Forum

Są pieniądze na nowe, niskopodłogowe tramwaje

Tramwaje Szczecińskie podpisały umowę z Bankiem Millennium S.A. na udzielenie kredytu, który pozwoli kupić 22 nowe tramwaje. Przetarg na ich dostawę ogłoszony zostanie jeszcze w styczniu.

wysłane przez misio

A co z pieniędzmi na remonty pozostałych torowisk?
misio napisał(a):

> A co z pieniędzmi na remonty pozostałych torowisk?

Tak jak zwykle. Nie ma, bo po co? Dobre, naturalne, biodegradowalne torowiska w ciągu 3 Maja, Alei Piastów czy na Potulickiej mogą dalej być użytkowane bez remontu... [sarkazm mode OFF]

Ludzie, co nam po niskopodłogowcach, jak można je puścić na (WOW!) dwie linie z 11? Bez torów ani rusz.

-- Pierwsza kartka. (;

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez Michal105N

Korczian napisał(a):

> Ludzie, co nam po niskopodłogowcach, jak można je puścić na > (WOW!) dwie linie z 11? Bez torów ani rusz.

Przecież u nas, trzeba wszystko robić od dupy strony. Pomijając już fakt, że zakup tramwajów jest bardziej medialnym wydarzeniem i tym samym zapamiętanym przez ludzi, niż wyremontowanie odcinka torów, lub pętli.
Michal105N napisał(a):

  > Przecież u nas, trzeba wszystko robić od dupy strony. > Pomijając już fakt, że zakup tramwajów jest bardziej > medialnym wydarzeniem i tym samym zapamiętanym przez ludzi, niż > wyremontowanie odcinka torów, lub pętli.

Bo czekamy na katastrofę tramwajową. Dopiero wtedy będzie remont odcinka, na którym do niej dojdzie. Wtedy remont nabierze medialnego znaczenia. [sarkazm mode OFF]

-- Pierwsza kartka. (;

Vmax>=160 na D29-351!
Michal105N napisał(a):

> Przecież u nas, trzeba wszystko robić od dupy strony. > Pomijając już fakt, że zakup tramwajów jest bardziej > medialnym wydarzeniem i tym samym zapamiętanym przez ludzi, niż > wyremontowanie odcinka torów, lub pętli.

Zaczynam mieć wątpliwości, co w tym mieście lepiej robić i niniejszym dochodzę do wniosku ze lepiej po prostu nic.

Tak remont pętli Pomorzany i ul. Potulickiej powinien być priorytetem, jednak wg. UM nie jest i nie będzie w najbliższych latach.

Musimy pogodzić się z tą sytuacją, w tej chwili łatwiej, (dotacja UE) pozwala na zakup nowego taboru, niż na remonty torowisk czy infrastruktury innego typu.

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
alat57 napisał(a):

>  > Musimy pogodzić się z tą sytuacją, w tej chwili > łatwiej, (dotacja UE) pozwala na zakup nowego taboru, niż na > remonty torowisk czy infrastruktury innego typu.

Mógłbyś podać jakieś wiarygodne źródło powyższej informacji? Nie wydaje mi się.

Jakoś Gdańskowi, Poznaniowi, Bydgoszczy, Częstochowie a zwłaszcza Olsztynowi budującemu swoją sieć tramwajową od zera, nikt nie robił przeszkód w pozyskaniu środków unijnych na jednoczesne modernizacje (budowę) infrastruktury torowej oraz zakupy taboru.

Czyżby Szczecin obowiązywały jakieś inne zasady w tym względzie? Nie. To nasze kochane miasto stosuje odmienną zasadę traktowania infry tramwajowej, niż inne miasta. Po prostu ma ją kompletnie w d... Remonty wykonane w ciągu ostatnich kilku lat są co najwyżej wyjątkiem od reguły, zresztą wykonanym bardzo po łebkach - patrz pętla Gumieńce, skrzyżowania z ulicami (brak sygnalizacji najazdowej) lub sygnalizacje wykonane w sposób dyskryminujący tramwaje w stosunku do innych uczestników ruchu (Giedroycia, Bogurodzicy/Niepodległości).
Bodek napisał(a):

> Czyżby Szczecin obowiązywały jakieś inne zasady w tym względzie? > Nie. To nasze kochane miasto stosuje odmienną zasadę traktowania > infry tramwajowej, niż inne miasta. Po prostu ma ją kompletnie w > d...

No jak przecież będzie śluza przed mostem Długim. :D

wysłane przez misio

Popieram kolegę wyżej w 100%. Gdzie remont i modernizacja największej pętli tramwajowej w Szczecinie czyli Pomorzany?? Na prawdę nie rozumiem władz, tu tramwaje kupują tu kombinują by zrobić szybki tramwaj, ale na remont to nie ma i nie wiadomo, kiedy będzie, to jakaś paranoja.
misio napisał(a):

> Popieram kolegę wyżej w 100%.

Jeśli odpowiadasz na czyjś post, używaj funkcji "odpowiedz na ten post", a nie "dodaj komentarz". Wątek może się rozrosnąć i "kolegów wyżej" zrobi się kilkunastu.

moderator@mkm.szczecin.pl
misio napisał(a):

> Popieram kolegę wyżej w 100%. Gdzie remont i modernizacja > największej pętli tramwajowej w Szczecinie czyli Pomorzany??

Na Pomorzany nie jeździ święta siódemka ani ósemka. Dlatego ważniejszy jest remont Gdańskiej i Mickiewicza, oznaczonych w raporcie sprzed paru lat jako w stanie dobrym.

-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej

wysłane przez pioko17 38

Dlaczego pierwsze tramwaje miałyby przeyjechać dopiero w 2014 roku? Czy to nie jest lekka przesada? Przeciez spokojnie pierwsze egzemplarze mogłyby dojść w listopadzie, o ile przetarg zostanie szybko rozstrzygnięty.

wysłane przez Jasiek 36

pioko17 napisał(a):

> Dlaczego pierwsze tramwaje miałyby przyjechać dopiero w > 2014 roku? Czy to nie jest lekka przesada?

Bo prędzej nie zdążą z remontem zajezdni Pogodno.

wysłane przez konjo  4

Jasiek napisał(a):

> pioko17 napisał(a):

> > Dlaczego pierwsze tramwaje miałyby przyjechać dopiero w > > 2014 roku? Czy to nie jest lekka przesada? >  > Bo prędzej nie zdążą z remontem zajezdni Pogodno.

Albo wliczono czas na 3 odwołania i proces... ;)

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez Jasiek 36

konjo napisał(a):

> Albo wliczono czas na 3 odwołania i proces... ;)

A to swoją drogą, ale tego pewnie nikt nie jest w stanie oszacować.

wysłane przez Korczian

konjo napisał(a):

> Jasiek napisał(a):

> Albo wliczono czas na 3 odwołania i proces... ;)

Doświadczenie z doczepami do bulw i niskopodłogowcami procentuje... ;)

Pogodno wymaga remontu, tory wymagają remontu, tabor wymaga wymiany i modernizacji... Sporo tego. Proponuję zacząć od torów mimo wszystko, bo wtedy tabor nie będzie się zużywał w takim tempie jak teraz (boli mnie widok #121 jadącej 3 Maja/Potulickiej). A Pogodno i tak trzeba powiększyć - prędzej czy później.

-- Pierwsza kartka. (;

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez torwid  67

konjo napisał(a):

> Jasiek napisał(a):

> > pioko17 napisał(a):

> > > Dlaczego pierwsze tramwaje miałyby przyjechać dopiero w > > > 2014 roku? Czy to nie jest lekka przesada? > >  > > Bo prędzej nie zdążą z remontem zajezdni Pogodno. >  > Albo wliczono czas na 3 odwołania i proces... ;)

I kolejne wybory samorządowe... :D

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...