Forum

W weekendy to stały bywalec na tej linii

zdjęcie
W weekendy to stały bywalec na tej linii
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez man 128

A na 58 #1106 ...
man napisał(a):

> A na 58 #1106 ...

A na 74 swego czasu #1902 (dobre 1,5 roku)

Wie ktoś może skąd się te przydziały biorą? Ma to jakiś cel?
Podobnie jak na 84 jeździ stale #2013.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Tatra108 napisał(a):

> Podobnie jak na 84 jeździ stale #2013.

A wcześniej stale na brygadzie całodziennej tej linii jeździł #2801. Przez kilka lat był to stały przydział tego wozu.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> A wcześniej stale na brygadzie całodziennej tej linii jeździł > #2801.

Ale nastąpiła zamiana i #2013 dostał kierowca kursujący przez 5 dni na 84/1 popołudniu. A jego partner poszedł chyba na rentę/emeryturę, bo już raczej nie jeździ. I tak na poranne 84/1 wskoczył nowy Pan kierowca, który przyprowadził ze sobą wóz #2013. A #2801 trafił w ręce jednej Pani kierowcy, która wcześniej jeździła bodaj #2410.
Jasiek napisał(a):

> Ale nastąpiła zamiana i #2013 dostał kierowca kursujący przez 5 > dni na 84/1 popołudniu. A jego partner poszedł chyba na > rentę/emeryturę, bo już raczej nie jeździ. I tak na poranne 84/1 > wskoczył nowy Pan kierowca, który przyprowadził ze sobą wóz > #2013. A #2801 trafił w ręce jednej Pani kierowcy, która > wcześniej jeździła bodaj #2410.

Normalnie strach być kierowcą autobusu w SPAD jak się takie rzeczy czyta ;) Chociaż znam takie osoby, co w Policach kojarzą wszystkich kierowców, ich byłe i aktualne wozy oraz jakich mają zmienników ;) Ja tam jakoś nigdy nie zwracałem na takie rzeczy uwagi.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Normalnie strach być kierowcą autobusu w SPAD jak się takie rzeczy > czyta ;) Chociaż znam takie osoby, co w Policach kojarzą wszystkich > kierowców, ich byłe i aktualne wozy oraz jakich mają zmienników ;) > Ja tam jakoś nigdy nie zwracałem na takie rzeczy uwagi.

Jeżdżę tymi liniami to trudno nie zapamiętać.
luki663719 napisał(a):

> Wie ktoś może skąd się te przydziały biorą? Ma to jakiś > cel?

Osoba, która wysyła wozy na linie ma w tym cel, ponieważ nie chce przemęczać i wozy mają stały przydział, np. po co się głowić co dziś wystawić na 58/1 a co na 53/2 albo 60/4 jak można wystawić te które jeździły wczoraj i tak koło się zatacza.

wysłane przez BatiX  14

mlodzianiasz napisał(a):

> Osoba, która wysyła wozy na linie ma w tym cel, ponieważ nie > chce przemęczać i wozy mają stały przydział, np. po co się > głowić co dziś wystawić na 58/1 a co na 53/2 albo 60/4 jak > można wystawić te które jeździły wczoraj i tak koło się > zatacza.

Przecież większość wozów ma jakieś powiązanie z kierowcami. Więc ewentualnie nie wozy mają przydział, a kierowcy, a dyspozytor stara się przydzielać wozy kierowcom. Na czym ma polegać przemęczanie się wysyłaniem wozów? Raczej nikt nie wertuje papierów w poszukiwaniu informacji, co było na danej brygadzie dzień wcześniej.
luki663719 napisał(a):

> Wie ktoś może skąd się te przydziały biorą? Ma to jakiś > cel?

Wiele czynników się na to składa. Z jednej strony preferencje stałych kierowców, którzy mają dany wóz "na stanie", z drugiej kwestia: na ile dany wóz jest pewny, a na ile awaryjny. Do tego jeszcze dochodzą nieoficjalne układy kierowcy z dyspozytorem i człowiekiem układającym służby w danej zajezdni. Takich stałych przydziałów znalazłoby się trochę we wszystkich naszych spółeczkach autobusowych.

Wiele firm przewozowych stosuje taktykę wysyłania najlepszych wozów tam, gdzie ciężko jest wykonać podmianę, czyli daleko od zajezdni, z reguły jadą na służby całodzienne. Natomiast wozy o wysokich wskaźnikach awaryjności wysyłane są przeważnie na służby szczytowe gdzieś w pobliżu zajezdni, gdzie nie jest trudno dokonać wymiany wozu na inny bez utraty umownych wozokilometrów.

Kolejna ważna kwestia to spalanie paliwa. Jeśli wóz jest ekonomiczny w swojej klasie wielkości, to może jeździć od rana do nocy. Jeśli natomiast z jakichś powodów dany autobus przepala duże ilości paliwa, to z reguły stoi w rezerwie, a w ostateczności wysyłany jest na krótkie służby.

Pewnie jeszcze kilka czynników by się znalazło wynikających np. ze zróżnicowania form zatrudnienia w zajezdniach i codziennego dorabiania sobie kierowców u innych pracodawców.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)