokie.
Właśnie nagrzewnice miałem na myśli, nie "orurowanie" :)
wysłane przez MlodyS53 78
> w #771 ostatnia lampa nie > ma osłony i płytka statecznika jest na wierzchu. Jakby kogoś z > pasażerów ręce swędziały i chciał dotknąć, to uprzedzam, > że po stronie wtórnej transformatora jest ponad 100V napięcia > zmiennego o częstotliwości ponad-akustycznej.
Dziś wpisane w księgę.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Luke_Police 163
> Dziś wpisane w księgę.
Ciekawe. Dziś nim jechałem i nic się nie zmieniło.
Technik serwisu :)
wysłane przez MlodyS53 78
> Ciekawe. Dziś nim jechałem i nic się nie zmieniło.
Jak to nic? Kolejny wpis :D
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez lhb178 19
> Jakby kogoś z > pasażerów ręce swędziały i chciał dotknąć, to uprzedzam, > że po stronie wtórnej transformatora jest ponad 100V napięcia > zmiennego o częstotliwości ponad-akustycznej.
Przy takiej częstotliwości to tylko podgrzeje ;>
-- "...and not even a single pedestrian street."
wysłane przez Kilofownikownia 13
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez MlodyS53 78
> Ostatnimi dniami mam wrażenie, że z trójki polickich > Solarisów na liniach jeżdżą tylko dwa... zdaje mi się, > czy coś jest na rzeczy?
Częściowo masz rację. Autobusy mają problemy (opisywane już gdzieś na forum). Ale zarówno wczoraj jak i dzisiaj jeździły wszystkie trzy. Wczoraj 3szt. na 107, dziś dwa na 107 i jeden na F.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Częściowo masz rację. Autobusy mają problemy (opisywane > już gdzieś na forum). > Ale zarówno wczoraj jak i dzisiaj jeździły wszystkie trzy. > Wczoraj 3szt. na 107, dziś dwa na 107 i jeden na F.
I jeszcze kilkanaście minut temu jeden z Solarisów jechał na czternastce - czyli linii pracowniczej.
wysłane przez Kilofownikownia 13
Bo ona jest do 107 przyczepiona.
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez Luke_Police 163
> I jeszcze kilkanaście minut temu jeden z Solarisów jechał na > czternastce - czyli linii pracowniczej.
Poranne i wieczorne 13 i 14 są łączone ze 107, więc pojawienie się tam Solarisa nie jest czymś nadzwyczajnym. Natomiast ciekawa sytuacja była w ostatnią niedzielę, kiedy Solarisa 773 wystawiono na popołudniową 14-tkę, obsługiwaną zazwyczaj przez autobusy 12-metrowe. Te służby są również łączone ze 107 w dni wolne, ale tylko dla kierowców, nie dla autobusów. Tymczasem ten sam Solaris ostatniej niedzieli po skończeniu 14-tki przeszedł na 107 podmieniając jakiś inny wóz.
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
Technik serwisu :)