Forum
Nowe Swingi z Internetem
wysłane przez lukaszenko 16
-- 7823, odjazd!
wysłane przez Korczian
> Primo: może przy tych 22 nowych swingach nie będzie > problemu z odpadającymi osłonami wózków. Secondo: czy > 1,7m to aż taka różnica w cenie, żeby nowe pojazdy były > krótsze? No i to WiFi. Teraz za 2zł będzie można > pościągać parę filmów, choć zależy to od prędkości > tego internetu ;)
Co byś się nie przejadł transferem ;) Trochę szkoda, że tylko PESA złożyła ofertę. Liczyłem na emocje do ostatniej chwili.
Ale fajnie, że będzie (najprawdopodobniej, bo znając urzędników - mogą być jakieś "kfiatki"...) kolejnych 22 "cichych zabójców", jak to określił mój znajomy ("Jeździ tak cicho, że nawet nie usłyszałem jak się zbliżał!"). :D
-- "Duża ilość linii na Potulicką spowoduje, że tory się wyprostują." - złota myśl znajomego.
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez MQ ?
> Primo: może przy tych 22 nowych swingach nie będzie > problemu z odpadającymi osłonami wózków.
A przy dotychczasowych są?
wysłane przez lukaszenko 16
> A przy dotychczasowych są?
Aktualnie nie. Ale na początku coś z nimi było, bo pamiętam że kilka razy się zdarzyło że odpadła osłona. Dlatego w któryś raz widziałem swinga w ogóle bez osłon. Ale to było raczej na początki ich eksploatacji.
-- 7823, odjazd!
wysłane przez Luke_Police 163
> Aktualnie nie. Ale na początku coś z nimi było, bo pamiętam > że kilka razy się zdarzyło że odpadła osłona.
Dopóki nie ma dużych ilości śniegu wokół torów tramwajowych, osłony powinny znajdować się na swoich miejscach.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)
wysłane przez PawlukBoss21
wysłane przez krandy
-- Lepsze jutro było wczoraj.
Polska to nie kraj, Polska to stan umysłu...
wysłane przez lukaszenko 16
> A więc w silnikach nie ma > żadnej większej zmiany (tylko CAF nie produkuje już > silników o mocy mniejszej jak 135kW, więc mogła by być > tylko większa moc silników, nic poza tym).
A więc byłyby idealne na SST. W sumie teraz też by się sprawdziły. Większa moc idzie w parze z lepszymi osiągami.
-- 7823, odjazd!
wysłane przez t105n 49
> A więc byłyby idealne na SST.
Na co??? Ja w te bajki już dawno przestałem wierzyć i przeprowadziłem się na Lewobrzeże. Prędzej doczekam emerytury niż SST!
-- Pesymista widzi tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi pociąg, maszynista widzi trzech idiotów na torach...
wysłane przez Luke_Police 163
> nikt nie chciał, > by Pesa wygrała przetarg, tylko Solaris albo CAF, bo wiedzą, > że te tramwaje są zbudowane solidnie i poruszają się tak > samo cicho jak swingi, na tranzystorze IGBT z silnikami > asynchronicznymi trakcyjnymi.
Napędy asynchoniczne sterowane tranzystorami IGBT to obecnie standard w produkcji pojazdów szynowych. Przetarg wygrała Pesa, więc należy się cieszyć, że pracownicy i motorniczowie nie będą musieli się od początku szkolić z obsługi kolejnej nowej marki pojazdów w zajezdni. Różnice względem obsługi i prowadzenia znanych już 120NaS zapewne jakieś będą, ale nie w takiej ilości jak by to było w pojazdach pozostałych oferentów startujących w przetargu.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)
wysłane przez krandy
Powody do cieszenia się będą jeśli Pesa da nam pojazdy, które zbudowane są na konstrukcji AR0TK1O wtedy to będzie standard. W Polsce nie buduje się tramwajów na tejże konstrukcji ponieważ jest nie opłacalne, ale np.: w Rzymie "Atac" jako główny priorytet kładzie na wytrzymałość i komfort, a w Londynie "Transport for London" znany nam UNDERGROUND (który tylko w połowie jest metrem) na długowieczność i jakość materiałów. Będąc w Rzymie zdziwił mnie fakt że Solarisy Tramino to grupa nie licznych tamże jeżdżących tramwajów, ale za to komfortowych i pięknie się prezentujących...
-- Lepsze jutro było wczoraj.
Polska to nie kraj, Polska to stan umysłu...
wysłane przez Podjuchowy
-- Jak widać to moja pasja...
Jak widać to moja pasja...
wysłane przez Jasiek 36
> Gdyby choć trochę naszym > urzędnikom zależało na pasażerach to liczba ofert byłaby > większa i nie tylko PESA złożyła by ofertę.
Nie narzekaj, żaden tramwaj nie zatrzyma się tak aby pasażerowie tego nie odczuli. A drzwi kwestia wyregulowania.
wysłane przez PiotrSekula
> Będąc w Rzymie > zdziwił mnie fakt że Solarisy Tramino to grupa nie licznych > tamże jeżdżących tramwajów, ale za to komfortowych i > pięknie się prezentujących...
A skąd tam wytrzasnąłeś Tramino? Spod marki Solarisa tam jeżdżą jedynie trolejbusy Trollino... Tramino to co najwyżej po Poznaniu jeżdżą ;)
-- Pasażer uciekającego pojazdu jest pasażerem:
a) w przypadku rzadkiej linii - innej linii,
b) w przypadku korku - poprzedniej brygady, która została wyprzedzona przez tą, co uciekła.
Pasażer uciekającego pojazdu jest pasażerem:
a) w przypadku rzadkiej linii - innej linii,
b) w przypadku korku - poprzedniej brygady, która została wyprzedzona przez tą, co uciekła.
wysłane przez dziki
wysłane przez Mario ?
wysłane przez DAWO
wysłane przez mxk
> Nikt się z niczym nie będzie spieszył. Wszystko jest > przygotowane i niebawem się zacznie dziać. Poczekaj na > zakończenie BP i Arkońskiej.
Klasycznie - bez pośpiechu, a tory same się wyprostują. W modelowym budżecie mamy 44 mln na modernizację torowisk (ca. 4-5 km dwutorowego torowiska) + 10 mln na SST (chyba na budowę muzeum tej inwestycji). A pilne potrzeby modernizacyjne (podkreślam - modernizacyjne, nie inwestycyjne) to: - Piastów, Powstańców Wielkopolskich, pętla "Pomorzany" - Potulicka (+ pętla), Narutowicza, 3 Maja - jeżeli wierzyć zapewnieniom różnych rzeczników, to to torowisko od 2006 r. powinno być co najmniej ze 3 razy wyremontowane - odcinek Wyszyńskiego - Basen Górniczy - Mickiewicza - Wyzwolenia + plac Rodła - okolice Dworca PKP
Nie mówię już o "marzeniach ściętej głowy", czyli o remoncie torowiska od ronda Giedroycia do Dworca Niebuszewo (wraz z przebudową pętli), czy torowiska od pl. Rodła do Stoczni Szczecińskiej.
Dodatkowo kupujemy nowy tabor, a infrastruktura techniczna, mówiąc kolokwialnie, "leży". Brak gruntownej przebudowy zajezdni Pogodno pod kątem obsługi pojazdów niskopodłogowych (zaplanowany remont to kosmetyka), czy stan sieci energetycznej (podstacje) niepozwalający na wykorzystanie rekuperacji energii i powodujący wybitne utrudnienia w korzystaniu z tramwajów (wystarczy awaria pewnej podstacji i połowa sieci tramwajowej miasta "stoi"), to tylko najważniejsze przykłady.
Tak więc mamy dwa warianty - albo nadal puszczamy niskopodłogowce na 7 i 8 (po wakacjach dojdzie linia numer 10) a reszta stoi w zajezdni z powodu braku torowisk zdatnych do jazdy, lub puszczamy niskopodłogowce na inne linie, "bez pośpiechu" czekając na ich remont i wstawiając codziennie na pętli "Pomorzany" wykolejony środkowy wózek Swinga.
-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez lhb178 19
> Tak więc mamy dwa warianty - albo nadal puszczamy > niskopodłogowce na 7 i 8 (po wakacjach dojdzie linia numer 10)
Gdyby na 10 mogły jeździć niskacze, to już byśmy je ujrzeli na wyjazdach 8 w etapie 5 i 6...
-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
wysłane przez mlodzianiasz 5
> > Gdyby na 10 mogły jeździć niskacze, to już byśmy je ujrzeli na > wyjazdach 8 w etapie 5 i 6...
Wystarczy skierować "dziesiątkę" do Dworcowej, zjazdy i wyjazdy niskaczy na 8 były kierowane tylko przez Dworcową zanim zaczęła się przebudowa Bramy Portowej. Według mnie to najlepsze rozwiązanie do czasu remontu torowisk na innych trasach.
wysłane przez MQ ?
> Wystarczy skierować "dziesiątkę" do Dworcowej
To chyba zaprzeczenie idei tej linii?
wysłane przez lhb178 19
wysłane przez zack1989 12
> Żal.
Też tak sądzę.
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez Kilofownikownia 13
> Obecne Swingi: prawie 32 m i 61 siedzeń. > Nowe Swingi: nieco ponad 30 m i 40 siedzeń (mniej, niż w > przegubowym autobusie). > Żal.
To na co będzie wykorzystana ta przestrzeń? Więcej rzeźni zrobią? Większe odstępy między siedzeniami? Większe siedzenia? Przecież to jakaś parodia.
-- Nadaktywnym donosicielom mówię stanowcze: NIE!
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez lukaszenko 16
> To na co będzie wykorzystana ta przestrzeń? Więcej rzeźni > zrobią? Większe odstępy między siedzeniami? Większe > siedzenia? Przecież to jakaś parodia.
Dlatego już parę postów wyżej pytałem się, czy jest aż taka różnica w cenie, że było szkoda te 1,7m tramwaju?
-- 7823, odjazd!
wysłane przez Kilofownikownia 13
> Dlatego już parę postów wyżej pytałem się, czy jest aż > taka różnica w cenie, że było szkoda te 1,7m tramwaju?
Ale taka różnica w ilości siedzeń nie wyjdzie ci tylko z tych 1,7 m mniej. Musi być jeszcze coś zmienione z aranżacją wnętrza.
-- Nadaktywnym donosicielom mówię stanowcze: NIE!
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez DAWO
wysłane przez Kilofownikownia 13
>Jednostkowa > cena tramwaju jest niższa niż tego z pierwszej dostawy. I tyle w > temacie.
Czyli te parę siedzeń więcej to aż taki koszt? Przecież na niecałych 2 metrach nie upchniesz 20 siedzeń. W obrębie całego tramwaju musiało nastąpić przerzedzenie.
-- Nadaktywnym donosicielom mówię stanowcze: NIE!
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez lhb178 19
> Czyli te parę siedzeń więcej to aż taki koszt? Przecież na > niecałych 2 metrach nie upchniesz 20 siedzeń.
1 siedzenie zajmuje ok. 0,75 mb, czyli wskutek skrócenia ubywa 6.
> W obrębie całego > tramwaju musiało nastąpić przerzedzenie.
Pojedyncze rzędy, wzorem lat 50. (przypomnę, że wagony serii N miały oryginalnie podwójne siedzenia z jednej strony). Ale to przy odrobinie chęci można wyprostować, zwłaszcza że - wbrew pozorom - zmniejszenie pojemności spowodowane dodatkowymi siedzeniami następuje dopiero przy napełnieniach odbieranych jako tłok.
-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
wysłane przez Kilofownikownia 13
> 1 siedzenie zajmuje ok. 0,75 mb, czyli wskutek skrócenia ubywa 6.
Też mi coś podobnego wyszło z obliczeń.
> Pojedyncze rzędy, wzorem lat 50. (przypomnę, że wagony serii N > miały oryginalnie podwójne siedzenia z jednej strony). Ale to przy > odrobinie chęci można wyprostować, zwłaszcza że - wbrew pozorom - > zmniejszenie pojemności spowodowane dodatkowymi siedzeniami następuje > dopiero przy napełnieniach odbieranych jako tłok.
Czyli, że nawiązujemy do klasyki? :D Mi układ siedzeń w obecnych swingach odpowiada. Nie powiem żeby tam ciasno było.
-- Nadaktywnym donosicielom mówię stanowcze: NIE!
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez t105n 49
> Czyli te parę siedzeń więcej to aż taki koszt?
Pewnie Pesa policzyłaby sobie za nowy projekt (bo projekt istniejących szczecińskich swingów trzeba by zmienić pod kątem nowej aranżacji wnętrza) i "przestawienie" linii produkcyjnej z wersji warszawskiej.
-- Pesymista widzi tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi pociąg, maszynista widzi trzech idiotów na torach...
wysłane przez lhb178 19
> Pewnie Pesa policzyłaby sobie za nowy projekt (bo projekt > istniejących szczecińskich swingów trzeba by zmienić pod kątem > nowej aranżacji wnętrza) i "przestawienie" linii produkcyjnej z > wersji warszawskiej.
Do Twista dokładali siedzenia po zbudowaniu co najmniej jednego egzemplarza, na odrębne zlecenie, więc chcesię=dasię. Pora chyba narobić trochę szumu, casus Lasu Arkońskiego pokazuje, że to działa :)
-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
wysłane przez Luke_Police 163
> Pora chyba > narobić trochę szumu, casus Lasu Arkońskiego pokazuje, że to > działa :)
Zadzwoń lub napisz do "Czasu Reakcji" ;)
Technik serwisu :)
wysłane przez xsxxxxx
> Ale taka różnica w ilości siedzeń nie wyjdzie ci tylko z tych > 1,7 m mniej. Musi być jeszcze coś zmienione z aranżacją > wnętrza.
Jeden rząd pod oknem pewnie. Z doświadczenia wyniesionego z podróży linią osiem (nie wiem jak siedem), mogę stwierdzić że to najgorsza decyzja, jakiej mogłem się spodziewać. Nie ma tłoku, który powodowałby konieczność usunięcia drugiego rzędu, no ale oczywiście musi być "przestronnie".
wysłane przez ortelw
W siódemce nie jest gorzej. Ludzi powoli zaczynają znikać już na Wawrzyniaka, a dalej to już jest luz. No nie wspominając już o weekendach, gdzie na Konopnickiej/Brzozowskiego potrafiłem być sam w tramwaju ;)
wysłane przez mlodzianiasz 5
> Ale taka różnica w ilości siedzeń nie wyjdzie ci tylko z tych > 1,7 m mniej. Musi być jeszcze coś zmienione z aranżacją > wnętrza.
Owszem, w gdańskich i warszawskich Swinagach nie ma podwójnych siedzeń, są tylko pojedyncze po obu stronach. Bodajże też jest więcej rzeźni i są w nich dodatkowo rozkładane siedzenia, ale pewien z tymi rzeźniami nie jestem, bo tylko raz nimi podróżowałem.
wysłane przez mxk
[ciach]
W Warszawie dodatkowych "rzeźni" nie stwierdziłem. W Stolicy wariant aranżacji "1+1" przy tamtejszych obłożeniach tramwajów sprawdza się lepiej niż "2+1" (za to poza godzinami szczytu w "1+1" można jeździć na deskorolce ;) ), co nie zmienia faktu, że w Szczecinie nigdy nie zaobserwowałem obłożeń linii, na których jeżdżą Pesy, które uzasadniałyby wybór wariantu "1+1".
-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez Tatra108 10
-- d-_-b
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez Jasiek 36
> Obecne Swingi: prawie 32 m i 61 siedzeń. > Nowe Swingi: nieco ponad 30 m i 40 siedzeń (mniej, niż w > przegubowym autobusie). > Żal.
Zobaczymy jak SST wybudują, czy też będzie Ci żal. ;P
wysłane przez lhb178 19
> Zobaczymy jak SST wybudują, czy też będzie Ci żal. ;P
Żal będzie pasażerów uszczęśliwionych na siłę przesiadką i jazdą w ścisku na stojąco.
-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
wysłane przez Jasiek 36
> Żal będzie pasażerów uszczęśliwionych na siłę przesiadką > i jazdą w ścisku na stojąco.
No cóż przecież miasto musi gdzieś pieniądze zaoszczędzić, a jak nie chce gdzie indziej to przytnie pośpiechy. A tak w ogóle co nie słyszę to wszyscy narzekają, że w "rzeźni" w Solarisach nie ma miejsca na jeden wózek, drugi wózek, biletomat, a teraz jeszcze na rower... Ale co robią przewoźnicy autobusowi, ano jeszcze bardziej zmniejszają te miejsca z kolejnymi nowymi autobusami, wciskając na siłę miejsca dostępne z poziomu podłogi. Widzicie tu logikę?? Bo ja nie. Pojazdy miejskie to nie turystyczne, gdzie wszyscy muszą siedzieć, czasem jest potrzeba przewieźć coś większego. A jak to wyglądało do tej pory w Swingach z jedną małą "rzeźnią", ano wózki dziecięce stały w przejściu pomiędzy siedzeniami, bo akurat spotkały się dwa, trzy.
wysłane przez Kilofownikownia 13
> A tak w ogóle co nie słyszę to wszyscy narzekają, że w > "rzeźni" w Solarisach nie ma miejsca na jeden wózek, drugi > wózek, biletomat, a teraz jeszcze na rower... Ale co robią > przewoźnicy autobusowi, ano jeszcze bardziej zmniejszają te > miejsca z kolejnymi nowymi autobusami, wciskając na siłę miejsca > dostępne z poziomu podłogi. Widzicie tu logikę?? Bo ja nie.
Ale jak sam zauważyłeś, ten problem dotyczy tylko Solarisa. Pozostali producenci mają wystarczającą ilość miejsc dostępnych z poziomu podłogi bez ograniczania rzeźni.
> Pojazdy miejskie to nie turystyczne, gdzie wszyscy muszą > siedzieć, czasem jest potrzeba przewieźć coś większego.
Pojazdy miejskie to nie bagażówki. No chyba, że przez "coś większego" masz na myśli wózek; to wtedy spoko.
> A jak to wyglądało do tej pory w Swingach z jedną małą "rzeźnią", > ano wózki dziecięce stały w przejściu pomiędzy siedzeniami, bo > akurat spotkały się dwa, trzy.
Tu się zgodzę. Można dodać jeszcze jedną rzeźnie. Ale nie trzeba do tego zmieniać aranżacji siedzeń z 2+1 na 1+1 bo traci się dużo miejsc siedzących. A wózka i tak między fotele w układzie 1+1 nie wepchniesz bo całkowicie zablokujesz przejście.
-- Nadaktywnym donosicielom mówię stanowcze: NIE!
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez Luke_Police 163
> A tak w ogóle co nie słyszę to wszyscy narzekają, że w > "rzeźni" w Solarisach nie ma miejsca na jeden wózek, drugi > wózek, biletomat, a teraz jeszcze na rower... Ale co robią > przewoźnicy autobusowi, ano jeszcze bardziej zmniejszają te > miejsca z kolejnymi nowymi autobusami, wciskając na siłę miejsca > dostępne z poziomu podłogi.
Zupełnie jakbym słyszał kolegę z pracy, który już zdążył znienawidzić Solarisy z najnowszej dostawy SPAK, gdzie rzeźnia jest bardzo mała, jak wstawisz rower, to już nie wstawisz wózka i na odwrót (podobno - nie mam własnego zdania, bo jeszcze takim Solarisem nie jechałem), a w godzinach szczytu jest w takich autobusach wybitnie ciasno. Natomiast osobiście podziwiam układ siedzeń w okolicach środkowych drzwi polickich autobusów MAN NL313-15, gdzie raz miałem okazję przewozić rower, a obok mnie stały 3 wózki dziecięce i wszyscy się zmieścili :), no ale tam nie ma biletomatu i stojaków.
> Widzicie tu logikę?? Bo ja nie. > Pojazdy miejskie to nie turystyczne, gdzie wszyscy muszą > siedzieć, czasem jest potrzeba przewieźć coś większego.
Niskopodłogowy autobus raczej turystyczny nigdy nie będzie. No chyba, że Setra S315NF.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)
wysłane przez Kilofownikownia 13
> Natomiast osobiście podziwiam układ > siedzeń w okolicach środkowych drzwi polickich autobusów MAN > NL313-15, gdzie raz miałem okazję przewozić rower, a obok mnie > stały 3 wózki dziecięce i wszyscy się zmieścili :), no ale tam > nie ma biletomatu i stojaków.
On tam zdaje się jest dłuższy o "pół szyby". Dlatego ma więcej miejsca.
-- Nadaktywnym donosicielom mówię stanowcze: NIE!
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez Oekx
wysłane przez 333Wojtas333 15
> ciach!
A ulica Kolumba? O pętli Pomorzany nie wspomnę...
-- Więcej od Berlina nie kupujemy :P
wysłane przez Filip_Police
> A ulica Kolumba? O pętli Pomorzany nie wspomnę...
Gdyby Szczecin zakupiłby tramwaje niskopodłogowe dwukierunkowe to zawsze można by zmodyfikować linię 3 (Las Arkoński - Dworzec Główny), która była by skomunikowana z linią 6 na Dw. PKP. Dzięki temu wykorzystane by były składy dwu wagonowe do Pomorzan, zaś pasażerowie trójki zyskaliby komfort (szpital na Arkońskiej, Rodła do Bramy Portowej, Dw. PKP). Oczywiście wiązałoby się to z drobnymi remontami, które do 2013-2014 może by zostały wykonane :)
wysłane przez Luke_Police 163
> Gdyby Szczecin zakupiłby tramwaje niskopodłogowe dwukierunkowe > to zawsze można by zmodyfikować linię 3 (Las Arkoński - > Dworzec Główny), która była by skomunikowana z linią 6 na > Dw. PKP.
Gdyby Szczecin zamiast bawić się w całkowicie wysokopodłogowe Moderusy, zainwestował w 3-członowe wagony z wstawką niskopodłogową, mogłyby one jeździć na wszystkich trasach, na których jeżdżą tramwaje. I nie trzeba byłoby dla nich niczego remontować w trybie pilnym.
> Dzięki temu wykorzystane by były składy dwu wagonowe > do Pomorzan, zaś pasażerowie trójki zyskaliby komfort (szpital > na Arkońskiej, Rodła do Bramy Portowej, Dw. PKP). Oczywiście > wiązałoby się to z drobnymi remontami, które do 2013-2014 > może by zostały wykonane :)
No właśnie. A skrócenie linii 3 też nie byłoby wielu osobom na rękę. Z bezpośredniego połączenia Pomorzany - Brama Portowa jednak trochę osób korzysta.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)
wysłane przez stoch
> No właśnie. A skrócenie linii 3 też nie byłoby wielu osobom na > rękę. Z bezpośredniego połączenia Pomorzany - Brama Portowa > jednak trochę osób korzysta.
A gdyby linię 10 dać na trasie: Gumieńce - Krzywoustego - Las Arkoński (obsługa niskaczami), a linię 3: Plac Rodła - Pomorzany (obsługa solówką lub KT4; częstotliwość kursowania: 12 minut w szczycie i 24 poza + skomunikowanie linii 10 i 3)? Wcześnie oczywiście jakiś mały remoncik na Wyzwolenia by się przydał ;)
wysłane przez lukaszenko 16
> A gdyby linię 10 dać na trasie: Gumieńce - Krzywoustego - Las > Arkoński (obsługa niskaczami), a linię 3: Plac Rodła - Pomorzany > (obsługa solówką lub KT4; częstotliwość kursowania: 12 minut w > szczycie i 24 poza + skomunikowanie linii 10 i 3)? Wcześnie > oczywiście jakiś mały remoncik na Wyzwolenia by się przydał ;)
A jak z postojami 3? Musiałoby być coś takiego jak obecnie ma 1 i 9. Jakieś skomunikowania z 6 też by musiały być, żeby nie było że z Pomorzan jedzie szóstak, minutę po niej trójka a potem przez ponad 20 minut nie ma nic.
-- 7823, odjazd!
wysłane przez stoch
> A jak z postojami 3? Musiałoby być coś takiego jak obecnie ma 1 i 9. > Jakieś skomunikowania z 6 też by musiały być, żeby nie było że z > Pomorzan jedzie szóstak, minutę po niej trójka a potem przez ponad > 20 minut nie ma nic.
Wystarczy wziąć aktualny rozkład linii 3 i dodać 1 minutę czasu wyrównawczego na Matejki PZU. Wówczas wychodzą 4 brygady i 6 minut przerwy na Pomorzanach + 1 minuta na Matejki. Na czas posiłków dorzuciłoby się piątą brygadę, żeby przedłużyć przerwę do 18 minut na Pomorzanach. Skąd? Na przykład ściągnąć rano 4/8, a popołudniu 4/4 (robią jeszcze jeden kurs do Pomorzan jako 4 i wchodzą na kółko na 3). Z kolei w weekendy można wykorzystać 6/4 rano i 6/5 popołudniu, które robiły by kółeczko przed/po wyjeżdżeniu "szóstki".
wysłane przez ortelw
> A gdyby linię 10 dać na trasie: Gumieńce - Krzywoustego - Las > Arkoński (obsługa niskaczami), a linię 3: Plac Rodła - Pomorzany > (obsługa solówką lub KT4; częstotliwość kursowania: 12 minut w > szczycie i 24 poza + skomunikowanie linii 10 i 3)? Wcześnie > oczywiście jakiś mały remoncik na Wyzwolenia by się przydał ;)
To jest bardzo dobry pomysł, tyle że wtedy trzeba było by coś zrobić z ósemką. Albo na przykład zamiast dziesiątki, do Lasu Arkońskiego jeździłaby ósemka (z niskaczami oczywiście).
wysłane przez alat57
> A skrócenie linii 3 też nie byłoby wielu osobom > na rękę.
Może 3 skierować do D.Niebuszewo, a 2 do Lasu Arkońskiego i na niej niskacze.
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
wysłane przez BatiX 14
> Może 3 skierować do D.Niebuszewo, a 2 do Lasu Arkońskiego i na niej > niskacze.
To wymagałoby przewrócenia do góry nogami całej sieci. Pomyśl o naprzemiennym kursowaniu niektórych linii.
wysłane przez Luke_Police 163
> A gdyby linię 10 dać na trasie: Gumieńce - Krzywoustego - Las > Arkoński (obsługa niskaczami), a linię 3: Plac Rodła - Pomorzany > (obsługa solówką lub KT4;
Pomysł z 10 do Lasu pojawił się już jakiś czas temu i nawet wiem, że ma poparcie "kogoś tam na górze". Natomiast skracając 3 do placu Rodła pozbawiasz ludzi bezpośredniego połączenia Dworzec PKP (i PKS) - Arkońska Szpital.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)
wysłane przez stoch
> Natomiast skracając 3 do placu > Rodła pozbawiasz ludzi bezpośredniego połączenia Dworzec PKP (i > PKS) - Arkońska Szpital.
Przy skomunikowaniu 3>10 na Placu Żołnierza nie powinno to być takie uciążliwe dla pasażerów.
wysłane przez lukaszenko 16
> Przy skomunikowaniu 3>10 na Placu Żołnierza nie powinno to być takie > uciążliwe dla pasażerów.
Teoretycznie nie. Ale dla pacjentów ze szpitala, którzy wracają po kuracji i nie są do końca "na siłach" może być to sporym utrudnieniem. Szczególnie z wysoko podłogowych Tatr i stopiątek.
-- 7823, odjazd!
wysłane przez stoch
> Teoretycznie nie. Ale dla pacjentów ze szpitala, którzy wracają po > kuracji i nie są do końca "na siłach" może być to sporym > utrudnieniem. Szczególnie z wysoko podłogowych Tatr i stopiątek.
Zaraz, zaraz. Ale puszczając 10 do Lasu Arkońskiego zyskamy niskacza do szpitala, a do dworca, tak czy siak, będą jeździć tramwaje ze schodami w wejściu.
wysłane przez lukaszenko 16
> Zaraz, zaraz. Ale puszczając 10 do Lasu Arkońskiego zyskamy niskacza > do szpitala, a do dworca, tak czy siak, będą jeździć tramwaje ze > schodami w wejściu.
Albo po prostu wyremontować ul.Kolumba i wtedy nie trzeba żadnych kombinacji w sieci tramwajowej ;)
-- 7823, odjazd!
wysłane przez stoch
> Albo po prostu wyremontować ul.Kolumba i wtedy nie trzeba żadnych > kombinacji w sieci tramwajowej ;)
Tak to niskacza na Arkońskiej dłuuugo nie zobaczysz ;)
wysłane przez ortelw
wysłane przez lhb178 19
> Z Kolumba jeszcze nie jest tak źle, ważniejsza pętla Pomorzany.
Oprócz większego fragmentu uruchomionego po remoncie w 1990 roku jest jeszcze odcinek krytyczny przy dworcu (na ławie tłuczniowej) oraz zmasakrowane rozjazdy i oryginalna geometria pod wiaduktem kolejowym.
-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
wysłane przez Jasiek 36
> Przy skomunikowaniu 3>10 na Placu Żołnierza nie powinno to być > takie uciążliwe dla pasażerów.
Tak samo jak z 10 na 3 dla mieszkańców Gumieniec. A że tak zapytam to Placem Rodła i Wyzwolenia jeździł już Swing??
wysłane przez stoch
> Tak samo jak z 10 na 3 dla mieszkańców Gumieniec.
Chodziło mi o oba kierunki :)
> A że tak zapytam > to Placem Rodła i Wyzwolenia jeździł już Swing??
Nie. W sytuacjach awaryjnych także. Ale gdyby wyremontować Rodła (co jest mniej kosztowne od Pomorzan), to czemu nie?
wysłane przez lukaszenko 16
> Nie. W sytuacjach awaryjnych także. Ale gdyby wyremontować Rodła (co > jest mniej kosztowne od Pomorzan), to czemu nie?
Czyli lepiej wyremontować Plac Rodła(bo jest mniej kosztowne), a Pomorzany zostawić w zapomnienie? Oczywiście na Rodła też by się przydał remont, ale w obecnej sytuacji Pomorzany są jakby bardziej potrzebujące.
-- 7823, odjazd!
wysłane przez stoch
> Czyli lepiej wyremontować Plac Rodła(bo jest mniej kosztowne), a > Pomorzany zostawić w zapomnienie?
Tego nie napisałem. Chodziło mi tylko o to, że prędzej tramwaj niskopodłogowy przejedzie przez Rodła (poniesione koszta), niż przez Kolumba na Pomorzany.
> Oczywiście na Rodła też by się > przydał remont, ale w obecnej sytuacji Pomorzany są jakby bardziej > potrzebujące.
Tak czy siak, na modernizację tej pętli długo poczekamy. Chyba, że (odpukać w niemalowane) coś się stanie.
wysłane przez Jasiek 36
> Nie. W sytuacjach awaryjnych także. Ale gdyby wyremontować Rodła (co > jest mniej kosztowne od Pomorzan), to czemu nie?
Tyle, że Plac Rodła i Wyzwolenia do 2015 tykane na 99% nie będą.
> http://imageshack.us/photo/my-images/13/swinga.png/
Na dobrą sprawę nie wiemy jak ma wyglądać ten nowy. Ale jak chcesz wysyłaj do TS. Cieszy natomiast, że będzie druga rampa i drugie miejsce na wózki.
> A co myślicie o układzie coś w ten deseń? Skoro mają > być dwie rampy, to rozumiem, że powstaną dwie rzeźnie, a > żeby jednak w całości nie likwidować układu 2+1 > proponowałbym coś takiego: (zrobione na szybko, więc nie > jest to super-dokładne) ;)
Na szybko doliczyłem się 38 siedzeń. A wydaje mi się, że większość jednak niekoniecznie woli stać.
-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
> No to policz jeszcze raz, dokładniej, zanim się wypowiesz > krytycznie.
Już mi się nie chce :P Te 40 można sobie układać jak się chce, nadal to będzie tylko 40. A przecież można zachować obecny układ i dołożyć drugą rzeźnię albo fragment z pojedynczymi siedzeniami.
-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
> Już mi się nie chce :P > Te 40 można sobie układać jak się chce, nadal to będzie tylko > 40. A przecież można zachować obecny układ i dołożyć drugą > rzeźnię albo fragment z pojedynczymi siedzeniami.
Jednak wiadomo, że tych 40 zmienić się nie da, bo tak było w SIWZ.