Forum

Już niedługo może ich zabraknąć...

zdjęcie
Już niedługo może ich zabraknąć...
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez Mareczek 5

Jak z frekwencją?

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bukowy

Mareczek napisał(a):

> Jak z frekwencją?

Dosyć często jeźdże tą linie sytuacja przedstawia się następujaco:

C.H Ster - Gumieńce - ok. 15 osób Gumieńce - Okulickiego (Skrócony wariant) - max. 5 osób Gumieńce - Stobno ok. 15 osób

Jak wczoraj wsiadałem na Stobno Stacji to oprócz mnie było 3 pasażerów
Mareczek napisał(a):

> Jak z frekwencją?

Czekam z niecierpliwością, aż przewoźnicy zaczną kupować nowe autobusy o małych pojemnościach. Przecierz teraz często ZDiTM przepłaca na tych liniach gdzie mogłyby być minibusy a są 12-metrowce. :) Takie Solarisy Alpino (lub 8-9 metrowce jakiejś innej marki) mogłyby spokojnie jeździć na 55BIS, 70, 76, 88 czy na jakiś liniach polickixh. ;)

wysłane przez MarcinB

pioko17 napisał(a):

> Przecierz

Prze... co? Aż oczy bolą :D
Często Melon pojawia się na 88?

Miałem fajną przygodę 19 stycznia na linii 70 (#1747). Po przejechaniu kolejnego kółka na podmianę przy Urzędzie Miejskim przyjechał Solaris #1011. Kierowca Melona był tym faktem oburzony, nawet zadzwonił do dyspozytora oświadczając, że po co dostarcza mu inny wóz jak mu zostały tylko 3 kółka i że "lubi jeździć Kogucikiem". :) Szkoda. :)

Osobiście chciałbym, aby Melony pojeździły jak najdłużej. Przypominają mi one jeszcze czasy technikum, kiedy nawet kursowały na nieistniejącej już linii 62. :)

-- 2008 & 1410

2008, 1410, 2876, 1571

wysłane przez Bukowy

riversedge_pl napisał(a):

> Często Melon pojawia się na 88?

Prawie zawsze, czasami tylko go nie ma, aczkolwiek wcześniej na 88 był raczej #1748, obecnie czyli od lutego widuję #1742

> Osobiście chciałbym, aby Melony pojeździły jak najdłużej. > Przypominają mi one jeszcze czasy technikum, kiedy nawet > kursowały na nieistniejącej już linii 62. :)

Też chciałbym, czuję do nich niesamowity sentyment i ostatnio staram się go fotografować jak najczęściej, jednak niestety rozmawiałem krótko z kierowcą wczoraj i z tego co mi mówił oraz swojej koleżance #1742 ma niesprawne biegi...oprócz tego słyszałem też, że w #1748 coś szwankuje prędkościomierzem

Życzyłbym sobie po zakończonej eksploatacji jednego w naszym muzeum
pioko17 napisał(a):

> Przecierz > polickixh

Proszę zwracać uwagę na to jak piszesz.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

pioko17 napisał(a):

> czy na jakiś liniach polickixh. ;)

A na jakich? Dziś jechałem 109 z przystanku Police Mazurska do Osiedla Chemik i frekwencja była spora nawet jak na 12 metrowy autobus. Nie wyobrażam sobie dzieciaków pchających się do jakiegoś krótszego pojazdu. 106 prosi się, aż czasem, o coś dłuższego nawet. W 103 i 102 zapełnienie jest duże. Jedynie na 110 czasem wystarczyłby smart (chociaż nie wiem jak wygląda obsługa tej linii - czy to nie jakieś łączone brygady). No i 111, ale to już wiadomo.
sliwka napisał(a):

> A na jakich?

Dlatego właśnie nie wyszczególniłem, z nadzieją, że ktoś znający sie w temacie frekwencji w polickich autobusach się wypowie. :)
pioko17 napisał(a):

> Dlatego właśnie nie wyszczególniłem, z nadzieją, że ktoś > znający sie w temacie frekwencji w polickich autobusach się > wypowie. :)

Od momentu wycięcia świątecznego 111 nie ma takiej polickiej linii, która przez cały dzień na całej trasie woziłaby powietrze.
mkubien napisał(a):

  > Od momentu wycięcia świątecznego 111 nie ma takiej polickiej > linii, która przez cały dzień na całej trasie woziłaby > powietrze.

Zawsze można takową linię stworzyć. W godzinach szczytu po kilka kursów w kierunkach, gdzie obecnie komunikacja nie dociera, a potem podmiana jakiejś mniej obłożonej brygady 103. Można stworzyć w godzinach szczytu jakieś linie do Zalesia, Gunic czy Sławoszewa. Na części trasy byłoby to na pewno wspomaganie dla 103.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> > Od momentu wycięcia świątecznego 111 nie ma takiej polickiej > > linii, która przez cały dzień na całej trasie woziłaby > > powietrze. >  > Zawsze można takową linię stworzyć.

Czepiasz się 12-metrówców na 103, a sam chcesz stworzyć muchowóz? W totka wygrałeś?
mkubien napisał(a):

> Czepiasz się 12-metrówców na 103, a sam chcesz stworzyć muchowóz? > W totka wygrałeś?

Nie, pokazuję tylko potencjalne możliwości wykorzystania mniejszych autobusów w godzinach szczytu, kiedy na wszystkich istniejących liniach jest tłok w wozach 12-metrowych.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez stoch

Luke_Police napisał(a):

> Można stworzyć w > godzinach szczytu jakieś linie do Zalesia, Gunic czy Sławoszewa.

Mieszkańcy Tanowa (ci co mieszkają bliżej Tatyni) narzekają na brak autobusu.
stoch napisał(a):

> Mieszkańcy Tanowa (ci co mieszkają bliżej Tatyni) narzekają na brak > autobusu.

Autobusu dokąd? Do Polic lub Trzebieży mają kursy LS.

Technik serwisu :)

wysłane przez stoch

Luke_Police napisał(a):

> Autobusu dokąd? Do Polic lub Trzebieży mają kursy LS.

Aż 3 kursy.

EDIT: http://www.mpk.krakow.pl/pl/tele-bus/ Nie miałbym nic przeciwko, żeby w Szczecin chociażby wypróbowano taki system. Na takie "Tele-Busy" nie trzeba nawet wysyłać jakiegoś Alpino czy H6, wystarczy, że przewoźnicy zainwestują i kupią jakieś dostawczaki, chociażby Mercedesy Vito.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
stoch napisał(a):

> Na takie > "Tele-Busy" nie trzeba nawet wysyłać jakiegoś Alpino czy H6, > wystarczy, że przewoźnicy zainwestują i kupią jakieś dostawczaki, > chociażby Mercedesy Vito.

A czemu przewoźnicy zainwestują? Co to złote rybki, które spełnią Twoje życzenie?

wysłane przez stoch

Jasiek napisał(a):

> A czemu przewoźnicy zainwestują?

A kto ma im wozy kupić?
stoch napisał(a):

> A kto ma im wozy kupić?

No myślę, że na obecnym poziomie finansowania usług przewoźnicy nie posłuchają Twojego pomysłu. Jeśli szanowny Zditm, a de facto po części UM znajdzie pieniądze na takie rarytasy, jak telebus, to zapewne przewoźnicy będą zadowoleni.
stoch napisał(a):

> Aż 3 kursy.

Do Trzebieży 4, do Polic 6.

> EDIT: http://www.mpk.krakow.pl/pl/tele-bus/ Nie miałbym nic przeciwko, > żeby w Szczecin chociażby wypróbowano taki system. Na takie > "Tele-Busy" nie trzeba nawet wysyłać jakiegoś Alpino czy H6, > wystarczy, że przewoźnicy zainwestują i kupią jakieś dostawczaki, > chociażby Mercedesy Vito.

Słyszałem, że w najbliższym czasie, aby wozić ludzi tego typu busami, potrzebna będzie licencja taksówkarza. Jakby nie patrzyć w podanym przez Ciebie przykładzie, owy samochód lub busik pełnić będzie właśnie rolę taksówki.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez stoch

Luke_Police napisał(a):

  > Do Trzebieży 4, do Polic 6.

Pardon. Pisałem z głowy. Sprawdziłem i wychodzi:

- 3 kursy: Police - Tanowo - Trzebież (4:45, 11:05 i 19:05 z Kingi) - 4 kursy: Trzebież - Tanowo - Police (7:45, 13:15, 18:05 i 22:05 z Trzebieży) - 2 kursy: Police - Tanowo - Jasienica - Police (6:05 i 7:20 z Kingi)   > Jakby nie patrzyć w > podanym przez Ciebie przykładzie, owy samochód lub busik pełnić > będzie właśnie rolę taksówki.

Za którą płacisz jak za autobus.

wysłane przez stoch

sliwka napisał(a):

> Jedynie > na 110 czasem wystarczyłby smart (chociaż nie wiem jak wygląda > obsługa tej linii - czy to nie jakieś łączone brygady). No i > 111, ale to już wiadomo.

Z tego co kojarzę, to 109/2 popołudniu jeździ najpierw jako 110, a potem przechodzi na 111.
sliwka napisał(a):

> 106 prosi się, aż czasem, o coś > dłuższego nawet.

> W 103 i 102 zapełnienie jest duże.

Na kursach w środku dnia owszem. W godzinach wieczornych autobusy linii 103 wożą po kilka osób na większej części trasy. Wysyłanie pojazdu 12-metrowego na takie kursy jest nieuzasadnione ekonomicznie, a co najwyżej uzasadnione ciągłością służby kierowcy w jednym autobusie danego dnia.

> Jedynie > na 110 czasem wystarczyłby smart (chociaż nie wiem jak wygląda > obsługa tej linii - czy to nie jakieś łączone brygady).

Tak, brygady są łączone. Po południu jest jedna brygada, która obsługuje tylko 110 i 111, tam ewentualnie mógłby jeździć mniejszy autobus.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Po południu jest jedna brygada, która > obsługuje tylko 110 i 111, tam ewentualnie mógłby jeździć > mniejszy autobus.

No i zonk, bo na tej brygadzie jest napełnienie prawie 40 osób (kurs 110 o 14:25 z Rynku).
pioko17 napisał(a):

> Czekam z niecierpliwością, aż przewoźnicy zaczną kupować > nowe autobusy o małych pojemnościach.

Niczego innego niż 9-10 metrowce bym się nie spodziewał, a i te w bardzo małych ilościach. Nie chcesz chyba, żeby pojawiały się tam gdzie nie są wskazane. Ponieważ nie ma takich dużo brygad linii, na których cały dzień mogłyby jeździć SU 10. Co innego SU 12.

> Przecież teraz często ZDiTM przepłaca na tych liniach > gdzie mogłyby być minibusy a są 12-metrowce.

Ale Zditm płaci tyle samo za MINI, MAXI czy MEGA i to jest pewnego rodzaju niekonsekwencja. Tramwaje jakoś są podzielone na grupy pojemnościowe.

> mogłyby spokojnie jeździć na 55BIS, > 70, 76, 88 czy na jakiś liniach polickich.

Na 55bis są Neoplany. Na 52 to samo. Na 70 standard to SU 10 lub coś mniejszego. A i nawet w końcu na 58 i 76 w soboty i dni świąteczne pojawia się SU 10, co prawda ktoś inny niż Zditm dostrzegł taką możliwość, ale zawsze.
Jasiek napisał(a):

> Tramwaje jakoś są podzielone > na grupy pojemnościowe.

Autobusy też są podzielone na grupy pojemnościowe. A stawka w tramwajach i tak jest sztuczna.

> A i nawet w końcu na 58 i 76 w soboty i dni > świąteczne pojawia się SU 10.

Od ponad pół roku.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Autobusy też są podzielone na grupy pojemnościowe. A stawka w > tramwajach i tak jest sztuczna.

Czyli co dostają jedną stawkę?
Jasiek napisał(a):

> Czyli co dostają jedną stawkę?

No nie, jest rozdzielona.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Jasiek napisał(a):

> Niczego innego niż 9-10 metrowce bym się nie spodziewał, a i > te w bardzo małych ilościach. Nie chcesz chyba, żeby > pojawiały się tam gdzie nie są wskazane.

Powiem Ci, że w Warszawie podoba mi się to, że występuje pełna rozpiętość pojemnościowa taboru autobusowego. Minibusy (Autosan Solina, Jelcz M083), rozmaita paleta długości autobusów Solaris: SU8.6, SU10, SU12, SU15, SU18 oraz MAN (serie NM, NL, NG). I jakoś wszystkie te modele znajdują zastosowanie.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Powiem Ci, że w Warszawie podoba mi się to, że występuje pełna > rozpiętość pojemnościowa taboru autobusowego. Minibusy (Autosan > Solina, Jelcz M083), rozmaita paleta długości autobusów Solaris: > SU8.6, SU10, SU12, SU15, SU18 oraz MAN (serie NM, NL, NG). I jakoś > wszystkie te modele znajdują zastosowanie.

Zapomniałeś o Solbusach, ale wszystko się zgadza. Maluchy są wysyłane na linie, które nie wymagają dużego metrażu (bo nie są zbyt popularne – pełnią funkcję typowo socjalną, a jest takich linii nie mało ) lub dłuższy wóz nie może pojechać ( obecnie choćby 133 czy 176 ). Maluchy obsługują linie dojeżdżają w miejsca wcześniej niedostępne lub bardzo słabo obsługiwane przez KM, np. 206 na Odolany, 209 na Jeziorki czy 245 na Dudziarską. Obsługują linie miejskie ( parę 100-tek i większość 200-tek ), podmiejskie i nocne ( N50, N52 i N58 ). Spotkać je można w prawie całej Warszawie, nawet w Centrum dzięki linii 210.

wysłane przez t105n  49

Peter napisał(a):

> Maluchy są > wysyłane na linie, które nie wymagają dużego metrażu (bo nie są > zbyt popularne – pełnią funkcję typowo socjalną,

Albo są dowozówkami do pociągu, jak np. 215 i 216 w Rembertowie.

-- Największym problemem niektórych kierowców osobówek jest brak akceptacji faktu, że ktoś może poruszać się szybciej od nich.

wysłane przez Bamip

Ja tam najbardziej lubię melony na nockach. Takie kameralne busiki, idealne, kiedy ktoś chce się zrelaksować i przekimać podczas podróży.
A linie nocne? Takie 526. Po kiego wysyłać tam paliwożerne #3034 które nie dość, że jest zimne to zbyt wielkie? MAX zapełnienie w autobusie wynosi 9 osób i to na odcinku Zajezdnia Police - Zamknięta. Bo tam mieszkają kierowcy. W późniejszych godzinach bardzoooo często jadę nim ja sam i czasami jeszcze jedna osoba.

-- SPPK Police - mimo wielu, wielu, trudów istnieje już 14 lat.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):

> A linie nocne? Takie 526. Po kiego wysyłać tam paliwożerne > #3034 które nie dość, że jest zimne to zbyt wielkie? MAX > zapełnienie w autobusie wynosi 9 osób i to na odcinku > Zajezdnia Police - Zamknięta. Bo tam mieszkają kierowcy. W > późniejszych godzinach bardzoooo często jadę nim ja sam i > czasami jeszcze jedna osoba.

Nie do końca. Ostatnim kursem w kierunku Szczecina jeździ dosyć pokaźna liczba osób. W okolicach Golęcina potrafi być czasem nawet tłoczno.
stoch napisał(a):

> Nie do końca. Ostatnim kursem w kierunku Szczecina jeździ > dosyć pokaźna liczba osób. W okolicach Golęcina potrafi > być czasem nawet tłoczno.

Nie przesadzaj. Jeździłem już dwa razy całą służbę tej linii i na opisanym kursie było max 15-20 osób. Co nie znaczy, że nie zmieszczą się do Alpino czy innego mikro czegoś.

-- SPPK Police - mimo wielu, wielu, trudów istnieje już 14 lat.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):

> Nie przesadzaj. Jeździłem już dwa razy całą służbę tej > linii i na opisanym kursie było max 15-20 osób. Co nie znaczy, > że nie zmieszczą się do Alpino czy innego mikro czegoś.

To ty chyba mało tym jeździłeś. W tygodniu ten kurs ma naprawdę duże obłożenie. A co do tego, że auto zimne to raczej kwestia warsztatu jak samego pojazdu.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
Kilofownikownia napisał(a):

> > Nie przesadzaj. Jeździłem już dwa razy całą służbę tej > > linii i na opisanym kursie było max 15-20 osób. Co nie znaczy, > > że nie zmieszczą się do Alpino czy innego mikro czegoś. >  > To ty chyba mało tym jeździłeś.

Napisał przecież, że całe dwa razy :)

> W tygodniu ten kurs ma > naprawdę duże obłożenie.

W ostatnich pomiarach nocek zapełnienie było porównywalne z pojemnością autobusu. Owszem, stocznia wtedy istniała...

-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
lhb178 napisał(a):

> W ostatnich pomiarach nocek zapełnienie było porównywalne z > pojemnością autobusu. Owszem, stocznia wtedy istniała...

Teraz większość pasażerów tego kursu wysiada ztcp na Wyszyńskiego.
BatiX napisał(a):

> Teraz większość pasażerów tego kursu wysiada ztcp na > Wyszyńskiego.

Dokładnie. Do dworca jeżdżą maks. 3 osoby.