Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Nowe Swingi z Internetem
Bydgoska PESA chce wyprodukować 22 tramwaje niskopodłogowe dla Szczecina. Kontrakt wart 150 milionów złotych ma być zrealizowany do końca marca 2014 roku.
wysłane przez mxk
DAWO napisał(a):
> Nikt się z niczym nie będzie spieszył. Wszystko jest > przygotowane i niebawem się zacznie dziać. Poczekaj na > zakończenie BP i Arkońskiej.
Klasycznie - bez pośpiechu, a tory same się wyprostują. W modelowym budżecie mamy 44 mln na modernizację torowisk (ca. 4-5 km dwutorowego torowiska) + 10 mln na SST (chyba na budowę muzeum tej inwestycji). A pilne potrzeby modernizacyjne (podkreślam - modernizacyjne, nie inwestycyjne) to: - Piastów, Powstańców Wielkopolskich, pętla "Pomorzany" - Potulicka (+ pętla), Narutowicza, 3 Maja - jeżeli wierzyć zapewnieniom różnych rzeczników, to to torowisko od 2006 r. powinno być co najmniej ze 3 razy wyremontowane - odcinek Wyszyńskiego - Basen Górniczy - Mickiewicza - Wyzwolenia + plac Rodła - okolice Dworca PKP
Nie mówię już o "marzeniach ściętej głowy", czyli o remoncie torowiska od ronda Giedroycia do Dworca Niebuszewo (wraz z przebudową pętli), czy torowiska od pl. Rodła do Stoczni Szczecińskiej.
Dodatkowo kupujemy nowy tabor, a infrastruktura techniczna, mówiąc kolokwialnie, "leży". Brak gruntownej przebudowy zajezdni Pogodno pod kątem obsługi pojazdów niskopodłogowych (zaplanowany remont to kosmetyka), czy stan sieci energetycznej (podstacje) niepozwalający na wykorzystanie rekuperacji energii i powodujący wybitne utrudnienia w korzystaniu z tramwajów (wystarczy awaria pewnej podstacji i połowa sieci tramwajowej miasta "stoi"), to tylko najważniejsze przykłady.
Tak więc mamy dwa warianty - albo nadal puszczamy niskopodłogowce na 7 i 8 (po wakacjach dojdzie linia numer 10) a reszta stoi w zajezdni z powodu braku torowisk zdatnych do jazdy, lub puszczamy niskopodłogowce na inne linie, "bez pośpiechu" czekając na ich remont i wstawiając codziennie na pętli "Pomorzany" wykolejony środkowy wózek Swinga.
-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
> Nikt się z niczym nie będzie spieszył. Wszystko jest > przygotowane i niebawem się zacznie dziać. Poczekaj na > zakończenie BP i Arkońskiej.
Klasycznie - bez pośpiechu, a tory same się wyprostują. W modelowym budżecie mamy 44 mln na modernizację torowisk (ca. 4-5 km dwutorowego torowiska) + 10 mln na SST (chyba na budowę muzeum tej inwestycji). A pilne potrzeby modernizacyjne (podkreślam - modernizacyjne, nie inwestycyjne) to: - Piastów, Powstańców Wielkopolskich, pętla "Pomorzany" - Potulicka (+ pętla), Narutowicza, 3 Maja - jeżeli wierzyć zapewnieniom różnych rzeczników, to to torowisko od 2006 r. powinno być co najmniej ze 3 razy wyremontowane - odcinek Wyszyńskiego - Basen Górniczy - Mickiewicza - Wyzwolenia + plac Rodła - okolice Dworca PKP
Nie mówię już o "marzeniach ściętej głowy", czyli o remoncie torowiska od ronda Giedroycia do Dworca Niebuszewo (wraz z przebudową pętli), czy torowiska od pl. Rodła do Stoczni Szczecińskiej.
Dodatkowo kupujemy nowy tabor, a infrastruktura techniczna, mówiąc kolokwialnie, "leży". Brak gruntownej przebudowy zajezdni Pogodno pod kątem obsługi pojazdów niskopodłogowych (zaplanowany remont to kosmetyka), czy stan sieci energetycznej (podstacje) niepozwalający na wykorzystanie rekuperacji energii i powodujący wybitne utrudnienia w korzystaniu z tramwajów (wystarczy awaria pewnej podstacji i połowa sieci tramwajowej miasta "stoi"), to tylko najważniejsze przykłady.
Tak więc mamy dwa warianty - albo nadal puszczamy niskopodłogowce na 7 i 8 (po wakacjach dojdzie linia numer 10) a reszta stoi w zajezdni z powodu braku torowisk zdatnych do jazdy, lub puszczamy niskopodłogowce na inne linie, "bez pośpiechu" czekając na ich remont i wstawiając codziennie na pętli "Pomorzany" wykolejony środkowy wózek Swinga.
-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
Re: Remont torowisk
· 11 lat temu ·
mxk